Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Alexandre Astier, Louis Clichy
‹Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAsterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru
Tytuł oryginalnyAstérix: Le secret de la potion magique
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery18 stycznia 2019
ReżyseriaAlexandre Astier, Louis Clichy
ZdjęciaDavid Dulac
Scenariusz
ObsadaChristian Clavier, Guillaume Briat, Alex Lutz, Alexandre Astier, Elie Semoun, Daniel Mesguich, Bernard Alane, François Morel
Głos (wersja polska)Wojciech Mecwaldowski, Wiktor Zborowski, Kuba Wojewódzki
MuzykaPhilippe Rombi
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
CyklAsterix i Obelix
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekanimacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Padawan druida
[Alexandre Astier, Louis Clichy „Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nic specjalnie rewelacyjnego, ale obciachu też z pewnością nie ma.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Padawan druida
[Alexandre Astier, Louis Clichy „Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru” - recenzja]

Nic specjalnie rewelacyjnego, ale obciachu też z pewnością nie ma.

Alexandre Astier, Louis Clichy
‹Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAsterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru
Tytuł oryginalnyAstérix: Le secret de la potion magique
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery18 stycznia 2019
ReżyseriaAlexandre Astier, Louis Clichy
ZdjęciaDavid Dulac
Scenariusz
ObsadaChristian Clavier, Guillaume Briat, Alex Lutz, Alexandre Astier, Elie Semoun, Daniel Mesguich, Bernard Alane, François Morel
Głos (wersja polska)Wojciech Mecwaldowski, Wiktor Zborowski, Kuba Wojewódzki
MuzykaPhilippe Rombi
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
CyklAsterix i Obelix
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekanimacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Po niedawnym „Osiedlu Bogów” na naszych ekranach kolejna z nowej serii ekranizacji przygód Asteriksa i Obeliksa, animowana komputerowo. Po serii klasycznych animacji, po cyklu filmów aktorskich to kolejny sposób na przeniesienie przygód walecznych Galów na duży ekran. Niestety, chyba najsłabszy pod względem czysto filmowej jakości, choć na szczęście nie przynoszący raczej cyklowi wstydu.
Po raz pierwszy od czasów „12 prac Asteriksa” film nie jest oparty na żadnym konkretnym komiksie, ale opowiada zupełnie nową historię. Tym razem centralną postacią jest druid Panoramiks, który podczas zbierania produktów do swych wywarów ulega wypadkowi i zaczyna myśleć o tym, że najwyższy czas przekazać swą wiedzę jakiemuś młodszemu padawanowi. W tym celu rozpoczyna proces rekrutacyjny, nie wzywając jednak kandydatów przed swe oblicze, lecz wyrusza w podróż po Franc… to znaczy Galii w towarzystwie wiadomo doskonale kogo. Z czym to się wiąże? Ano oczywiście z nieobecnością druida, jedynego posiadaczy wiedzy o recepturze magicznego napoju w wiosce oraz z możliwym wkręceniem na stanowisko czeladnika jakiejś zaufanej osoby. Swoją szansę na namieszanie wyczuwa dawny wróg Panoramiksa zły druid Sulfuriks, okazję pragnie też wykorzystać – w życiu byście na to nie wpadli – Juliusz Cezar.
Twórcy bardzo się starają, by wpleść w film wszystkie obowiązkowe elementy historii Goscinnego i Uderzo. Wioska się broni, Rzymianie dostają w skórę, Cezar ma genialny plan, sprzedawca ryb Ahigieniks kłóci się z kowalem Tenautomatiksem (to akurat jeden z lepszych wątków filmu), Asteriks przekomarza się z Obeliksem, a piraci nieustannie tracą swój statek. Oprócz tego otrzymujemy dość barwną postać Sulfuriksa, wątek osobistej vendetty i finał rodem z monster movie. Animacja nie dorównuje oczywiście dziełom Pixara, lecz ma swoje dobre momenty. Niestety, słabiej jest z humorem filmu, nie ma tu lekkości Goscinnego, humoru słownego, dużo żartów opartych jest na prostych gagach i szybkim, nieco irytującym montażu animowanych scenek. Co więcej, Asteriks i Obeliks spadają do roli postaci drugoplanowych, w gruncie rzeczy nie mają w filmie zbyt wiele konkretnej roboty. Ale można obejrzeć bez bólu, dzieci z pewnością nie powinny się nudzić, a wytrwały fan serii z pewnością odnotuje pewne skierowane do niego ukłony.
Ale mnie i tak najbardziej rozbawił jeden z kandydatów na czeladnika, ten, który potrafił rozmnażać chleby.
koniec
11 lutego 2019

Komentarze

11 II 2019   15:13:05

Ten z Judei- ee, on się nie nadaje na druida, na drzewach się nie zna.

14 II 2019   22:21:59

W filmie jest aluzja do Jezusa z Nazaretu? Jeśli tak, to LIPNA. SĘK w tym, że Pan Jezus, zanim został rabinem, pracował jako cieśla, co pozwala stwierdzić, że jednak znał się na drzewach. Świadczą o tym przypowieści o belce i drzazdze w oku, o drzewie figowym i o gorczycy. :-D

14 II 2019   22:53:51

BTW - mnie ta gorczyca zawsze zastanawiała, bo w przypowieści jest, że staje się drzewem, w którego koronie ptaki gniazda wiją, a co, jak co, gorczyca drzewem nie jest. Ale to najprawdopodobniej nie tak z tłumaczeniem - może w pustynnym Izraelu każda nie bardzo mała roślina była określaan jednym słowem.
Albo to taka licentia poetica.

Tego mi brakowało na lekcjach religii - żeby ktoś naprawdę skupił się nad tym, jak wyglądało życie za czasów Chrystusa, nad niuansami języków, w jakich spisano choćby i sam Nowy Tstament. Coś, co by poszerzało horyzonty, a nie - dostaniesz piątkę, jak narysujesz w zeszycie ładny szlaczek z winoroślą.
Uważam, że religia jak najbardziej mogłaby zostać w szkołach, ale niech przygotują dobry program - o historii kościoła np.

15 II 2019   17:21:29

W sensie- na hodowli drzew, wiadomo- specjalizacja już wtedy była ;-p. Hmm, program religii obejmujący historię kościoła katolickiego? Ciekawe, jak omówiliby IV i V wiek n.e., albo wielkie schizmy.

18 II 2019   13:31:59

Łk 13,19 mówi o drzewie; Mt 13, 31-32 mówi o jarzynie i drzewie; Mk 4,31-32 już tylko o jarzynie. Polecam http://ps-po.pl/2017/09/04/czy-ziarnko-gorczycy-istotnie-bije-rekord-malosci/ -- nie wyobrażam sobie takiego tłumaczenia na poziomie szkolnych lekcji religii, po to są studia biblistyczne :)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Co cechuje dżentelmena?
Konrad Wągrowski

24 II 2020

Guy Ritchie powraca do korzeni i kręci gangsterską komedię w stylu swych dawnych filmów. Wielbiciele „Przekrętu” i „Porachunków” nie powinni być zawiedzeni.

więcej »

East Side Story: Fatalne zauroczenie po rosyjsku
Sebastian Chosiński

23 II 2020

Reżyserski debiut aktora Grigorija Dobrygina to współczesny psychologiczny melodramat, który opowiada o tym, jak fascynacja wielkim światem i niespełnione marzenia niszczą życie młodego małżeństwa mieszkającego na rosyjskiej prowincji. W „Sheena667” krok po kroku obserwujemy destrukcję zdrowego układu damsko-męskiego, która prowadzi… – właśnie, dokąd?

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Ludzie na kutrze, a kuter w wodzie
Sebastian Chosiński

19 II 2020

W tym samym 1972 roku w Związku Radzieckim przeniesiono na ekran dwa dzieła prozatorskie Borisa Wasiljewa – debiutancką nowelę „Kuter Iwana” oraz późniejszą o dwanaście lat powieść „Tak tu cicho o zmierzchu”. Drugi film zyskał wielką sławę na całym świecie, pierwszy natomiast – na długi czas powędrował na półkę. Był po prostu zbyt pesymistyczny i obyczajowo odważny.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Zwycięstwo kontra zabawa
— Marcin Mroziuk

Ciałem y duchem
— Jarosław Loretz

Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Co cechuje dżentelmena?
— Konrad Wągrowski

Pomścić córkę!
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #4: Życzę wam, szlachetni panowie, byście w chwili śmierci…
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #3: Więc to całe twoje życie? Potwory i pieniądze?
— Konrad Wągrowski

Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Kronika wypadków ojcowskich
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin, odcinek 2: Grosza rzuć wiedźminowi
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin, odcinek 1: Mając do wyboru mniejsze i większe zło, wolę nie wybierać wcale
— Konrad Wągrowski

Skywalker na sterydach
— Konrad Wągrowski

Klasyczny whodunit w nowej szacie
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.