Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 kwietnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Alexandre Astier, Louis Clichy
‹Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAsterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru
Tytuł oryginalnyAstérix: Le secret de la potion magique
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery18 stycznia 2019
ReżyseriaAlexandre Astier, Louis Clichy
ZdjęciaDavid Dulac
Scenariusz
ObsadaChristian Clavier, Guillaume Briat, Alex Lutz, Alexandre Astier, Elie Semoun, Daniel Mesguich, Bernard Alane, François Morel
Głos (wersja polska)Wojciech Mecwaldowski, Wiktor Zborowski, Kuba Wojewódzki
MuzykaPhilippe Rombi
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
CyklAsterix i Obelix
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekanimacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Padawan druida

Esensja.pl
Esensja.pl
Nic specjalnie rewelacyjnego, ale obciachu też z pewnością nie ma.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Padawan druida

Nic specjalnie rewelacyjnego, ale obciachu też z pewnością nie ma.

Alexandre Astier, Louis Clichy
‹Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAsterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru
Tytuł oryginalnyAstérix: Le secret de la potion magique
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery18 stycznia 2019
ReżyseriaAlexandre Astier, Louis Clichy
ZdjęciaDavid Dulac
Scenariusz
ObsadaChristian Clavier, Guillaume Briat, Alex Lutz, Alexandre Astier, Elie Semoun, Daniel Mesguich, Bernard Alane, François Morel
Głos (wersja polska)Wojciech Mecwaldowski, Wiktor Zborowski, Kuba Wojewódzki
MuzykaPhilippe Rombi
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
CyklAsterix i Obelix
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekanimacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Po niedawnym „Osiedlu Bogów” na naszych ekranach kolejna z nowej serii ekranizacji przygód Asteriksa i Obeliksa, animowana komputerowo. Po serii klasycznych animacji, po cyklu filmów aktorskich to kolejny sposób na przeniesienie przygód walecznych Galów na duży ekran. Niestety, chyba najsłabszy pod względem czysto filmowej jakości, choć na szczęście nie przynoszący raczej cyklowi wstydu.
Po raz pierwszy od czasów „12 prac Asteriksa” film nie jest oparty na żadnym konkretnym komiksie, ale opowiada zupełnie nową historię. Tym razem centralną postacią jest druid Panoramiks, który podczas zbierania produktów do swych wywarów ulega wypadkowi i zaczyna myśleć o tym, że najwyższy czas przekazać swą wiedzę jakiemuś młodszemu padawanowi. W tym celu rozpoczyna proces rekrutacyjny, nie wzywając jednak kandydatów przed swe oblicze, lecz wyrusza w podróż po Franc… to znaczy Galii w towarzystwie wiadomo doskonale kogo. Z czym to się wiąże? Ano oczywiście z nieobecnością druida, jedynego posiadaczy wiedzy o recepturze magicznego napoju w wiosce oraz z możliwym wkręceniem na stanowisko czeladnika jakiejś zaufanej osoby. Swoją szansę na namieszanie wyczuwa dawny wróg Panoramiksa zły druid Sulfuriks, okazję pragnie też wykorzystać – w życiu byście na to nie wpadli – Juliusz Cezar.
Twórcy bardzo się starają, by wpleść w film wszystkie obowiązkowe elementy historii Goscinnego i Uderzo. Wioska się broni, Rzymianie dostają w skórę, Cezar ma genialny plan, sprzedawca ryb Ahigieniks kłóci się z kowalem Tenautomatiksem (to akurat jeden z lepszych wątków filmu), Asteriks przekomarza się z Obeliksem, a piraci nieustannie tracą swój statek. Oprócz tego otrzymujemy dość barwną postać Sulfuriksa, wątek osobistej vendetty i finał rodem z monster movie. Animacja nie dorównuje oczywiście dziełom Pixara, lecz ma swoje dobre momenty. Niestety, słabiej jest z humorem filmu, nie ma tu lekkości Goscinnego, humoru słownego, dużo żartów opartych jest na prostych gagach i szybkim, nieco irytującym montażu animowanych scenek. Co więcej, Asteriks i Obeliks spadają do roli postaci drugoplanowych, w gruncie rzeczy nie mają w filmie zbyt wiele konkretnej roboty. Ale można obejrzeć bez bólu, dzieci z pewnością nie powinny się nudzić, a wytrwały fan serii z pewnością odnotuje pewne skierowane do niego ukłony.
Ale mnie i tak najbardziej rozbawił jeden z kandydatów na czeladnika, ten, który potrafił rozmnażać chleby.
koniec
11 lutego 2019

Komentarze

11 II 2019   15:13:05

Ten z Judei- ee, on się nie nadaje na druida, na drzewach się nie zna.

14 II 2019   22:21:59

W filmie jest aluzja do Jezusa z Nazaretu? Jeśli tak, to LIPNA. SĘK w tym, że Pan Jezus, zanim został rabinem, pracował jako cieśla, co pozwala stwierdzić, że jednak znał się na drzewach. Świadczą o tym przypowieści o belce i drzazdze w oku, o drzewie figowym i o gorczycy. :-D

14 II 2019   22:53:51

BTW - mnie ta gorczyca zawsze zastanawiała, bo w przypowieści jest, że staje się drzewem, w którego koronie ptaki gniazda wiją, a co, jak co, gorczyca drzewem nie jest. Ale to najprawdopodobniej nie tak z tłumaczeniem - może w pustynnym Izraelu każda nie bardzo mała roślina była określaan jednym słowem.
Albo to taka licentia poetica.

Tego mi brakowało na lekcjach religii - żeby ktoś naprawdę skupił się nad tym, jak wyglądało życie za czasów Chrystusa, nad niuansami języków, w jakich spisano choćby i sam Nowy Tstament. Coś, co by poszerzało horyzonty, a nie - dostaniesz piątkę, jak narysujesz w zeszycie ładny szlaczek z winoroślą.
Uważam, że religia jak najbardziej mogłaby zostać w szkołach, ale niech przygotują dobry program - o historii kościoła np.

15 II 2019   17:21:29

W sensie- na hodowli drzew, wiadomo- specjalizacja już wtedy była ;-p. Hmm, program religii obejmujący historię kościoła katolickiego? Ciekawe, jak omówiliby IV i V wiek n.e., albo wielkie schizmy.

18 II 2019   13:31:59

Łk 13,19 mówi o drzewie; Mt 13, 31-32 mówi o jarzynie i drzewie; Mk 4,31-32 już tylko o jarzynie. Polecam http://ps-po.pl/2017/09/04/czy-ziarnko-gorczycy-istotnie-bije-rekord-malosci/ -- nie wyobrażam sobie takiego tłumaczenia na poziomie szkolnych lekcji religii, po to są studia biblistyczne :)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Mam wiersz
Konrad Wągrowski

18 IV 2019

Opowieść o pani z przedszkola, która rzuca się z całą mocą w ratowanie dla świata poetyckiego talentu jednego z jej podopiecznych jest dużo bardziej nieoczywista niż mogłoby się wydawać.

więcej »

Powojenny melodramat
Konrad Wągrowski

16 IV 2019

Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

więcej »

East Side Story: Czy szaleniec może mieć rację?
Sebastian Chosiński

14 IV 2019

Przyglądając się „Studni z krwią”, czyli piątemu odcinkowi serialu telewizyjnego Jegora Baranowa, zamykamy opowieść o młodych latach Nikołaja Wasiljewicza Gogola. Ale czy ostatecznie? Według najnowszych doniesień, trylogia kinowa i ośmioodcinkowy serial będą miały kontynuację w postaci kolejnego filmu przeznaczonego na „duży ekran”. Ale to zapewne dopiero w przyszłym roku…

więcej »

Polecamy

Makabra (anatomiczna)

Z filmu wyjęte:

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Wyścig donikąd
— Jarosław Loretz

Wycieczka donikąd
— Jarosław Loretz

Życie w zawieszeniu
— Jarosław Loretz

Wonder Wheel
— Jarosław Loretz

Zróbmy sobie statuę
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Wilczy apetyt
— Jarosław Loretz

Korzenie Lassego i Mai
— Konrad Wągrowski

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Trzy kobiety z butelką
— Konrad Wągrowski

Surowa męska przyjaźń
— Miłosz Cybowski

Z nutką nostalgii
— Marcin Mroziuk

Melodramat z wymieraniem
— Jarosław Loretz

Powrót Bena
— Konrad Wągrowski

Manifest artysty
— Miłosz Cybowski

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
— Konrad Wągrowski

Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski

Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski

Po rozstaniu rodziców
— Konrad Wągrowski

Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski

Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Sceny z życia smoków
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.