Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Alexandre Astier, Louis Clichy
‹Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAsterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru
Tytuł oryginalnyAstérix: Le secret de la potion magique
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery18 stycznia 2019
ReżyseriaAlexandre Astier, Louis Clichy
ZdjęciaDavid Dulac
Scenariusz
ObsadaChristian Clavier, Guillaume Briat, Alex Lutz, Alexandre Astier, Elie Semoun, Daniel Mesguich, Bernard Alane, François Morel
Głos (wersja polska)Wojciech Mecwaldowski, Wiktor Zborowski, Kuba Wojewódzki
MuzykaPhilippe Rombi
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
CyklAsterix i Obelix
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekanimacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Padawan druida
[Alexandre Astier, Louis Clichy „Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nic specjalnie rewelacyjnego, ale obciachu też z pewnością nie ma.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Padawan druida
[Alexandre Astier, Louis Clichy „Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru” - recenzja]

Nic specjalnie rewelacyjnego, ale obciachu też z pewnością nie ma.

Alexandre Astier, Louis Clichy
‹Asterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAsterix i Obelix. Tajemnica Magicznego Wywaru
Tytuł oryginalnyAstérix: Le secret de la potion magique
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery18 stycznia 2019
ReżyseriaAlexandre Astier, Louis Clichy
ZdjęciaDavid Dulac
Scenariusz
ObsadaChristian Clavier, Guillaume Briat, Alex Lutz, Alexandre Astier, Elie Semoun, Daniel Mesguich, Bernard Alane, François Morel
Głos (wersja polska)Wojciech Mecwaldowski, Wiktor Zborowski, Kuba Wojewódzki
MuzykaPhilippe Rombi
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
CyklAsterix i Obelix
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekanimacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Po niedawnym „Osiedlu Bogów” na naszych ekranach kolejna z nowej serii ekranizacji przygód Asteriksa i Obeliksa, animowana komputerowo. Po serii klasycznych animacji, po cyklu filmów aktorskich to kolejny sposób na przeniesienie przygód walecznych Galów na duży ekran. Niestety, chyba najsłabszy pod względem czysto filmowej jakości, choć na szczęście nie przynoszący raczej cyklowi wstydu.
Po raz pierwszy od czasów „12 prac Asteriksa” film nie jest oparty na żadnym konkretnym komiksie, ale opowiada zupełnie nową historię. Tym razem centralną postacią jest druid Panoramiks, który podczas zbierania produktów do swych wywarów ulega wypadkowi i zaczyna myśleć o tym, że najwyższy czas przekazać swą wiedzę jakiemuś młodszemu padawanowi. W tym celu rozpoczyna proces rekrutacyjny, nie wzywając jednak kandydatów przed swe oblicze, lecz wyrusza w podróż po Franc… to znaczy Galii w towarzystwie wiadomo doskonale kogo. Z czym to się wiąże? Ano oczywiście z nieobecnością druida, jedynego posiadaczy wiedzy o recepturze magicznego napoju w wiosce oraz z możliwym wkręceniem na stanowisko czeladnika jakiejś zaufanej osoby. Swoją szansę na namieszanie wyczuwa dawny wróg Panoramiksa zły druid Sulfuriks, okazję pragnie też wykorzystać – w życiu byście na to nie wpadli – Juliusz Cezar.
Twórcy bardzo się starają, by wpleść w film wszystkie obowiązkowe elementy historii Goscinnego i Uderzo. Wioska się broni, Rzymianie dostają w skórę, Cezar ma genialny plan, sprzedawca ryb Ahigieniks kłóci się z kowalem Tenautomatiksem (to akurat jeden z lepszych wątków filmu), Asteriks przekomarza się z Obeliksem, a piraci nieustannie tracą swój statek. Oprócz tego otrzymujemy dość barwną postać Sulfuriksa, wątek osobistej vendetty i finał rodem z monster movie. Animacja nie dorównuje oczywiście dziełom Pixara, lecz ma swoje dobre momenty. Niestety, słabiej jest z humorem filmu, nie ma tu lekkości Goscinnego, humoru słownego, dużo żartów opartych jest na prostych gagach i szybkim, nieco irytującym montażu animowanych scenek. Co więcej, Asteriks i Obeliks spadają do roli postaci drugoplanowych, w gruncie rzeczy nie mają w filmie zbyt wiele konkretnej roboty. Ale można obejrzeć bez bólu, dzieci z pewnością nie powinny się nudzić, a wytrwały fan serii z pewnością odnotuje pewne skierowane do niego ukłony.
Ale mnie i tak najbardziej rozbawił jeden z kandydatów na czeladnika, ten, który potrafił rozmnażać chleby.
koniec
11 lutego 2019

Komentarze

11 II 2019   15:13:05

Ten z Judei- ee, on się nie nadaje na druida, na drzewach się nie zna.

14 II 2019   22:21:59

W filmie jest aluzja do Jezusa z Nazaretu? Jeśli tak, to LIPNA. SĘK w tym, że Pan Jezus, zanim został rabinem, pracował jako cieśla, co pozwala stwierdzić, że jednak znał się na drzewach. Świadczą o tym przypowieści o belce i drzazdze w oku, o drzewie figowym i o gorczycy. :-D

14 II 2019   22:53:51

BTW - mnie ta gorczyca zawsze zastanawiała, bo w przypowieści jest, że staje się drzewem, w którego koronie ptaki gniazda wiją, a co, jak co, gorczyca drzewem nie jest. Ale to najprawdopodobniej nie tak z tłumaczeniem - może w pustynnym Izraelu każda nie bardzo mała roślina była określaan jednym słowem.
Albo to taka licentia poetica.

Tego mi brakowało na lekcjach religii - żeby ktoś naprawdę skupił się nad tym, jak wyglądało życie za czasów Chrystusa, nad niuansami języków, w jakich spisano choćby i sam Nowy Tstament. Coś, co by poszerzało horyzonty, a nie - dostaniesz piątkę, jak narysujesz w zeszycie ładny szlaczek z winoroślą.
Uważam, że religia jak najbardziej mogłaby zostać w szkołach, ale niech przygotują dobry program - o historii kościoła np.

15 II 2019   17:21:29

W sensie- na hodowli drzew, wiadomo- specjalizacja już wtedy była ;-p. Hmm, program religii obejmujący historię kościoła katolickiego? Ciekawe, jak omówiliby IV i V wiek n.e., albo wielkie schizmy.

18 II 2019   13:31:59

Łk 13,19 mówi o drzewie; Mt 13, 31-32 mówi o jarzynie i drzewie; Mk 4,31-32 już tylko o jarzynie. Polecam http://ps-po.pl/2017/09/04/czy-ziarnko-gorczycy-istotnie-bije-rekord-malosci/ -- nie wyobrażam sobie takiego tłumaczenia na poziomie szkolnych lekcji religii, po to są studia biblistyczne :)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Do domu stąd dalej co dzień
Sebastian Chosiński

25 VIII 2019

Zdarza się czasami, że to nie producenci ani reżyserzy, ale aktorzy inspirują powstanie filmu. Podrzucają pomysł, a potem biorą aktywny udział w powstawaniu scenariusza. Oczywiście z myślą o sobie, zależy im na tym, aby postać, w jaką pragną się wcielić idealnie odpowiadała ich zdolnościom, charakterowi czy emploi. Tak właśnie było w przypadku dramatu Dmitrija Mieschijewa „Dwa bilety do domu”, którego fabuła narodziła się w głowie Siergieja Garmasza.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Słonica w składzie moskiewskiej porcelany
Sebastian Chosiński

21 VIII 2019

Siergiej Gierasimow zapisał się w historii kina radzieckiego dwoma monumentalnymi freskami: opowiadającą o czasach Wielkiej Wojny Ojczyźnianej „Młodą Gwardią” oraz „Cichym Donem”, czyli opartą na powieści Michaiła Szołochowa historią kozaków dońskich, którzy w czasie wojny domowej w Rosji przeszli na stronę „czerwonych”. „Trzecia córka” jest dziełem o tyle nietypowym, że opowiada historię obyczajową z elementami dramatu społecznego.

więcej »

East Side Story: Dramat w trzynastu aktach
Sebastian Chosiński

18 VIII 2019

Przed tygodniem za sprawą filmu Renata Dawletjarowa mogliśmy spojrzeć na konflikt ukraińsko-rosyjski w Donbasie oczyma Rosjan. Dzisiaj dzięki nowemu dziełu Siergieja Łoźnicy zmieniamy optykę. „Donbas” (już bez żadnych podtytułów) to składający się z trzynastu scen obraz ogarniętej wojną wschodniej Ukrainy, której mieszkańcy – na przekór losowi – próbują żyć normalnie w absolutnie nienormalnej sytuacji.

więcej »

Polecamy

Polska szkoła plakatu

Z filmu wyjęte:

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Sekretne życie emerytki
— Kamil Witek

Houston, mamy kłopot
— Jarosław Loretz

Amisz bez raju
— Jarosław Loretz

Wilczy apetyt
— Jarosław Loretz

Korzenie Lassego i Mai
— Konrad Wągrowski

To właśnie życie
— Jarosław Robak

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Kochając Diego, nienawidząc Maradony
— Konrad Wągrowski

Najtrudniejsza decyzja
— Konrad Wągrowski

Krótko o książkach: Zatrzymane w kadrze
— Konrad Wągrowski

Ten dziwny przycisk „dojrzewanie”
— Konrad Wągrowski

Sympatyczny seryjny morderca
— Konrad Wągrowski

Finał poniżej oczekiwań
— Konrad Wągrowski

Inwazja ekojaszczurów
— Konrad Wągrowski

Kryminalny egzystencjalizm
— Konrad Wągrowski

900 metrów w pionie
— Konrad Wągrowski

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.