Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 września 2019
w Esensji w Esensjopedii

Mike Mitchell, Trisha Gum
‹Lego przygoda 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLego przygoda 2
Tytuł oryginalnyThe Lego Movie 2: The Second Part
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery8 lutego 2019
ReżyseriaMike Mitchell, Trisha Gum
Scenariusz
ObsadaMargot Robbie, Alison Brie, Chris Pratt, Elizabeth Banks, Stephanie Beatriz, Jonah Hill, Channing Tatum, Nick Offerman
MuzykaMark Mothersbaugh
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiAustralia, Kanada, Norwegia
CyklLego przygoda
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Chłopcy bawią się w Mad Maksy, a dziewczyny w ślub
[Mike Mitchell, Trisha Gum „Lego przygoda 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Postapokaliptyczny wyniszczony świat przyszłości, regularnie najeżdżany przez przybyszy z innej planety. Międzygwiezdna podróż w towarzystwie kosmicznego awanturnika. Skomplikowana pętla czasowa. Zmiennokształtna królowa planety z obcego systemu gwiezdnego, która bierze ślub z ubranym na biało Batmanem. A wszystko to w realiach jednej piwnicy i jednego pokoju dziecięcego. Oj, trzeba przyznać, że fantazji twórcom drugiej „Lego Przygody” nie brakowało. Tylko czy dziecięcy widz jest w stanie się w tym połapać?

Konrad Wągrowski

Chłopcy bawią się w Mad Maksy, a dziewczyny w ślub
[Mike Mitchell, Trisha Gum „Lego przygoda 2” - recenzja]

Postapokaliptyczny wyniszczony świat przyszłości, regularnie najeżdżany przez przybyszy z innej planety. Międzygwiezdna podróż w towarzystwie kosmicznego awanturnika. Skomplikowana pętla czasowa. Zmiennokształtna królowa planety z obcego systemu gwiezdnego, która bierze ślub z ubranym na biało Batmanem. A wszystko to w realiach jednej piwnicy i jednego pokoju dziecięcego. Oj, trzeba przyznać, że fantazji twórcom drugiej „Lego Przygody” nie brakowało. Tylko czy dziecięcy widz jest w stanie się w tym połapać?

Mike Mitchell, Trisha Gum
‹Lego przygoda 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLego przygoda 2
Tytuł oryginalnyThe Lego Movie 2: The Second Part
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery8 lutego 2019
ReżyseriaMike Mitchell, Trisha Gum
Scenariusz
ObsadaMargot Robbie, Alison Brie, Chris Pratt, Elizabeth Banks, Stephanie Beatriz, Jonah Hill, Channing Tatum, Nick Offerman
MuzykaMark Mothersbaugh
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiAustralia, Kanada, Norwegia
CyklLego przygoda
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Bohaterów pierwszego „Lego Movie” spotykamy dokładnie w tym samym momencie, w którym ich pięć lat temu pozostawiliśmy. Emmet i Lucy uratowali świat, zły Lord Biznes został pokonany, a my dowiedzieliśmy się, że wszystko to było tak naprawdę realizacją konfliktu między ojcem i synem na temat tego, jak należy bawić się klockami. Ojciec chce zbudować wielką Lego-metropolię i na wieki zalać ją substancją utrwalającą, czyniąc z niej formę współczesnej rzeźby, tak aby nikt nie mógł już jego klocków rozmontowywać i przebudowywać. Syn pragnie oczywiście zabawy – chce swobody, wolności twórczej, kreatywności i peanem na rzecz powyższych była przede wszystkim poprzednia „Lego Przygoda” (choć trzeba przyznać, że twórcy zmieścili w swym świetnym filmie dużo więcej tematów, od roli jednostki w społeczności po krytykę korporacyjnego kapitalizmu). Syn (a z nim Emmet, Lucy i reszta ekipy) ostatecznie triumfuje, ojciec zgadza się na swobodną zabawę, ale stawia warunek, że ma w niej wziąć udział także młodsza siostra. Kosmici przylatujący z planety Duplo, wnoszący w ten świat jeszcze więcej chaosu, są uosobieniem jej zabawy.
I właśnie w tym momencie zaczyna się „Lego Przygoda 2”. Do porozumienia między mieszkańcami Legopolis a przybyszami z Duplo nie doszło – i ostatecznie cała metropolia uległa zagładzie, zmieniając się w Mad Maksowe pustkowie. Co gorsza, najazdy przybyszy z systemu Siostar są regularne i kończą się nieraz porwaniami (nie trzeba być specjalnie bystrym, by domyślić się, że to siostra bohatera uprowadza ludziki na potrzeby własnej zabawy – twórcy zresztą zdradzają ten fakt w krótkich aktorskich przebitkach z realnego świata). Emmet, który wciąż zachowuje swą pogodę ducha, będzie musiał ruszyć z misją ratowniczą, gdy uprowadzona zostanie Lucy, Batman i kilka innych osób. Po drodze spotka tajemniczego Rexa – kosmicznego awanturnika, który zaoferuje swą pomoc. Tymczasem zmiennokształtna królowa Duplo pragnie poślubić Batmana…
Na poziomie opowieści przygodowej dzieje się tu naprawdę dużo. Dużo bohaterów, dużo wątków, skomplikowana intryga. Chyba zbyt skomplikowana – będę pełen podziwu dla siedmiolatka, który zrozumie kto z kim walczy, o co chodzi w tej całej pętli czasowej i kim właściwie jest ten Rex. Ba! Nawet dorosły może z tym mieć nieco problemów… Na szczęście – sprawdzone na grupie testowej – sama wizualna atrakcyjność filmu może wystarczyć do dobrej dziecięcej zabawy, nawet jeśli nie całą fabułę uda się ogarnąć. Ale finałowy Armamagedon dla młodych widzów też powinien być doskonale zrozumiały – z autopsji.
I w ten sposób bezpośrednio przechodzimy do drugiej warstwy filmu – tej, powiedzmy realistycznej. Bo oczywiście znów to co dzieje się w świecie klocków jest odbiciem rzeczywistości. Tym razem mamy dwa tematy – co z otrzymaną w pierwszym filmie swobodą zrobią chłopcy, a co dziewczynki oraz dodatkowo takie typowe Disnejowskie przesłanie o potrzebie zgody i współpracy. Ot tym drugim prędzej czy później przekonuje się każde rodzeństwo, a to pierwsze jest ciekawym spojrzeniem na męską i żeńską wizję świata. Bo przecież postapokalipsa niekoniecznie jest efektem kosmicznej wojny, ale raczej chłopięcą wizją dobrej zabawy, przeciwstawianej dziewczęcemu pragnieniu zgody i miłości, wyrażanej w starannie przygotowanej celebracji.
A tak dotarliśmy do ostatniej warstwy filmu. Bo w tym wszystkim kluczowa będzie znów postać Emmeta, symbolizująca dwie wersje męskiego podejścia do życia, jedna symbolizowana przez zaciszny domek, druga przez bojowy pojazd kosmiczny. Która z nich zwycięży – o tym w sumie jest właśnie ten film.
Podsumowując – może nie jest tak dobrze, jak w pierwszej „Lego Przygodzie”, ale źle z pewnością też nie jest.
koniec
21 lutego 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Pułkownik pułkownika pułkownikiem pogania
Sebastian Chosiński

22 IX 2019

Piąte podejście do tematu, licząc oczywiście jedynie filmy z Borisem Gałkinem w roli głównej, okazało się jednocześnie ostatnim. Całkiem możliwe, że było to wymuszone przez samego aktora, który wraz z reżyserem Andriejem Szczerbininem był współautorem scenariusza. Szkoda jednak, że cykl „W stanie spoczynku” wieńczy część tak słaba, jak „Uratować wroga”.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Diablęta, których boją się anarchiści
Sebastian Chosiński

18 IX 2019

Chyba mało kto spodziewał się, włącznie z samym reżyserem, że największym sukcesem komercyjnym Ormianina Edmonda Keosajana będzie sequel niemego awanturniczo-przygodowego obrazu o „czerwonych diablętach” – grupie nastolatków walczących w czasie wojny domowej w Rosji z „czarnymi” i „białymi”. Nowa wersja tej opowieści, nakręcona w 1966 roku, otrzymała miano „Nieuchwytnych mścicieli” i okazała się początkiem trylogii.

więcej »

East Side Story: Gdzie Rzym, gdzie Krym… a gdzie Władywostok
Sebastian Chosiński

15 IX 2019

Po ośmiu latach przerwy na ekrany telewizorów powrócił w dwóch pełnometrażowych filmach pułkownik Siergiej Michajłowicz Diedow – weteran chyba wszystkich wojen, w jakie zaangażowany był Związek Radziecki i Rosja od czasów interwencji w Afganistanie. I ponownie odpowiedzialny za jego „przygody” został Andriej Szczerbinin. Szkoda jedynie, że „Jeden za wszystkich” – czwarta odsłona serii „W stanie spoczynku” – tak bardzo odstaje poziomem od trzech wcześniejszych.

więcej »

Polecamy

Dom jak malowanie

Z filmu wyjęte:

Dom jak malowanie
— Jarosław Loretz

Po szkielecie poznasz ich
— Jarosław Loretz

Uwaga na glizdoludzi!
— Jarosław Loretz

Rozbrykana rogacizna
— Jarosław Loretz

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Dozwolone od lat… czterdziestu?
— Agnieszka Szady

Na wszelkie frustracje najlepsze shrekowe libacje!
— Ewa Drab

Tegoż autora

Kochając Diego, nienawidząc Maradony
— Konrad Wągrowski

Najtrudniejsza decyzja
— Konrad Wągrowski

Ten dziwny przycisk „dojrzewanie”
— Konrad Wągrowski

Sympatyczny seryjny morderca
— Konrad Wągrowski

Finał poniżej oczekiwań
— Konrad Wągrowski

Inwazja ekojaszczurów
— Konrad Wągrowski

Kryminalny egzystencjalizm
— Konrad Wągrowski

900 metrów w pionie
— Konrad Wągrowski

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.