Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Mike Mitchell, Trisha Gum
‹Lego przygoda 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLego przygoda 2
Tytuł oryginalnyThe Lego Movie 2: The Second Part
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery8 lutego 2019
ReżyseriaMike Mitchell, Trisha Gum
Scenariusz
ObsadaMargot Robbie, Alison Brie, Chris Pratt, Elizabeth Banks, Stephanie Beatriz, Jonah Hill, Channing Tatum, Nick Offerman
MuzykaMark Mothersbaugh
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiAustralia, Kanada, Norwegia
CyklLego przygoda
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Chłopcy bawią się w Mad Maksy, a dziewczyny w ślub
[Mike Mitchell, Trisha Gum „Lego przygoda 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Postapokaliptyczny wyniszczony świat przyszłości, regularnie najeżdżany przez przybyszy z innej planety. Międzygwiezdna podróż w towarzystwie kosmicznego awanturnika. Skomplikowana pętla czasowa. Zmiennokształtna królowa planety z obcego systemu gwiezdnego, która bierze ślub z ubranym na biało Batmanem. A wszystko to w realiach jednej piwnicy i jednego pokoju dziecięcego. Oj, trzeba przyznać, że fantazji twórcom drugiej „Lego Przygody” nie brakowało. Tylko czy dziecięcy widz jest w stanie się w tym połapać?

Konrad Wągrowski

Chłopcy bawią się w Mad Maksy, a dziewczyny w ślub
[Mike Mitchell, Trisha Gum „Lego przygoda 2” - recenzja]

Postapokaliptyczny wyniszczony świat przyszłości, regularnie najeżdżany przez przybyszy z innej planety. Międzygwiezdna podróż w towarzystwie kosmicznego awanturnika. Skomplikowana pętla czasowa. Zmiennokształtna królowa planety z obcego systemu gwiezdnego, która bierze ślub z ubranym na biało Batmanem. A wszystko to w realiach jednej piwnicy i jednego pokoju dziecięcego. Oj, trzeba przyznać, że fantazji twórcom drugiej „Lego Przygody” nie brakowało. Tylko czy dziecięcy widz jest w stanie się w tym połapać?

Mike Mitchell, Trisha Gum
‹Lego przygoda 2›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLego przygoda 2
Tytuł oryginalnyThe Lego Movie 2: The Second Part
Dystrybutor Warner Bros
Data premiery8 lutego 2019
ReżyseriaMike Mitchell, Trisha Gum
Scenariusz
ObsadaMargot Robbie, Alison Brie, Chris Pratt, Elizabeth Banks, Stephanie Beatriz, Jonah Hill, Channing Tatum, Nick Offerman
MuzykaMark Mothersbaugh
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiAustralia, Kanada, Norwegia
CyklLego przygoda
Gatunekakcja, animacja, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Bohaterów pierwszego „Lego Movie” spotykamy dokładnie w tym samym momencie, w którym ich pięć lat temu pozostawiliśmy. Emmet i Lucy uratowali świat, zły Lord Biznes został pokonany, a my dowiedzieliśmy się, że wszystko to było tak naprawdę realizacją konfliktu między ojcem i synem na temat tego, jak należy bawić się klockami. Ojciec chce zbudować wielką Lego-metropolię i na wieki zalać ją substancją utrwalającą, czyniąc z niej formę współczesnej rzeźby, tak aby nikt nie mógł już jego klocków rozmontowywać i przebudowywać. Syn pragnie oczywiście zabawy – chce swobody, wolności twórczej, kreatywności i peanem na rzecz powyższych była przede wszystkim poprzednia „Lego Przygoda” (choć trzeba przyznać, że twórcy zmieścili w swym świetnym filmie dużo więcej tematów, od roli jednostki w społeczności po krytykę korporacyjnego kapitalizmu). Syn (a z nim Emmet, Lucy i reszta ekipy) ostatecznie triumfuje, ojciec zgadza się na swobodną zabawę, ale stawia warunek, że ma w niej wziąć udział także młodsza siostra. Kosmici przylatujący z planety Duplo, wnoszący w ten świat jeszcze więcej chaosu, są uosobieniem jej zabawy.
I właśnie w tym momencie zaczyna się „Lego Przygoda 2”. Do porozumienia między mieszkańcami Legopolis a przybyszami z Duplo nie doszło – i ostatecznie cała metropolia uległa zagładzie, zmieniając się w Mad Maksowe pustkowie. Co gorsza, najazdy przybyszy z systemu Siostar są regularne i kończą się nieraz porwaniami (nie trzeba być specjalnie bystrym, by domyślić się, że to siostra bohatera uprowadza ludziki na potrzeby własnej zabawy – twórcy zresztą zdradzają ten fakt w krótkich aktorskich przebitkach z realnego świata). Emmet, który wciąż zachowuje swą pogodę ducha, będzie musiał ruszyć z misją ratowniczą, gdy uprowadzona zostanie Lucy, Batman i kilka innych osób. Po drodze spotka tajemniczego Rexa – kosmicznego awanturnika, który zaoferuje swą pomoc. Tymczasem zmiennokształtna królowa Duplo pragnie poślubić Batmana…
Na poziomie opowieści przygodowej dzieje się tu naprawdę dużo. Dużo bohaterów, dużo wątków, skomplikowana intryga. Chyba zbyt skomplikowana – będę pełen podziwu dla siedmiolatka, który zrozumie kto z kim walczy, o co chodzi w tej całej pętli czasowej i kim właściwie jest ten Rex. Ba! Nawet dorosły może z tym mieć nieco problemów… Na szczęście – sprawdzone na grupie testowej – sama wizualna atrakcyjność filmu może wystarczyć do dobrej dziecięcej zabawy, nawet jeśli nie całą fabułę uda się ogarnąć. Ale finałowy Armamagedon dla młodych widzów też powinien być doskonale zrozumiały – z autopsji.
I w ten sposób bezpośrednio przechodzimy do drugiej warstwy filmu – tej, powiedzmy realistycznej. Bo oczywiście znów to co dzieje się w świecie klocków jest odbiciem rzeczywistości. Tym razem mamy dwa tematy – co z otrzymaną w pierwszym filmie swobodą zrobią chłopcy, a co dziewczynki oraz dodatkowo takie typowe Disnejowskie przesłanie o potrzebie zgody i współpracy. Ot tym drugim prędzej czy później przekonuje się każde rodzeństwo, a to pierwsze jest ciekawym spojrzeniem na męską i żeńską wizję świata. Bo przecież postapokalipsa niekoniecznie jest efektem kosmicznej wojny, ale raczej chłopięcą wizją dobrej zabawy, przeciwstawianej dziewczęcemu pragnieniu zgody i miłości, wyrażanej w starannie przygotowanej celebracji.
A tak dotarliśmy do ostatniej warstwy filmu. Bo w tym wszystkim kluczowa będzie znów postać Emmeta, symbolizująca dwie wersje męskiego podejścia do życia, jedna symbolizowana przez zaciszny domek, druga przez bojowy pojazd kosmiczny. Która z nich zwycięży – o tym w sumie jest właśnie ten film.
Podsumowując – może nie jest tak dobrze, jak w pierwszej „Lego Przygodzie”, ale źle z pewnością też nie jest.
koniec
21 lutego 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: „Ku” czy nie „ku”? – oto jest pytanie
Sebastian Chosiński

26 II 2020

Jeden z najsłynniejszych radzieckich filmów fantastycznonaukowych powstał – w pewnym sensie – przez przypadek. Pierwotnie był bowiem zamierzony jako historia science fiction, dla której punktem wyjścia miała być przygodowa „Wyspa skarbów” Roberta Louisa Stevensona. Scenariusz Gieorgija Danieliji i Rewaza Gabriadzego jednak ewoluował i ostatecznie przybrał postać „Kin-dza-dza!” – gorzkiej komedii o okrutnej dyktaturze.

więcej »

Co cechuje dżentelmena?
Konrad Wągrowski

24 II 2020

Guy Ritchie powraca do korzeni i kręci gangsterską komedię w stylu swych dawnych filmów. Wielbiciele „Przekrętu” i „Porachunków” nie powinni być zawiedzeni.

więcej »

East Side Story: Fatalne zauroczenie po rosyjsku
Sebastian Chosiński

23 II 2020

Reżyserski debiut aktora Grigorija Dobrygina to współczesny psychologiczny melodramat, który opowiada o tym, jak fascynacja wielkim światem i niespełnione marzenia niszczą życie młodego małżeństwa mieszkającego na rosyjskiej prowincji. W „Sheena667” krok po kroku obserwujemy destrukcję zdrowego układu damsko-męskiego, która prowadzi… – właśnie, dokąd?

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Dozwolone od lat… czterdziestu?
— Agnieszka Szady

Na wszelkie frustracje najlepsze shrekowe libacje!
— Ewa Drab

Tegoż autora

Co cechuje dżentelmena?
— Konrad Wągrowski

Pomścić córkę!
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #4: Życzę wam, szlachetni panowie, byście w chwili śmierci…
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #3: Więc to całe twoje życie? Potwory i pieniądze?
— Konrad Wągrowski

Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Kronika wypadków ojcowskich
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin, odcinek 2: Grosza rzuć wiedźminowi
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin, odcinek 1: Mając do wyboru mniejsze i większe zło, wolę nie wybierać wcale
— Konrad Wągrowski

Skywalker na sterydach
— Konrad Wągrowski

Klasyczny whodunit w nowej szacie
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.