Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 kwietnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Josephine Bornebusch
‹Pierwsza tajemnica›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPierwsza tajemnica
Tytuł oryginalnyDet första mysteriet
Dystrybutor Nowe Horyzonty
Data premiery8 marca 2019
ReżyseriaJosephine Bornebusch
ZdjęciaMats Axby
Scenariusz
ObsadaElvis Suhadolnik Bonesso, Josephine Bornebusch, Linus Carlsson, Fusion Elite All Star Cheerleading, Torin Condren, Adrianna Cramer Curtis, Richard Darcy, Mohamad Suleiman Dias
MuzykaRay Harman
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiSzwecja
CyklBiuro Detektywistyczne Lassego i Mai
Czas trwania95 min
WWW
Gatunekfamilijny, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Korzenie Lassego i Mai

Esensja.pl
Esensja.pl
„Pierwsza przygoda” to kolejny reboot ekranizacji cyklu dziecięcych kryminałów Marttina Widmarka, przenosząca nas do czasów, gdy Lasse i Maja dopiero się poznawali.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Korzenie Lassego i Mai

„Pierwsza przygoda” to kolejny reboot ekranizacji cyklu dziecięcych kryminałów Marttina Widmarka, przenosząca nas do czasów, gdy Lasse i Maja dopiero się poznawali.

Josephine Bornebusch
‹Pierwsza tajemnica›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPierwsza tajemnica
Tytuł oryginalnyDet första mysteriet
Dystrybutor Nowe Horyzonty
Data premiery8 marca 2019
ReżyseriaJosephine Bornebusch
ZdjęciaMats Axby
Scenariusz
ObsadaElvis Suhadolnik Bonesso, Josephine Bornebusch, Linus Carlsson, Fusion Elite All Star Cheerleading, Torin Condren, Adrianna Cramer Curtis, Richard Darcy, Mohamad Suleiman Dias
MuzykaRay Harman
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiSzwecja
CyklBiuro Detektywistyczne Lassego i Mai
Czas trwania95 min
WWW
Gatunekfamilijny, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Biuro detektywistyczne Lassego i Mai: Pierwsza tajemnica” to kolejna ekranizacja uwielbianych przez dzieciaki powieści Martina Widmarka. Najpierw były nieznane w Polsce seriale telewizyjne. Kilka lat temu powstały trzy filmy na motywach cyklu – „Stella Nostra” (wyświetlana również u nas w normalnej dystrybucji kinowej), „Sekret rodziny Von Brom” i „Cienie nad Valleby” (dostępne na pokazach festiwalowych i porankach filmowych w niektórych kinach, a także w trzypłytowym wydaniu DVD), cieszące się zainteresowaniem i uznaniem młodych widzów. Lukas Holgersson i Amanda Pajus, dziecięcy aktorzy tego cyklu jednak – jak to się zdarza – dorośli i potrzebny był kolejny restart serii z nowymi aktorami (Frank Dorsin i Ester Vuori).
Po raz kolejny zdecydowano się na historię wykorzystującą scenerię i bohaterów cyklu, ale nie będącą ekranizacją konkretnej książki. Zważywszy na fakt, że filmy skierowane są zapewne do zagorzałych fanów cyklu książkowego, a mówimy jednak o pozycjach kryminalnych (co z tego, że dla dzieci), w których „kto zabił"… khm, raczej jednak „kto ukradł” jest kluczowym pytaniem, takie podejście należy uznać za słuszne. Kolejna pozycja cofa się więc do samych początków, opowiadając, jak Lasse i Maja się poznali i jak i czemu stworzyli swe biuro detektywistyczne (choć zapewne bardziej dociekliwi fani cyklu i tak znajdą tu nieścisłości). Film trzyma się klimatu książkowego, potrafi wykorzystać znanych bohaterów (nie tylko dziecięcych – co ciekawe, Tomas Norström ponownie pojawia się w roli szefa policji Valleby, stając się jedynym aktorem łączącym wszystkie filmy i seriale o Lassem i Mai), w porównaniu do powieści różni się charakterystyką głównych bohaterów. W dziełach Widmarka nie ma specjalnie podziału ról między Lassem i Mają, w filmie inaczej zarysowano ich osobowości – Lasse jest nieco niezgrabnym, niepewnym siebie, inteligencikiem, Maja z kolei to dziewczyna bardziej energiczna, odważniejsza, choć nieco mniej roztropna. Oboje są pewnego rodzaju outsiderami ze społeczności, co powoduje, że muszą się do siebie zbliżyć. Takie ujęcie tworzy pewną dynamikę między postaciami (która raczej nigdy nie była tematem książek) i nadaje filmowi rytm. W efekcie powstaje solidne kino familijne, z sympatycznymi bohaterami, przyzwoicie dopracowaną zagadką, humorem i budującą, choć oczywiście przewidywalną pointą. Dzieciaki nie mają nic przeciwko temu.
koniec
25 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Jak rodził się kazachski kapitalizm
Sebastian Chosiński

21 IV 2019

Akan Satajew jest jednym z najpopularniejszych reżyserów w Kazachstanie. Od lat bowiem dostarcza filmy, które łączą sensacyjną fabułę z wątkami romansowymi i obserwacjami obyczajowymi. Na podstawie jego dzieł można dostrzec ewolucję współczesnego Kazachstanu – od postsowieckiej republiki do silnego państwa rozdającego karty w regionie. „Biznesmeni” to opowieść o tym, jak budowano w tym kraju kapitalizm. I ile wymagało to ofiar.

więcej »

Mam wiersz
Konrad Wągrowski

18 IV 2019

Opowieść o pani z przedszkola, która rzuca się z całą mocą w ratowanie dla świata poetyckiego talentu jednego z jej podopiecznych jest dużo bardziej nieoczywista niż mogłoby się wydawać.

więcej »

Powojenny melodramat
Konrad Wągrowski

16 IV 2019

Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

więcej »

Polecamy

Makabra (anatomiczna)

Z filmu wyjęte:

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Wyścig donikąd
— Jarosław Loretz

Wycieczka donikąd
— Jarosław Loretz

Życie w zawieszeniu
— Jarosław Loretz

Wonder Wheel
— Jarosław Loretz

Zróbmy sobie statuę
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Wilczy apetyt
— Jarosław Loretz

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Trzy kobiety z butelką
— Konrad Wągrowski

Surowa męska przyjaźń
— Miłosz Cybowski

Z nutką nostalgii
— Marcin Mroziuk

Padawan druida
— Konrad Wągrowski

Melodramat z wymieraniem
— Jarosław Loretz

Powrót Bena
— Konrad Wągrowski

Manifest artysty
— Miłosz Cybowski

Tegoż autora

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
— Konrad Wągrowski

Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski

Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski

Po rozstaniu rodziców
— Konrad Wągrowski

Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski

Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Sceny z życia smoków
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.