Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Josephine Bornebusch
‹Pierwsza tajemnica›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPierwsza tajemnica
Tytuł oryginalnyDet första mysteriet
Dystrybutor Nowe Horyzonty
Data premiery8 marca 2019
ReżyseriaJosephine Bornebusch
ZdjęciaMats Axby
Scenariusz
ObsadaElvis Suhadolnik Bonesso, Josephine Bornebusch, Linus Carlsson, Fusion Elite All Star Cheerleading, Torin Condren, Adrianna Cramer Curtis, Richard Darcy, Mohamad Suleiman Dias
MuzykaRay Harman
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiSzwecja
CyklBiuro Detektywistyczne Lassego i Mai
Czas trwania95 min
WWW
Gatunekfamilijny, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Korzenie Lassego i Mai
[Josephine Bornebusch „Pierwsza tajemnica” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Pierwsza przygoda” to kolejny reboot ekranizacji cyklu dziecięcych kryminałów Marttina Widmarka, przenosząca nas do czasów, gdy Lasse i Maja dopiero się poznawali.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Korzenie Lassego i Mai
[Josephine Bornebusch „Pierwsza tajemnica” - recenzja]

„Pierwsza przygoda” to kolejny reboot ekranizacji cyklu dziecięcych kryminałów Marttina Widmarka, przenosząca nas do czasów, gdy Lasse i Maja dopiero się poznawali.

Josephine Bornebusch
‹Pierwsza tajemnica›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPierwsza tajemnica
Tytuł oryginalnyDet första mysteriet
Dystrybutor Nowe Horyzonty
Data premiery8 marca 2019
ReżyseriaJosephine Bornebusch
ZdjęciaMats Axby
Scenariusz
ObsadaElvis Suhadolnik Bonesso, Josephine Bornebusch, Linus Carlsson, Fusion Elite All Star Cheerleading, Torin Condren, Adrianna Cramer Curtis, Richard Darcy, Mohamad Suleiman Dias
MuzykaRay Harman
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiSzwecja
CyklBiuro Detektywistyczne Lassego i Mai
Czas trwania95 min
WWW
Gatunekfamilijny, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Biuro detektywistyczne Lassego i Mai: Pierwsza tajemnica” to kolejna ekranizacja uwielbianych przez dzieciaki powieści Martina Widmarka. Najpierw były nieznane w Polsce seriale telewizyjne. Kilka lat temu powstały trzy filmy na motywach cyklu – „Stella Nostra” (wyświetlana również u nas w normalnej dystrybucji kinowej), „Sekret rodziny Von Brom” i „Cienie nad Valleby” (dostępne na pokazach festiwalowych i porankach filmowych w niektórych kinach, a także w trzypłytowym wydaniu DVD), cieszące się zainteresowaniem i uznaniem młodych widzów. Lukas Holgersson i Amanda Pajus, dziecięcy aktorzy tego cyklu jednak – jak to się zdarza – dorośli i potrzebny był kolejny restart serii z nowymi aktorami (Frank Dorsin i Ester Vuori).
Po raz kolejny zdecydowano się na historię wykorzystującą scenerię i bohaterów cyklu, ale nie będącą ekranizacją konkretnej książki. Zważywszy na fakt, że filmy skierowane są zapewne do zagorzałych fanów cyklu książkowego, a mówimy jednak o pozycjach kryminalnych (co z tego, że dla dzieci), w których „kto zabił"… khm, raczej jednak „kto ukradł” jest kluczowym pytaniem, takie podejście należy uznać za słuszne. Kolejna pozycja cofa się więc do samych początków, opowiadając, jak Lasse i Maja się poznali i jak i czemu stworzyli swe biuro detektywistyczne (choć zapewne bardziej dociekliwi fani cyklu i tak znajdą tu nieścisłości). Film trzyma się klimatu książkowego, potrafi wykorzystać znanych bohaterów (nie tylko dziecięcych – co ciekawe, Tomas Norström ponownie pojawia się w roli szefa policji Valleby, stając się jedynym aktorem łączącym wszystkie filmy i seriale o Lassem i Mai), w porównaniu do powieści różni się charakterystyką głównych bohaterów. W dziełach Widmarka nie ma specjalnie podziału ról między Lassem i Mają, w filmie inaczej zarysowano ich osobowości – Lasse jest nieco niezgrabnym, niepewnym siebie, inteligencikiem, Maja z kolei to dziewczyna bardziej energiczna, odważniejsza, choć nieco mniej roztropna. Oboje są pewnego rodzaju outsiderami ze społeczności, co powoduje, że muszą się do siebie zbliżyć. Takie ujęcie tworzy pewną dynamikę między postaciami (która raczej nigdy nie była tematem książek) i nadaje filmowi rytm. W efekcie powstaje solidne kino familijne, z sympatycznymi bohaterami, przyzwoicie dopracowaną zagadką, humorem i budującą, choć oczywiście przewidywalną pointą. Dzieciaki nie mają nic przeciwko temu.
koniec
25 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Dramat w trzynastu aktach
Sebastian Chosiński

18 VIII 2019

Przed tygodniem za sprawą filmu Renata Dawletjarowa mogliśmy spojrzeć na konflikt ukraińsko-rosyjski w Donbasie oczyma Rosjan. Dzisiaj dzięki nowemu dziełu Siergieja Łoźnicy zmieniamy optykę. „Donbas” (już bez żadnych podtytułów) to składający się z trzynastu scen obraz ogarniętej wojną wschodniej Ukrainy, której mieszkańcy – na przekór losowi – próbują żyć normalnie w absolutnie nienormalnej sytuacji.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Marzenia nie do spełnienia
Sebastian Chosiński

14 VIII 2019

Wasilij Szukszyn jak mało który z twórców radzieckich potrafił wejść w skórę zwykłego człowieka, często przetrąconego przez los i pozbawionego perspektyw, ale nie tracącego nadziei na poprawę swej marnej egzystencji. O tym właśnie chciał opowiedzieć w jednym ze swoich kolejnych filmów – „Wezwij mnie w świetlistą dal”. Zanim jednak doszło do jego realizacji, aktor i reżyser zmarł. Projekt doprowadzili do końca jego przyjaciele – Stanisław Liubszyn i Gierman Ławrow.

więcej »

Szalone lata 60.
Piotr Nyga

12 VIII 2019

O tym, że Quentin Tarantino kocha kino i potrafi brawurowo łamać reguły gatunkowe, wiemy nie od dziś. Wystarczy przytoczyć jego wzorowany na b-klasowych filmach sensacyjnych z epoki VHS nakręcony wspólnie z Robertem Rodriguezem dyptyk „Grindhouse”, inspirowany azjatyckim kinem akcji „Kill Bill” czy antywestern „Django”. Po lekkiej zadyszce, której owocem stała się kręcona niemalże na autopilocie „Nienawistna ósemka”, jeden z największych reżyserów wszech czasów powraca. I to w jakim stylu!

więcej »

Polecamy

Polska szkoła plakatu

Z filmu wyjęte:

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Sekretne życie emerytki
— Kamil Witek

Houston, mamy kłopot
— Jarosław Loretz

Amisz bez raju
— Jarosław Loretz

Wilczy apetyt
— Jarosław Loretz

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Tegoż autora

Kochając Diego, nienawidząc Maradony
— Konrad Wągrowski

Najtrudniejsza decyzja
— Konrad Wągrowski

Krótko o książkach: Zatrzymane w kadrze
— Konrad Wągrowski

Ten dziwny przycisk „dojrzewanie”
— Konrad Wągrowski

Sympatyczny seryjny morderca
— Konrad Wągrowski

Finał poniżej oczekiwań
— Konrad Wągrowski

Inwazja ekojaszczurów
— Konrad Wągrowski

Kryminalny egzystencjalizm
— Konrad Wągrowski

900 metrów w pionie
— Konrad Wągrowski

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.