Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Josephine Bornebusch
‹Pierwsza tajemnica›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPierwsza tajemnica
Tytuł oryginalnyDet första mysteriet
Dystrybutor Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
Data premiery8 marca 2019
ReżyseriaJosephine Bornebusch
ZdjęciaMats Axby
Scenariusz
ObsadaElvis Suhadolnik Bonesso, Josephine Bornebusch, Linus Carlsson, Fusion Elite All Star Cheerleading, Torin Condren, Adrianna Cramer Curtis, Richard Darcy, Mohamad Suleiman Dias
MuzykaRay Harman
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiSzwecja
CyklBiuro Detektywistyczne Lassego i Mai
Czas trwania95 min
WWW
Gatunekfamilijny, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Korzenie Lassego i Mai
[Josephine Bornebusch „Pierwsza tajemnica” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Pierwsza przygoda” to kolejny reboot ekranizacji cyklu dziecięcych kryminałów Marttina Widmarka, przenosząca nas do czasów, gdy Lasse i Maja dopiero się poznawali.

Konrad Wągrowski

Krótko o filmach: Korzenie Lassego i Mai
[Josephine Bornebusch „Pierwsza tajemnica” - recenzja]

„Pierwsza przygoda” to kolejny reboot ekranizacji cyklu dziecięcych kryminałów Marttina Widmarka, przenosząca nas do czasów, gdy Lasse i Maja dopiero się poznawali.

Josephine Bornebusch
‹Pierwsza tajemnica›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPierwsza tajemnica
Tytuł oryginalnyDet första mysteriet
Dystrybutor Stowarzyszenie Nowe Horyzonty
Data premiery8 marca 2019
ReżyseriaJosephine Bornebusch
ZdjęciaMats Axby
Scenariusz
ObsadaElvis Suhadolnik Bonesso, Josephine Bornebusch, Linus Carlsson, Fusion Elite All Star Cheerleading, Torin Condren, Adrianna Cramer Curtis, Richard Darcy, Mohamad Suleiman Dias
MuzykaRay Harman
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiSzwecja
CyklBiuro Detektywistyczne Lassego i Mai
Czas trwania95 min
WWW
Gatunekfamilijny, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Biuro detektywistyczne Lassego i Mai: Pierwsza tajemnica” to kolejna ekranizacja uwielbianych przez dzieciaki powieści Martina Widmarka. Najpierw były nieznane w Polsce seriale telewizyjne. Kilka lat temu powstały trzy filmy na motywach cyklu – „Stella Nostra” (wyświetlana również u nas w normalnej dystrybucji kinowej), „Sekret rodziny Von Brom” i „Cienie nad Valleby” (dostępne na pokazach festiwalowych i porankach filmowych w niektórych kinach, a także w trzypłytowym wydaniu DVD), cieszące się zainteresowaniem i uznaniem młodych widzów. Lukas Holgersson i Amanda Pajus, dziecięcy aktorzy tego cyklu jednak – jak to się zdarza – dorośli i potrzebny był kolejny restart serii z nowymi aktorami (Frank Dorsin i Ester Vuori).
Po raz kolejny zdecydowano się na historię wykorzystującą scenerię i bohaterów cyklu, ale nie będącą ekranizacją konkretnej książki. Zważywszy na fakt, że filmy skierowane są zapewne do zagorzałych fanów cyklu książkowego, a mówimy jednak o pozycjach kryminalnych (co z tego, że dla dzieci), w których „kto zabił"… khm, raczej jednak „kto ukradł” jest kluczowym pytaniem, takie podejście należy uznać za słuszne. Kolejna pozycja cofa się więc do samych początków, opowiadając, jak Lasse i Maja się poznali i jak i czemu stworzyli swe biuro detektywistyczne (choć zapewne bardziej dociekliwi fani cyklu i tak znajdą tu nieścisłości). Film trzyma się klimatu książkowego, potrafi wykorzystać znanych bohaterów (nie tylko dziecięcych – co ciekawe, Tomas Norström ponownie pojawia się w roli szefa policji Valleby, stając się jedynym aktorem łączącym wszystkie filmy i seriale o Lassem i Mai), w porównaniu do powieści różni się charakterystyką głównych bohaterów. W dziełach Widmarka nie ma specjalnie podziału ról między Lassem i Mają, w filmie inaczej zarysowano ich osobowości – Lasse jest nieco niezgrabnym, niepewnym siebie, inteligencikiem, Maja z kolei to dziewczyna bardziej energiczna, odważniejsza, choć nieco mniej roztropna. Oboje są pewnego rodzaju outsiderami ze społeczności, co powoduje, że muszą się do siebie zbliżyć. Takie ujęcie tworzy pewną dynamikę między postaciami (która raczej nigdy nie była tematem książek) i nadaje filmowi rytm. W efekcie powstaje solidne kino familijne, z sympatycznymi bohaterami, przyzwoicie dopracowaną zagadką, humorem i budującą, choć oczywiście przewidywalną pointą. Dzieciaki nie mają nic przeciwko temu.
koniec
25 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: „Ku” czy nie „ku”? – oto jest pytanie
Sebastian Chosiński

26 II 2020

Jeden z najsłynniejszych radzieckich filmów fantastycznonaukowych powstał – w pewnym sensie – przez przypadek. Pierwotnie był bowiem zamierzony jako historia science fiction, dla której punktem wyjścia miała być przygodowa „Wyspa skarbów” Roberta Louisa Stevensona. Scenariusz Gieorgija Danieliji i Rewaza Gabriadzego jednak ewoluował i ostatecznie przybrał postać „Kin-dza-dza!” – gorzkiej komedii o okrutnej dyktaturze.

więcej »

Co cechuje dżentelmena?
Konrad Wągrowski

24 II 2020

Guy Ritchie powraca do korzeni i kręci gangsterską komedię w stylu swych dawnych filmów. Wielbiciele „Przekrętu” i „Porachunków” nie powinni być zawiedzeni.

więcej »

East Side Story: Fatalne zauroczenie po rosyjsku
Sebastian Chosiński

23 II 2020

Reżyserski debiut aktora Grigorija Dobrygina to współczesny psychologiczny melodramat, który opowiada o tym, jak fascynacja wielkim światem i niespełnione marzenia niszczą życie młodego małżeństwa mieszkającego na rosyjskiej prowincji. W „Sheena667” krok po kroku obserwujemy destrukcję zdrowego układu damsko-męskiego, która prowadzi… – właśnie, dokąd?

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Zwycięstwo kontra zabawa
— Marcin Mroziuk

Ciałem y duchem
— Jarosław Loretz

Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Co cechuje dżentelmena?
— Konrad Wągrowski

Pomścić córkę!
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #4: Życzę wam, szlachetni panowie, byście w chwili śmierci…
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #3: Więc to całe twoje życie? Potwory i pieniądze?
— Konrad Wągrowski

Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Kronika wypadków ojcowskich
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin, odcinek 2: Grosza rzuć wiedźminowi
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin, odcinek 1: Mając do wyboru mniejsze i większe zło, wolę nie wybierać wcale
— Konrad Wągrowski

Skywalker na sterydach
— Konrad Wągrowski

Klasyczny whodunit w nowej szacie
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.