Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Jee-woon Kim
‹Illang: Wilcza brygada›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułIllang: Wilcza brygada
Tytuł oryginalny인랑 [Illang]
Dystrybutor Netflix
Data premiery19 października 2018
ReżyseriaJee-woon Kim
Scenariusz
ObsadaWoo-sung Jung, Dong-won Gang, Hyo-Joo Han, Ye-ri Han, Minho Choi, Jun-ho Heo, Jin-ho Choi, Moo Yul Kim
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiKorea Południowa
Czas trwania139 min
WWW
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Wilczy apetyt
[Jee-woon Kim „Illang: Wilcza brygada” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Niektórych rzeczy nie warto poprawiać. Świetnym tego przykładem jest koreański „Illang: Wilcza brygada”.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Wilczy apetyt
[Jee-woon Kim „Illang: Wilcza brygada” - recenzja]

Niektórych rzeczy nie warto poprawiać. Świetnym tego przykładem jest koreański „Illang: Wilcza brygada”.

Jee-woon Kim
‹Illang: Wilcza brygada›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułIllang: Wilcza brygada
Tytuł oryginalny인랑 [Illang]
Dystrybutor Netflix
Data premiery19 października 2018
ReżyseriaJee-woon Kim
Scenariusz
ObsadaWoo-sung Jung, Dong-won Gang, Hyo-Joo Han, Ye-ri Han, Minho Choi, Jun-ho Heo, Jin-ho Choi, Moo Yul Kim
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiKorea Południowa
Czas trwania139 min
WWW
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W 1986 roku Mamoru Oshii stworzył pierwszą historię o Wilczej Brygadzie, jednostce specjalnej przeznaczonej do zwalczania terroryzmu, rozkrzewionego po dziesięcioletniej okupacji niemieckiej (Rosjanie przegrali pod Stalingradem, Stauffenbergowi udało się zabić Hitlera). Po słuchowisku radiowym przyszły dwa filmy aktorskie (pierwszy dobry, drugi tylko poprawny, przy czym do obu muzykę robił Kenji Kawai), wyśmienita animacja z 1999 roku i szereg mrocznych komiksów. A wtedy nadszedł rok 2018, kiedy to za nakręcenie aktorskiej wersji anime wziął się Jee-woon Kim, reżyser m.in. „Spokojnej rodzinki”, „Opowieści o dwóch siostrach”, „Dobrego, złego i zakręconego” oraz „Ujrzałem diabła”. I spaprał sprawę.
Historia – osadzona w Korei, jednoczącej się wobec rosnącego zagrożenia militarnego ze strony Chin oraz sojuszu japońsko-amerykańsko-rosyjskiego – jest mocno spłycona względem oryginalnej koncepcji, odarta z mroku i fatalizmu, podcięta plumkaną muzyką i mniej więcej w połowie objętości dorżnięta gorsetem dziwacznego romansu, raz próbującego grać słodyczą, innym razem falującego w rytm melodramatu. Nie rodzi się z tego żaden sensowny klimat, w niczym nie wzbogaca to historii, a i z akcją jest kiepsko, bo ewentualne strzelaniny czy pościgi są rzadkim gościem. Jak zaś w końcu się trafiają, wręcz kwitną od bzdur wszelakich (sposób użycia węża strażackiego, rykoszety pocisków, sposób namierzania bohatera). A wszystko cementuje drapowany na happy end finał, ostatecznie grzebiąc dychawiczne ślady oryginalnej japońskiej koncepcji. Przetrwanie liczącego 2,5 godziny seansu jest więc nie lada wyzwaniem, szczególnie jeśli się ma w pamięci stare anime.
koniec
30 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Słonica w składzie moskiewskiej porcelany
Sebastian Chosiński

21 VIII 2019

Siergiej Gierasimow zapisał się w historii kina radzieckiego dwoma monumentalnymi freskami: opowiadającą o czasach Wielkiej Wojny Ojczyźnianej „Młodą Gwardią” oraz „Cichym Donem”, czyli opartą na powieści Michaiła Szołochowa historią kozaków dońskich, którzy w czasie wojny domowej w Rosji przeszli na stronę „czerwonych”. „Trzecia córka” jest dziełem o tyle nietypowym, że opowiada historię obyczajową z elementami dramatu społecznego.

więcej »

East Side Story: Dramat w trzynastu aktach
Sebastian Chosiński

18 VIII 2019

Przed tygodniem za sprawą filmu Renata Dawletjarowa mogliśmy spojrzeć na konflikt ukraińsko-rosyjski w Donbasie oczyma Rosjan. Dzisiaj dzięki nowemu dziełu Siergieja Łoźnicy zmieniamy optykę. „Donbas” (już bez żadnych podtytułów) to składający się z trzynastu scen obraz ogarniętej wojną wschodniej Ukrainy, której mieszkańcy – na przekór losowi – próbują żyć normalnie w absolutnie nienormalnej sytuacji.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Marzenia nie do spełnienia
Sebastian Chosiński

14 VIII 2019

Wasilij Szukszyn jak mało który z twórców radzieckich potrafił wejść w skórę zwykłego człowieka, często przetrąconego przez los i pozbawionego perspektyw, ale nie tracącego nadziei na poprawę swej marnej egzystencji. O tym właśnie chciał opowiedzieć w jednym ze swoich kolejnych filmów – „Wezwij mnie w świetlistą dal”. Zanim jednak doszło do jego realizacji, aktor i reżyser zmarł. Projekt doprowadzili do końca jego przyjaciele – Stanisław Liubszyn i Gierman Ławrow.

więcej »

Polecamy

Polska szkoła plakatu

Z filmu wyjęte:

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Sekretne życie emerytki
— Kamil Witek

Houston, mamy kłopot
— Jarosław Loretz

Amisz bez raju
— Jarosław Loretz

Korzenie Lassego i Mai
— Konrad Wągrowski

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.