Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 kwietnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Jee-woon Kim
‹Illang: Wilcza brygada›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułIllang: Wilcza brygada
Tytuł oryginalny인랑 [Illang]
Dystrybutor Netflix
Data premiery19 października 2018
ReżyseriaJee-woon Kim
Scenariusz
ObsadaWoo-sung Jung, Dong-won Gang, Hyo-Joo Han, Ye-ri Han, Minho Choi, Jun-ho Heo, Jin-ho Choi, Moo Yul Kim
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiKorea Południowa
Czas trwania139 min
WWW
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Wilczy apetyt

Esensja.pl
Esensja.pl
Niektórych rzeczy nie warto poprawiać. Świetnym tego przykładem jest koreański „Illang: Wilcza brygada”.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Wilczy apetyt

Niektórych rzeczy nie warto poprawiać. Świetnym tego przykładem jest koreański „Illang: Wilcza brygada”.

Jee-woon Kim
‹Illang: Wilcza brygada›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułIllang: Wilcza brygada
Tytuł oryginalny인랑 [Illang]
Dystrybutor Netflix
Data premiery19 października 2018
ReżyseriaJee-woon Kim
Scenariusz
ObsadaWoo-sung Jung, Dong-won Gang, Hyo-Joo Han, Ye-ri Han, Minho Choi, Jun-ho Heo, Jin-ho Choi, Moo Yul Kim
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiKorea Południowa
Czas trwania139 min
WWW
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W 1986 roku Mamoru Oshii stworzył pierwszą historię o Wilczej Brygadzie, jednostce specjalnej przeznaczonej do zwalczania terroryzmu, rozkrzewionego po dziesięcioletniej okupacji niemieckiej (Rosjanie przegrali pod Stalingradem, Stauffenbergowi udało się zabić Hitlera). Po słuchowisku radiowym przyszły dwa filmy aktorskie (pierwszy dobry, drugi tylko poprawny, przy czym do obu muzykę robił Kenji Kawai), wyśmienita animacja z 1999 roku i szereg mrocznych komiksów. A wtedy nadszedł rok 2018, kiedy to za nakręcenie aktorskiej wersji anime wziął się Jee-woon Kim, reżyser m.in. „Spokojnej rodzinki”, „Opowieści o dwóch siostrach”, „Dobrego, złego i zakręconego” oraz „Ujrzałem diabła”. I spaprał sprawę.
Historia – osadzona w Korei, jednoczącej się wobec rosnącego zagrożenia militarnego ze strony Chin oraz sojuszu japońsko-amerykańsko-rosyjskiego – jest mocno spłycona względem oryginalnej koncepcji, odarta z mroku i fatalizmu, podcięta plumkaną muzyką i mniej więcej w połowie objętości dorżnięta gorsetem dziwacznego romansu, raz próbującego grać słodyczą, innym razem falującego w rytm melodramatu. Nie rodzi się z tego żaden sensowny klimat, w niczym nie wzbogaca to historii, a i z akcją jest kiepsko, bo ewentualne strzelaniny czy pościgi są rzadkim gościem. Jak zaś w końcu się trafiają, wręcz kwitną od bzdur wszelakich (sposób użycia węża strażackiego, rykoszety pocisków, sposób namierzania bohatera). A wszystko cementuje drapowany na happy end finał, ostatecznie grzebiąc dychawiczne ślady oryginalnej japońskiej koncepcji. Przetrwanie liczącego 2,5 godziny seansu jest więc nie lada wyzwaniem, szczególnie jeśli się ma w pamięci stare anime.
koniec
30 marca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Jak rodził się kazachski kapitalizm
Sebastian Chosiński

21 IV 2019

Akan Satajew jest jednym z najpopularniejszych reżyserów w Kazachstanie. Od lat bowiem dostarcza filmy, które łączą sensacyjną fabułę z wątkami romansowymi i obserwacjami obyczajowymi. Na podstawie jego dzieł można dostrzec ewolucję współczesnego Kazachstanu – od postsowieckiej republiki do silnego państwa rozdającego karty w regionie. „Biznesmeni” to opowieść o tym, jak budowano w tym kraju kapitalizm. I ile wymagało to ofiar.

więcej »

Mam wiersz
Konrad Wągrowski

18 IV 2019

Opowieść o pani z przedszkola, która rzuca się z całą mocą w ratowanie dla świata poetyckiego talentu jednego z jej podopiecznych jest dużo bardziej nieoczywista niż mogłoby się wydawać.

więcej »

Powojenny melodramat
Konrad Wągrowski

16 IV 2019

Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

więcej »

Polecamy

Makabra (anatomiczna)

Z filmu wyjęte:

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Wyścig donikąd
— Jarosław Loretz

Wycieczka donikąd
— Jarosław Loretz

Życie w zawieszeniu
— Jarosław Loretz

Wonder Wheel
— Jarosław Loretz

Zróbmy sobie statuę
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Korzenie Lassego i Mai
— Konrad Wągrowski

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Trzy kobiety z butelką
— Konrad Wągrowski

Surowa męska przyjaźń
— Miłosz Cybowski

Z nutką nostalgii
— Marcin Mroziuk

Padawan druida
— Konrad Wągrowski

Melodramat z wymieraniem
— Jarosław Loretz

Powrót Bena
— Konrad Wągrowski

Manifest artysty
— Miłosz Cybowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.