Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 czerwca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Elena Trapé
‹Berlin, Barcelona›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBerlin, Barcelona
Tytuł oryginalnyLes distàncies
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery5 kwietnia 2019
ReżyseriaElena Trapé
ZdjęciaJulián Elizalde
Scenariusz
ObsadaAlexandra Jiménez, Miki Esparbé, Isak Férriz, Bruno Sevilla, Maria Ribera
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiHiszpania
Czas trwania99 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Czas nie stoi w miejscu
[Elena Trapé „Berlin, Barcelona” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kameralny „Berlin, Barcelona” to dość krytyczny obraz pokolenia obecnych hiszpańskich trzydziestolatków, którzy z jednej strony zmagają się z trudnościami ekonomicznymi, z drugiej w większości przypadków nie są zdolni do stworzenia stabilnych związków.

Marcin Mroziuk

Czas nie stoi w miejscu
[Elena Trapé „Berlin, Barcelona” - recenzja]

Kameralny „Berlin, Barcelona” to dość krytyczny obraz pokolenia obecnych hiszpańskich trzydziestolatków, którzy z jednej strony zmagają się z trudnościami ekonomicznymi, z drugiej w większości przypadków nie są zdolni do stworzenia stabilnych związków.

Elena Trapé
‹Berlin, Barcelona›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBerlin, Barcelona
Tytuł oryginalnyLes distàncies
Dystrybutor Aurora Films
Data premiery5 kwietnia 2019
ReżyseriaElena Trapé
ZdjęciaJulián Elizalde
Scenariusz
ObsadaAlexandra Jiménez, Miki Esparbé, Isak Férriz, Bruno Sevilla, Maria Ribera
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiHiszpania
Czas trwania99 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Kiedy na początku filmu Eleny Trapé obserwujemy grupkę przyjaciół z Barcelony, którzy postanowili złożyć niezapowiedzianą wizytę mieszkającemu w Berlinie Comasowi (Miki Esparbé), nic jeszcze nie zapowiada, że wkrótce ich dobry humor zupełnie się ulotni. Nie trzeba jednak długo czekać, abyśmy się przekonali, że gospodarzowi raczej nie przypadła do gustu ta niespodzianka i w sumie nie ma on ochoty zdradzać gościom, jak naprawdę wygląda jego życie w niemieckiej stolicy.
Dla widzów coraz bardziej jasne się staje też, że chociaż w czasach studenckich Olivia (Alexandra Jiménez), Guille (Isak Férriz), Eloi (Bruno Sevilla) i Comas byli ze sobą bardzo zżyci, to teraz łączące ich więzi wyraźnie się rozluźniły i wspólnie spędzony weekend tego z pewnością nie zmieni. W dodatku okazuje się, że każde z nich zmaga się z własnymi problemami, a wypad do Berlina miał być próbą krótkotrwałej ucieczki od nich bądź szukania nowych rozwiązań na przyszłość.
I tak traktujący wszystkich dość protekcjonalnie Guille sam niekoniecznie nadaje na tych samych falach ze swoją partnerką Anną (Maria Ribera), która w miarę rozwoju wydarzeń odnosi się z rosnącą dezaprobatą do jego zachowania w gronie dawnych przyjaciół. Pytanie brzmi zaś, czy Guille rzeczywiście jest takim mało empatycznym egocentrykiem, czy to tylko maska, pod którą kryje się coś innego.
Z kolei Eloi to wręcz życiowy rozbitek – ma kiepską pracę, wiecznie cierpi na brak gotówki, a po stracie mieszkania i dziewczyny musiał wprowadzić się z powrotem do rodziców. Oczywiście za wszystko może obarczać winą kiepską światową koniunkturę, ale jego sytuacji zdecydowanie nie poprawia topienie smutków w alkoholu.
Najbardziej zagadkową postacią jest zaś bez wątpienia Olivia. To właśnie wcielająca się w tę rolę Alexandra Jiménez w dużej mierze zawłaszcza cały film dla siebie – dzieje się tak trochę też na zasadzie kontrastu jej nasyconej emocjami gry aktorskiej ze stonowanym stylem, dzięki któremu Miki Esparbé oddaje na ekranie w pełni enigmatyczność Comasa. Zresztą od początku widzów nurtuje pytanie, czemu kobieta w siódmym miesiącu ciąży zdecydowała się na tak męczącą podróż i to w dodatku bez swego partnera. Postępowanie Olivii może zaś skłaniać nas do snucia rozmaitych domysłów tym bardziej z tego powodu, że dowiadujemy się, iż dawniej łączyło ją z Comasem coś więcej niż przyjaźń. A sytuacja robi się jeszcze bardziej skomplikowana, kiedy w jego mieszkaniu pojawia młoda Marion (Saskia Rosendahl), która ma właśnie zabrać stamtąd swoje rzeczy…
Nie da się ukryć, że po skończonym seansie wiele pytań widzów dotyczących bohaterów filmu pozostaje bez odpowiedzi. Z pewnością jednak właśnie taki był zamysł twórców, gdyż otwarte zakończenie pozwala uwypuklić niejasną przyszłość sportretowanej tutaj grupki trzydziestolatków, a także ma szansę sprowokować nas do własnych przemyśleń.
koniec
2 kwietnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

WyBLACKnięci
Kamil Witek

18 VI 2019

Seria „Facetów w czerni” jest odrobinę jak uczeń, który po udanej pierwszej klasie do końca szkoły dotrwał dzięki ciągnącej się za nim pozytywnej opinii. Po hitowej „jedynce” mięliśmy w cyklu niedorastającą do niej „dwójkę” i mocno rozczarowującą część trzecią. Najnowsza odsłona z podtytułem „International” podejmuje próbę odświeżenia serii poprzez jednoczesny sequel i restart. Są nowi bohaterowie, zaciąg gwiazd z marvelowskiego uniwersum, i fabularne pomysły o świeżości przeleżanego w szafie (...)

więcej »

Domek z kart
Kamil Witek

17 VI 2019

Szanowany zawód, dom na przedmieściach, modelowa rodzina. Lista życiowych osiągnięć Anny i Petera – małżeńskiej pary z „Królowej Kier” - musi brzmieć dumnie. Lecz zawsze, gdy z wierzchu wszystko ociera się niemal o perfekcję, możemy być pewni, iż na pozornym krysztale gdzieś czai się z początku niewidoczna rysa. Tym bardziej, kiedy uczestnicy owej idylli sami dążą do tego, aby ją poważnie skazić.

więcej »

East Side Story: Opiekuńczy duch potrafi dać się we znaki
Sebastian Chosiński

16 VI 2019

Trzeba przyznać, że w ostatnich latach Rosjanie zadbali o najmłodszych widzów. Od 2017 roku do kin trafiło kilka produkcji o sporym budżecie, które mogły podobać się nastoletnim widzom. Miały bowiem wartką akcję i świetne efekty specjalne. Do tej grupy filmów zalicza się również „Domowik” Jewgienija Biedariewa, którego jednym z głównych bohaterów jest duch zamieszkujący apartament w centrum Moskwy.

więcej »

Polecamy

Nasi w zaświatach

Z filmu wyjęte:

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Limuzyna na miarę naszych możliwości
— Jarosław Loretz

RPG a sprawa Dzikiego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Chatka niekoniecznie z piernika
— Jarosław Loretz

Zwrotów nie przyjmujemy. Na ogół.
— Jarosław Loretz

Małe ptaki konsumuje się w całości
— Jarosław Loretz

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Trudne chwile
— Marcin Mroziuk

I męskie dziwki mogą marzyć o miłości
— Marcin Mroziuk

Nowe życie po drugiej stronie Wisły
— Marcin Mroziuk

Prostaczek o złotym sercu
— Marcin Mroziuk

Magia i ekologia
— Marcin Mroziuk

Walka o dusze wymaga ofiar
— Marcin Mroziuk

Dobro zostawia po sobie dobre ślady
— Marcin Mroziuk

Trudne dopasowywanie się do oczekiwań
— Marcin Mroziuk

Kiedy wejdziesz między wrony…
— Marcin Mroziuk

Do czego nadają się dziewczęta
— Marcin Mroziuk

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.