Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Rob Cohen
‹Niewidzialny›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNiewidzialny
Tytuł oryginalnyStealth
Dystrybutor UIP
Data premiery18 listopada 2005
ReżyseriaRob Cohen
ZdjęciaDean Semler
Scenariusz
ObsadaJosh Lucas, Jessica Biel, Jamie Foxx, Joe Morton, Richard Roxburgh, Sam Shepard
MuzykaBT
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania121 min
WWW
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Niewidoczny POPiS reżysera
[Rob Cohen „Niewidzialny” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W „Stealth” wartość nudy liczy się w twardej walucie wedle kursu ważnego tuż po zatonięciu koalicyjnych mrzonek POPiSu.

Łukasz Kustrzyński

Niewidoczny POPiS reżysera
[Rob Cohen „Niewidzialny” - recenzja]

W „Stealth” wartość nudy liczy się w twardej walucie wedle kursu ważnego tuż po zatonięciu koalicyjnych mrzonek POPiSu.

Rob Cohen
‹Niewidzialny›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNiewidzialny
Tytuł oryginalnyStealth
Dystrybutor UIP
Data premiery18 listopada 2005
ReżyseriaRob Cohen
ZdjęciaDean Semler
Scenariusz
ObsadaJosh Lucas, Jessica Biel, Jamie Foxx, Joe Morton, Richard Roxburgh, Sam Shepard
MuzykaBT
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania121 min
WWW
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wiele się tu dzieje. Kamera tańczy w dynamicznym świecie komputerowych efektów specjalnych. Bohaterowie kochają się, walczą, czasami nawet giną. Trzy grosze dokłada do filmu hard science fiction ze swoimi teoriami o sztucznej inteligencji. Kolejne grosiki szczycą się rodowodem kina wojennego. Szkoda tylko, że wartość nudy liczy się już w twardej walucie wedle kursu ważnego tuż po zatonięciu koalicyjnych mrzonek POPiSu.
Utarło się, że kino wojenne, nawet jeśli kuleje fabularnie, realizatorsko jest w czołówce. Słabiutki „Poza linią wroga” szczyci się genialnymi zdjęciami. Nie inaczej jest w filmach „Byliśmy żołnierzami” czy „Helikopter w ogniu”. I choć „Stealth” osiadł gdzieś na mieliznach filmu wojennego (bo i fantastyki tam trochę, i nieskrępowanej logiką rozrywki, a z prawdziwą wojną ma tyle wspólnego, co Kaczyńscy z NBA), to jednak ma ambicje, by w tej kanwie egzystować.
Scenariusz oparty jest luźno na rzeczywistym programie zbrojeniowym amerykańskiego lotnictwa wojskowego. Ma on na celu zbudowanie myśliwca praktycznie niewidzialnego dla radaru. W filmie myśliwce już istnieją. Są trzy, wszystkie fajne, pilotowane przez (kto by się spodziewał) kobietę, białego faceta i faceta czarnego. Poza tym, jest jeszcze jeden bardzo fajny. W tym, za wolantem siedzi niejaki EDI – program komputerowy imitujący inteligencję,
Dodawać nie trzeba, że inteligencja, obdarzona umiejętnością uczenia się, jak suchutka gąbka chłonie wszelkie ludzkie mniej lub bardziej naganne nawyki. I że w końcu, w oparciu o nie, buntuje się przeciwko swoim trzem skrzydłowym (stanowiącym, jak pamiętamy, przekrój zdrowego amerykańskiego społeczeństwa – tzn. bez Meksykanów). Dalej to już idiotyzm goni nieprawdopodobieństwo, a psychologiczne bogactwo i moralne rozterki bohaterów idą w zawody z pokładami tolerancji wśród Młodzieży Wszechpolskiej.
Politycznej odwilży nie czynią scenariuszowe pogaduszki o sztucznej inteligencji. Niczego ciekawego nie wnoszą do tematu, a przynajmniej niczego, co nie byłoby dużo wcześniej – w klasycznej „Odysei kosmicznej 2001”, we w miarę nowym „Ja, Robot”, w szeregu podobnych produkcji. SI odczuwa, wypacza ludzkie polecenia, staje się niebezpieczna. Nudy.
Jedyne, co tak naprawdę intryguje, to pytanie – co tu u licha robi Jamie Foxx, genialny odtwórca tytułowej roli z filmu „Ray”? Chyba to samo, co Donald Tusk w opozycji. Zarabia na życie. Nic ponad to.
koniec
18 listopada 2005

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Potęga wiary, miłości i nadziei
Sebastian Chosiński

26 I 2022

Stanisław Rostocki przyzwyczajał się do ludzi, z którymi pracował. Stąd częsta obecność na planach jego filmów aktora Wiaczesława Tichonowa, kompozytora Kiryła Mołczanowa i operatora Wiaczesława Szumskiego. Miał do nich zaufanie. A oni odwzajemniali mu się najlepiej, jak potrafili. W dużej mierze to dzięki ich talentom „Dom na rozstajach” – trzecie pełnometrażowe dzieło reżysera – uznać można za jego pierwszy wielki obraz.

więcej »

Devs: Odc. 5. Różne punkty na osi czasu
Marcin Mroziuk

24 I 2022

Wprawdzie w tym odcinku akcja niespecjalnie posuwa się do przodu, ale za to zyskujemy sporo nowych informacji na temat kluczowych postaci. Dość niespodziewanie na pierwszy plan wybija się zaś Katie, która dotychczas pozostawała w cieniu Foresta.

więcej »

East Side Story: Alkoholowy szamański trans
Sebastian Chosiński

23 I 2022

Bohaterką kolejnego wyśmienitego filmu urodzonego i tworzącego w Jakucji reżysera Dmitrija Dawydowa jest kobieta, która w mieszkańcach wsi wzbudza strach, pogardę i obrzydzenie. A jednak to do niej przychodzą, kiedy ich bliskim nie są w stanie pomóc wykwalifikowani lekarze. Wtedy przestaje być tytułowym „Straszydłem”, a staje się ich ostatnią deską ratunku.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Latający cyrk
— Bartosz Sztybor

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Listopad 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Mateusz Kowalski, Gabriel Krawczyk, Alicja Kuciel, Patrycja Rojek

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (2)
— Jakub Gałka

Krótko o filmach: Listopad 2002
— Łukasz Kustrzyński, Eryk Remiezowicz

Tegoż autora

Prawie magia w prawie świecie
— Łukasz Kustrzyński

Tego ciemny lud nie kupi
— Łukasz Kustrzyński

Sztuka wybaczania
— Łukasz Kustrzyński

Bigos z zepsutą kiełbasa i morze słowackiej wódki
— Łukasz Kustrzyński

Ci wspaniali mężczyźni w swych latających strojach Batmana
— Łukasz Kustrzyński

Obcy jest w nas
— Łukasz Kustrzyński

Posłyszałem szum w ciemności
— Łukasz Kustrzyński

A co by było gdyby…
— Łukasz Kustrzyński

Prowincjonalne ciasteczko, czyli bracia Coen trzymają poziom
— Łukasz Kustrzyński

U Rodrigueza (prawie) bez zmian
— Łukasz Kustrzyński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.