Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 września 2019
w Esensji w Esensjopedii

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Powojenny melodramat
[James Kent „W domu innego” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
[James Kent „W domu innego” - recenzja]

Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Grudzień, rok 1945. Wojna zakończyła się kilka miesięcy temu, Niemcy są pod okupacją zwycięzców. Do brytyjskiej strefy okupacyjnej przybywa Rachael Morgan (Keira Knightley), żona wyższego oficera Lewisa Morgana (Jason Clarke), by dołączyć do swego męża, kwaterującego w pokaźnej posiadłości należącego do lokalnego arystokraty Stephene Luberta (Alexander Skarsgård), wdowca wychowującego dorastającą córkę. Niemiec ma zostać wysiedlony ze swego domu, który zostanie całkowicie przejęty przez brytyjskie małżeństwo. Pułkownik Morgan jednak się waha – ma ogromną potrzebę budowania nowego, lepszego świata po wojnie, nie chce więc zachowywać się jak bezwzględny zdobywca, zwłaszcza, że jego niemiecki gospodarz wydaje się być człowiekiem nie posiadającym nazistowskiej przeszłości i jest podobnie poszkodowany przez wojnę jak małżeństwo Morganów. Anglik pozwala więc niemieckiej rodzinie zająć poddasze i pozostać w swej posiadłości. Spotka się to z ostrą niechęcią Rachael, dla której jest przedstawicielem wrogiej nacji, bezpośrednio odpowiedzialnej za tragedię, jaka dotknęła jej rodziny. Zamieszkanie pod jednym dachem zmienia jednak podejście kobiety – z Lubertem nawiązuję coraz mocniejszą więź, za czym idzie narastający kryzys w małżeństwie…
„W domu innego” podnosi cały szereg interesujących tematów. Kwestie odpowiedzialności za wojenne tragedie. Stosunek zwycięzców do pokonanych, stosunek pokonanych do zwycięzców, ale też do siebie samych – temat odnoszenia się do nazistowskiego dziedzictwa (w szczególności dotyczy to córki Lubera, obracającej się w kręgach młodocianych spadkobierców Hitlerjugend). Kwestie podejścia do odbudowy ziem agresora po zakończeniu wojny. Temat koniecznych rozliczeń. Przeżywanie i przepracowywanie wojennych traum. Wszystkie te tematy zapewne mogą dobrze wybrzmieć w powieści, w filmie jednak zdają się być potraktowane zdawkowo, skrótowo, pobieżnie. Szkoda, bo wokół każdego z nich można by nakręcić ciekawy film. A tak ciekawa powojenna sceneria, ukazanie świata stosunkowo słabo wykorzystywanego przez kinematografię, staje się głównie sceną rozegrania filmowego romansu w starym stylu, dość dobrze umotywowanego psychologicznie, nie pozbawionego głębszych tematów jak kwestia przeżywania żałoby i radzenia sobie z osobistą traumą, ale przysłaniającego całą złożoność ówczesnego świata.
koniec
16 kwietnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Gdzie Rzym, gdzie Krym… a gdzie Władywostok
Sebastian Chosiński

15 IX 2019

Po ośmiu latach przerwy na ekrany telewizorów powrócił w dwóch pełnometrażowych filmach pułkownik Siergiej Michajłowicz Diedow – weteran chyba wszystkich wojen, w jakie zaangażowany był Związek Radziecki i Rosja od czasów interwencji w Afganistanie. I ponownie odpowiedzialny za jego „przygody” został Andriej Szczerbinin. Szkoda jedynie, że „Jeden za wszystkich” – czwarta odsłona serii „W stanie spoczynku” – tak bardzo odstaje poziomem od trzech wcześniejszych.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Kilka gorzkich scen z życia nomenklatury
Sebastian Chosiński

11 IX 2019

To ostatni wielki film kultowego radzieckiego reżysera, który jak nikt inny – może oprócz Gruzina Gierogija Danieliji – potrafił jednocześnie rozśmieszać i wzruszać. Choć akurat w „Zapomnianej melodii na flet” znacznie więcej jest powodów do wzruszeń. Nie bez powodu, wszak w czasie pracy nad tym melodramatem Eldar Riazanow przeżywał poważne kłopoty zdrowotne i musiał leczyć się po udarze.

więcej »

Krótko o filmach: Zabawa z żywymi trupami
Marcin Mroziuk

9 IX 2019

Skoro za kręcenie filmu o zombie wziął się Jim Jarmusch, to można było z góry zakładać, że „Truposze nie umierają” nie będą kolejnym krwawym horrorem mającym wzbudzić u widzów przerażenie. I rzeczywiście, sceny obserwowane na ekranie nie mrożą nam krwi w żyłach, lecz prowokują do śmiechu. Nie da się jednak ukryć, że autor „Inaczej niż w raju” ma w swym dorobku dzieła zdecydowanie bardziej udane.

więcej »

Polecamy

Po szkielecie poznasz ich

Z filmu wyjęte:

Po szkielecie poznasz ich
— Jarosław Loretz

Uwaga na glizdoludzi!
— Jarosław Loretz

Rozbrykana rogacizna
— Jarosław Loretz

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kochając Diego, nienawidząc Maradony
— Konrad Wągrowski

Najtrudniejsza decyzja
— Konrad Wągrowski

Ten dziwny przycisk „dojrzewanie”
— Konrad Wągrowski

Sympatyczny seryjny morderca
— Konrad Wągrowski

Finał poniżej oczekiwań
— Konrad Wągrowski

Inwazja ekojaszczurów
— Konrad Wągrowski

Kryminalny egzystencjalizm
— Konrad Wągrowski

900 metrów w pionie
— Konrad Wągrowski

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.