Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 maja 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXVI

Konkursy

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Powojenny melodramat
[James Kent „W domu innego” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
[James Kent „W domu innego” - recenzja]

Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Grudzień, rok 1945. Wojna zakończyła się kilka miesięcy temu, Niemcy są pod okupacją zwycięzców. Do brytyjskiej strefy okupacyjnej przybywa Rachael Morgan (Keira Knightley), żona wyższego oficera Lewisa Morgana (Jason Clarke), by dołączyć do swego męża, kwaterującego w pokaźnej posiadłości należącego do lokalnego arystokraty Stephene Luberta (Alexander Skarsgård), wdowca wychowującego dorastającą córkę. Niemiec ma zostać wysiedlony ze swego domu, który zostanie całkowicie przejęty przez brytyjskie małżeństwo. Pułkownik Morgan jednak się waha – ma ogromną potrzebę budowania nowego, lepszego świata po wojnie, nie chce więc zachowywać się jak bezwzględny zdobywca, zwłaszcza, że jego niemiecki gospodarz wydaje się być człowiekiem nie posiadającym nazistowskiej przeszłości i jest podobnie poszkodowany przez wojnę jak małżeństwo Morganów. Anglik pozwala więc niemieckiej rodzinie zająć poddasze i pozostać w swej posiadłości. Spotka się to z ostrą niechęcią Rachael, dla której jest przedstawicielem wrogiej nacji, bezpośrednio odpowiedzialnej za tragedię, jaka dotknęła jej rodziny. Zamieszkanie pod jednym dachem zmienia jednak podejście kobiety – z Lubertem nawiązuję coraz mocniejszą więź, za czym idzie narastający kryzys w małżeństwie…
„W domu innego” podnosi cały szereg interesujących tematów. Kwestie odpowiedzialności za wojenne tragedie. Stosunek zwycięzców do pokonanych, stosunek pokonanych do zwycięzców, ale też do siebie samych – temat odnoszenia się do nazistowskiego dziedzictwa (w szczególności dotyczy to córki Lubera, obracającej się w kręgach młodocianych spadkobierców Hitlerjugend). Kwestie podejścia do odbudowy ziem agresora po zakończeniu wojny. Temat koniecznych rozliczeń. Przeżywanie i przepracowywanie wojennych traum. Wszystkie te tematy zapewne mogą dobrze wybrzmieć w powieści, w filmie jednak zdają się być potraktowane zdawkowo, skrótowo, pobieżnie. Szkoda, bo wokół każdego z nich można by nakręcić ciekawy film. A tak ciekawa powojenna sceneria, ukazanie świata stosunkowo słabo wykorzystywanego przez kinematografię, staje się głównie sceną rozegrania filmowego romansu w starym stylu, dość dobrze umotywowanego psychologicznie, nie pozbawionego głębszych tematów jak kwestia przeżywania żałoby i radzenia sobie z osobistą traumą, ale przysłaniającego całą złożoność ówczesnego świata.
koniec
16 kwietnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nic nowego pod słońcem
Miłosz Cybowski

20 V 2019

Pierwszy „John Wick” mógł jeszcze zaskakiwać bezkompromisowością, drugi, mimo pewnej sztampy, oferował jeszcze więcej, natomiast trójka… Trójka w żadnym wypadku nie pozostaje w tyle.

więcej »

East Side Story: Stachanowcy pod gradem bomb i kul
Sebastian Chosiński

19 V 2019

A już zdążyłem się zmartwić! Że maj w pełni, a w kinach rosyjskich brak premier filmowych związanych z tradycyjnie hucznie obchodzonym w tym miesiącu Dniem Zwycięstwa w Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej. Aż w końcu dotarł do mnie „Korytarz nieśmiertelności” Fiodora Popowa – dramat wojenny o jednym z istotniejszych, aczkolwiek nieco już zapomnianych, epizodów składających się na dzieje blokady Leningradu.

więcej »

Kryminalny egzystencjalizm
Konrad Wągrowski

13 V 2019

Trzeci sezon „Detektywa” tylko z pozoru jest kalką pierwszego. Na koniec okazuje się bowiem, że w gruncie rzeczy wcale nie oglądaliśmy opowieści kryminalnej.

więcej »

Polecamy

Tania siła robota

Z filmu wyjęte:

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Chatka niekoniecznie z piernika
— Jarosław Loretz

Zwrotów nie przyjmujemy. Na ogół.
— Jarosław Loretz

Małe ptaki konsumuje się w całości
— Jarosław Loretz

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kryminalny egzystencjalizm
— Konrad Wągrowski

900 metrów w pionie
— Konrad Wągrowski

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski

Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski

Po rozstaniu rodziców
— Konrad Wągrowski

Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski

Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.