Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 czerwca 2020
w Esensji w Esensjopedii

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Powojenny melodramat
[James Kent „W domu innego” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat
[James Kent „W domu innego” - recenzja]

Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Grudzień, rok 1945. Wojna zakończyła się kilka miesięcy temu, Niemcy są pod okupacją zwycięzców. Do brytyjskiej strefy okupacyjnej przybywa Rachael Morgan (Keira Knightley), żona wyższego oficera Lewisa Morgana (Jason Clarke), by dołączyć do swego męża, kwaterującego w pokaźnej posiadłości należącego do lokalnego arystokraty Stephene Luberta (Alexander Skarsgård), wdowca wychowującego dorastającą córkę. Niemiec ma zostać wysiedlony ze swego domu, który zostanie całkowicie przejęty przez brytyjskie małżeństwo. Pułkownik Morgan jednak się waha – ma ogromną potrzebę budowania nowego, lepszego świata po wojnie, nie chce więc zachowywać się jak bezwzględny zdobywca, zwłaszcza, że jego niemiecki gospodarz wydaje się być człowiekiem nie posiadającym nazistowskiej przeszłości i jest podobnie poszkodowany przez wojnę jak małżeństwo Morganów. Anglik pozwala więc niemieckiej rodzinie zająć poddasze i pozostać w swej posiadłości. Spotka się to z ostrą niechęcią Rachael, dla której jest przedstawicielem wrogiej nacji, bezpośrednio odpowiedzialnej za tragedię, jaka dotknęła jej rodziny. Zamieszkanie pod jednym dachem zmienia jednak podejście kobiety – z Lubertem nawiązuję coraz mocniejszą więź, za czym idzie narastający kryzys w małżeństwie…
„W domu innego” podnosi cały szereg interesujących tematów. Kwestie odpowiedzialności za wojenne tragedie. Stosunek zwycięzców do pokonanych, stosunek pokonanych do zwycięzców, ale też do siebie samych – temat odnoszenia się do nazistowskiego dziedzictwa (w szczególności dotyczy to córki Lubera, obracającej się w kręgach młodocianych spadkobierców Hitlerjugend). Kwestie podejścia do odbudowy ziem agresora po zakończeniu wojny. Temat koniecznych rozliczeń. Przeżywanie i przepracowywanie wojennych traum. Wszystkie te tematy zapewne mogą dobrze wybrzmieć w powieści, w filmie jednak zdają się być potraktowane zdawkowo, skrótowo, pobieżnie. Szkoda, bo wokół każdego z nich można by nakręcić ciekawy film. A tak ciekawa powojenna sceneria, ukazanie świata stosunkowo słabo wykorzystywanego przez kinematografię, staje się głównie sceną rozegrania filmowego romansu w starym stylu, dość dobrze umotywowanego psychologicznie, nie pozbawionego głębszych tematów jak kwestia przeżywania żałoby i radzenia sobie z osobistą traumą, ale przysłaniającego całą złożoność ówczesnego świata.
koniec
16 kwietnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Projekt Błękitna Księga, sez. 2 odc. 4: Czy to już inwazja?
Marcin Mroziuk

1 VI 2020

Kiedy mowa o małych zielonych ludzikach, wszyscy wiemy, że chodzi o przybyszów z kosmosu. Skąd jednak wzięło się takie wyobrażenie obcych? Otóż przyczynił się do tego incydent, który badają w tym odcinku kapitan Quinn i doktor Hynek.

więcej »

East Side Story: Rozpruwacz w Petersburgu
Sebastian Chosiński

31 V 2020

Od lat wzbudzają we mnie ogromny niepokój filmy, nad scenariuszami których pracowało zbyt liczne grono autorów. W przypadku „Dziewiątej” – historycznego kryminału grozy Nikołaja Chomierikiego – jest to aż jedenaście osób. I nie ma wśród nich samego reżysera, co oznacza, że nie miał on żadnego wpływu na fabułę, która chcąc nie chcąc musiała być wypadkową pomysłów osób o bardzo różnych doświadczeniu i wyobraźni.

więcej »

Do sedna: Richard Kelly. Pułapka.
Marcin Knyszyński

30 V 2020

Trzeci film Richarda Kelly’ego nie imponuje już tak bardzo jak „Donnie Darko” i nie jest tak pociągająco enigmatyczny jak „Koniec świata”. Reżyser spuścił nieco z tonu i zaserwował film dość prosty fabularnie, lecz przypominający oczywiście w pewien sposób swoich poprzedników. „The Box” („Pułapka” po polsku) poniósł w kinach porażkę, ale do tego Kelly był już przyzwyczajony. Nie zmienia to faktu, iż warto na ten film zwrócić uwagę.

więcej »

Polecamy

Richard Kelly. Pułapka.

Do sedna:

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Reacher Yojimbo
— Konrad Wągrowski

Perła obyczajowego komiksu
— Konrad Wągrowski

Powrót do pięknej epoki
— Konrad Wągrowski

Co cechuje dżentelmena?
— Konrad Wągrowski

Pomścić córkę!
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #4: Życzę wam, szlachetni panowie, byście w chwili śmierci…
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin #3: Więc to całe twoje życie? Potwory i pieniądze?
— Konrad Wągrowski

Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Kronika wypadków ojcowskich
— Konrad Wągrowski

Wiedźmin, odcinek 2: Grosza rzuć wiedźminowi
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.