Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 kwietnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Powojenny melodramat

Esensja.pl
Esensja.pl
Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

Konrad Wągrowski

Powojenny melodramat

Film Jamesa Kenta, będący ekranizacją powieści Rhidiana Brooka przemknął przez nasze ekrany w tempie ekspresowym, nie przyciągając specjalnej uwagi ani krytyków ani widzów. Wydaje się. że zawiniała słaba promocja, czy nawet jej prawie całkowity brak. Co dziwi, bo „W domu innego” można było reklamować jako stylowy melodramat z Keirą Knightley w roli głównej – którym zresztą film Kenta naprawdę jest.

James Kent
‹W domu innego›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułW domu innego
Tytuł oryginalnyThe Aftermath
Dystrybutor Imperial CinePix
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaJames Kent
ZdjęciaFranz Lustig
Scenariusz
ObsadaAlexander Skarsgård, Keira Knightley, Jason Clarke, Martin Compston, Kate Phillips, Jannik Schümann, Fionn O'Shea, Alexander Scheer
MuzykaMartin Phipps
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
Czas trwania108 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Grudzień, rok 1945. Wojna zakończyła się kilka miesięcy temu, Niemcy są pod okupacją zwycięzców. Do brytyjskiej strefy okupacyjnej przybywa Rachael Morgan (Keira Knightley), żona wyższego oficera Lewisa Morgana (Jason Clarke), by dołączyć do swego męża, kwaterującego w pokaźnej posiadłości należącego do lokalnego arystokraty Stephene Luberta (Alexander Skarsgård), wdowca wychowującego dorastającą córkę. Niemiec ma zostać wysiedlony ze swego domu, który zostanie całkowicie przejęty przez brytyjskie małżeństwo. Pułkownik Morgan jednak się waha – ma ogromną potrzebę budowania nowego, lepszego świata po wojnie, nie chce więc zachowywać się jak bezwzględny zdobywca, zwłaszcza, że jego niemiecki gospodarz wydaje się być człowiekiem nie posiadającym nazistowskiej przeszłości i jest podobnie poszkodowany przez wojnę jak małżeństwo Morganów. Anglik pozwala więc niemieckiej rodzinie zająć poddasze i pozostać w swej posiadłości. Spotka się to z ostrą niechęcią Rachael, dla której jest przedstawicielem wrogiej nacji, bezpośrednio odpowiedzialnej za tragedię, jaka dotknęła jej rodziny. Zamieszkanie pod jednym dachem zmienia jednak podejście kobiety – z Lubertem nawiązuję coraz mocniejszą więź, za czym idzie narastający kryzys w małżeństwie…
„W domu innego” podnosi cały szereg interesujących tematów. Kwestie odpowiedzialności za wojenne tragedie. Stosunek zwycięzców do pokonanych, stosunek pokonanych do zwycięzców, ale też do siebie samych – temat odnoszenia się do nazistowskiego dziedzictwa (w szczególności dotyczy to córki Lubera, obracającej się w kręgach młodocianych spadkobierców Hitlerjugend). Kwestie podejścia do odbudowy ziem agresora po zakończeniu wojny. Temat koniecznych rozliczeń. Przeżywanie i przepracowywanie wojennych traum. Wszystkie te tematy zapewne mogą dobrze wybrzmieć w powieści, w filmie jednak zdają się być potraktowane zdawkowo, skrótowo, pobieżnie. Szkoda, bo wokół każdego z nich można by nakręcić ciekawy film. A tak ciekawa powojenna sceneria, ukazanie świata stosunkowo słabo wykorzystywanego przez kinematografię, staje się głównie sceną rozegrania filmowego romansu w starym stylu, dość dobrze umotywowanego psychologicznie, nie pozbawionego głębszych tematów jak kwestia przeżywania żałoby i radzenia sobie z osobistą traumą, ale przysłaniającego całą złożoność ówczesnego świata.
koniec
16 kwietnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Jak rodził się kazachski kapitalizm
Sebastian Chosiński

21 IV 2019

Akan Satajew jest jednym z najpopularniejszych reżyserów w Kazachstanie. Od lat bowiem dostarcza filmy, które łączą sensacyjną fabułę z wątkami romansowymi i obserwacjami obyczajowymi. Na podstawie jego dzieł można dostrzec ewolucję współczesnego Kazachstanu – od postsowieckiej republiki do silnego państwa rozdającego karty w regionie. „Biznesmeni” to opowieść o tym, jak budowano w tym kraju kapitalizm. I ile wymagało to ofiar.

więcej »

Mam wiersz
Konrad Wągrowski

18 IV 2019

Opowieść o pani z przedszkola, która rzuca się z całą mocą w ratowanie dla świata poetyckiego talentu jednego z jej podopiecznych jest dużo bardziej nieoczywista niż mogłoby się wydawać.

więcej »

East Side Story: Czy szaleniec może mieć rację?
Sebastian Chosiński

14 IV 2019

Przyglądając się „Studni z krwią”, czyli piątemu odcinkowi serialu telewizyjnego Jegora Baranowa, zamykamy opowieść o młodych latach Nikołaja Wasiljewicza Gogola. Ale czy ostatecznie? Według najnowszych doniesień, trylogia kinowa i ośmioodcinkowy serial będą miały kontynuację w postaci kolejnego filmu przeznaczonego na „duży ekran”. Ale to zapewne dopiero w przyszłym roku…

więcej »

Polecamy

Makabra (anatomiczna)

Z filmu wyjęte:

Makabra (anatomiczna)
— Jarosław Loretz

Rezydencja marzeń (producentów filmowych)
— Jarosław Loretz

Dzielny mały skuter
— Jarosław Loretz

Grunt to dobra służąca
— Jarosław Loretz

Ćwiczenia pod prysznicem
— Jarosław Loretz

Wyścig donikąd
— Jarosław Loretz

Wycieczka donikąd
— Jarosław Loretz

Życie w zawieszeniu
— Jarosław Loretz

Wonder Wheel
— Jarosław Loretz

Zróbmy sobie statuę
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Obiecaliśmy już wszystko. Czego jeszcze chcecie?
— Konrad Wągrowski

Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski

Runie ta chwiejna konstrukcja
— Konrad Wągrowski

Po rozstaniu rodziców
— Konrad Wągrowski

Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski

Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski

Demiurg
— Konrad Wągrowski

Sceny z życia smoków
— Konrad Wągrowski

Chłopcy bawią się w Mad Maksy, a dziewczyny w ślub
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.