Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Camille Vidal-Naquet
‹Sauvage›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSauvage
Dystrybutor Tongariro
Data premiery31 maja 2019
ReżyseriaCamille Vidal-Naquet
ZdjęciaJacques Girault
Scenariusz
ObsadaFélix Maritaud, Eric Bernard, Nicolas Dibla, Philippe Ohrel, Pavle Dragas, Mehdi Boudina, Azir Mustafic, Hassim Mohamed Saleh
MuzykaRomain Trouillet
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania99 min
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

I męskie dziwki mogą marzyć o miłości
[Camille Vidal-Naquet „Sauvage” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wybory, których dokonuje główny bohater „Sauvage”, trudno widzom zrozumieć, a tym bardziej nie są ich w stanie zaakceptować. Nie zmienia to faktu, że choć filmowi Camille Vidal-Naqueta daleko do ideału, to z pewnością jest to dzieło zasługujące na uwagę.

Marcin Mroziuk

I męskie dziwki mogą marzyć o miłości
[Camille Vidal-Naquet „Sauvage” - recenzja]

Wybory, których dokonuje główny bohater „Sauvage”, trudno widzom zrozumieć, a tym bardziej nie są ich w stanie zaakceptować. Nie zmienia to faktu, że choć filmowi Camille Vidal-Naqueta daleko do ideału, to z pewnością jest to dzieło zasługujące na uwagę.

Camille Vidal-Naquet
‹Sauvage›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSauvage
Dystrybutor Tongariro
Data premiery31 maja 2019
ReżyseriaCamille Vidal-Naquet
ZdjęciaJacques Girault
Scenariusz
ObsadaFélix Maritaud, Eric Bernard, Nicolas Dibla, Philippe Ohrel, Pavle Dragas, Mehdi Boudina, Azir Mustafic, Hassim Mohamed Saleh
MuzykaRomain Trouillet
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania99 min
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Na ekranie obserwujemy brutalną codzienność Léo (w tej roli przekonująco naturalistyczny Félix Maritaud), który zarabia jako homoseksualna męska prostytutka, a mieszka – dosłownie – na ulicy. Niejednokrotnie widzimy go bowiem, jak budzi się na bruku, kradnie owoce z ulicznego straganu, a do obmycia się wykorzystuje wodę z kałuży.
Jego zachowanie w trakcie spotkań z klientami okazuje się równie zaskakujące – z jednej strony bez wahania spełnia zarówno ich niegroźne fantazje (np. zabawa w lekarza), jak i godzi się na sadystyczno-masochistyczne „numery”, a z drugiej potrafi troskliwie potraktować starszego mężczyznę, który w gruncie rzeczy szuka odrobiny ciepła po śmierci żony.
Z jeszcze większym zadziwieniem odkrywamy, że Léo jest zakochany w Ahdzie (równie udana kreacja Erica Bernarda), trudniącym się tym samym co on zajęciem. Niestety uczucie to jest nieodwzajemnione, a chociaż Ahd niejednokrotnie ratuje skórę kumplowi, to kiedy mu się nadarza okazja na lepsze życie na koszt bogatego „sponsora”, nie ma zamiaru zawracać sobie dłużej głowy problemami Léo. Ten z kolei najwyraźniej nie potrafi zapomnieć o ukochanym, ale jednocześnie kompletnie nie odczuwa potrzeby rezygnacji ze swego obecnego trybu życia. Wydaje się, że to nie jest tak, że zaczął sprzedawać swoje ciało z konieczności, a wręcz przeciwnie – to jego dobrowolny wybór, dzięki któremu czuje się naprawdę wolny! I dla Léo najwyraźniej nie ma kompletnie znaczenia, że w ten sposób staje się społecznym wyrzutkiem…
Abstrahując nawet od tego, że dla wielu widzów główny bohater „Sauvage” może być postacią irytującą i nie zasługującą nawet na odrobinę współczucia czy zrozumienia (w końcu sam sobie zafundował taki los!), to nie da się też ukryć, że zdecydowanie nie jest to film dla każdego, choćby z powodu dość ostrych scen homoseksualnego seksu. Szkoda tylko, że to naturalistyczne podejście do ukazania realiów „pracy” męskich prostytutek niekoniecznie przełożyło się na większą moc oddziaływania filmu Camille Vidal-Naqueta – szczególnie jeśli porównamy „Sauvage” z poruszającym podobną tematykę znakomitym „Nie całuję” André Téchiné.
koniec
3 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Dramat w trzynastu aktach
Sebastian Chosiński

18 VIII 2019

Przed tygodniem za sprawą filmu Renata Dawletjarowa mogliśmy spojrzeć na konflikt ukraińsko-rosyjski w Donbasie oczyma Rosjan. Dzisiaj dzięki nowemu dziełu Siergieja Łoźnicy zmieniamy optykę. „Donbas” (już bez żadnych podtytułów) to składający się z trzynastu scen obraz ogarniętej wojną wschodniej Ukrainy, której mieszkańcy – na przekór losowi – próbują żyć normalnie w absolutnie nienormalnej sytuacji.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Marzenia nie do spełnienia
Sebastian Chosiński

14 VIII 2019

Wasilij Szukszyn jak mało który z twórców radzieckich potrafił wejść w skórę zwykłego człowieka, często przetrąconego przez los i pozbawionego perspektyw, ale nie tracącego nadziei na poprawę swej marnej egzystencji. O tym właśnie chciał opowiedzieć w jednym ze swoich kolejnych filmów – „Wezwij mnie w świetlistą dal”. Zanim jednak doszło do jego realizacji, aktor i reżyser zmarł. Projekt doprowadzili do końca jego przyjaciele – Stanisław Liubszyn i Gierman Ławrow.

więcej »

Szalone lata 60.
Piotr Nyga

12 VIII 2019

O tym, że Quentin Tarantino kocha kino i potrafi brawurowo łamać reguły gatunkowe, wiemy nie od dziś. Wystarczy przytoczyć jego wzorowany na b-klasowych filmach sensacyjnych z epoki VHS nakręcony wspólnie z Robertem Rodriguezem dyptyk „Grindhouse”, inspirowany azjatyckim kinem akcji „Kill Bill” czy antywestern „Django”. Po lekkiej zadyszce, której owocem stała się kręcona niemalże na autopilocie „Nienawistna ósemka”, jeden z największych reżyserów wszech czasów powraca. I to w jakim stylu!

więcej »

Polecamy

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem

Z filmu wyjęte:

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Młodzi poszukiwacze skarbów
— Marcin Mroziuk

Śpioch w Warszawie
— Marcin Mroziuk

Tajemnice nie tylko królewskie
— Marcin Mroziuk

Jak przegrał głupi malarz
— Marcin Mroziuk

Ziarno prawdy ukryte w legendzie
— Marcin Mroziuk

Trudne chwile
— Marcin Mroziuk

Nowe życie po drugiej stronie Wisły
— Marcin Mroziuk

Prostaczek o złotym sercu
— Marcin Mroziuk

Magia i ekologia
— Marcin Mroziuk

Walka o dusze wymaga ofiar
— Marcin Mroziuk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.