Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 czerwca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CLXXXVII

Konkursy

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Camille Vidal-Naquet
‹Sauvage›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSauvage
Dystrybutor Tongariro
Data premiery31 maja 2019
ReżyseriaCamille Vidal-Naquet
ZdjęciaJacques Girault
Scenariusz
ObsadaFélix Maritaud, Eric Bernard, Nicolas Dibla, Philippe Ohrel, Pavle Dragas, Mehdi Boudina, Azir Mustafic, Hassim Mohamed Saleh
MuzykaRomain Trouillet
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania99 min
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

I męskie dziwki mogą marzyć o miłości
[Camille Vidal-Naquet „Sauvage” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wybory, których dokonuje główny bohater „Sauvage”, trudno widzom zrozumieć, a tym bardziej nie są ich w stanie zaakceptować. Nie zmienia to faktu, że choć filmowi Camille Vidal-Naqueta daleko do ideału, to z pewnością jest to dzieło zasługujące na uwagę.

Marcin Mroziuk

I męskie dziwki mogą marzyć o miłości
[Camille Vidal-Naquet „Sauvage” - recenzja]

Wybory, których dokonuje główny bohater „Sauvage”, trudno widzom zrozumieć, a tym bardziej nie są ich w stanie zaakceptować. Nie zmienia to faktu, że choć filmowi Camille Vidal-Naqueta daleko do ideału, to z pewnością jest to dzieło zasługujące na uwagę.

Camille Vidal-Naquet
‹Sauvage›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSauvage
Dystrybutor Tongariro
Data premiery31 maja 2019
ReżyseriaCamille Vidal-Naquet
ZdjęciaJacques Girault
Scenariusz
ObsadaFélix Maritaud, Eric Bernard, Nicolas Dibla, Philippe Ohrel, Pavle Dragas, Mehdi Boudina, Azir Mustafic, Hassim Mohamed Saleh
MuzykaRomain Trouillet
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania99 min
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Na ekranie obserwujemy brutalną codzienność Léo (w tej roli przekonująco naturalistyczny Félix Maritaud), który zarabia jako homoseksualna męska prostytutka, a mieszka – dosłownie – na ulicy. Niejednokrotnie widzimy go bowiem, jak budzi się na bruku, kradnie owoce z ulicznego straganu, a do obmycia się wykorzystuje wodę z kałuży.
Jego zachowanie w trakcie spotkań z klientami okazuje się równie zaskakujące – z jednej strony bez wahania spełnia zarówno ich niegroźne fantazje (np. zabawa w lekarza), jak i godzi się na sadystyczno-masochistyczne „numery”, a z drugiej potrafi troskliwie potraktować starszego mężczyznę, który w gruncie rzeczy szuka odrobiny ciepła po śmierci żony.
Z jeszcze większym zadziwieniem odkrywamy, że Léo jest zakochany w Ahdzie (równie udana kreacja Erica Bernarda), trudniącym się tym samym co on zajęciem. Niestety uczucie to jest nieodwzajemnione, a chociaż Ahd niejednokrotnie ratuje skórę kumplowi, to kiedy mu się nadarza okazja na lepsze życie na koszt bogatego „sponsora”, nie ma zamiaru zawracać sobie dłużej głowy problemami Léo. Ten z kolei najwyraźniej nie potrafi zapomnieć o ukochanym, ale jednocześnie kompletnie nie odczuwa potrzeby rezygnacji ze swego obecnego trybu życia. Wydaje się, że to nie jest tak, że zaczął sprzedawać swoje ciało z konieczności, a wręcz przeciwnie – to jego dobrowolny wybór, dzięki któremu czuje się naprawdę wolny! I dla Léo najwyraźniej nie ma kompletnie znaczenia, że w ten sposób staje się społecznym wyrzutkiem…
Abstrahując nawet od tego, że dla wielu widzów główny bohater „Sauvage” może być postacią irytującą i nie zasługującą nawet na odrobinę współczucia czy zrozumienia (w końcu sam sobie zafundował taki los!), to nie da się też ukryć, że zdecydowanie nie jest to film dla każdego, choćby z powodu dość ostrych scen homoseksualnego seksu. Szkoda tylko, że to naturalistyczne podejście do ukazania realiów „pracy” męskich prostytutek niekoniecznie przełożyło się na większą moc oddziaływania filmu Camille Vidal-Naqueta – szczególnie jeśli porównamy „Sauvage” z poruszającym podobną tematykę znakomitym „Nie całuję” André Téchiné.
koniec
3 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Dzieci zjadam na śniadanie…
Sebastian Chosiński

23 VI 2019

„Po drugiej stronie lustra” – pełnometrażowy debiut Aleksandra Domogarowa młodszego, syna filmowego Bohuna z „Ogniem i mieczem” – nie jest kontynuacją obrazu Swiatosława Podgajewskiego sprzed czterech lat („Czarny obrządek”). To jedynie oparta na tym samym schemacie fabularnym nowa opowieść grozy o przerażającej „Damie Pikowej”, którą można poprosić o spełnienie każdego życzenia, ale na pewno nie warto tego robić..

więcej »

Oszukani
Kamil Witek

21 VI 2019

Od przybytku podobno głowa nie boli, lecz w przypadku „Oszustek” liczba użytych schematów i zgranych chwytów wywołuje poczucie przynajmniej poważnej niestrawności.

więcej »

WyBLACKnięci
Kamil Witek

18 VI 2019

Seria „Facetów w czerni” jest odrobinę jak uczeń, który po udanej pierwszej klasie do końca szkoły dotrwał dzięki ciągnącej się za nim pozytywnej opinii. Po hitowej „jedynce” mięliśmy w cyklu niedorastającą do niej „dwójkę” i mocno rozczarowującą część trzecią. Najnowsza odsłona z podtytułem „International” podejmuje próbę odświeżenia serii poprzez jednoczesny sequel i restart. Są nowi bohaterowie, zaciąg gwiazd z marvelowskiego uniwersum, i fabularne pomysły o świeżości przeleżanego w szafie (...)

więcej »

Polecamy

Czy małe dziewczynki lubią krew?

Z filmu wyjęte:

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Limuzyna na miarę naszych możliwości
— Jarosław Loretz

RPG a sprawa Dzikiego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Chatka niekoniecznie z piernika
— Jarosław Loretz

Zwrotów nie przyjmujemy. Na ogół.
— Jarosław Loretz

Małe ptaki konsumuje się w całości
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Jak przegrał głupi malarz
— Marcin Mroziuk

Ziarno prawdy ukryte w legendzie
— Marcin Mroziuk

Trudne chwile
— Marcin Mroziuk

Nowe życie po drugiej stronie Wisły
— Marcin Mroziuk

Prostaczek o złotym sercu
— Marcin Mroziuk

Magia i ekologia
— Marcin Mroziuk

Walka o dusze wymaga ofiar
— Marcin Mroziuk

Dobro zostawia po sobie dobre ślady
— Marcin Mroziuk

Czas nie stoi w miejscu
— Marcin Mroziuk

Trudne dopasowywanie się do oczekiwań
— Marcin Mroziuk

Wkrótce

zobacz na mapie »
Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.