Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 października 2020
w Esensji w Esensjopedii

Duncan Jones
‹Bez słowa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBez słowa
Tytuł oryginalnyMute
Dystrybutor Netflix
Data premiery23 lutego 2019
ReżyseriaDuncan Jones
ZdjęciaGary Shaw
Scenariusz
ObsadaLevi Eisenblätter, Rosie Shaw, Eugen Bauder, Livia Matthes, Jarah Maria Anders, Caroline Peters, Laura de Boer, Grégoire Gros
MuzykaClint Mansell
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiNiemcy, Wielka Brytania
Czas trwania126 min
WWW
Gatunekkryminał, SF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Amisz bez raju
[Duncan Jones „Bez słowa” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wyreżyserowany przez Duncana Jonesa film „Bez słowa” zamiast do kin trafił finalnie na platformę Netflixa i zebrał niezbyt pochlebne opinie. Absolutnie niesłusznie.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Amisz bez raju
[Duncan Jones „Bez słowa” - recenzja]

Wyreżyserowany przez Duncana Jonesa film „Bez słowa” zamiast do kin trafił finalnie na platformę Netflixa i zebrał niezbyt pochlebne opinie. Absolutnie niesłusznie.

Duncan Jones
‹Bez słowa›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBez słowa
Tytuł oryginalnyMute
Dystrybutor Netflix
Data premiery23 lutego 2019
ReżyseriaDuncan Jones
ZdjęciaGary Shaw
Scenariusz
ObsadaLevi Eisenblätter, Rosie Shaw, Eugen Bauder, Livia Matthes, Jarah Maria Anders, Caroline Peters, Laura de Boer, Grégoire Gros
MuzykaClint Mansell
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiNiemcy, Wielka Brytania
Czas trwania126 min
WWW
Gatunekkryminał, SF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Monstrualnie rozrośnięty, przeludniony Berlin 2035 roku, z książką telefoniczną liczącą kilka tomów, i to zapisanych drobnym druczkiem, z numerami telefonów sięgającymi 14 cyfr. Na ulicach masa dziwaków, seksualnych dewiantów i ogólnie pojętej dekadencji. Słońce rzadko zagląda na ulice. Całość zatopiona w sosie mrocznej dystopii, z fabułą owiniętą wokół prywatnego śledztwa. Nic dziwnego, że „Bez słowa” automatycznie kojarzy się z „Blade Runnerem”. Zresztą – twórcy wcale się z nie kryli ze źródłem inspiracji. Nie znaczy to jednak, że trzeba od razu przyrównywać do siebie oba filmy i wybierać zwycięzcę. Oba są o czym innym. „Blade Runner” o granicach człowieczeństwa, zaś „Bez słowa” o samotności i wyobcowaniu. W końcu jego bohaterem jest niemy amisz, próbujący przetrwać w świecie techniki, gdzie brak głosu wręcz uniemożliwia korzystanie z niektórych kluczowych udogodnień.
Film ma dość fatalistyczny wydźwięk, oferując świat niewiele różny od obecnego, ale trochę bardziej upadły. Jest tu mnóstwo różnych technologicznych smaczków (jedzenie dostarczane dronami nawet do mieszkań, wszczepiane telefony, z dzwonkiem słyszalnym tylko dla rozmówcy), plejada nietuzinkowych postaci (wielki ochroniarz Gunther, grupka ludzi z cyberwszczepami i mlecznymi oczami) i szeroki wachlarz tematyki, której na ogół próżno szukać w zaoceanicznych blockbusterach sf (choćby pedofilia). Co ciekawe, większość wprowadzonych na ekran postaci prędzej czy później otrzymuje swoje pięć minut, wszystko bowiem toczy się w wąskim kręgu zależności. Koronkowa robota, z odrobiną humoru, okrucieństwa i seksu. A wszystko pięknie podbarwia nieco posępna muzyka Clinta Mansella. Szczerze żałuję, że nie było szansy obejrzeć tego filmu na dużym ekranie…
koniec
7 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Na posterunku do ostatniego żołnierza
Sebastian Chosiński

30 IX 2020

Kiedy w 1956 roku na ekrany kin trafił dramat wojenny „Nieśmiertelny garnizon”, wiedza na temat wydarzeń, jakie w swoim dziele przedstawili Eduard Tisse i Zachar Agranienko, wciąż była w społeczeństwie radzieckim niewielka. Dlatego właśnie ich film stał się jednym z najmocniejszych punktów w propagandowym przedstawieniu obrony Twierdzy Brzeskiej przed nazistami w czerwcu 1941 roku.

więcej »

O Niemcu, co go Wanda chciała
Marcin Mroziuk

29 IX 2020

W zależności od stacji telewizyjnej serial „Dezerter” jest pokazywany w czterech odcinkach lub dwóch częściach (tak możemy go obejrzeć premierowo w Polsce na kanale Epic Drama). Nie wpływa to jednak specjalnie na odbiór tej niemiecko-polskiej koprodukcji, która pozostaje solidnie opowiedzianą wojenną love story. W tym przypadku lepiej jednak nie analizować zbyt dokładnie motywów postępowania głównych bohaterów.

więcej »

Wychowane przez wilki: Odc. 2. Druga szansa
Marcin Mroziuk

28 IX 2020

Można by stwierdzić, że po tym, jak Matka sprowadziła z Arki pięcioro nowych dzieci, kolonia na Keplerze-22b w pewnym sensie powraca do punktu wyjścia. Nie ulega jednak wątpliwości, że już nic nie będzie tam takie, jak było wcześniej.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Kormoran i kukułka
— Sebastian Chosiński

Patriota bije Godzillę!
— Sebastian Chosiński

Niesamowitość liczona w gramach
— Sebastian Chosiński

Kiedy ziemia zlewa się z niebem
— Konrad Wągrowski

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Zwycięstwo kontra zabawa
— Marcin Mroziuk

Ciałem y duchem
— Jarosław Loretz

Tegoż twórcy

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Esensja ogląda: Lipiec 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Z szacunkiem dla życia
— Ewa Drab

Co nam w kinie gra: „Moon”
— Jakub Gałka, Urszula Lipińska

Inner space w księżycowej scenerii
— Jakub Gałka

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.