Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

McG
‹Na krańcu świata›

EKSTRAKT:20%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNa krańcu świata
Tytuł oryginalnyRim of the World
Dystrybutor Netflix
Data premiery24 maja 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJack Gore, Miya Cech, Benjamin Flores Jr., Alessio Scalzotto, Andrew Bachelor, Annabeth Gish, Scott MacArthur, Dean Jagger
MuzykaBear McCreary
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania98 min
WWW
Gatunekakcja, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Houston, mamy kłopot
[McG „Na krańcu świata” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Gdy młodzież spotyka się w jednym filmie z obcymi, polityczną poprawnością i Netflixem, nic dobrego nie może z tego wyniknąć. „Na krańcu świata” potwierdza tę prawdę w całej rozciągłości.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Houston, mamy kłopot
[McG „Na krańcu świata” - recenzja]

Gdy młodzież spotyka się w jednym filmie z obcymi, polityczną poprawnością i Netflixem, nic dobrego nie może z tego wyniknąć. „Na krańcu świata” potwierdza tę prawdę w całej rozciągłości.

McG
‹Na krańcu świata›

EKSTRAKT:20%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNa krańcu świata
Tytuł oryginalnyRim of the World
Dystrybutor Netflix
Data premiery24 maja 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJack Gore, Miya Cech, Benjamin Flores Jr., Alessio Scalzotto, Andrew Bachelor, Annabeth Gish, Scott MacArthur, Dean Jagger
MuzykaBear McCreary
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania98 min
WWW
Gatunekakcja, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Pewnego dnia na ziemskiej orbicie pojawia się gigantyczny statek obcych. Nic i nikt go nie widzi poza… załogą stacji orbitalnej, która znalazła się w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Jedna z załogantek koduje więc koordynaty statku na nośniku USB i leci osobiście dostarczyć go na ziemię. Bez nośnika nie da się bowiem wcelować w statek. W końcu nikt go nie widzi (twórcy milcząco pominęli istnienie teleskopów). Lądownik z astronautką spada na terenie młodzieżowego obozu, i tak oto w intrygę zostaje wplątana grupka nieopierzonych nastolatków.
Żeby żadna etniczna grupa widzów nie czuła się pominięta, do ekipy nieletnich herosów włączono po jednym dziecięciu koloru białego, czarnego (przez chwilę w bonusie jest też służący Hindus), żółtego oraz… no… Latynosa. W ramach przełamywania krzywdzących stereotypów biały chłopiec to geniusz, czarny jest głośnym, wulgarnym gówniarzem obwieszonym złotymi łańcuchami, żółta dziewczynka może nie dorównuje białemu głębią umysłu, ale za to wykazuje spryt, zręczność i potrafi obsłużyć każde urządzenie (wliczając w to samochód z manualną skrzynią biegów oraz reaktor atomowy), zaś Latynos… No cóż, zbiegł z poprawczaka. Prawda, jak oryginalnie, nietuzinkowo i mądrze złożona grupa? I komu z tej grupy daje klucz astronautka? To chyba oczywiste. Białemu chłopcu.
Z samą fabułą jest podobnie – niby próbuje być oryginalna, ale zawsze kończy się to kliszą i schematem, i to w tym najgorszym wydaniu. Każda wyjawiona trauma czy fobia zostaje przezwyciężona, żadna przeciwność losu nie jest w stanie powstrzymać bohaterów, a całość cementują złe, niby luzackie dialogi, koszmarnie nierówne efekty specjalne (obcy to porażka) i lawinowo narastające zatrzęsienie głupot i nielogiczności (kloaka z dużymi, wygodnymi oknami; niekończące się ziemskie samoloty, strącane dosłownie jak kaczki; jeden obcy jako siły inwazyjne; działający mimo braku prądu monitor). Ten film ogląda się po prostu fatalnie, ze stale narastającym uczuciem zażenowania…
koniec
8 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Gwiaździsty sztandar ponad wody Newy
Sebastian Chosiński

16 I 2022

To nie proste: z dnia na dzień porzucić dotychczasowe życie (niekoniecznie nawet najszczęśliwsze i najbardziej ustabilizowane) i zacząć nowe w zupełnie innym kraju, tysiące kilometrów od rodzinnych stron. A na to właśnie decyduje się bohaterka dramatu obyczajowego Aleksandra Mołocznikowa „Powiedz jej”, która na dodatek chce zostawić w Rosji męża i zabrać ze sobą ich jedynego syna.

więcej »

Rozwalanie ścian tyłkiem i inne rozterki czterdziestolatków
Agnieszka ‘Achika’ Szady

15 I 2022

Niech nikogo nie zwiedzie kpiarski tytuł recenzji. „Matrix: Zmartwychwstania” jest filmem głęboko symbolicznym i stuprocentowo poważnym.

więcej »

Devs: Odc. 3. W tym szaleństwie jest metoda
Marcin Mroziuk

14 I 2022

Wprawdzie Lily odrzuciła propozycję rosyjskiego szpiega, ale to wcale nie oznacza, że zrezygnuje z prowadzenia prywatnego śledztwa w sprawie śmieci Sergeia. Inną sprawą jest to, że jej zachowanie w tym odcinku początkowo wprawia nas w zdumienie.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Bezpieczna przystań na pustyni
— Sebastian Chosiński

Ten typ tak ma
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ciosy i uniki
— Sebastian Chosiński

Nieuczciwe zagrywki złego czarnoksiężnika
— Miłosz Cybowski

Kormoran i kukułka
— Sebastian Chosiński

Patriota bije Godzillę!
— Sebastian Chosiński

Niesamowitość liczona w gramach
— Sebastian Chosiński

Kiedy ziemia zlewa się z niebem
— Konrad Wągrowski

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Tegoż twórcy

Niania średnio tania
— Jarosław Loretz

A więc standard
— Jakub Gałka

Terminator: Brzydko, szybko i radośnie
— Przemysław Romański

Terminator: Duch w maszynie, ale maszyna bez ducha
— Jakub Gałka

Terminator: Serce cyborga
— Michał R. Wiśniewski

Ptaki tak wysoko nie dolatują... Ale Aniołki tak!
— Marcin Herman

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.