Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

McG
‹Na krańcu świata›

EKSTRAKT:20%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNa krańcu świata
Tytuł oryginalnyRim of the World
Dystrybutor Netflix
Data premiery24 maja 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJack Gore, Miya Cech, Benjamin Flores Jr., Alessio Scalzotto, Andrew Bachelor, Annabeth Gish, Scott MacArthur, Dean Jagger
MuzykaBear McCreary
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania98 min
WWW
Gatunekakcja, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Houston, mamy kłopot
[McG „Na krańcu świata” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Gdy młodzież spotyka się w jednym filmie z obcymi, polityczną poprawnością i Netflixem, nic dobrego nie może z tego wyniknąć. „Na krańcu świata” potwierdza tę prawdę w całej rozciągłości.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Houston, mamy kłopot
[McG „Na krańcu świata” - recenzja]

Gdy młodzież spotyka się w jednym filmie z obcymi, polityczną poprawnością i Netflixem, nic dobrego nie może z tego wyniknąć. „Na krańcu świata” potwierdza tę prawdę w całej rozciągłości.

McG
‹Na krańcu świata›

EKSTRAKT:20%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNa krańcu świata
Tytuł oryginalnyRim of the World
Dystrybutor Netflix
Data premiery24 maja 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJack Gore, Miya Cech, Benjamin Flores Jr., Alessio Scalzotto, Andrew Bachelor, Annabeth Gish, Scott MacArthur, Dean Jagger
MuzykaBear McCreary
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania98 min
WWW
Gatunekakcja, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Pewnego dnia na ziemskiej orbicie pojawia się gigantyczny statek obcych. Nic i nikt go nie widzi poza… załogą stacji orbitalnej, która znalazła się w jego bezpośrednim sąsiedztwie. Jedna z załogantek koduje więc koordynaty statku na nośniku USB i leci osobiście dostarczyć go na ziemię. Bez nośnika nie da się bowiem wcelować w statek. W końcu nikt go nie widzi (twórcy milcząco pominęli istnienie teleskopów). Lądownik z astronautką spada na terenie młodzieżowego obozu, i tak oto w intrygę zostaje wplątana grupka nieopierzonych nastolatków.
Żeby żadna etniczna grupa widzów nie czuła się pominięta, do ekipy nieletnich herosów włączono po jednym dziecięciu koloru białego, czarnego (przez chwilę w bonusie jest też służący Hindus), żółtego oraz… no… Latynosa. W ramach przełamywania krzywdzących stereotypów biały chłopiec to geniusz, czarny jest głośnym, wulgarnym gówniarzem obwieszonym złotymi łańcuchami, żółta dziewczynka może nie dorównuje białemu głębią umysłu, ale za to wykazuje spryt, zręczność i potrafi obsłużyć każde urządzenie (wliczając w to samochód z manualną skrzynią biegów oraz reaktor atomowy), zaś Latynos… No cóż, zbiegł z poprawczaka. Prawda, jak oryginalnie, nietuzinkowo i mądrze złożona grupa? I komu z tej grupy daje klucz astronautka? To chyba oczywiste. Białemu chłopcu.
Z samą fabułą jest podobnie – niby próbuje być oryginalna, ale zawsze kończy się to kliszą i schematem, i to w tym najgorszym wydaniu. Każda wyjawiona trauma czy fobia zostaje przezwyciężona, żadna przeciwność losu nie jest w stanie powstrzymać bohaterów, a całość cementują złe, niby luzackie dialogi, koszmarnie nierówne efekty specjalne (obcy to porażka) i lawinowo narastające zatrzęsienie głupot i nielogiczności (kloaka z dużymi, wygodnymi oknami; niekończące się ziemskie samoloty, strącane dosłownie jak kaczki; jeden obcy jako siły inwazyjne; działający mimo braku prądu monitor). Ten film ogląda się po prostu fatalnie, ze stale narastającym uczuciem zażenowania…
koniec
8 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Mmm? Eee… Ach!
Agnieszka ‘Achika’ Szady

17 II 2020

Post-apo w wersji psio-kociej? Z miasta zniknęli wszyscy ludzie i domowe pupilki muszą sobie radzić same. Zdobycie pożywienia nie nastręcza wielkich problemów (kiedy już przedostaną się do wnętrza centrum handlowego), gorzej, że pościg – i to z kilku różnych stron – ciągle następuje im na pięty.

więcej »

East Side Story: Nie dzieje się nic, a wydarza tak wiele
Sebastian Chosiński

16 II 2020

„Pewnego razu w Trubczewsku” Łarisy Sadiłowej to dzieło z gatunku tych, w których dzieje się niewiele, ale wydarza tak dużo. Nostalgiczny melodramat opowiada o spóźnionej i nie do końca spełnionej miłości dwojga ludzi, którzy znają się od lat, ponieważ mieszkają po sąsiedzku. Problem w tym, że oboje mają rodziny – współmałżonków i dzieci.

więcej »

Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Babel.
Marcin Knyszyński

15 II 2020

Kolejne części nieformalnej „trylogii śmierci” Alejandro Gonzáleza Iñárritu trafiały do kin dokładnie co trzy lata. W roku 2006 miała swą premierę ostatnia odsłona tryptyku – „Babel” – której tytuł słusznie kojarzy się z biblijną opowieścią.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Zwycięstwo kontra zabawa
— Marcin Mroziuk

Ciałem y duchem
— Jarosław Loretz

Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Tegoż twórcy

Niania średnio tania
— Jarosław Loretz

A więc standard
— Jakub Gałka

Terminator: Brzydko, szybko i radośnie
— Przemysław Romański

Terminator: Duch w maszynie, ale maszyna bez ducha
— Jakub Gałka

Terminator: Serce cyborga
— Michał R. Wiśniewski

Ptaki tak wysoko nie dolatują... Ale Aniołki tak!
— Marcin Herman

Tegoż autora

Z filmu wyjęte: Zupa z wkładką
— Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: (Nie)życie toczy się dalej
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Planowanie na szybko
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Obcy po taniości
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Śliczne japońskie domki
— Jarosław Loretz

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
— Jarosław Loretz

Światło wiekuiste
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.