Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 listopada 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CXCI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Chris Addison
‹Oszustki›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOszustki
Tytuł oryginalnyThe Hustle
Dystrybutor Forum Film
Data premiery21 czerwca 2019
ReżyseriaChris Addison
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaTimothy Simons, Douggie McMeekin, Ashley McGuire, Casper Christensen, Eloise Lovell Anderson, Philip Desmeules, Ingrid Oliver, Jarreau Antoine
MuzykaAnne Dudley
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Oszukani
[Chris Addison „Oszustki” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Od przybytku podobno głowa nie boli, lecz w przypadku „Oszustek” liczba użytych schematów i zgranych chwytów wywołuje poczucie przynajmniej poważnej niestrawności.

Kamil Witek

Oszukani
[Chris Addison „Oszustki” - recenzja]

Od przybytku podobno głowa nie boli, lecz w przypadku „Oszustek” liczba użytych schematów i zgranych chwytów wywołuje poczucie przynajmniej poważnej niestrawności.

Chris Addison
‹Oszustki›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOszustki
Tytuł oryginalnyThe Hustle
Dystrybutor Forum Film
Data premiery21 czerwca 2019
ReżyseriaChris Addison
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaTimothy Simons, Douggie McMeekin, Ashley McGuire, Casper Christensen, Eloise Lovell Anderson, Philip Desmeules, Ingrid Oliver, Jarreau Antoine
MuzykaAnne Dudley
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W gruncie rzeczy film debiutującego Chrisa Addisona jest przekalkowaną wielokrotnie komediową jazdą obowiązkową. Żarty z przesadnej tuszy – zaliczone. Dowcipasy przy użyciu fekaliów – odhaczone. Zestawienie bohaterek na zasadzie totalnego przeciwieństwa – od pierwszych do ostatnich stron scenariusza. Wszystko to uwikłane w intrygę, bardziej przejrzystą od tafli morza na Lazurowym wybrzeżu.
Historia kręci się tu wokół rywalizacji dwóch zawodowych oszustek: pozującej na brytyjską arystokratkę Josephine(Anne Hathaway) z niewyszukaną i odpychającą Penny(Rebel Wilson). Choć dzielą je kilometry w doborze metod, przyświeca im ten sam cel – naciągnąć mężczyzn, którzy w szowinistycznym zafiksowaniu opuszczają swą gardę bezpieczeństwa. W końcu mało który z nich dopuszcza do siebie myśl, że kobieta może ich w jakikolwiek przechytrzyć.
Przy tak miałkiej podstawie trudno winić Rebel Wilson, że gra na komediowym autopilocie. Puszysta, choć o poczciwym charakterze będzie tu przeciwwagą do zimnej i wyrachowanej, lecz dostojnej Hathaway. Niestety „Oszustki” ostatecznie dowodzą, że luźniejszy gatunek to nie jej naturalne środowisko, a ograniczone vis comica nie dźwiga wytartych do białości dowcipów. W komedii tak niskich lotów wszelkie jej próby wyciśnięcia z roli cokolwiek ponad stan ogląda się jak perypetie postaci, która przypadkowo trafiła nie do swojej bajki. W teorii bowiem Hathaway ma nawet w „Oszustkach” coś do zagrania, bo jak na zawodową hochsztaplerkę przystało, podczas przestępczego procederu przybiera całą gamę różnorakich wcieleń. Niezależnie jednak czy jest zagubioną uwodzicielką, fałszywą arystokratką, czy posągową femme fatale, jej przeszarżowane wykonania są niczym zajęcia kółka teatralnego z epatowania nadekspresją.
Nie dziwi zatem, że „Oszustki” nie potrafią obronić się na większości płaszczyzn kina rozrywkowego. Nie zadowolą bowiem ani sympatyków zniuansowanych komedii, nie trafą także do niedzielnych widzów o niewysublimowanych gustach. Dlatego, nawet jeśli to i nachalne i prostolinijne skojarzenie, nie sposób po filmie nie mieć wrażenia, iż do listy osób, których głównym bohaterkom udało się naciągnąć, spokojnie można dopisać także i widzów.
koniec
21 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Here's Danny!
Konrad Wągrowski

22 XI 2019

Śmiem twierdzić, że „Doktor Sen” jest filmem zdecydowanie lepszym od rozreklamowanego „To. Rozdział 2”, a wszelkie nawiązania do legendarnego „Lśnienia” ani nie są dla filmu atutem, ani obciążeniem.

więcej »

Mandalorian. Odcinek 2: Broń to część mojej religii
Kamil Witek

21 XI 2019

Mimo że do premiery netfliksowego „Wiedźmina” pozostał jeszcze miesiąc, niespodziewane drugi odcinek „Mandalorian” dał widzom całkiem niezły przedsmak ekranowych przygód Geralta z Rivii. Fabularnie bowiem ma się wrażenie, że to opowieść, która mogłaby wyjść spod ręki Andrzeja Sapkowskiego.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Tak bardzo się nie starałem
Sebastian Chosiński

20 XI 2019

Trzeci pełnometrażowy obraz kirgiskiej reżyserki Dinary Asanowej podejmuje kluczowy w Związku Radzieckim (ale i we współczesnej Rosji) problem społeczny – alkoholizm. Z chorobą tą zmaga się główny bohater filmu, robotnik Sława, który dopiero po przekroczeniu granicy prawa znajduje w sobie siłę, aby zwalczyć nałóg. Niewielu jednak w niego wierzy, niewielu jest w stanie go wesprzeć.

więcej »

Polecamy

Darren Aronofsky. Źródło

Do sedna:

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Mandalorian. Odcinek 2: Broń to część mojej religii
— Kamil Witek

Mandalorian, Odcinek 1: Bez hełmu byłoby łatwiej
— Kamil Witek

Odwaga jest kobietą
— Kamil Witek

Nie graj już tego więcej, Woody
— Kamil Witek

Przesilenie
— Kamil Witek

WyBLACKnięci
— Kamil Witek

Domek z kart
— Kamil Witek

Koniec podróży
— Kamil Witek

Wyścig
— Kamil Witek

American Film Festiwal 2018 (1)
— Jarosław Robak, Kamil Witek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.