Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 17 września 2019
w Esensji w Esensjopedii

Chris Addison
‹Oszustki›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOszustki
Tytuł oryginalnyThe Hustle
Dystrybutor Forum Film
Data premiery21 czerwca 2019
ReżyseriaChris Addison
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaTimothy Simons, Douggie McMeekin, Ashley McGuire, Casper Christensen, Eloise Lovell Anderson, Philip Desmeules, Ingrid Oliver, Jarreau Antoine
MuzykaAnne Dudley
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Oszukani
[Chris Addison „Oszustki” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Od przybytku podobno głowa nie boli, lecz w przypadku „Oszustek” liczba użytych schematów i zgranych chwytów wywołuje poczucie przynajmniej poważnej niestrawności.

Kamil Witek

Oszukani
[Chris Addison „Oszustki” - recenzja]

Od przybytku podobno głowa nie boli, lecz w przypadku „Oszustek” liczba użytych schematów i zgranych chwytów wywołuje poczucie przynajmniej poważnej niestrawności.

Chris Addison
‹Oszustki›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOszustki
Tytuł oryginalnyThe Hustle
Dystrybutor Forum Film
Data premiery21 czerwca 2019
ReżyseriaChris Addison
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaTimothy Simons, Douggie McMeekin, Ashley McGuire, Casper Christensen, Eloise Lovell Anderson, Philip Desmeules, Ingrid Oliver, Jarreau Antoine
MuzykaAnne Dudley
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W gruncie rzeczy film debiutującego Chrisa Addisona jest przekalkowaną wielokrotnie komediową jazdą obowiązkową. Żarty z przesadnej tuszy – zaliczone. Dowcipasy przy użyciu fekaliów – odhaczone. Zestawienie bohaterek na zasadzie totalnego przeciwieństwa – od pierwszych do ostatnich stron scenariusza. Wszystko to uwikłane w intrygę, bardziej przejrzystą od tafli morza na Lazurowym wybrzeżu.
Historia kręci się tu wokół rywalizacji dwóch zawodowych oszustek: pozującej na brytyjską arystokratkę Josephine(Anne Hathaway) z niewyszukaną i odpychającą Penny(Rebel Wilson). Choć dzielą je kilometry w doborze metod, przyświeca im ten sam cel – naciągnąć mężczyzn, którzy w szowinistycznym zafiksowaniu opuszczają swą gardę bezpieczeństwa. W końcu mało który z nich dopuszcza do siebie myśl, że kobieta może ich w jakikolwiek przechytrzyć.
Przy tak miałkiej podstawie trudno winić Rebel Wilson, że gra na komediowym autopilocie. Puszysta, choć o poczciwym charakterze będzie tu przeciwwagą do zimnej i wyrachowanej, lecz dostojnej Hathaway. Niestety „Oszustki” ostatecznie dowodzą, że luźniejszy gatunek to nie jej naturalne środowisko, a ograniczone vis comica nie dźwiga wytartych do białości dowcipów. W komedii tak niskich lotów wszelkie jej próby wyciśnięcia z roli cokolwiek ponad stan ogląda się jak perypetie postaci, która przypadkowo trafiła nie do swojej bajki. W teorii bowiem Hathaway ma nawet w „Oszustkach” coś do zagrania, bo jak na zawodową hochsztaplerkę przystało, podczas przestępczego procederu przybiera całą gamę różnorakich wcieleń. Niezależnie jednak czy jest zagubioną uwodzicielką, fałszywą arystokratką, czy posągową femme fatale, jej przeszarżowane wykonania są niczym zajęcia kółka teatralnego z epatowania nadekspresją.
Nie dziwi zatem, że „Oszustki” nie potrafią obronić się na większości płaszczyzn kina rozrywkowego. Nie zadowolą bowiem ani sympatyków zniuansowanych komedii, nie trafą także do niedzielnych widzów o niewysublimowanych gustach. Dlatego, nawet jeśli to i nachalne i prostolinijne skojarzenie, nie sposób po filmie nie mieć wrażenia, iż do listy osób, których głównym bohaterkom udało się naciągnąć, spokojnie można dopisać także i widzów.
koniec
21 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Gdzie Rzym, gdzie Krym… a gdzie Władywostok
Sebastian Chosiński

15 IX 2019

Po ośmiu latach przerwy na ekrany telewizorów powrócił w dwóch pełnometrażowych filmach pułkownik Siergiej Michajłowicz Diedow – weteran chyba wszystkich wojen, w jakie zaangażowany był Związek Radziecki i Rosja od czasów interwencji w Afganistanie. I ponownie odpowiedzialny za jego „przygody” został Andriej Szczerbinin. Szkoda jedynie, że „Jeden za wszystkich” – czwarta odsłona serii „W stanie spoczynku” – tak bardzo odstaje poziomem od trzech wcześniejszych.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Kilka gorzkich scen z życia nomenklatury
Sebastian Chosiński

11 IX 2019

To ostatni wielki film kultowego radzieckiego reżysera, który jak nikt inny – może oprócz Gruzina Gierogija Danieliji – potrafił jednocześnie rozśmieszać i wzruszać. Choć akurat w „Zapomnianej melodii na flet” znacznie więcej jest powodów do wzruszeń. Nie bez powodu, wszak w czasie pracy nad tym melodramatem Eldar Riazanow przeżywał poważne kłopoty zdrowotne i musiał leczyć się po udarze.

więcej »

Krótko o filmach: Zabawa z żywymi trupami
Marcin Mroziuk

9 IX 2019

Skoro za kręcenie filmu o zombie wziął się Jim Jarmusch, to można było z góry zakładać, że „Truposze nie umierają” nie będą kolejnym krwawym horrorem mającym wzbudzić u widzów przerażenie. I rzeczywiście, sceny obserwowane na ekranie nie mrożą nam krwi w żyłach, lecz prowokują do śmiechu. Nie da się jednak ukryć, że autor „Inaczej niż w raju” ma w swym dorobku dzieła zdecydowanie bardziej udane.

więcej »

Polecamy

Po szkielecie poznasz ich

Z filmu wyjęte:

Po szkielecie poznasz ich
— Jarosław Loretz

Uwaga na glizdoludzi!
— Jarosław Loretz

Rozbrykana rogacizna
— Jarosław Loretz

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Odwaga jest kobietą
— Kamil Witek

Nie graj już tego więcej, Woody
— Kamil Witek

Przesilenie
— Kamil Witek

WyBLACKnięci
— Kamil Witek

Domek z kart
— Kamil Witek

Koniec podróży
— Kamil Witek

Wyścig
— Kamil Witek

American Film Festiwal 2018 (1)
— Jarosław Robak, Kamil Witek

Wiatraki pokonane!
— Kamil Witek

One Man Show
— Kamil Witek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.