Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 lipca 2019
w Esensji w Esensjopedii

Chris Addison
‹Oszustki›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOszustki
Tytuł oryginalnyThe Hustle
Dystrybutor Forum Film
Data premiery21 czerwca 2019
ReżyseriaChris Addison
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaTimothy Simons, Douggie McMeekin, Ashley McGuire, Casper Christensen, Eloise Lovell Anderson, Philip Desmeules, Ingrid Oliver, Jarreau Antoine
MuzykaAnne Dudley
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Oszukani
[Chris Addison „Oszustki” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Od przybytku podobno głowa nie boli, lecz w przypadku „Oszustek” liczba użytych schematów i zgranych chwytów wywołuje poczucie przynajmniej poważnej niestrawności.

Kamil Witek

Oszukani
[Chris Addison „Oszustki” - recenzja]

Od przybytku podobno głowa nie boli, lecz w przypadku „Oszustek” liczba użytych schematów i zgranych chwytów wywołuje poczucie przynajmniej poważnej niestrawności.

Chris Addison
‹Oszustki›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOszustki
Tytuł oryginalnyThe Hustle
Dystrybutor Forum Film
Data premiery21 czerwca 2019
ReżyseriaChris Addison
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaTimothy Simons, Douggie McMeekin, Ashley McGuire, Casper Christensen, Eloise Lovell Anderson, Philip Desmeules, Ingrid Oliver, Jarreau Antoine
MuzykaAnne Dudley
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania93 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W gruncie rzeczy film debiutującego Chrisa Addisona jest przekalkowaną wielokrotnie komediową jazdą obowiązkową. Żarty z przesadnej tuszy – zaliczone. Dowcipasy przy użyciu fekaliów – odhaczone. Zestawienie bohaterek na zasadzie totalnego przeciwieństwa – od pierwszych do ostatnich stron scenariusza. Wszystko to uwikłane w intrygę, bardziej przejrzystą od tafli morza na Lazurowym wybrzeżu.
Historia kręci się tu wokół rywalizacji dwóch zawodowych oszustek: pozującej na brytyjską arystokratkę Josephine(Anne Hathaway) z niewyszukaną i odpychającą Penny(Rebel Wilson). Choć dzielą je kilometry w doborze metod, przyświeca im ten sam cel – naciągnąć mężczyzn, którzy w szowinistycznym zafiksowaniu opuszczają swą gardę bezpieczeństwa. W końcu mało który z nich dopuszcza do siebie myśl, że kobieta może ich w jakikolwiek przechytrzyć.
Przy tak miałkiej podstawie trudno winić Rebel Wilson, że gra na komediowym autopilocie. Puszysta, choć o poczciwym charakterze będzie tu przeciwwagą do zimnej i wyrachowanej, lecz dostojnej Hathaway. Niestety „Oszustki” ostatecznie dowodzą, że luźniejszy gatunek to nie jej naturalne środowisko, a ograniczone vis comica nie dźwiga wytartych do białości dowcipów. W komedii tak niskich lotów wszelkie jej próby wyciśnięcia z roli cokolwiek ponad stan ogląda się jak perypetie postaci, która przypadkowo trafiła nie do swojej bajki. W teorii bowiem Hathaway ma nawet w „Oszustkach” coś do zagrania, bo jak na zawodową hochsztaplerkę przystało, podczas przestępczego procederu przybiera całą gamę różnorakich wcieleń. Niezależnie jednak czy jest zagubioną uwodzicielką, fałszywą arystokratką, czy posągową femme fatale, jej przeszarżowane wykonania są niczym zajęcia kółka teatralnego z epatowania nadekspresją.
Nie dziwi zatem, że „Oszustki” nie potrafią obronić się na większości płaszczyzn kina rozrywkowego. Nie zadowolą bowiem ani sympatyków zniuansowanych komedii, nie trafą także do niedzielnych widzów o niewysublimowanych gustach. Dlatego, nawet jeśli to i nachalne i prostolinijne skojarzenie, nie sposób po filmie nie mieć wrażenia, iż do listy osób, których głównym bohaterkom udało się naciągnąć, spokojnie można dopisać także i widzów.
koniec
21 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Wywiad z Karlsonem z dachu
Sebastian Chosiński

21 VII 2019

Kolejne dwa filmiki Iwana Sosnina z serii „Iwanowie, pamięć pochodzenia” prezentują poziom wyższy niż te, które cykl otworzyły. Co świadczy o tym, że reżyser z miesiąca na miesiąc robił spore postępy. Znalazło to także swoje odzwierciedlenie w obsadzie aktorskiej: główną gwiazdą „Wywiadu” jest bowiem Aleksiej Sieriebriakow, a „Światełek” – Fiodor Dobronrawow.

więcej »

Krótko o filmach: Film nieoczywisty
Miłosz Cybowski

19 VII 2019

„Przedszkolanka” jest filmem nieoczywistym. Bo choć łatwo krytykować główną bohaterkę, o wiele trudniej nie docenić (w świetle finału) jej starań.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Portret dwóch kobiet w klaustrofobicznym wnętrzu
Sebastian Chosiński

17 VII 2019

Najsłynniejszym i najwybitniejszym filmem Ilji Awerbacha bezsprzecznie pozostaje nakręcony na początku lat 70. ubiegłego wieku dramat psychologiczny „Monolog”. W niczym jednak nie ustępuje mu również kolejne dzieło Rosjanina – opowiadające o skomplikowanych losach młodych kobiet „Cudze listy”, którego bohaterkami reżyser uczynił niespełna siedemnastoletnią uczennicę i jej starszą o kilka lat szkolną wychowawczynię.

więcej »

Polecamy

Gdy mści się niechlujstwo

Z filmu wyjęte:

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Limuzyna na miarę naszych możliwości
— Jarosław Loretz

RPG a sprawa Dzikiego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Przesilenie
— Kamil Witek

WyBLACKnięci
— Kamil Witek

Domek z kart
— Kamil Witek

Koniec podróży
— Kamil Witek

Wyścig
— Kamil Witek

American Film Festiwal 2018 (1)
— Jarosław Robak, Kamil Witek

Wiatraki pokonane!
— Kamil Witek

One Man Show
— Kamil Witek

Nie interesuje mnie żaden związek
— Kamil Witek

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.