Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 22 lipca 2019
w Esensji w Esensjopedii

F. Gary Gray
‹Men in Black International›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMen in Black International
Tytuł oryginalnyMen in Black: International
Dystrybutor UIP
Data premiery14 czerwca 2019
ReżyseriaF. Gary Gray
ZdjęciaStuart Dryburgh
Scenariusz
ObsadaRebecca Ferguson, Tessa Thompson, Chris Hemsworth, Emma Thompson, Liam Neeson, Rafe Spall, Kumail Nanjiani, Viktorija Faith
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
CyklFaceci w czerni
WWW
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

WyBLACKnięci
[F. Gary Gray „Men in Black International” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Seria „Facetów w czerni” jest odrobinę jak uczeń, który po udanej pierwszej klasie do końca szkoły dotrwał dzięki ciągnącej się za nim pozytywnej opinii. Po hitowej „jedynce” mięliśmy w cyklu niedorastającą do niej „dwójkę” i mocno rozczarowującą część trzecią. Najnowsza odsłona z podtytułem „International” podejmuje próbę odświeżenia serii poprzez jednoczesny sequel i restart. Są nowi bohaterowie, zaciąg gwiazd z marvelowskiego uniwersum, i fabularne pomysły o świeżości przeleżanego w szafie garnituru o intensywnej woni naftaliny.

Kamil Witek

WyBLACKnięci
[F. Gary Gray „Men in Black International” - recenzja]

Seria „Facetów w czerni” jest odrobinę jak uczeń, który po udanej pierwszej klasie do końca szkoły dotrwał dzięki ciągnącej się za nim pozytywnej opinii. Po hitowej „jedynce” mięliśmy w cyklu niedorastającą do niej „dwójkę” i mocno rozczarowującą część trzecią. Najnowsza odsłona z podtytułem „International” podejmuje próbę odświeżenia serii poprzez jednoczesny sequel i restart. Są nowi bohaterowie, zaciąg gwiazd z marvelowskiego uniwersum, i fabularne pomysły o świeżości przeleżanego w szafie garnituru o intensywnej woni naftaliny.

F. Gary Gray
‹Men in Black International›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMen in Black International
Tytuł oryginalnyMen in Black: International
Dystrybutor UIP
Data premiery14 czerwca 2019
ReżyseriaF. Gary Gray
ZdjęciaStuart Dryburgh
Scenariusz
ObsadaRebecca Ferguson, Tessa Thompson, Chris Hemsworth, Emma Thompson, Liam Neeson, Rafe Spall, Kumail Nanjiani, Viktorija Faith
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
CyklFaceci w czerni
WWW
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Remedium na lifting cyklu twórcy najnowszej części, pod kierownictwem doświadczonego F. Gary’ego Graya, upatrzyli sobie głównie w parytecie płci pary głównych bohaterów. Wszak nigdzie nie zostało zastrzeżone, że „faceci” w nazwie organizacji broniącej Ziemię przed najeźdźcami kosmosu, mają jednoznacznie definiować dobór osobowy owych tajnych służb. Stanowi to nawet całkiem zgrabne, choć niestety rzadkie źródło filmowego humoru. Ten niestety przeważnie opiera się nie wyrafinowanym błaznowaniu Chrisa Hemswortha oraz urokliwej postaci szachowego Pionka (o głosie Kumaila Nanjianiego), który zamknięty w klasycznej roli małego wzrostem, lecz dużego sercem, dwoi się i troi, by jak najlepiej wypełnić swoją funkcję comic reliefa.
W „International” faceci (i kobiety!) w czerni muszą stawić czoła najazdowi bliżej niezdefiniowanego Roju, który dla ekranowych potrzeb zostaje spersonifikowany w postaciach dwóch milczących villainów, przywołujących skojarzenie z bliźniakami z Matrixa. Po ziemskiej stronie opór stawia im duet złożony z Asa o nieco wyblakniętym blasku (Hemsworth) i nieopierzonej rekrutki z nadprogramową werwą i ambicjami (Tessa Thompson). Dodajmy do tego plenery z Indiany Jonesa, bondowskie pościgi i można śmiało założyć, że narracja filmu będzie biec wytartymi ścieżkami w zgodzie z blockbusterowym podręcznikiem. Tym bardziej że nawet w selekcji ogranych składników dobrano niezbyt odpowiednie proporcje, aby stworzyć choć odrobinę smaczny wakacyjny filmowy koktajl. Żartom brakuje polotu, scenom akcji większego rozmachu, a i charaktery bohaterów po obu stronach konfliktu nie są nakreślone mocną i wyrazistą kreską (ach gdyby tak Emma Thompson była tu czymś więcej niż tylko ozdobnikiem!). Trochę jakby zignorowano fakt, że od czasu trylogii Sonnenfelda, widzowie byli przez lata karmieni z różnych stron wysokobudżetowym kinem na najwyższym poziomie, zatem poczucie nasycenia schematami nie da się przełamać tylko i wyłącznie wspomnianym parytetem.
Jeden rzut oka na miażdżące oceny krytyków i wynik finansowy mówi sam za siebie: tak fachowcy, jak i widzowie w opiniowaniu „Men in Black International” wydali mało sprzyjający mu werdykt. Dlatego nie będzie potrzebny po seansie błysk neutralizatora, by o czwartej części cyklu „Facetów w czerni" bardzo szybko zapomnieć.
koniec
18 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Wywiad z Karlsonem z dachu
Sebastian Chosiński

21 VII 2019

Kolejne dwa filmiki Iwana Sosnina z serii „Iwanowie, pamięć pochodzenia” prezentują poziom wyższy niż te, które cykl otworzyły. Co świadczy o tym, że reżyser z miesiąca na miesiąc robił spore postępy. Znalazło to także swoje odzwierciedlenie w obsadzie aktorskiej: główną gwiazdą „Wywiadu” jest bowiem Aleksiej Sieriebriakow, a „Światełek” – Fiodor Dobronrawow.

więcej »

Krótko o filmach: Film nieoczywisty
Miłosz Cybowski

19 VII 2019

„Przedszkolanka” jest filmem nieoczywistym. Bo choć łatwo krytykować główną bohaterkę, o wiele trudniej nie docenić (w świetle finału) jej starań.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Portret dwóch kobiet w klaustrofobicznym wnętrzu
Sebastian Chosiński

17 VII 2019

Najsłynniejszym i najwybitniejszym filmem Ilji Awerbacha bezsprzecznie pozostaje nakręcony na początku lat 70. ubiegłego wieku dramat psychologiczny „Monolog”. W niczym jednak nie ustępuje mu również kolejne dzieło Rosjanina – opowiadające o skomplikowanych losach młodych kobiet „Cudze listy”, którego bohaterkami reżyser uczynił niespełna siedemnastoletnią uczennicę i jej starszą o kilka lat szkolną wychowawczynię.

więcej »

Polecamy

Gdy mści się niechlujstwo

Z filmu wyjęte:

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Meble na wysoki połysk
— Jarosław Loretz

Limuzyna na miarę naszych możliwości
— Jarosław Loretz

RPG a sprawa Dzikiego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tania siła robota
— Jarosław Loretz

Samopodający się talerz
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Dobra robota
— Konrad Wągrowski

Na ekranach: Październik 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Przesilenie
— Kamil Witek

Oszukani
— Kamil Witek

Domek z kart
— Kamil Witek

Koniec podróży
— Kamil Witek

Wyścig
— Kamil Witek

American Film Festiwal 2018 (1)
— Jarosław Robak, Kamil Witek

Wiatraki pokonane!
— Kamil Witek

One Man Show
— Kamil Witek

Nie interesuje mnie żaden związek
— Kamil Witek

Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.