Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

F. Gary Gray
‹Men in Black International›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMen in Black International
Tytuł oryginalnyMen in Black: International
Dystrybutor UIP
Data premiery14 czerwca 2019
ReżyseriaF. Gary Gray
ZdjęciaStuart Dryburgh
Scenariusz
ObsadaRebecca Ferguson, Tessa Thompson, Chris Hemsworth, Emma Thompson, Liam Neeson, Rafe Spall, Kumail Nanjiani, Viktorija Faith
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
CyklFaceci w czerni
WWW
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

WyBLACKnięci
[F. Gary Gray „Men in Black International” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Seria „Facetów w czerni” jest odrobinę jak uczeń, który po udanej pierwszej klasie do końca szkoły dotrwał dzięki ciągnącej się za nim pozytywnej opinii. Po hitowej „jedynce” mięliśmy w cyklu niedorastającą do niej „dwójkę” i mocno rozczarowującą część trzecią. Najnowsza odsłona z podtytułem „International” podejmuje próbę odświeżenia serii poprzez jednoczesny sequel i restart. Są nowi bohaterowie, zaciąg gwiazd z marvelowskiego uniwersum, i fabularne pomysły o świeżości przeleżanego w szafie garnituru o intensywnej woni naftaliny.

Kamil Witek

WyBLACKnięci
[F. Gary Gray „Men in Black International” - recenzja]

Seria „Facetów w czerni” jest odrobinę jak uczeń, który po udanej pierwszej klasie do końca szkoły dotrwał dzięki ciągnącej się za nim pozytywnej opinii. Po hitowej „jedynce” mięliśmy w cyklu niedorastającą do niej „dwójkę” i mocno rozczarowującą część trzecią. Najnowsza odsłona z podtytułem „International” podejmuje próbę odświeżenia serii poprzez jednoczesny sequel i restart. Są nowi bohaterowie, zaciąg gwiazd z marvelowskiego uniwersum, i fabularne pomysły o świeżości przeleżanego w szafie garnituru o intensywnej woni naftaliny.

F. Gary Gray
‹Men in Black International›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMen in Black International
Tytuł oryginalnyMen in Black: International
Dystrybutor UIP
Data premiery14 czerwca 2019
ReżyseriaF. Gary Gray
ZdjęciaStuart Dryburgh
Scenariusz
ObsadaRebecca Ferguson, Tessa Thompson, Chris Hemsworth, Emma Thompson, Liam Neeson, Rafe Spall, Kumail Nanjiani, Viktorija Faith
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
CyklFaceci w czerni
WWW
Gatunekkomedia, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Remedium na lifting cyklu twórcy najnowszej części, pod kierownictwem doświadczonego F. Gary’ego Graya, upatrzyli sobie głównie w parytecie płci pary głównych bohaterów. Wszak nigdzie nie zostało zastrzeżone, że „faceci” w nazwie organizacji broniącej Ziemię przed najeźdźcami kosmosu, mają jednoznacznie definiować dobór osobowy owych tajnych służb. Stanowi to nawet całkiem zgrabne, choć rzadkie źródło filmowego humoru. Ten niestety przeważnie opiera się nie wyrafinowanym błaznowaniu Chrisa Hemswortha oraz urokliwej postaci szachowego Pionka (o głosie Kumaila Nanjianiego), który zamknięty w klasycznej roli małego wzrostem, lecz dużego sercem, dwoi się i troi, by jak najlepiej wypełnić swoją funkcję comic reliefa.
W „International” faceci (i kobiety!) w czerni muszą stawić czoła najazdowi bliżej niezdefiniowanego Roju, który dla ekranowych potrzeb zostaje spersonifikowany w postaciach dwóch milczących villainów, przywołujących skojarzenie z bliźniakami z Matrixa. Po ziemskiej stronie opór stawia im duet złożony z Asa o nieco wyblakniętym blasku (Hemsworth) i nieopierzonej rekrutki z nadprogramową werwą i ambicjami (Tessa Thompson). Dodajmy do tego plenery z Indiany Jonesa, bondowskie pościgi i można śmiało założyć, że narracja filmu będzie biec wytartymi ścieżkami w zgodzie z blockbusterowym podręcznikiem. Tym bardziej że nawet w selekcji ogranych składników dobrano niezbyt odpowiednie proporcje, aby stworzyć choć odrobinę smaczny wakacyjny filmowy koktajl. Żartom brakuje polotu, scenom akcji większego rozmachu, a i charaktery bohaterów po obu stronach konfliktu nie są nakreślone mocną i wyrazistą kreską (ach gdyby tak Emma Thompson była tu czymś więcej niż tylko ozdobnikiem!). Trochę jakby zignorowano fakt, że od czasu trylogii Sonnenfelda, widzowie byli przez lata karmieni z różnych stron wysokobudżetowym kinem na najwyższym poziomie, zatem poczucie nasycenia schematami nie da się przełamać tylko i wyłącznie wspomnianym parytetem.
Jeden rzut oka na miażdżące oceny krytyków i wynik finansowy mówi sam za siebie: tak fachowcy, jak i widzowie w opiniowaniu „Men in Black International” wydali mało sprzyjający mu werdykt. Dlatego nie będzie potrzebny po seansie błysk neutralizatora, by o czwartej części cyklu „Facetów w czerni" bardzo szybko zapomnieć.
koniec
18 czerwca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: „Ku” czy nie „ku”? – oto jest pytanie
Sebastian Chosiński

26 II 2020

Jeden z najsłynniejszych radzieckich filmów fantastycznonaukowych powstał – w pewnym sensie – przez przypadek. Pierwotnie był bowiem zamierzony jako historia science fiction, dla której punktem wyjścia miała być przygodowa „Wyspa skarbów” Roberta Louisa Stevensona. Scenariusz Gieorgija Danieliji i Rewaza Gabriadzego jednak ewoluował i ostatecznie przybrał postać „Kin-dza-dza!” – gorzkiej komedii o okrutnej dyktaturze.

więcej »

Co cechuje dżentelmena?
Konrad Wągrowski

24 II 2020

Guy Ritchie powraca do korzeni i kręci gangsterską komedię w stylu swych dawnych filmów. Wielbiciele „Przekrętu” i „Porachunków” nie powinni być zawiedzeni.

więcej »

East Side Story: Fatalne zauroczenie po rosyjsku
Sebastian Chosiński

23 II 2020

Reżyserski debiut aktora Grigorija Dobrygina to współczesny psychologiczny melodramat, który opowiada o tym, jak fascynacja wielkim światem i niespełnione marzenia niszczą życie młodego małżeństwa mieszkającego na rosyjskiej prowincji. W „Sheena667” krok po kroku obserwujemy destrukcję zdrowego układu damsko-męskiego, która prowadzi… – właśnie, dokąd?

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Krótko o filmach: Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż twórcy

Dobra robota
— Konrad Wągrowski

Na ekranach: Październik 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.