Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 sierpnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Demián Rugna
‹Nocne istoty›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNocne istoty
Tytuł oryginalnyAterrados
Dystrybutor Wistech
Data premiery23 listopada 2018
ReżyseriaDemián Rugna
ZdjęciaMariano Suárez
Scenariusz
ObsadaAriel Chavarría, Maximiliano Ghione, Norberto Gonzalo, Hugo Halbrich, George L. Lewis, Elvira Onetto, Agustín Rittano, Demián Salomón
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiArgentyna
Czas trwania87 min
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Demoniczne Buenos
[Demián Rugna „Nocne istoty” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Nocne istoty” to zupełne zaskoczenie z dalekiej Argentyny. Horror niedrogi, ale przy tym wypchany klimatem po same brzegi.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Demoniczne Buenos
[Demián Rugna „Nocne istoty” - recenzja]

„Nocne istoty” to zupełne zaskoczenie z dalekiej Argentyny. Horror niedrogi, ale przy tym wypchany klimatem po same brzegi.

Demián Rugna
‹Nocne istoty›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNocne istoty
Tytuł oryginalnyAterrados
Dystrybutor Wistech
Data premiery23 listopada 2018
ReżyseriaDemián Rugna
ZdjęciaMariano Suárez
Scenariusz
ObsadaAriel Chavarría, Maximiliano Ghione, Norberto Gonzalo, Hugo Halbrich, George L. Lewis, Elvira Onetto, Agustín Rittano, Demián Salomón
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiArgentyna
Czas trwania87 min
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Netflix ma wiele zalet – jedną z nich jest szersze propagowanie po świecie dotąd egzotycznych kinematografii, jak choćby południowoamerykańskiej, dostępnej u nas od wielkiego dzwonu, czyli zazwyczaj podczas jakiegoś festiwalu. A przecież twórcy z takiej na przykład Argentyny nauczyli się już kręcić całkiem porządne filmy, docierając na tę samą grzędę, z której my spadliśmy jeszcze w latach 70. i do chwili obecnej nie jesteśmy w stanie się na nią z powrotem wdrapać.
„Nocne istoty” dowodzą, że Argentyńczykom świetnie wychodzą nie tylko dramaty czy kryminały, ale także i horrory. Film bowiem cieszy serce miłośnika grozy bogatym bukietem mroku i fatalizmu, a do tego raduje wyraźnymi odstępstwami od hollywoodzkiego konfetti grozy: polityczna poprawność jest tutaj martwym pojęciem, schemat i sztampa wyskoczyły na piwo i nie zdążyły wrócić na plan, sama zaś fabuła jest nieoczywista i na dokładkę pozbawiona happy endu. Niesamowite kino, chwilami może ciut powolne, z intrygą rozlewającą się na boki, ale oglądane po zmroku potrafi zjeżyć włos na głowie i zasiać w umyśle ziarno niepewności, tkwiące tam jeszcze długo po seansie. Bo twórcy nie pokwapili się, żeby wszystko wyłożyć kawa na ławę i część elementów – i to kluczowych! – zostawili domysłom widza. Polecam.
koniec
15 lipca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Do domu stąd dalej co dzień
Sebastian Chosiński

25 VIII 2019

Zdarza się czasami, że to nie producenci ani reżyserzy, ale aktorzy inspirują powstanie filmu. Podrzucają pomysł, a potem biorą aktywny udział w powstawaniu scenariusza. Oczywiście z myślą o sobie, zależy im na tym, aby postać, w jaką pragną się wcielić idealnie odpowiadała ich zdolnościom, charakterowi czy emploi. Tak właśnie było w przypadku dramatu Dmitrija Mieschijewa „Dwa bilety do domu”, którego fabuła narodziła się w głowie Siergieja Garmasza.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Słonica w składzie moskiewskiej porcelany
Sebastian Chosiński

21 VIII 2019

Siergiej Gierasimow zapisał się w historii kina radzieckiego dwoma monumentalnymi freskami: opowiadającą o czasach Wielkiej Wojny Ojczyźnianej „Młodą Gwardią” oraz „Cichym Donem”, czyli opartą na powieści Michaiła Szołochowa historią kozaków dońskich, którzy w czasie wojny domowej w Rosji przeszli na stronę „czerwonych”. „Trzecia córka” jest dziełem o tyle nietypowym, że opowiada historię obyczajową z elementami dramatu społecznego.

więcej »

East Side Story: Dramat w trzynastu aktach
Sebastian Chosiński

18 VIII 2019

Przed tygodniem za sprawą filmu Renata Dawletjarowa mogliśmy spojrzeć na konflikt ukraińsko-rosyjski w Donbasie oczyma Rosjan. Dzisiaj dzięki nowemu dziełu Siergieja Łoźnicy zmieniamy optykę. „Donbas” (już bez żadnych podtytułów) to składający się z trzynastu scen obraz ogarniętej wojną wschodniej Ukrainy, której mieszkańcy – na przekór losowi – próbują żyć normalnie w absolutnie nienormalnej sytuacji.

więcej »

Polecamy

Polska szkoła plakatu

Z filmu wyjęte:

Polska szkoła plakatu
— Jarosław Loretz

Dlaczego sypanie soli na drogi jest złym pomysłem
— Jarosław Loretz

Drzewa-zabójcy
— Jarosław Loretz

A w zaświatach tańce i swawole
— Jarosław Loretz

Dla chcącego nic trudnego
— Jarosław Loretz

Gdy mści się niechlujstwo
— Jarosław Loretz

22 tancerzy i świński pęcherz
— Jarosław Loretz

Czy duże dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Czy małe dziewczynki lubią krew?
— Jarosław Loretz

Nasi w zaświatach
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Sekretne życie emerytki
— Kamil Witek

Houston, mamy kłopot
— Jarosław Loretz

Amisz bez raju
— Jarosław Loretz

Wilczy apetyt
— Jarosław Loretz

Korzenie Lassego i Mai
— Konrad Wągrowski

To właśnie życie
— Jarosław Robak

W rytmie pogrzebów
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.