Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 18 listopada 2019
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CXCI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Demián Rugna
‹Nocne istoty›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNocne istoty
Tytuł oryginalnyAterrados
Dystrybutor Wistech
Data premiery23 listopada 2018
ReżyseriaDemián Rugna
ZdjęciaMariano Suárez
Scenariusz
ObsadaAriel Chavarría, Maximiliano Ghione, Norberto Gonzalo, Hugo Halbrich, George L. Lewis, Elvira Onetto, Agustín Rittano, Demián Salomón
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiArgentyna
Czas trwania87 min
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Demoniczne Buenos
[Demián Rugna „Nocne istoty” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Nocne istoty” to zupełne zaskoczenie z dalekiej Argentyny. Horror niedrogi, ale przy tym wypchany klimatem po same brzegi.

Jarosław Loretz

Krótko o filmach: Demoniczne Buenos
[Demián Rugna „Nocne istoty” - recenzja]

„Nocne istoty” to zupełne zaskoczenie z dalekiej Argentyny. Horror niedrogi, ale przy tym wypchany klimatem po same brzegi.

Demián Rugna
‹Nocne istoty›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNocne istoty
Tytuł oryginalnyAterrados
Dystrybutor Wistech
Data premiery23 listopada 2018
ReżyseriaDemián Rugna
ZdjęciaMariano Suárez
Scenariusz
ObsadaAriel Chavarría, Maximiliano Ghione, Norberto Gonzalo, Hugo Halbrich, George L. Lewis, Elvira Onetto, Agustín Rittano, Demián Salomón
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiArgentyna
Czas trwania87 min
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Netflix ma wiele zalet – jedną z nich jest szersze propagowanie po świecie dotąd egzotycznych kinematografii, jak choćby południowoamerykańskiej, dostępnej u nas od wielkiego dzwonu, czyli zazwyczaj podczas jakiegoś festiwalu. A przecież twórcy z takiej na przykład Argentyny nauczyli się już kręcić całkiem porządne filmy, docierając na tę samą grzędę, z której my spadliśmy jeszcze w latach 70. i do chwili obecnej nie jesteśmy w stanie się na nią z powrotem wdrapać.
„Nocne istoty” dowodzą, że Argentyńczykom świetnie wychodzą nie tylko dramaty czy kryminały, ale także i horrory. Film bowiem cieszy serce miłośnika grozy bogatym bukietem mroku i fatalizmu, a do tego raduje wyraźnymi odstępstwami od hollywoodzkiego konfetti grozy: polityczna poprawność jest tutaj martwym pojęciem, schemat i sztampa wyskoczyły na piwo i nie zdążyły wrócić na plan, sama zaś fabuła jest nieoczywista i na dokładkę pozbawiona happy endu. Niesamowite kino, chwilami może ciut powolne, z intrygą rozlewającą się na boki, ale oglądane po zmroku potrafi zjeżyć włos na głowie i zasiać w umyśle ziarno niepewności, tkwiące tam jeszcze długo po seansie. Bo twórcy nie pokwapili się, żeby wszystko wyłożyć kawa na ławę i część elementów – i to kluczowych! – zostawili domysłom widza. Polecam.
koniec
15 lipca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Do sedna: Darren Aronofsky. Źródło
Marcin Knyszyński

16 XI 2019

„Źródło”, film Aronofsky’ego, który po wielu trudnościach pojawił się w końcu w kinach w 2006 roku, jest chyba najtrudniejszym dziełem reżysera. Równie mocno oklaskiwany co wygwizdywany, każe na nie tyle śledzić wydarzenia na ekranie, co nieustannie interpretować ich znaczenie.

więcej »

Przebudzony potwór kontratakuje!
Konrad Wągrowski

15 XI 2019

To nie będzie klasyczna recenzja filmowa. Nie spodziewajcie się szczegółowej analizy scenariusza, reżyserii, aktorstwa. Dla mnie, pasjonata historii wojen morskich, który nad „Burzą nad Pacyfikiem” Zbigniewa Flisowskiego spędził niemało godzin, w filmowej ekranizacji bitwy o Midway liczy się przede wszystkim bitwa.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Co uczeń może powiedzieć o swoim nauczycielu?
Sebastian Chosiński

13 XI 2019

Nad „Kluczem bez prawa przekazania” kirgiskiej reżyserki Dinary Asanowej zawisła chyba jakaś klątwa. Bardzo smutny los czekał bowiem troje współtwórców tego filmu. Asanowa zmarła nagle w wieku zaledwie czterdziestu trzech lat, a dwoje nastoletnich odtwórców istotnych dla fabuły ról zginęło w wyjątkowo tragicznych okolicznościach.

więcej »

Polecamy

Darren Aronofsky. Źródło

Do sedna:

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Zwycięstwo kontra zabawa
— Marcin Mroziuk

Ciałem y duchem
— Jarosław Loretz

Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Sekretne życie emerytki
— Kamil Witek

Houston, mamy kłopot
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.