Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 stycznia 2020
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CXCII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Sara Colangelo
‹Przedszkolanka›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrzedszkolanka
Tytuł oryginalnyThe Kindergarten Teacher
Dystrybutor M2 Films
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaSara Colangelo
ZdjęciaPepe Avila del Pino
Scenariusz
ObsadaMaggie Gyllenhaal, Gael García Bernal, Ato Blankson-Wood, Libya Pugh, Michael Chernus, Carter Kojima, Jillian Panlilio, Parker Sevak
MuzykaAsher Goldschmidt
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania96 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Film nieoczywisty
[Sara Colangelo „Przedszkolanka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Przedszkolanka” jest filmem nieoczywistym. Bo choć łatwo krytykować główną bohaterkę, o wiele trudniej nie docenić (w świetle finału) jej starań.

Miłosz Cybowski

Krótko o filmach: Film nieoczywisty
[Sara Colangelo „Przedszkolanka” - recenzja]

„Przedszkolanka” jest filmem nieoczywistym. Bo choć łatwo krytykować główną bohaterkę, o wiele trudniej nie docenić (w świetle finału) jej starań.

Sara Colangelo
‹Przedszkolanka›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPrzedszkolanka
Tytuł oryginalnyThe Kindergarten Teacher
Dystrybutor M2 Films
Data premiery29 marca 2019
ReżyseriaSara Colangelo
ZdjęciaPepe Avila del Pino
Scenariusz
ObsadaMaggie Gyllenhaal, Gael García Bernal, Ato Blankson-Wood, Libya Pugh, Michael Chernus, Carter Kojima, Jillian Panlilio, Parker Sevak
MuzykaAsher Goldschmidt
Rok produkcji2018
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania96 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Tytułowa przedszkolanka jest jednocześnie niespełnioną poetką, gospodynią domową, matką i żoną. Uczęszczając na zajęcia z pisania poezji zdaje się wierzyć w to, że brak talentu uda jej się nadrobić ciężką pracą. Ale żadna z przekombinowanych metafor, których używa, nie znajduje zrozumienia ani docenienia ani wśród innych wannabe-poetów, ani tym bardziej u prowadzącego kursy. Bohaterka chce być kimś, ale brakuje jej iskry czyniącej ze zwykłego wyrobnika prawdziwego artystę. Jej wiersze są tak monotonne, tak bezbarwne, jak życie, które prowadzi, a które zostało kapitalnie przedstawione długimi, milczącymi scenami podróży do pracy czy codziennego przygotowywania klasy na przyjęcie dzieci.
Dlatego też, kiedy wśród jej podopiecznych pojawia się chłopiec wymyślający własne wiersze, bohaterka postanawia wykorzystać to odkrycie. I w tym właśnie zawiera się największa nieoczywistość filmu – aż do samego końca nie mamy bowiem pewności, czy motywuje ją miłość do poezji i chęć uratowania talentu małego chłopca, czy raczej pragnie przede wszystkim nadrobić brak własnych zdolności poetyckich zostając jego nieoficjalnym managerem. Interpretacja należy tylko i wyłącznie do nas.
Twórcy zagrali z widzami bardzo sprytnie. W pewnym momencie, po jednym z kolejnych niepowodzeń bohaterki, wszystko zaczyna wskazywać na to, że pogodziła się już ze swoim losem. Zaczyna interesować się mężem i własnymi dziećmi, dotychczas zaniedbywanymi. I kiedy mamy wrażenie, że film okaże się kolejnym błahym moralitetem, dostajemy jeszcze jeden zwrot leniwie toczącej się akcji.
koniec
19 lipca 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
Marcin Knyszyński

18 I 2020

Alejandro González Iñárritu jest jednym z najbardziej znanych reżyserów meksykańskich. Na dużym ekranie zadebiutował w 2000 roku – jego „Amores perros” zdobył wielkie uznanie widzów i krytyków oraz otworzył reżyserowi drogę do wielkiej kariery. Iñárritu opowiada o ludziach, których kontrola nad własnym życiem (a dotyczy to każdego z nas) jest tylko iluzją. Bohaterowie wyczuwają ten fakt podświadomie – nie przestają jednak dążyć do szczęścia, spełnienia a przede wszystkim miłości.

więcej »

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
Jarosław Loretz

17 I 2020

„Czarownica: Bajka ludowa z Nowej Anglii” była swego rodzaju przełomem w horrorze, dowodząc, że dreszcze grozy może budzić również zupełnie spokojny, wręcz obyczajowy film. „Demony prerii” idą tym samym śladem – i wcale gorzej im to nie wychodzi.

więcej »

Wiedźmin #3: Więc to całe twoje życie? Potwory i pieniądze?
Konrad Wągrowski

16 I 2020

Geralt odczarowuje strzygę, a my oglądamy pierwszy z dwóch najlepszych odcinków pierwszego sezonu serialu.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Mam wiersz
— Konrad Wągrowski

Z tego cyklu

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Zwycięstwo kontra zabawa
— Marcin Mroziuk

Ciałem y duchem
— Jarosław Loretz

Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.