Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 grudnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Maxime Govare, Cédric Le Gallo
‹Krewetki w cekinach›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKrewetki w cekinach
Tytuł oryginalnyLes crevettes pailletées
Dystrybutor Tongariro
Data premiery27 września 2019
ReżyseriaMaxime Govare, Cédric Le Gallo
ZdjęciaJérôme Alméras
Scenariusz
ObsadaNicolas Gob, Alban Lenoir, Michaël Abiteboul, David Baïot, Romain Lancry, Roland Menou, Geoffrey Couët, Romain Brau
MuzykaThomas Couzinier, Frédéric Kooshmanian
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania100 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Zwycięstwo kontra zabawa
[Maxime Govare, Cédric Le Gallo „Krewetki w cekinach” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wprawdzie w fabule „Krewetek w cekinach” schemat goni za schematem, ale okazuje się, że mimo to w trakcie seansu można całkiem dobrze się bawić. Dzięki poczuciu humoru twórców ta opowieść o gejowskiej drużynie piłki wodnej nie jest jedynie mocnym głosem przeciw homofobii, lecz solidną porcją rozrywki na dość przyzwoitym poziomie.

Marcin Mroziuk

Krótko o filmach: Zwycięstwo kontra zabawa
[Maxime Govare, Cédric Le Gallo „Krewetki w cekinach” - recenzja]

Wprawdzie w fabule „Krewetek w cekinach” schemat goni za schematem, ale okazuje się, że mimo to w trakcie seansu można całkiem dobrze się bawić. Dzięki poczuciu humoru twórców ta opowieść o gejowskiej drużynie piłki wodnej nie jest jedynie mocnym głosem przeciw homofobii, lecz solidną porcją rozrywki na dość przyzwoitym poziomie.

Maxime Govare, Cédric Le Gallo
‹Krewetki w cekinach›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKrewetki w cekinach
Tytuł oryginalnyLes crevettes pailletées
Dystrybutor Tongariro
Data premiery27 września 2019
ReżyseriaMaxime Govare, Cédric Le Gallo
ZdjęciaJérôme Alméras
Scenariusz
ObsadaNicolas Gob, Alban Lenoir, Michaël Abiteboul, David Baïot, Romain Lancry, Roland Menou, Geoffrey Couët, Romain Brau
MuzykaThomas Couzinier, Frédéric Kooshmanian
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania100 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Nie da się ukryć, że rozwój wydarzeń w „Krewetkach w cekinach” jest dość przewidywalny. Kiedy dowiadujemy się, że były pływacki wicemistrz świata w ramach kary za swoją homofobiczną wypowiedź ma przygotować do udziału w zawodach Gay Games drużynę gejów, możemy się spodziewać, że będziemy świadkami jego stopniowej przemiany. I oczywiście tak się dzieje – Matthias Le Goff początkowo myśli tylko o tym, jak najszybciej uwolnić się od tego niechcianego obowiązku, ale w miarę rozwoju wydarzeń coraz bardziej się angażuje w kierowanie „Krewetkami w cekinach”. Inną sprawą jest, że tak naprawdę nigdy nie miał w sobie jakiejś nienawiści do homoseksualistów, tylko był zwykłym dupkiem (jak słusznie zauważa to jeden z członków drużyny), a jego wypowiedź – choć bez wątpienia niedopuszczalna – została rozdmuchana do niebotycznych rozmiarów. Zresztą w tym przypadku możemy się przekonać, że w tej sprawie mamy też do czynienia z nieczystymi zagraniami działaczy sportowych. A w dodatku na ekranie niejednokrotnie widzimy, że sami geje odnoszą się do siebie w jeszcze mniej wyszukanych słowach – no ale cóż, taki jest przywilej mniejszości, że im to uchodzi na sucho…
W ten sposób dość paradoksalnie źródłem napięć między Matthiasem a członkami „Krewetek w cekinach” nie są różnice w orientacji seksualnej (chociaż trener niejednokrotnie czuje się skrępowany bezpruderyjnymi zachowaniami swych zawodników), lecz podejście do sportu. Dla prawdziwego zawodowca – jakim jest Le Goff – niepojęte jest, że można aż tak beztrosko podchodzić do zbliżającej się rywalizacji, trenując w najlepszym wypadku jedynie na pół gwizdka czy balangując przez całą noc przed arcyważnym meczem. I co istotne, to zderzenie postaw profesjonalisty i amatorów, dla których liczy się przede wszystkim dobra zabawa w swoim gronie, wypada na ekranie dość przekonująco. Oczywiście jest to też zasługą aktorów, którzy stworzyli tutaj wyraziste kreacje. Zaletą „Krewetek w cekinach” jest zaś bez wątpienia to, że członkowie drużyny nie zostali sportretowani jako jeden monolit i nie tylko różnią się charakterami czy sposobem bycia, ale też całkiem często spierają się ze sobą.
Ambiwalentne odczucia może natomiast budzić finałowa scena, gdyż wprawdzie występ „Krewetek w cekinach” wywiera spore wrażenie, ale kościół niekoniecznie jest właściwym miejscem na takie popisy. Najważniejsze jest jednak, że chociaż nie jest to wielkie kino, to film ten ogląda się z przyjemnością.
koniec
6 października 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Do sedna: Darren Aronofsky „mother!”
Marcin Knyszyński

14 XII 2019

Zwiastuny ostatniego filmu Darrena Aronofsky’ego sugerowały, że tym razem będziemy mieli do czynienia z filmem grozy. Ostatecznie okazało się, że z horrorem film ten nie ma zbyt wiele wspólnego – może poza jedną cechą, na którą wskazuje sam reżyser. Otóż seans „mother!” miał być z założenia przeżyciem traumatycznym.

więcej »

For All Mankind 3: Gdzie diabeł nie może…
Marcin Osuch

13 XII 2019

Amerykański program księżycowy nie zakładał z definicji dyskryminacji kobiet. Jego twórcy przyjęli jeden podstawowy warunek – kandydaci na astronautów musieli mieć doświadczenie w pilotowaniu ponaddźwiękowych odrzutowców.

więcej »

Krótko o filmach: Prawie wiedźmin i pełzający czerep
Miłosz Cybowski

12 XII 2019

To bardzo minimalistyczny film, zarówno pod względem wizualnym, jak i aktorskim. Ale największą bolączką „Łowcy głów” jest po prostu kiepska fabuła.

więcej »

Polecamy

Darren Aronofsky „mother!”

Do sedna:

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Prawie wiedźmin i pełzający czerep
— Miłosz Cybowski

Rodowe dziedzictwo
— Jarosław Loretz

Zawiedzione nadzieje
— Marcin Mroziuk

Mroczna sielanka
— Sebastian Chosiński

Ciałem y duchem
— Jarosław Loretz

Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk

Opiekuńczość po skandynawsku
— Sebastian Chosiński

Film nieoczywisty
— Miłosz Cybowski

Demoniczne Buenos
— Jarosław Loretz

Proszę popatrzeć na światełko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tegoż autora

Stara miłość nie rdzewieje. Ale nienawiść też
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Przerwane beztroskie dzieciństwo
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Słów nie rzuca się na wiatr
— Marcin Mroziuk

Amour znaczy miłość
— Marcin Mroziuk

Sześćdziesiąt lat minęło a niebo wciąż na swoim miejscu...
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Mała Esensja: To nie jest bajka
— Marcin Mroziuk

Nieoczekiwana zmiana miejsc
— Marcin Mroziuk

Trzech ojców
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Królewna na scenie
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Guzik szczęścia
— Marcin Mroziuk

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.