Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 grudnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

Will Becher, Richard Phelan
‹Baranek Shaun. Farmageddon›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBaranek Shaun. Farmageddon
Tytuł oryginalnyShaun the Sheep Movie: Farmageddon
Dystrybutor Monolith
Data premiery8 listopada 2019
ReżyseriaWill Becher, Richard Phelan
ZdjęciaCharles Copping
Scenariusz
ObsadaJustin Fletcher, John Sparkes, Kate Harbour
MuzykaTom Howe
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiFrancja, USA, Wielka Brytania
WWW
Gatunekanimacja, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Bliskie spotkania owczego stopnia
[Will Becher, Richard Phelan „Baranek Shaun. Farmageddon” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Baranek Shaun nie należy może do topowych bohaterów studia Aardman (przegrywa tu stanowczo z Wallacem i Gromitem), ale jest sympatyczny i, co tu ukrywać, lubiany. Być może dlatego doczekał się pierwszego Aardmanowskiego pełnometrażowego sequela.

Konrad Wągrowski

Bliskie spotkania owczego stopnia
[Will Becher, Richard Phelan „Baranek Shaun. Farmageddon” - recenzja]

Baranek Shaun nie należy może do topowych bohaterów studia Aardman (przegrywa tu stanowczo z Wallacem i Gromitem), ale jest sympatyczny i, co tu ukrywać, lubiany. Być może dlatego doczekał się pierwszego Aardmanowskiego pełnometrażowego sequela.

Will Becher, Richard Phelan
‹Baranek Shaun. Farmageddon›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBaranek Shaun. Farmageddon
Tytuł oryginalnyShaun the Sheep Movie: Farmageddon
Dystrybutor Monolith
Data premiery8 listopada 2019
ReżyseriaWill Becher, Richard Phelan
ZdjęciaCharles Copping
Scenariusz
ObsadaJustin Fletcher, John Sparkes, Kate Harbour
MuzykaTom Howe
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiFrancja, USA, Wielka Brytania
WWW
Gatunekanimacja, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Baranek Shaun pojawił się w familijnej serii telewizyjnej w 2007 roku i powracał regularnie aż do 2016 roku w pięciu rozrzuconych po latach sezonach, zdobywając sympatię widza dziecięcego i dorosłego. Sympatyczny buntownik, kontestator nudnego życia na owczej farmie, jednocześnie istota niezwykle przyjacielska i pomocna w sytuacjach kryzysowych to bohater idealny dla familijnej animacji. W 2015 roku Shaun trafił na duży ekran – w pełnometrażowej animacji (zatytułowanej dla niepoznaki „Baranek Shaun”) wełniany bohater opuszczał farmę, by zasmakować nieco miejskiego życia, ale wkrótce stawał się jedyną osobą, która mogła zapanować nad chaosem, który wybuchł na farmie pod nieobecność właściciela farmy i jego zaufanego psa pasterskiego Bitzera. Efekt był udany, fabuła spodobała się i po czterech latach doczekaliśmy się sequela.
„Farmageddon” zaczyna się z rozmachem – na innej planecie. Mały latający spodek przybywa na Ziemię, ląduje w angielskim lesie, czego świadkiem jest samotny miłośnik frytek z lokalnego fast fooda. Jedyny pasażer statku opuszcza pokład i… oczywiście trafia na farmę, na której akurat Shaun testuje różne pomysły na urozmaicenie owczego życia i (przy okazji) wkurzenie Bitzera. Szybko okazuje się, że przybysz nie jest żadnym Obcym czy Predatorem, a jedynie niespecjalnie samodzielną młodą kosmitką, która w swą podróż wyruszyła niejako przypadkiem i tak naprawdę trzeba jej pomóc wrócić na rodzinną planetę. Czym zajmie się oczywiście Shaun. A w tym czasie właściciel farmy wpadnie na genialny pomysł monetyzowania kosmicznej wizyty.
Brzmi znajomo? Cóż, miałem w planach pokazać dzieciom „E.T.”, ale po seansie „Farmageddonu” będę musiał jakiś czas odczekać, bo inaczej wzięłyby film Spielberga za plagiat opowieści o baranku i kosmitce. Fabuła nie należy więc do najoryginalniejszych i w gruncie rzeczy jest całkiem przewidywalna. Nie zabraknie „phone home”, nie zabraknie ekipy rządowych tropicieli kosmitów. Nie zabraknie licznych nawiązań do ufologicznej klasyki – oprócz dominującego „E.T.” nie zabraknie też „Bliskich spotkań trzeciego stopnia”, „Z Archiwum X”, ale też „2001: Odysei kosmicznej” czy też zapomnianego już „Spotkania” („The Arrival”, 1996). Przyznać należy, że cytaty wplecione są w fabułę elegancko i sprytne i nie sprawiają wrażenia odcinania kuponów. Liczne nawiązania popkulturowe są zresztą znakiem rozpoznawczym nie tylko „Baranka Shauna”, ale i całej twórczości studia Aardman.
„Farmageddon” najlepszy jest gdy nabija się z fantastycznonaukowej i ufologicznej konwencji. Gdy żartuje z kręgów w zbożu, gdy wprowadza ekipę poszukiwaczy kosmitów cały czas chodzących w zasłaniających całe ciało sterylnych kombinezonach, gdy w ich siedzibie dumna tablica podaje liczbę schwytanych latających spodków (zmienia się od 0000 do 0001, by z powrotem – nie bez łez – spaść na zero). A poza tym? Nawiązania do klasyków dla wtajemniczonych, obowiązkowe zabawne potyczki między Shaunem i Bitzerem i bardzo ciepła, sympatyczna nieskomplikowana fabuła dla całej rodziny.
koniec
11 listopada 2019

Komentarze

11 XI 2019   22:29:27

Fajny tekst, mocno zachęcający do obejrzenia filmu, ale nie zgodzę się z tezą z początku recenzji. Shaun już jest topowym bohaterem Aardmana. Wallace i Gromit odeszli już w przeszłość.

13 XI 2019   16:37:29

Nasz ulubiony wełniany bohater towarzyszy nam od prawie ćwierć wieku, od czasów „Strzyżenia Owiec”(1996)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Czy przyjaźń można zabić wierszem?
Sebastian Chosiński

15 XII 2019

Aleksandr Łungin – syn słynnego reżysera Pawła Łungina – sprawia, że ojciec może być z niego coraz bardziej dumny. Prezentowany na tegorocznym „Sputniku nad Polską” dramat sensacyjno-psychologiczny „Wielka poezja” to prawdziwie wielkie kino, które wykorzystuje gangsterski garnitur do opowieści o tym, co dzieje się z kolejnym rosyjskim pokoleniem z trudem powracającym do normalności z jeszcze jednej niechcianej wojny (na wschodzie Ukrainy).

więcej »

Do sedna: Darren Aronofsky „mother!”
Marcin Knyszyński

14 XII 2019

Zwiastuny ostatniego filmu Darrena Aronofsky’ego sugerowały, że tym razem będziemy mieli do czynienia z filmem grozy. Ostatecznie okazało się, że z horrorem film ten nie ma zbyt wiele wspólnego – może poza jedną cechą, na którą wskazuje sam reżyser. Otóż seans „mother!” miał być z założenia przeżyciem traumatycznym.

więcej »

For All Mankind 3: Gdzie diabeł nie może…
Marcin Osuch

13 XII 2019

Amerykański program księżycowy nie zakładał z definicji dyskryminacji kobiet. Jego twórcy przyjęli jeden podstawowy warunek – kandydaci na astronautów musieli mieć doświadczenie w pilotowaniu ponaddźwiękowych odrzutowców.

więcej »

Polecamy

Darren Aronofsky „mother!”

Do sedna:

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Kochankowie z przeciwnych biegunów
— Konrad Wągrowski

Here's Danny!
— Konrad Wągrowski

Przebudzony potwór kontratakuje!
— Konrad Wągrowski

Sześćdziesiąt lat minęło a niebo wciąż na swoim miejscu...
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Wojna, która zakończy wszystkie wojny
— Konrad Wągrowski

W puszczy i pustyni
— Konrad Wągrowski

Z ziemi włoskiej do Polski
— Konrad Wągrowski

Kwapiszon, czyli szalony pościg
— Konrad Wągrowski

Kochając Diego, nienawidząc Maradony
— Konrad Wągrowski

Najtrudniejsza decyzja
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.