Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 czerwca 2020
w Esensji w Esensjopedii

McG
‹Opiekunka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOpiekunka
Tytuł oryginalnyThe Babysitter
Data premiery13 października 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJudah Lewis, Samara Weaving, Robbie Amell, Hana Mae Lee, Bella Thorne, Emily Alyn Lind, Andrew Bachelor, Doug Haley
MuzykaDouglas Pipes
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekgroza / horror, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Niania średnio tania
[McG „Opiekunka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Netflix już nie raz udowodnił, że wśród niezbyt porywającej pulpy potrafi dostarczyć i zaskakująco dobre filmy. „Opiekunka” to właśnie jeden z nich.

Jarosław Loretz

Niania średnio tania
[McG „Opiekunka” - recenzja]

Netflix już nie raz udowodnił, że wśród niezbyt porywającej pulpy potrafi dostarczyć i zaskakująco dobre filmy. „Opiekunka” to właśnie jeden z nich.

McG
‹Opiekunka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOpiekunka
Tytuł oryginalnyThe Babysitter
Data premiery13 października 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJudah Lewis, Samara Weaving, Robbie Amell, Hana Mae Lee, Bella Thorne, Emily Alyn Lind, Andrew Bachelor, Doug Haley
MuzykaDouglas Pipes
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekgroza / horror, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Opiekunka” to na pierwszy rzut oka historia bardzo niepozorna, wręcz odpychająca tematem (znowu teen horror, znowu z nastolatkiem z kłopotami) i rozczarowująca opisem, według którego bohater będzie musiał zmierzyć się z opiekunką i jej satanistyczną sektą. Wystarczy jednak rzucić okiem na zajawkę filmu, żeby zrozumieć, że to wszystko to tylko funta kłaków wart marketing. Bo „Opiekunka” wyśmienicie broni się sama z siebie, i to dosłownie każdą składową.
Przede wszystkim ktoś rozsądny (Brian Duffield, rehabilitujący się po fatalnej „Zbuntowanej”) napisał scenariusz. Dynamiczny, inteligentny, posiadający kilka nieprzewidywalnych twistów, a do tego wypchany po brzegi nad wyraz zgrabnymi odniesieniami do klasyki horroru i science fiction siódmej i ósmej dekady XX wieku. Rewelacyjnie dobrano do tego obsadę, która czuła się na planie bardzo swobodnie i potrafiła dać z siebie naprawdę dużo. Oczywiście najbardziej błyszczy tu Samara Weaving w roli opiekunki, ale dosłownie po piętach depczą jej praktycznie wszyscy, którzy pojawiają się na ekranie na dłużej niż pięć sekund.
A przecież do tego dochodzą nieszablonowe sceny gore, różne fabularne skręty, dzięki którym wcale nie jest oczywiste, kto wygra starcie, oraz rozczulająco grzeczne dialogi o niegrzecznych rzeczach. Ten film jest naprawdę pełen rozmaitych smaczków – zarówno dla tych, którzy z horrorem nie mają na co dzień do czynienia, jak i dla wyjadaczy, którzy świetnie się będą się przy tym filmie bawić, odnajdując co i rusz dyskretnie rozsiane tu i ówdzie cytaty z klasyki. „Opiekunka” to naprawdę urocze kino na pograniczu slashera, dramatu i czarnej komedii. Jedna z perełek, do których będzie się wracało raz za razem.
koniec
12 listopada 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Projekt Błękitna Księga, sez. 2 odc. 6: Walka o wpływy
Marcin Mroziuk

4 VI 2020

Niejednokrotnie byliśmy już świadkami, jak losy „Projektu Błękitna Księga” wisiały na włosku, ale Michael Quinn i J. Allen Hynek dotychczas zawsze znajdowali jakiś sposób na przekonanie swoich przełożonych do kontynuowania działalności tego zespołu. Tym razem jednak bohaterowie znajdą się w prawdziwych opałach i będą musieli z całych sił walczyć o zachowanie swej pracy.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Przejdziem Dniepr, dojdziem do Bugu…
Sebastian Chosiński

3 VI 2020

Druga odsłona kinowej epopei Jurija Ozierowa „Wyzwolenie” poświęcona jest przede wszystkim wydarzeniom, jakie miały miejsce na froncie wschodnim od sierpnia do końca grudnia 1943 roku. Należy jednak podkreślić, że zostały one rzucone na szerszą płaszczyznę. Stąd obecne w „Przełomie” wtręty opowiadające między innymi o losach Mussoliniego i pierwszej konferencji Wielkiej Trójki, do jakiej doszło w Teheranie.

więcej »

Projekt Błękitna Księga, sez. 2 odc. 5: Uprowadzenie, ale wcale nie przez kosmitów
Marcin Mroziuk

2 VI 2020

Jedną z najbardziej intrygujących postaci w pierwszym sezonie był tajemniczy mężczyzna w kapeluszu, który wprawdzie przekazywał doktorowi Hynekowi cenne informacje, ale zarazem nim manipulował. Nic dziwnego więc, że nie będziemy zawiedzeni odcinkiem, w którym nasza uwaga koncentruje się właśnie na Williamie i towarzyszących mu facetach w czerni.

więcej »

Polecamy

Richard Kelly. Pułapka.

Do sedna:

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Kryminalna grabież czasu
— Jarosław Loretz

Anioł w zielonych kaloszach
— Jarosław Loretz

Nazwobójca
— Jarosław Loretz

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
— Jarosław Loretz

Światło wiekuiste
— Jarosław Loretz

Klasyka gryziona po kostkach
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.