Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

McG
‹Opiekunka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOpiekunka
Tytuł oryginalnyThe Babysitter
Data premiery13 października 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJudah Lewis, Samara Weaving, Robbie Amell, Hana Mae Lee, Bella Thorne, Emily Alyn Lind, Andrew Bachelor, Doug Haley
MuzykaDouglas Pipes
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekgroza / horror, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Niania średnio tania
[McG „Opiekunka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Netflix już nie raz udowodnił, że wśród niezbyt porywającej pulpy potrafi dostarczyć i zaskakująco dobre filmy. „Opiekunka” to właśnie jeden z nich.

Jarosław Loretz

Niania średnio tania
[McG „Opiekunka” - recenzja]

Netflix już nie raz udowodnił, że wśród niezbyt porywającej pulpy potrafi dostarczyć i zaskakująco dobre filmy. „Opiekunka” to właśnie jeden z nich.

McG
‹Opiekunka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOpiekunka
Tytuł oryginalnyThe Babysitter
Data premiery13 października 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJudah Lewis, Samara Weaving, Robbie Amell, Hana Mae Lee, Bella Thorne, Emily Alyn Lind, Andrew Bachelor, Doug Haley
MuzykaDouglas Pipes
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekgroza / horror, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Opiekunka” to na pierwszy rzut oka historia bardzo niepozorna, wręcz odpychająca tematem (znowu teen horror, znowu z nastolatkiem z kłopotami) i rozczarowująca opisem, według którego bohater będzie musiał zmierzyć się z opiekunką i jej satanistyczną sektą. Wystarczy jednak rzucić okiem na zajawkę filmu, żeby zrozumieć, że to wszystko to tylko funta kłaków wart marketing. Bo „Opiekunka” wyśmienicie broni się sama z siebie, i to dosłownie każdą składową.
Przede wszystkim ktoś rozsądny (Brian Duffield, rehabilitujący się po fatalnej „Zbuntowanej”) napisał scenariusz. Dynamiczny, inteligentny, posiadający kilka nieprzewidywalnych twistów, a do tego wypchany po brzegi nad wyraz zgrabnymi odniesieniami do klasyki horroru i science fiction siódmej i ósmej dekady XX wieku. Rewelacyjnie dobrano do tego obsadę, która czuła się na planie bardzo swobodnie i potrafiła dać z siebie naprawdę dużo. Oczywiście najbardziej błyszczy tu Samara Weaving w roli opiekunki, ale dosłownie po piętach depczą jej praktycznie wszyscy, którzy pojawiają się na ekranie na dłużej niż pięć sekund.
A przecież do tego dochodzą nieszablonowe sceny gore, różne fabularne skręty, dzięki którym wcale nie jest oczywiste, kto wygra starcie, oraz rozczulająco grzeczne dialogi o niegrzecznych rzeczach. Ten film jest naprawdę pełen rozmaitych smaczków – zarówno dla tych, którzy z horrorem nie mają na co dzień do czynienia, jak i dla wyjadaczy, którzy świetnie się będą się przy tym filmie bawić, odnajdując co i rusz dyskretnie rozsiane tu i ówdzie cytaty z klasyki. „Opiekunka” to naprawdę urocze kino na pograniczu slashera, dramatu i czarnej komedii. Jedna z perełek, do których będzie się wracało raz za razem.
koniec
12 listopada 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Ludzie na kutrze, a kuter w wodzie
Sebastian Chosiński

19 II 2020

W tym samym 1972 roku w Związku Radzieckim przeniesiono na ekran dwa dzieła prozatorskie Borisa Wasiljewa – debiutancką nowelę „Kuter Iwana” oraz późniejszą o dwanaście lat powieść „Tak tu cicho o zmierzchu”. Drugi film zyskał wielką sławę na całym świecie, pierwszy natomiast – na długi czas powędrował na półkę. Był po prostu zbyt pesymistyczny i obyczajowo odważny.

więcej »

Mmm? Eee… Ach!
Agnieszka ‘Achika’ Szady

17 II 2020

Post-apo w wersji psio-kociej? Z miasta zniknęli wszyscy ludzie i domowe pupilki muszą sobie radzić same. Zdobycie pożywienia nie nastręcza wielkich problemów (kiedy już przedostaną się do wnętrza centrum handlowego), gorzej, że pościg – i to z kilku różnych stron – ciągle następuje im na pięty.

więcej »

East Side Story: Nie dzieje się nic, a wydarza tak wiele
Sebastian Chosiński

16 II 2020

„Pewnego razu w Trubczewsku” Łarisy Sadiłowej to dzieło z gatunku tych, w których dzieje się niewiele, ale wydarza tak dużo. Nostalgiczny melodramat opowiada o spóźnionej i nie do końca spełnionej miłości dwojga ludzi, którzy znają się od lat, ponieważ mieszkają po sąsiedzku. Problem w tym, że oboje mają rodziny – współmałżonków i dzieci.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Siódma dusza po kisielu
— Jarosław Loretz

Wąż zwany Hydrą
— Jarosław Loretz

Pół-wampiry i pół-Niemcy
— Jarosław Loretz

Kiedy rozum śpi, budzą się upiory
— Jarosław Loretz

Światło wiekuiste
— Jarosław Loretz

Klasyka gryziona po kostkach
— Jarosław Loretz

Wizyta w raju. Ponoć.
— Jarosław Loretz

Bazarki z kosmosu
— Jarosław Loretz

Międzygwiezdne czułości
— Jarosław Loretz

Święto zmarłych na ckliwie
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.