Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 grudnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

McG
‹Opiekunka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOpiekunka
Tytuł oryginalnyThe Babysitter
Data premiery13 października 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJudah Lewis, Samara Weaving, Robbie Amell, Hana Mae Lee, Bella Thorne, Emily Alyn Lind, Andrew Bachelor, Doug Haley
MuzykaDouglas Pipes
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekgroza / horror, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Niania średnio tania
[McG „Opiekunka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Netflix już nie raz udowodnił, że wśród niezbyt porywającej pulpy potrafi dostarczyć i zaskakująco dobre filmy. „Opiekunka” to właśnie jeden z nich.

Jarosław Loretz

Niania średnio tania
[McG „Opiekunka” - recenzja]

Netflix już nie raz udowodnił, że wśród niezbyt porywającej pulpy potrafi dostarczyć i zaskakująco dobre filmy. „Opiekunka” to właśnie jeden z nich.

McG
‹Opiekunka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOpiekunka
Tytuł oryginalnyThe Babysitter
Data premiery13 października 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJudah Lewis, Samara Weaving, Robbie Amell, Hana Mae Lee, Bella Thorne, Emily Alyn Lind, Andrew Bachelor, Doug Haley
MuzykaDouglas Pipes
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekgroza / horror, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Opiekunka” to na pierwszy rzut oka historia bardzo niepozorna, wręcz odpychająca tematem (znowu teen horror, znowu z nastolatkiem z kłopotami) i rozczarowująca opisem, według którego bohater będzie musiał zmierzyć się z opiekunką i jej satanistyczną sektą. Wystarczy jednak rzucić okiem na zajawkę filmu, żeby zrozumieć, że to wszystko to tylko funta kłaków wart marketing. Bo „Opiekunka” wyśmienicie broni się sama z siebie, i to dosłownie każdą składową.
Przede wszystkim ktoś rozsądny (Brian Duffield, rehabilitujący się po fatalnej „Zbuntowanej”) napisał scenariusz. Dynamiczny, inteligentny, posiadający kilka nieprzewidywalnych twistów, a do tego wypchany po brzegi nad wyraz zgrabnymi odniesieniami do klasyki horroru i science fiction siódmej i ósmej dekady XX wieku. Rewelacyjnie dobrano do tego obsadę, która czuła się na planie bardzo swobodnie i potrafiła dać z siebie naprawdę dużo. Oczywiście najbardziej błyszczy tu Samara Weaving w roli opiekunki, ale dosłownie po piętach depczą jej praktycznie wszyscy, którzy pojawiają się na ekranie na dłużej niż pięć sekund.
A przecież do tego dochodzą nieszablonowe sceny gore, różne fabularne skręty, dzięki którym wcale nie jest oczywiste, kto wygra starcie, oraz rozczulająco grzeczne dialogi o niegrzecznych rzeczach. Ten film jest naprawdę pełen rozmaitych smaczków – zarówno dla tych, którzy z horrorem nie mają na co dzień do czynienia, jak i dla wyjadaczy, którzy świetnie się będą się przy tym filmie bawić, odnajdując co i rusz dyskretnie rozsiane tu i ówdzie cytaty z klasyki. „Opiekunka” to naprawdę urocze kino na pograniczu slashera, dramatu i czarnej komedii. Jedna z perełek, do których będzie się wracało raz za razem.
koniec
12 listopada 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Czy przyjaźń można zabić wierszem?
Sebastian Chosiński

15 XII 2019

Aleksandr Łungin – syn słynnego reżysera Pawła Łungina – sprawia, że ojciec może być z niego coraz bardziej dumny. Prezentowany na tegorocznym „Sputniku nad Polską” dramat sensacyjno-psychologiczny „Wielka poezja” to prawdziwie wielkie kino, które wykorzystuje gangsterski garnitur do opowieści o tym, co dzieje się z kolejnym rosyjskim pokoleniem z trudem powracającym do normalności z jeszcze jednej niechcianej wojny (na wschodzie Ukrainy).

więcej »

Do sedna: Darren Aronofsky „mother!”
Marcin Knyszyński

14 XII 2019

Zwiastuny ostatniego filmu Darrena Aronofsky’ego sugerowały, że tym razem będziemy mieli do czynienia z filmem grozy. Ostatecznie okazało się, że z horrorem film ten nie ma zbyt wiele wspólnego – może poza jedną cechą, na którą wskazuje sam reżyser. Otóż seans „mother!” miał być z założenia przeżyciem traumatycznym.

więcej »

For All Mankind 3: Gdzie diabeł nie może…
Marcin Osuch

13 XII 2019

Amerykański program księżycowy nie zakładał z definicji dyskryminacji kobiet. Jego twórcy przyjęli jeden podstawowy warunek – kandydaci na astronautów musieli mieć doświadczenie w pilotowaniu ponaddźwiękowych odrzutowców.

więcej »

Polecamy

Darren Aronofsky „mother!”

Do sedna:

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Klasyka gryziona po kostkach
— Jarosław Loretz

Wizyta w raju. Ponoć.
— Jarosław Loretz

Bazarki z kosmosu
— Jarosław Loretz

Międzygwiezdne czułości
— Jarosław Loretz

Święto zmarłych na ckliwie
— Jarosław Loretz

Brudne szpony bioenergoterapeutów
— Jarosław Loretz

Kwestia zaufonia
— Jarosław Loretz

Obraz niezdecydowania
— Jarosław Loretz

Wędrować też trzeba umieć
— Jarosław Loretz

Bracula
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.