Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 czerwca 2023
w Esensji w Esensjopedii

McG
‹Opiekunka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOpiekunka
Tytuł oryginalnyThe Babysitter
Data premiery13 października 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJudah Lewis, Samara Weaving, Robbie Amell, Hana Mae Lee, Bella Thorne, Emily Alyn Lind, Andrew Bachelor, Doug Haley
MuzykaDouglas Pipes
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekgroza / horror, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Niania średnio tania
[McG „Opiekunka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Netflix już nie raz udowodnił, że wśród niezbyt porywającej pulpy potrafi dostarczyć i zaskakująco dobre filmy. „Opiekunka” to właśnie jeden z nich.

Jarosław Loretz

Niania średnio tania
[McG „Opiekunka” - recenzja]

Netflix już nie raz udowodnił, że wśród niezbyt porywającej pulpy potrafi dostarczyć i zaskakująco dobre filmy. „Opiekunka” to właśnie jeden z nich.

McG
‹Opiekunka›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOpiekunka
Tytuł oryginalnyThe Babysitter
Data premiery13 października 2019
ReżyseriaMcG
ZdjęciaShane Hurlbut
Scenariusz
ObsadaJudah Lewis, Samara Weaving, Robbie Amell, Hana Mae Lee, Bella Thorne, Emily Alyn Lind, Andrew Bachelor, Doug Haley
MuzykaDouglas Pipes
Rok produkcji2017
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania85 min
WWW
Gatunekgroza / horror, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Opiekunka” to na pierwszy rzut oka historia bardzo niepozorna, wręcz odpychająca tematem (znowu teen horror, znowu z nastolatkiem z kłopotami) i rozczarowująca opisem, według którego bohater będzie musiał zmierzyć się z opiekunką i jej satanistyczną sektą. Wystarczy jednak rzucić okiem na zajawkę filmu, żeby zrozumieć, że to wszystko to tylko funta kłaków wart marketing. Bo „Opiekunka” wyśmienicie broni się sama z siebie, i to dosłownie każdą składową.
Przede wszystkim ktoś rozsądny (Brian Duffield, rehabilitujący się po fatalnej „Zbuntowanej”) napisał scenariusz. Dynamiczny, inteligentny, posiadający kilka nieprzewidywalnych twistów, a do tego wypchany po brzegi nad wyraz zgrabnymi odniesieniami do klasyki horroru i science fiction siódmej i ósmej dekady XX wieku. Rewelacyjnie dobrano do tego obsadę, która czuła się na planie bardzo swobodnie i potrafiła dać z siebie naprawdę dużo. Oczywiście najbardziej błyszczy tu Samara Weaving w roli opiekunki, ale dosłownie po piętach depczą jej praktycznie wszyscy, którzy pojawiają się na ekranie na dłużej niż pięć sekund.
A przecież do tego dochodzą nieszablonowe sceny gore, różne fabularne skręty, dzięki którym wcale nie jest oczywiste, kto wygra starcie, oraz rozczulająco grzeczne dialogi o niegrzecznych rzeczach. Ten film jest naprawdę pełen rozmaitych smaczków – zarówno dla tych, którzy z horrorem nie mają na co dzień do czynienia, jak i dla wyjadaczy, którzy świetnie się będą się przy tym filmie bawić, odnajdując co i rusz dyskretnie rozsiane tu i ówdzie cytaty z klasyki. „Opiekunka” to naprawdę urocze kino na pograniczu slashera, dramatu i czarnej komedii. Jedna z perełek, do których będzie się wracało raz za razem.
koniec
12 listopada 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kulawe konie: Sez. 1. odc. 4. Sprawa się rypła
Marcin Mroziuk

2 VI 2023

Cóż z tego, że agenci z Slough House nie mają żadnego związku z niepowodzeniem operacji zaplanowanej przez Dianę Taverner, skoro idealnie nadają się na kozłów ofiarnych. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Jackson Lamb, który nie ma zamiaru poddać się bez walki.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Nocą, w drodze nad Bałtyk
Sebastian Chosiński

31 V 2023

Zmarły w styczniu tego roku żydowski prozaik Grigorij Kanowicz był nie tylko autorem nadzwyczaj interesujących powieści o tematyce żydowskiej, ale także cenionym scenarzystą filmowym, którego teksty przenosili na ekran reżyserzy litewscy, łotewscy i estońscy. „Długa podróż nad morze” Algirdasa Araminasa to skromny, ale przejmujący współczesny obraz obyczajowy, w którego centrum pozostaje stara kołchoźnica jadąca na spotkanie z synem.

więcej »

Kulawe konie: Sez. 1. odc. 3. Haki i wtyczki
Marcin Mroziuk

29 V 2023

Oczywiste jest, że służby specjalne często nie grają czysto, ale coraz więcej wskazuje, że tajna operacja, którą zaplanowała Diana Taverner, jest nie tylko nieetyczna, ale także łączy się z nadmiernym ryzykiem, a konsekwencje mogą ponieść wplątani w nią wbrew swej woli agenci z Slough House.

więcej »

Polecamy

Indianie też nie mieli się czego wstydzić

Z filmu wyjęte:

Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz

Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz

Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz

Książki, wszędzie książki, rzekł wół do wieśniaka
— Jarosław Loretz

I robotom bywa smutno
— Jarosław Loretz

Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
— Jarosław Loretz

Z bachorami trzeba ostro
— Jarosław Loretz

W Indiach też straszy
— Jarosław Loretz

Jak dobrze nam mutantem być
— Jarosław Loretz

Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.