Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 kwietnia 2020
w Esensji w Esensjopedii

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
Data premiery1 listopada 2019
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

For All Mankind odc.4: Panie przodem
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Poprzedni odcinek można było uznać za nieco monotonny. Teraz widać, że było to przygotowanie gruntu pod dynamiczny odcinek „Prime crew” („Główna załoga”). Bardzo dynamiczny i bardzo udany.

Marcin Osuch

For All Mankind odc.4: Panie przodem
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Poprzedni odcinek można było uznać za nieco monotonny. Teraz widać, że było to przygotowanie gruntu pod dynamiczny odcinek „Prime crew” („Główna załoga”). Bardzo dynamiczny i bardzo udany.

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
Data premiery1 listopada 2019
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Katastrofa LLRV (Lunar Landing Research Vehicle) i śmierć jednej z kandydatek, postawiła lot pierwszej Amerykanki na Księżyc pod wielkim znakiem zapytania. Tutaj, po raz kolejny twórcy serialu wykazali się realizmem, nazwijmy politycznym. Chociaż igranie ze śmiercią jest niejako wpisane w życie astronautów, to jednak wszyscy uczestnicy księżycowego programu mieli nadzieję, że wypadek Apollo 1 wyczerpał zasób pechowych wydarzeń. Niestety nie, ale ludzie tacy jak Deke Slayton czy Gene Kranz to twardziele ale i profesjonaliści. Oni wiedzą, że trzeba iść dalej i potrafią nadać sprawą bieg. Za to w panikę wpadli politycy, z Nixonem na czele. Hasło „pierwsza Amerykanka na Księżycu” zostało zastąpione przez: „Amerykanie nie chcą oglądać ginących astronautek”. Zapada decyzja o zawieszeniu przygotowań ale trafiła kosa na kamień. A konkretnie na Slaytona. Bo chociaż trzeci i czwarty odcinek serialu jest poświęcony przede wszystkim przygotowaniom do lotu na Księżyc pierwszej astronautki to cichymi bohaterami są właśnie Slayton oraz Edward Baldwin (dowódca Apollo 10). Ten pierwszy musi podjąć prawie jednocześnie kilka trudnych decyzji, ten drugi – te decyzje zaakceptować i żyć z ich konsekwencjami.
Pretekstem dla twórców serialu był podbój Księżyca a dokładnie jego alternatywna wersja. Pomysł niezły ale to, co buduje atmosferę filmu to bardzo ciekawie nakreślone postaci głównych bohaterów i relacje między nimi. Ronald D. Moore ma w tym doświadczenie, w końcu to on odpowiadał za „Star Trek: Następne Pokolenie” i „Battlestar Galactikę”. Decyzje Slaytona najmocniej odbijają się na rodzinie Stevensów – on, wraz z Edem Baldwinem uczestniczył w wyprawie Apollo 10 i miał lecieć Apollo 15, ona była faworytką polityków w wyścigu o miano pierwszej Amerykanki w kosmosie. Teraz każde z osobna i razem jako małżeństwo musza sobie poradzić z dosyć trudną sytuacją. Twórcy serialu oczywiście nie odpuścili sobie okazji do zagrania na strunie relacji damsko-męskich ostro stawiając pytanie o to, kto powinien bardziej przeżywać odebrane marzenia o postawieniu nogi na Księżycu.
Pod koniec odcinka otrzymujemy poruszającą scenę gdy Baldwin, prowadząc załogę na wyrzutnię orientuje się, że tym razem to nie on, dowódca jest najważniejszy. Wszyscy patrzą i biją brawo osobie, która idzie w jego cieniu. Zwalnia i puszcza pierwszą amerykańską astronautkę przodem. Może i nachalne ale wrażenie robi.
koniec
22 grudnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Cios w jądro ciemności
Sebastian Chosiński

1 IV 2020

Przyznam, że długo się wahałem, czy omawiać w tej rubryce filmy powstałe w czasach stalinowskich, będące apologią dyktatora. Z drugiej strony jednak, skoro one także są „klasyką kina radzieckiego” (choć niekiedy niechcianą), to dlaczego się od nich odżegnywać. Poza tym dzisiaj jest ważny dzień. Prima aprilis! I choćby z tego powodu mogę sobie pozwolić na monumentalną „Bitwę stalingradzką” Władimira Pietrowa z końca lat 40. XX wieku.

więcej »

Zaraza odc. 3: Na początku było Słowo
Marcin Mroziuk

31 III 2020

Trzeba przyznać, że twórcy serialu dbają o to, żeby w każdym odcinku czymś zaskoczyć widzów. Tym razem Mateo z jednej strony zmaga się z demonami ze swej przeszłości, a z drugiej w ramach prowadzonego śledztwa odkrywa nowe istotne fakty. A równocześnie obserwujemy, że dżuma też nie próżnuje.

więcej »

W lesie… jesteśmy z polskimi slasherami
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

30 III 2020

Przypadek „W lesie dziś nie zaśnie nikt” pokazuje, że zrobić dobry slasher, będący hołdem dla klasyki, też trzeba umieć.

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.