Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 19 lutego 2020
w Esensji w Esensjopedii

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

For All Mankind odc.4: Panie przodem
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Poprzedni odcinek można było uznać za nieco monotonny. Teraz widać, że było to przygotowanie gruntu pod dynamiczny odcinek „Prime crew” („Główna załoga”). Bardzo dynamiczny i bardzo udany.

Marcin Osuch

For All Mankind odc.4: Panie przodem
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Poprzedni odcinek można było uznać za nieco monotonny. Teraz widać, że było to przygotowanie gruntu pod dynamiczny odcinek „Prime crew” („Główna załoga”). Bardzo dynamiczny i bardzo udany.

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Katastrofa LLRV (Lunar Landing Research Vehicle) i śmierć jednej z kandydatek, postawiła lot pierwszej Amerykanki na Księżyc pod wielkim znakiem zapytania. Tutaj, po raz kolejny twórcy serialu wykazali się realizmem, nazwijmy politycznym. Chociaż igranie ze śmiercią jest niejako wpisane w życie astronautów, to jednak wszyscy uczestnicy księżycowego programu mieli nadzieję, że wypadek Apollo 1 wyczerpał zasób pechowych wydarzeń. Niestety nie, ale ludzie tacy jak Deke Slayton czy Gene Kranz to twardziele ale i profesjonaliści. Oni wiedzą, że trzeba iść dalej i potrafią nadać sprawą bieg. Za to w panikę wpadli politycy, z Nixonem na czele. Hasło „pierwsza Amerykanka na Księżycu” zostało zastąpione przez: „Amerykanie nie chcą oglądać ginących astronautek”. Zapada decyzja o zawieszeniu przygotowań ale trafiła kosa na kamień. A konkretnie na Slaytona. Bo chociaż trzeci i czwarty odcinek serialu jest poświęcony przede wszystkim przygotowaniom do lotu na Księżyc pierwszej astronautki to cichymi bohaterami są właśnie Slayton oraz Edward Baldwin (dowódca Apollo 10). Ten pierwszy musi podjąć prawie jednocześnie kilka trudnych decyzji, ten drugi – te decyzje zaakceptować i żyć z ich konsekwencjami.
Pretekstem dla twórców serialu był podbój Księżyca a dokładnie jego alternatywna wersja. Pomysł niezły ale to, co buduje atmosferę filmu to bardzo ciekawie nakreślone postaci głównych bohaterów i relacje między nimi. Ronald D. Moore ma w tym doświadczenie, w końcu to on odpowiadał za „Star Trek: Następne Pokolenie” i „Battlestar Galactikę”. Decyzje Slaytona najmocniej odbijają się na rodzinie Stevensów – on, wraz z Edem Baldwinem uczestniczył w wyprawie Apollo 10 i miał lecieć Apollo 15, ona była faworytką polityków w wyścigu o miano pierwszej Amerykanki w kosmosie. Teraz każde z osobna i razem jako małżeństwo musza sobie poradzić z dosyć trudną sytuacją. Twórcy serialu oczywiście nie odpuścili sobie okazji do zagrania na strunie relacji damsko-męskich ostro stawiając pytanie o to, kto powinien bardziej przeżywać odebrane marzenia o postawieniu nogi na Księżycu.
Pod koniec odcinka otrzymujemy poruszającą scenę gdy Baldwin, prowadząc załogę na wyrzutnię orientuje się, że tym razem to nie on, dowódca jest najważniejszy. Wszyscy patrzą i biją brawo osobie, która idzie w jego cieniu. Zwalnia i puszcza pierwszą amerykańską astronautkę przodem. Może i nachalne ale wrażenie robi.
koniec
22 grudnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Ludzie na kutrze, a kuter w wodzie
Sebastian Chosiński

19 II 2020

W tym samym 1972 roku w Związku Radzieckim przeniesiono na ekran dwa dzieła prozatorskie Borisa Wasiljewa – debiutancką nowelę „Kuter Iwana” oraz późniejszą o dwanaście lat powieść „Tak tu cicho o zmierzchu”. Drugi film zyskał wielką sławę na całym świecie, pierwszy natomiast – na długi czas powędrował na półkę. Był po prostu zbyt pesymistyczny i obyczajowo odważny.

więcej »

Mmm? Eee… Ach!
Agnieszka ‘Achika’ Szady

17 II 2020

Post-apo w wersji psio-kociej? Z miasta zniknęli wszyscy ludzie i domowe pupilki muszą sobie radzić same. Zdobycie pożywienia nie nastręcza wielkich problemów (kiedy już przedostaną się do wnętrza centrum handlowego), gorzej, że pościg – i to z kilku różnych stron – ciągle następuje im na pięty.

więcej »

East Side Story: Nie dzieje się nic, a wydarza tak wiele
Sebastian Chosiński

16 II 2020

„Pewnego razu w Trubczewsku” Łarisy Sadiłowej to dzieło z gatunku tych, w których dzieje się niewiele, ale wydarza tak dużo. Nostalgiczny melodramat opowiada o spóźnionej i nie do końca spełnionej miłości dwojga ludzi, którzy znają się od lat, ponieważ mieszkają po sąsiedzku. Problem w tym, że oboje mają rodziny – współmałżonków i dzieci.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Babel.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.