Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 maja 2023
w Esensji w Esensjopedii

Wash Westmoreland
‹Ptak, który zwiastował trzęsienie ziemi›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPtak, który zwiastował trzęsienie ziemi
Tytuł oryginalnyEarthquake Bird
Dystrybutor Netflix
Data premiery10 października 2019
ReżyseriaWash Westmoreland
ZdjęciaChung-hoon Chung
Scenariusz
ObsadaAlicia Vikander, Kiki Sukezane, Kenichi Masuda, Chiaki Kawamo, Ken Yamamura, Kazuhiro Muroyama, Naoki Kobayashi, Akiko Iwase
MuzykaAtticus Ross, Leopold Ross, Claudia Sarne
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiJaponia, USA, Wielka Brytania
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekdramat, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

W międzynarodowym trójkącie
[Wash Westmoreland „Ptak, który zwiastował trzęsienie ziemi” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W „Ptaku, który zwiastował trzęsienie ziemi” na uwagę zasługuje przede wszystkim konsekwentnie budowany mroczny klimat historii, która rozgrywa się w Tokio w 1989 roku. Niewątpliwie mocnym punktem filmu jest też naprawdę dobre aktorstwo, natomiast wrażenie zdecydowanie psuje kiepsko skonstruowane zakończenie.

Marcin Mroziuk

W międzynarodowym trójkącie
[Wash Westmoreland „Ptak, który zwiastował trzęsienie ziemi” - recenzja]

W „Ptaku, który zwiastował trzęsienie ziemi” na uwagę zasługuje przede wszystkim konsekwentnie budowany mroczny klimat historii, która rozgrywa się w Tokio w 1989 roku. Niewątpliwie mocnym punktem filmu jest też naprawdę dobre aktorstwo, natomiast wrażenie zdecydowanie psuje kiepsko skonstruowane zakończenie.

Wash Westmoreland
‹Ptak, który zwiastował trzęsienie ziemi›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPtak, który zwiastował trzęsienie ziemi
Tytuł oryginalnyEarthquake Bird
Dystrybutor Netflix
Data premiery10 października 2019
ReżyseriaWash Westmoreland
ZdjęciaChung-hoon Chung
Scenariusz
ObsadaAlicia Vikander, Kiki Sukezane, Kenichi Masuda, Chiaki Kawamo, Ken Yamamura, Kazuhiro Muroyama, Naoki Kobayashi, Akiko Iwase
MuzykaAtticus Ross, Leopold Ross, Claudia Sarne
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiJaponia, USA, Wielka Brytania
Czas trwania107 min
WWW
Gatunekdramat, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W przypadku dzieła Washa Westmorelanda zresztą można przyczepić się już do polskiego tytułu, gdyż wprawdzie kilkakrotnie obserwujemy na ekranie niewielkie trzęsienia ziemi, jednak bohaterowie słyszą tytułowego ptaka nie przed rozpoczęciem się drgań, lecz dopiero po wstrząsach. Inną sprawą jest, że akurat te sceny to jedne z najlepszych fragmentów całego filmu – napięcie w nich jest bowiem budowane nie tylko przez ukazanie skutków trzęsienia ziemi, ale także za sprawą istotnych zmian w zachowaniu bohaterów.
Z kolei początek filmu to obietnica rasowego thrillera, a tymczasem w miarę rozwoju wydarzeń okazuje się, że intryga kryminalna jest dla twórców zaledwie pretekstem do przedstawienia pogmatwanych relacji między trojgiem głównych bohaterów. I tak kiedy poznajemy Lucy Fly, pojawia się ona właśnie po dłuższej nieobecności w pracy. Nie spędza tam jednak zbyt wiele czasu, bo wkrótce pojawiają się tam policjanci, którzy zabierają ją na przesłuchanie w sprawie zniknięcia Lily Bridges. Okazuje się, że Lucy była ostatnią osobą, która widziała zaginioną Amerykankę. Niemal od pierwszych scen mamy więc świadomość, że pracująca w Japonii jako tłumaczka Szwedka skrywa jakieś sekrety, a grającą ją Alicię Vikander skutecznie potrafi wzbudzić w widzach niepewność co do szczerości odpowiedzi Lucy na pytania padające w trakcie przesłuchania.
Za sprawą kolejnych retrospekcji dowiadujemy się zaś nie tylko, w jaki sposób poznały się te dwie kobiety i co zaszło między nimi, ale zdajemy sobie również sprawę, jak istotną postacią w tej historii jest Teiji Matsuda (w tej roli enigmatyczny i intrygujący Naoki Kobayashi). W jego związku z Lucy nie brakowało szczęśliwych chwil, ale cały czas mamy świadomość, że żadne z tych dwojga nie zdradzało drugiemu wszystkiego ze swej przeszłości. Mimo to mogłoby się wydawać, że skoro oboje wolą się trzymać w cieniu, to mają szansę być dla siebie wzajemnie wsparciem. Sytuacja się jednak komplikuje, kiedy pełna życia Lily poznaje Teijiego…
Oczywiście od początku nastawiamy się na to, że ta historia raczej nie skończy się dobrze, ale chociaż akcja toczy się w niespiesznym tempie, to na szczęście twórcom udaje się przez cały czas utrzymywać widzów w napięciu. Niestety pomysł na rozwiązanie intrygi kryminalnej jest tutaj zwyczajnie mało przekonujący, w związku z czym „Ptak, który zwiastował trzęsienie ziemi” sprawdza się lepiej jako dramat psychologiczny z elementami romansu niż thriller.
koniec
27 grudnia 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kulawe konie: Sez. 1. odc. 3. Haki i wtyczki
Marcin Mroziuk

29 V 2023

Oczywiste jest, że służby specjalne często nie grają czysto, ale coraz więcej wskazuje, że tajna operacja, którą zaplanowała Diana Taverner, jest nie tylko nieetyczna, ale także łączy się z nadmiernym ryzykiem, a konsekwencje mogą ponieść wplątani w nią wbrew swej woli agenci z Slough House.

więcej »

Kulawe konie: Sez. 1. odc. 2. Przysługa za przysługę
Marcin Mroziuk

26 V 2023

Wprawdzie porywacze Hassana Ahmeda nie wyglądają na profesjonalistów, ale wygląda na to, że mimo pełnej mobilizacji wszystkich sił MI5 może mieć problem z odnalezieniem kryjówki Synów Albionów przed terminem zapowiedzianej egzekucji uwięzionego studenta. Trudno w tym momencie nie zastanawiać się, czy Robert Hobden może okazać się kluczem do uwolnienia brytyjskiego muzułmanina o pakistańskich korzeniach.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Miłość, góry i karabiny
Sebastian Chosiński

24 V 2023

Żydowski reżyser urodzony na Krymie (Adolf Bergunker), ukraiński autor pierwowzoru literackiego (Gieorgij Tuszkan) i rozgrywająca się w 1930 roku w sowieckim Turkiestanie, na pograniczu z Chinami, easternowa opowieść o walce z podstępnymi basmaczami – tak w skrócie można opisać kinową wersję „Dżury”, która na polskie ekrany trafiła pod znacznie bardziej chwytliwym tytułem – „Mściciel z gór”.

więcej »

Polecamy

Życie miejskie dla ubogich

Z filmu wyjęte:

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.