Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 listopada 2020
w Esensji w Esensjopedii

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
Data premiery1 listopada 2019
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

For All Mankind odc.6: Jaka piękna katastrofa
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ostatni raz przy podskoczyłem w fotelu oglądając „Obcego – decydujące starcie”. Po ponad trzydziestu latach podobną atrakcję zapewnił szósty odcinek For All Mankind – „Z powrotem w domu”.

Marcin Osuch

For All Mankind odc.6: Jaka piękna katastrofa
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Ostatni raz przy podskoczyłem w fotelu oglądając „Obcego – decydujące starcie”. Po ponad trzydziestu latach podobną atrakcję zapewnił szósty odcinek For All Mankind – „Z powrotem w domu”.

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
Data premiery1 listopada 2019
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W „Apollo 13” ktoś zauważył, że ludzie przyzwyczaili się do lotów na Księżyc i kolejne wyprawy nie przyciągają już uwagi publiki. Podobnie widz, oglądający „For All Mankind” i słysząc numery kolejnych planowanych wypraw – 23, 24, skupia się na coraz bardziej komplikujących się relacjach pomiędzy poszczególnymi bohaterami niż na aspektach technologicznych podboju kosmosu. Twórcy serialu odczekali swoje i był to strzał w dziesiątkę. Po pierwsze, ta scena po prostu robi wrażenie, szczególnie gdy oglądamy ją z perspektywy centrum kierowania lotem. Na głównym ekranie, w ciszy (brak fonii), szaleje ogień ale jakimś zbiegiem przypadku wszyscy zajęci są czymś innym. Dopiero po kilku długich sekundach ktoś zauważa dramat rozgrywający się na monitorze. W moim odczuciu chyba najlepsza scena całego serialu. A po drugie, zapewne ważniejsze, to wydarzenie otwiera szerokie możliwości dla dalszego rozwoju intrygi. Dzieje się na Księżycu, bo jest tam już stała baza z trzyosobową załogą, która miała być zmieniona właśnie przez Apollo 23. Dzieje się na Ziemi, bo trzeba zarządzić zdemolowanym harmonogramem lotów, ale przede wszystkim rozpoczyna się śledztwo i szukanie winnych. Taka sytuacja to szansa dla tych ambitnych, którzy ciągle czekają na swoją okazję do zrobienia kariery. Tym bardziej, że impuls i wsparcie przychodzą z najmniej spodziewanego kierunku.
Dostajemy w tym odcinku kolejne mrugnięcie do widza, zwłaszcza tego, który zna historię prawdziwego programu kosmicznego. Otóż, Deke Slayton, kandydat na astronautę jeszcze w programie Merkury, musiał się wycofać ze względu na problemy z sercem. Kłopoty te ustąpiły w latach siedemdziesiątych i Slayton, jako najstarszy do tego czasu astronauta, wziął udział w propagandowym locie Sojuz – Apollo. Warto zobaczyć jak ten motyw rozegrano w serialu.
koniec
4 stycznia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Zanim wybije północ. Ta Północ!
Sebastian Chosiński

25 XI 2020

W Związku Radzieckim istniała tradycja realizacji komedii obyczajowych, których akcja rozgrywała się w okresie noworocznym. Przodował w tym Eldar Riazanow, który praktycznie w każdej dekadzie swojej kariery reżyserskiej dostarczał spragnionym dobrej zabawy widzom jeden taki obraz. W latach 60. był to „Zakręt szczęścia” – opowieść, jak wiele z jego filmów, oparta na autentycznym wydarzeniu.

więcej »

East Side Story: Obłomow naszych czasów
Sebastian Chosiński

22 XI 2020

Irina Waśkowska nie jest postacią w Polsce całkowicie nieznaną; wielbiciele teatru mieli już możliwość poznać jej twórczość. Nie poznali natomiast dotąd sztuki „Rosyjska śmierć”, która w 2018 roku stała się najpierw kanwą tak zatytułowanej krótkometrażówki, a rok później została rozbudowana – jako „Jak Nadia poszła po wódkę” – do pełnego metrażu. W obu przypadkach za reżyserię odpowiadał Władimir Mirzojew.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Gdy niemożliwe dzieje się naprawdę…
Sebastian Chosiński

18 XI 2020

Gdy mistrz filmowej komedii Leonid Gajdaj bierze na warsztat teksty mistrza literackiej satyry Michaiła Zoszczenki – nie ma siły, musi powstać wybitne dzieło wywołujące śmiech. I tak jest w przypadku „To niemożliwe!”, zbioru trzech nowel, które choć odnoszą się do rzeczywistości radzieckiej lat 20. i 30. ubiegłego wieku, to jednak równie dużo mówią o epoce Leonida Breżniewa.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.