Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 21 stycznia 2020
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CXCII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Zapowiedzi

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

For All Mankind odc.6: Jaka piękna katastrofa
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ostatni raz przy podskoczyłem w fotelu oglądając „Obcego – decydujące starcie”. Po ponad trzydziestu latach podobną atrakcję zapewnił szósty odcinek For All Mankind – „Z powrotem w domu”.

Marcin Osuch

For All Mankind odc.6: Jaka piękna katastrofa
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Ostatni raz przy podskoczyłem w fotelu oglądając „Obcego – decydujące starcie”. Po ponad trzydziestu latach podobną atrakcję zapewnił szósty odcinek For All Mankind – „Z powrotem w domu”.

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W „Apollo 13” ktoś zauważył, że ludzie przyzwyczaili się do lotów na Księżyc i kolejne wyprawy nie przyciągają już uwagi publiki. Podobnie widz, oglądający „For All Mankind” i słysząc numery kolejnych planowanych wypraw – 23, 24, skupia się na coraz bardziej komplikujących się relacjach pomiędzy poszczególnymi bohaterami niż na aspektach technologicznych podboju kosmosu. Twórcy serialu odczekali swoje i był to strzał w dziesiątkę. Po pierwsze, ta scena po prostu robi wrażenie, szczególnie gdy oglądamy ją z perspektywy centrum kierowania lotem. Na głównym ekranie, w ciszy (brak fonii), szaleje ogień ale jakimś zbiegiem przypadku wszyscy zajęci są czymś innym. Dopiero po kilku długich sekundach ktoś zauważa dramat rozgrywający się na monitorze. W moim odczuciu chyba najlepsza scena całego serialu. A po drugie, zapewne ważniejsze, to wydarzenie otwiera szerokie możliwości dla dalszego rozwoju intrygi. Dzieje się na Księżycu, bo jest tam już stała baza z trzyosobową załogą, która miała być zmieniona właśnie przez Apollo 23. Dzieje się na Ziemi, bo trzeba zarządzić zdemolowanym harmonogramem lotów, ale przede wszystkim rozpoczyna się śledztwo i szukanie winnych. Taka sytuacja to szansa dla tych ambitnych, którzy ciągle czekają na swoją okazję do zrobienia kariery. Tym bardziej, że impuls i wsparcie przychodzą z najmniej spodziewanego kierunku.
Dostajemy w tym odcinku kolejne mrugnięcie do widza, zwłaszcza tego, który zna historię prawdziwego programu kosmicznego. Otóż, Deke Slayton, kandydat na astronautę jeszcze w programie Merkury, musiał się wycofać ze względu na problemy z sercem. Kłopoty te ustąpiły w latach siedemdziesiątych i Slayton, jako najstarszy do tego czasu astronauta, wziął udział w propagandowym locie Sojuz – Apollo. Warto zobaczyć jak ten motyw rozegrano w serialu.
koniec
4 stycznia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zderzenie wizji i osobowości
Marcin Mroziuk

20 I 2020

Cóż z tego, że „Dwóch papieży” ogląda się z przyjemnością, skoro po skończonym seansie okazuje się, że z filmu tego naprawdę niewiele nowego można dowiedzieć się o Benedykcie XVI czy Franciszku i w zasadzie nie do końca wiadomo, po co on w ogóle powstał.

więcej »

East Side Story: „Jeśli chcesz, to skacz!”
Sebastian Chosiński

19 I 2020

Jacy są młodzi, wielkomiejscy Rosjanie? Co siedzi w ich duszach i umysłach? Z jakimi borykają się problemami? Czego pragną i do czego dążą? Ile jest w nich buntu i przeciwko komu lub czemu go kierują? Te – i wiele innych pytań – stawia, a na niektóre nawet stara się odpowiedzieć, Aleksandr Gorczilin w swoim pełnometrażowym fabularnym debiucie zatytułowanym wieloznacznie… „Kwas”.

więcej »

Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
Marcin Knyszyński

18 I 2020

Alejandro González Iñárritu jest jednym z najbardziej znanych reżyserów meksykańskich. Na dużym ekranie zadebiutował w 2000 roku – jego „Amores perros” zdobył wielkie uznanie widzów i krytyków oraz otworzył reżyserowi drogę do wielkiej kariery. Iñárritu opowiada o ludziach, których kontrola nad własnym życiem (a dotyczy to każdego z nas) jest tylko iluzją. Bohaterowie wyczuwają ten fakt podświadomie – nie przestają jednak dążyć do szczęścia, spełnienia a przede wszystkim miłości.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.