Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
Data premiery1 listopada 2019
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

For All Mankind odc.6: Jaka piękna katastrofa
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Ostatni raz przy podskoczyłem w fotelu oglądając „Obcego – decydujące starcie”. Po ponad trzydziestu latach podobną atrakcję zapewnił szósty odcinek For All Mankind – „Z powrotem w domu”.

Marcin Osuch

For All Mankind odc.6: Jaka piękna katastrofa
[Ronald D. Moore „For All Mankind” - recenzja]

Ostatni raz przy podskoczyłem w fotelu oglądając „Obcego – decydujące starcie”. Po ponad trzydziestu latach podobną atrakcję zapewnił szósty odcinek For All Mankind – „Z powrotem w domu”.

Ronald D. Moore
‹For All Mankind›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułFor All Mankind
Dystrybutor Apple TV
Data premiery1 listopada 2019
TwórcaRonald D. Moore
ReżyseriaMeera Menon, Allen Coulter, John Dahl, Seth Gordon, Michael Morris
ZdjęciaRoss Berryman, Stephen McNutt
Scenariusz
ObsadaJoel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Nick Toren, Olivia Trujillo, Chris Agos
MuzykaJeff Russo
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialFor All Mankind, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W „Apollo 13” ktoś zauważył, że ludzie przyzwyczaili się do lotów na Księżyc i kolejne wyprawy nie przyciągają już uwagi publiki. Podobnie widz, oglądający „For All Mankind” i słysząc numery kolejnych planowanych wypraw – 23, 24, skupia się na coraz bardziej komplikujących się relacjach pomiędzy poszczególnymi bohaterami niż na aspektach technologicznych podboju kosmosu. Twórcy serialu odczekali swoje i był to strzał w dziesiątkę. Po pierwsze, ta scena po prostu robi wrażenie, szczególnie gdy oglądamy ją z perspektywy centrum kierowania lotem. Na głównym ekranie, w ciszy (brak fonii), szaleje ogień ale jakimś zbiegiem przypadku wszyscy zajęci są czymś innym. Dopiero po kilku długich sekundach ktoś zauważa dramat rozgrywający się na monitorze. W moim odczuciu chyba najlepsza scena całego serialu. A po drugie, zapewne ważniejsze, to wydarzenie otwiera szerokie możliwości dla dalszego rozwoju intrygi. Dzieje się na Księżycu, bo jest tam już stała baza z trzyosobową załogą, która miała być zmieniona właśnie przez Apollo 23. Dzieje się na Ziemi, bo trzeba zarządzić zdemolowanym harmonogramem lotów, ale przede wszystkim rozpoczyna się śledztwo i szukanie winnych. Taka sytuacja to szansa dla tych ambitnych, którzy ciągle czekają na swoją okazję do zrobienia kariery. Tym bardziej, że impuls i wsparcie przychodzą z najmniej spodziewanego kierunku.
Dostajemy w tym odcinku kolejne mrugnięcie do widza, zwłaszcza tego, który zna historię prawdziwego programu kosmicznego. Otóż, Deke Slayton, kandydat na astronautę jeszcze w programie Merkury, musiał się wycofać ze względu na problemy z sercem. Kłopoty te ustąpiły w latach siedemdziesiątych i Slayton, jako najstarszy do tego czasu astronauta, wziął udział w propagandowym locie Sojuz – Apollo. Warto zobaczyć jak ten motyw rozegrano w serialu.
koniec
4 stycznia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Do sedna: Kevin Smith. Szczury z supermarketu.
Marcin Knyszyński

4 VII 2020

Jest rok 1995. Masz dwadzieścia lat, mieszkasz w New Jersey, nie masz stałej pracy i nawet się o nią nie starasz. Jesteś dużym dzieciakiem bez pomysłu na życie i właśnie rzuciła cię dziewczyna. Co robisz? Idziesz włóczyć się po galerii handlowej. Oto realia, z którymi być może trudno się nam utożsamić – w końcu dwadzieścia pięć lat temu takich przybytków w Polsce jeszcze nie było. Ale wszystkie problemy wczesnej dorosłości jak najbardziej. Zapraszam na drugi film Kevina Smitha.

więcej »

Skruszony
Konrad Wągrowski

3 VII 2020

Marco Bellocchio, twórca głośnego „Witaj, nocy”, opowiadającego o porwaniu i zabójstwie premiera Aldo Moro, znów powraca do historii swego kraju, tym razem w rozciągniętej na trzydzieści lat opowieści o mafii i polityce. Film, recenzowany przez nas przy okazji festiwalu Cinergia, dziś wchodzi na ekrany kin.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Komuniści kontra fundamentaliści
Sebastian Chosiński

1 VII 2020

„Gorące lato w Kabulu” Alego Chamrajewa to prawdopodobnie pierwszy film fabularny, w którym pokazano wojnę domową w Afganistanie i odniesiono się do radzieckiej interwencji zbrojnej w tym państwie. Jego premiera miała miejsce w 1983 roku, więc trudno oczekiwać od niego prawdy historycznej. Miał być bowiem przede wszystkim orężem propagandowym, mającym przekonać mieszkańców Afganistanu, że Sowieci to przyjaciele.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.

Do sedna:

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.