Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii

Dan Scanlon
‹Naprzód›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNaprzód
Tytuł oryginalnyOnward
Data premiery6 marca 2020
ReżyseriaDan Scanlon
ZdjęciaSharon Calahan, Adam Habib
Scenariusz
ObsadaTom Holland, Chris Pratt, Julia Louis-Dreyfus, Octavia Spencer, Mel Rodriguez, Kyle Bornheimer, Lena Waithe, Ali Wong
MuzykaJeff Danna, Mychael Danna
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania102 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Mamuśka górą! (erpegowcy trochę też)
[Dan Scanlon „Naprzód” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W najśmielszych snach nie przypuszczałabym, że prawie się popłaczę przy scenie, w której zdezelowany samochód zostaje przysypany skalnym rumowiskiem.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Mamuśka górą! (erpegowcy trochę też)
[Dan Scanlon „Naprzód” - recenzja]

W najśmielszych snach nie przypuszczałabym, że prawie się popłaczę przy scenie, w której zdezelowany samochód zostaje przysypany skalnym rumowiskiem.

Dan Scanlon
‹Naprzód›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułNaprzód
Tytuł oryginalnyOnward
Data premiery6 marca 2020
ReżyseriaDan Scanlon
ZdjęciaSharon Calahan, Adam Habib
Scenariusz
ObsadaTom Holland, Chris Pratt, Julia Louis-Dreyfus, Octavia Spencer, Mel Rodriguez, Kyle Bornheimer, Lena Waithe, Ali Wong
MuzykaJeff Danna, Mychael Danna
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania102 min
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Naprzód” to klasyczne wątki kina rodzinnego, połączone z tak zwanym „buddy movie” (dwóch niedopasowanych towarzyszy w jakiejś misji) i zamieszane magiczną laską. Kto widział zwiastun, ten wie, czego się spodziewać. Mamy tutaj świat podobny do współczesnych Stanów Zjednoczonych, zamieszkany przez elfy, gnomy, trolle, małe wróżki ze skrzydełkami, centaury… wyliczankę można by ciągnąć jeszcze długo.
Mamy nieśmiałego licealistę i jego przesadnie przebojowego starszego brata, którego bardziej niż egzamin na studia interesuje RPG. Mieszkają w miłym domku na przedmieściach, mama ćwiczy aerobik, zwierzątkiem domowym jest smok… do pełnej sielanki brakuje tylko ojca, który niestety zmarł tuż po urodzeniu się młodszego syna. Cała akcja opiera się na rozpaczliwym dążeniu chłopców, by choć na chwilę go zobaczyć (w wyniku pewnego zaklęcia), więc nic dziwnego, że scen obliczonych na wyciśnięcie łez jest tu więcej niż w przeciętnej animacji. I nie wiem, czy fakt, że najbardziej wzruszyła mnie ta z furgonetką, jest dla scenarzysty komplementem czy krytyką…
Wizualnie film jest przyjemny, chociaż nie zawiera widoków tak zapadających w pamięć jak rąbanie lodu w „Krainie lodu” czy puszczanie lampionów w „Zaplątanych”. Fabuła jest przewidywalna, ale film ratują dwie postaci drugoplanowe: Mantykora, o której nie mogę zbyt wiele powiedzieć bez zdradzania ważnych szczegółów, oraz mama bohaterów. Jest kochająca i wspierająca, i czyni to bez narzucania się. Ma poczucie humoru: nadepnąwszy w przedpokoju na figurkę z gry planszowej, kopniakiem posyła ją do pokoju syna, z okrzykiem, że ma trzymać swoje wojska z dala od jej ziem. No i przede wszystkim, w sytuacji kryzysowej wychodzi z niej istna Wonder Woman (+10 punktów do oceny filmu).
Ładnie też zostało w akcji wykorzystane to, że starszy z braci jest fanem gry fantasy, która w tym świecie jest w zasadzie… rekonstrukcją historyczną. Przyznam, że miałam nadzieję na nieco więcej humoru wynikającego z połączenia baśniowego świata z naszymi realiami – jak na przykład troll pobierający opłaty za wjazd na autostradę – ale i tak jest nieźle. Ogólnie biorąc, „Naprzód” to film, który raczej nie zapisze się w annałach popkultury, tym niemniej warto go obejrzeć. Z zapasem chustek do nosa.
koniec
19 marca 2020

Komentarze

19 III 2020   14:00:19

Zapomniałam napisać, że na napisach jest śliczna piosenka country:
https://www.youtube.com/watch?v=ow3m_aZngvU

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Komuniści kontra fundamentaliści
Sebastian Chosiński

1 VII 2020

„Gorące lato w Kabulu” Alego Chamrajewa to prawdopodobnie pierwszy film fabularny, w którym pokazano wojnę domową w Afganistanie i odniesiono się do radzieckiej interwencji zbrojnej w tym państwie. Jego premiera miała miejsce w 1983 roku, więc trudno oczekiwać od niego prawdy historycznej. Miał być bowiem przede wszystkim orężem propagandowym, mającym przekonać mieszkańców Afganistanu, że Sowieci to przyjaciele.

więcej »

Zajęcia pozalekcyjne: Odc. 1. Marzenia są kosztowne
Marcin Mroziuk

29 VI 2020

W „Zajęciach pozalekcyjnych” nie obserwujemy bynajmniej młodzieży uczęszczającej do klubów szachowych lub piłkarskich czy uczącej się na kursach języków obcych. W tym serialu możemy się przekonać, że koreańscy nastolatkowie, którzy na pozór nie sprawiają żadnych kłopotów, w istocie mogą prowadzić niezwykle ryzykowne życie.

więcej »

East Side Story: Czy grzesznik może się nawrócić?
Sebastian Chosiński

28 VI 2020

Dziwna jest historia tego filmu. Jego pierwsza, krótkometrażowa wersja powstała w 2009 roku. Zdjęcia do wersji pełnometrażowej ukończono przed 2016 rokiem. Ale jej premiera miała miejsce dopiero w kwietniu roku ubiegłego. Powstający w takich okolicznościach „Barabasz” Jewgienija Jemielina raczej nie mógł okazać się arcydziełem. Tym bardziej że za podstawę scenariusza autor wziął literacką ramotkę – opublikowaną pod koniec XIX wieku powieść Marie Corelli.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy.

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Wrzesień 2013 (1)
— Sebastian Chosiński, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Lipiec 2013 (1)
— Jarosław Loretz, Małgorzata Steciak, Agnieszka Szady

Tegoż autora

Skrzyżowanie konia z pająkiem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ale co z tą papugą?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Latająca głowa księcia Neptuna
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Potworessy, katakumby i naukowczynie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ślub bednarki i drwala online
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Koń się naprawdę uśmiał
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Szczęście kruche jak porcelana, czyli dziwna niechęć do rysowania nóg
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Czas jest konstruktem umysłu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Na Bieszczady nie ma rady…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krew, seks i zaczarowane smartfony
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.