Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 maja 2020
w Esensji w Esensjopedii

Alberto Rodríguez, Rafael Cobos
‹Zaraza›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZaraza
Tytuł oryginalnyLa peste
Dystrybutor Epic Drama
Data premiery25 lutego 2018
TwórcaAlberto Rodríguez, Rafael Cobos
ReżyseriaAlberto Rodríguez, Paco R. Baños
ZdjęciaPau Esteve Birba
Scenariusz
ObsadaPablo Molinero, Paco León, Sergio Castellanos, Patricia López Arnaiz, Manolo Solo, Lupe del Junco, Tomás del Estal, Paco Tous
MuzykaJulio de la Rosa
Rok produkcji2018
SerialZaraza, Sezon 1
Liczba odcinków6
Czas trwania odcinka50 min
Gatunekdramat, historyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Zaraza, odc. 2: Grzechy wołające o pomstę do nieba
[Alberto Rodríguez, Rafael Cobos „Zaraza” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W drugim odcinku „Zarazy” twórcy przygotowali dla nas kilka niespodzianek, ale zdecydowanie na największą uwagę zasługuje zupełnie nowy wątek kryminalny.

Marcin Mroziuk

Zaraza, odc. 2: Grzechy wołające o pomstę do nieba
[Alberto Rodríguez, Rafael Cobos „Zaraza” - recenzja]

W drugim odcinku „Zarazy” twórcy przygotowali dla nas kilka niespodzianek, ale zdecydowanie na największą uwagę zasługuje zupełnie nowy wątek kryminalny.

Alberto Rodríguez, Rafael Cobos
‹Zaraza›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZaraza
Tytuł oryginalnyLa peste
Dystrybutor Epic Drama
Data premiery25 lutego 2018
TwórcaAlberto Rodríguez, Rafael Cobos
ReżyseriaAlberto Rodríguez, Paco R. Baños
ZdjęciaPau Esteve Birba
Scenariusz
ObsadaPablo Molinero, Paco León, Sergio Castellanos, Patricia López Arnaiz, Manolo Solo, Lupe del Junco, Tomás del Estal, Paco Tous
MuzykaJulio de la Rosa
Rok produkcji2018
SerialZaraza, Sezon 1
Liczba odcinków6
Czas trwania odcinka50 min
Gatunekdramat, historyczny
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Można by się spodziewać, że skoro pod koniec poprzedniego odcinka Mateo Núñez został wtrącony przez Inkwizycję do więzienia, to teraz czeka go już tylko marny los. Tymczasem pobyt za kratkami nie jest wprawdzie dla głównego bohatera niczym przyjemnym, ale trwa on nadspodziewanie krótko. Otóż możemy się przekonać, że reprezentujący Inkwizycję Celso de Guevara najwyraźniej widzi więcej korzyści w wykorzystaniu umiejętności Mateo niż w spaleniu go na stosie! W związku z tym ten ostatni otrzymuje propozycję nie do odrzucenia – odzyska wolność, jeśli wyjaśni zagadkę śmierci pewnego bogatego kupca, którego zwłoki znaleziono w dzielnicy biedoty.
Trzeba zresztą przyznać, że spore wrażenie robi biegłość, z jaką Mateo wyciąga daleko idące wnioski z krótkich oględzin ciała i miejsca, w którym je odkryto. W tym momencie jest jednak dość oczywiste dla widzów, że raczej nie będzie to sprawa łatwa do rozwikłania, ponieważ sposób zadania śmierci był dość wymyślny, a z kolei motywy sprawcy są niejasne.
Z zainteresowaniem obserwujemy więc z jednej strony postępy w śledztwie prowadzonym przez głównego bohatera, a z drugiej podejmowane przez niego próby, aby Valerio Huertas zerwał ze swoim dotychczasowym życiem. I choć prawdopodobnie młodzieniec jeszcze niejednokrotnie sprawi kłopoty swemu nowemu opiekunowi, to okazuje się przydatny, kiedy Mateo musi udać się w okolicę, gdzie szerzy się już dżuma.
Niewątpliwie intrygujące są też poczynania wdowy po ojcu Valeria. Zachodzimy w głowę, czemu Teresa Pinelo próbuje odszukać piękną prostytutkę Eugenię, a także co wyniknie z jej spotkania z Mateo (nie mamy przecież wątpliwości, że w końcu do niego musi dojść). I trzeba przyznać, że zarówno scenarzyści, jak i grająca ją Patricia López Arnaiz postarali się, aby Teresa była naprawdę niezwykłą i przyciągającą uwagę kobietą.
Coraz ciekawsza postacią jest również Luis de Zúñiga, który nie tylko cały czas udziela gościny swemu staremu przyjacielowi, ale wspiera go też w próbach okiełznania Valeria. Jednocześnie jesteśmy świadkami zręcznych zakulisowych działań tego bogatego kupca, które mają odwlec oficjalne ogłoszenie przez władze miasta wybuchu zarazy. Zależy mu, aby nie zostało ono zamknięte aż do czasu przypłynięcia statków z Nowego Świata. W tym przypadku chodzi o naprawdę ogromne pieniądze, a także o monopol Sewilli w handlu z Ameryką, w sumie więc nic dziwnego w tym, że Luis de Zúñiga nie brzydzi się ani przekupstwem, ani szantażem. W związku z tym wiedza o cudzych grzechach i słabościach jest dla niego wręcz bezcenna. Zarazem pozostaje on zupełnie głuchy na głosy tych, którzy mówią, że dżuma może przecież sprawić, iż złoto nie będzie im już na nic potrzebne.
Z przyjemnością można więc stwierdzić, że w drugim odcinku akcja nabiera rumieńców i staje się jeszcze bardziej wciągająca, a przecież możemy się spodziewać, że nieunikniony wybuch epidemii zapewni nam kolejne komplikacje.
koniec
27 marca 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Zaczęło się pod Kurskiem
Sebastian Chosiński

27 V 2020

Składająca się z pięciu pełnometrażowych filmów epopeja Jurija Ozierowa „Wyzwolenie” była – obok późniejszych o kilka lat „Żołnierzy wolności” – największym finansowym i organizacyjnym przedsięwzięciem w dziejach kinematografii radzieckiej (i kilku innych krajów komunistycznych). Całość opowiadała o dwóch ostatnich latach Wielkiej Wojny Ojczyźnianej, a pierwsza część – „Ognisty łuk” – poświęcona został bitwie na Łuku Kurskim.

więcej »

Projekt Błękitna Księga, sez. 2 odc. 2: Dowody na istnienie UFO
Marcin Mroziuk

25 V 2020

Druga część opowieści o wydarzeniach w Roswell okazuje się nawet jeszcze bardziej zajmująca niż pierwsza, gdyż tym razem napięcie kilkukrotnie osiągnie naprawdę wysoki poziom, a w pewnym momencie kapitan Quinn i doktor Hynek znajdują się po przeciwnych stronach barykady, widzowie zaś wcale nie mają pewności, który z nich ma rację.

więcej »

East Side Story: Z góry czasami widać lepiej
Sebastian Chosiński

24 V 2020

Pochodząca z Ukrainy reżyserka Oksana Karas nie miał dotąd większych możliwości przebicia się w Polsce. Owszem, jej filmy od czasu do czasu pokazywane są na festiwalach, lecz żaden, jak do tej pory, nie stał się u nas przebojem. Na to samo nie może również liczyć dramat „Ponad niebem”, który – nawiązując do klasyki literatury rosyjskiej XIX wieku – mówi o jak najbardziej współczesnych (aczkolwiek uniwersalnych) problemach.

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.