Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 24 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Travis Beacham, René Echevarria
‹Carnival Row. Sezon 1›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCarnival Row. Sezon 1
Tytuł oryginalnyCarnival Row. Season 1
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery30 sierpnia 2019
TwórcaTravis Beacham, René Echevarria
ReżyseriaThor Freudenthal, Anna Foerster, Andy Goddard, Jon Amiel
ZdjęciaChris Seager, Tony Miller, Sam McCurdy, Theo van de Sande
Scenariusz
ObsadaOrlando Bloom, Cara Delevingne, Simon McBurney, Tamzin Merchant, David Gyasi, Andrew Gower, Karla Crome, Arty Froushan
MuzykaNathan Barr
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialCarnival Row, Sezon 1
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka49−67 min
WWW
Gatunekdramat, fantasy, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Carnival Row: Odc. 1. Miłość i nienawiść w mieście zbrodni
[Travis Beacham, René Echevarria „Carnival Row. Sezon 1” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Od strony wizualnej „Carnival Row” wypada znakomicie, gdyż na ekranie widać, że nie pożałowano środków na scenografię czy kostiumy. A to nie koniec mocnych stron serialu, gdyż już w pierwszym odcinku obok ciekawie zapowiadającego się wątku miłosnego dostajemy smakowitą zagadkę kryminalną.

Marcin Mroziuk

Carnival Row: Odc. 1. Miłość i nienawiść w mieście zbrodni
[Travis Beacham, René Echevarria „Carnival Row. Sezon 1” - recenzja]

Od strony wizualnej „Carnival Row” wypada znakomicie, gdyż na ekranie widać, że nie pożałowano środków na scenografię czy kostiumy. A to nie koniec mocnych stron serialu, gdyż już w pierwszym odcinku obok ciekawie zapowiadającego się wątku miłosnego dostajemy smakowitą zagadkę kryminalną.

Travis Beacham, René Echevarria
‹Carnival Row. Sezon 1›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCarnival Row. Sezon 1
Tytuł oryginalnyCarnival Row. Season 1
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery30 sierpnia 2019
TwórcaTravis Beacham, René Echevarria
ReżyseriaThor Freudenthal, Anna Foerster, Andy Goddard, Jon Amiel
ZdjęciaChris Seager, Tony Miller, Sam McCurdy, Theo van de Sande
Scenariusz
ObsadaOrlando Bloom, Cara Delevingne, Simon McBurney, Tamzin Merchant, David Gyasi, Andrew Gower, Karla Crome, Arty Froushan
MuzykaNathan Barr
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialCarnival Row, Sezon 1
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka49−67 min
WWW
Gatunekdramat, fantasy, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Akcja „Carnival Row” rozgrywa się w świecie kojarzącym się z epoką wiktoriańską, ale tutaj ludzie żyją w jednym społeczeństwie z przedstawicielami innych ras rozumnych – wróżkami, faunami czy centaurami. Inną sprawą jest, że nie zawsze jest to pokojowe współistnienie. I tak spore wrażenie wywierają już początkowe sceny, gdy obserwujemy grupkę wróżek próbujących uciec przed wojskami Paktu. Jesteśmy bowiem świadkami bestialskiej rzezi, a na czekający w ukryciu statek dociera jedynie Vignette Stonemoss (w tej roli pełna uroku Cara Delevingne). Dowiadujemy się, że dotychczas pomagała ona swoim pobratymcom w dotarciu do przemytników przerzucających uciekinierów do Burgue. Teraz zrezygnowana Vignette też pragnie trafić do tego miasta, ale niestety nie będzie to podróż pozbawiona komplikacji.
Z kolei już po dotarciu na miejscu wróżka będzie zmuszona pozostać pokojówką Imogen Spurnrose, czyli siostry właściciela statku, na którym płynęła główna bohaterka. Dzięki temu będziemy zaś mogli bliżej przyjrzeć się życiu wyższych sfer Burgue, a także lepiej zrozumieć reguły panujące w tym społeczeństwie. Młoda arystokratka marzy bowiem o wyjściu za mąż, ale nie ułatwiają tego ani przybywające kobiecie lata, ani topniejący rodzinny majątek (Ezra Spurnrose najwyraźniej nie ma szczęśliwej ręki do interesów). I oczywiście nie każdy kandydat będzie właściwą partią. Z rozbawieniem obserwujemy więc konfuzję Imogen i Ezry, kiedy odkrywają, że nowy bogaty sąsiad nie jest tym, kogo można by się spodziewać w tak ekskluzywnej dzielnicy.
Można by również uznać, że głownie nakreśleniu tła społecznego służą sceny, w których widzimy kanclerza miasta Absaloma Breakspeara odpierającego zarzuty przeciwników politycznych, którzy chcieliby zrobić porządek z przybyszami, którzy rzekomo zagrażają ludziom. Okazuje się jednak, że syn kanclerza Jonah prowadzi dość ryzykowny tryb życia i jest bywalcem przybytków nierządu mieszczących się na Carnival Row, co może ściągnąć kłopoty nie tylko na niego samego, ale i całą rodzinę.
Tymczasem równolegle śledzimy z prawdziwym zainteresowaniem, jak inspektor Rycroft Philostrate (interesująca kreacja Orlando Blooma) prowadzi śledztwo w sprawie brutalnych napadów, do których dochodzi w okolicach Carnival Row. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych policjantów inspektor Philo odnosi się z życzliwością do przedstawicieli innych ras i z determinacją próbuje schwytać przestępcę przed popełnieniem kolejnej zbrodni, choć jego ofiarami są „tylko” wróżki. Niestety te ostatnie niechętnie współpracują z policją, dlatego prowadzący śledztwo mężczyzna dysponuje skromnymi wskazówkami. Zanim trafi na właściwy trop, zdąży narobić sobie nowych wrogów, bo skoro podejrzany nosi mundur, to może być policjantem, marynarzem itd. Co gorsza, wszystko wskazuje na to, że dotychczas popełnione zbrodnie są niewinną igraszką wobec tego, co dopiero czeka miasto.
Widzowie doskonale wiedzą też, że grany przez Orlando Blooma bohater wcale nie jest rycerzem bez skazy. Otóż w przeszłości był on związany z Vignette, która przez lata żyła w przekonaniu, że jej kochanek zginął w trakcie wojny. Zdajemy sobie oczywiście sprawę, że teraz, kiedy oboje są w Burgue, ich spotkanie jest nieuniknione. Trzeba jednak przyznać, że jego przebieg okaże się dość zaskakujący. A wszystko to sprawia, że z niecierpliwością będziemy czekać na dalszy rozwój wydarzeń.
koniec
11 sierpnia 2020

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Nie nadeptuj (przyszłemu) teściowi na odcisk!
Sebastian Chosiński

20 X 2021

Reżyserski dorobek Siergieja Sidieliowa jest nadzwyczaj mizerny: zaledwie cztery filmy pełnometrażowe, w tym tylko trzy zrealizowane samodzielnie. Z tych trzech jeden to inscenizacja opery. A mimo to z dwóch pozostałych autor mógł być dumny. Zwłaszcza z komedii „Ulica pełna niespodzianek”, która w drugiej połowie lat 50. i kolejnych dekadach aż do upadku Związku Radzieckiego cieszyła się statusem kultowej.

więcej »

East Side Story: Miłość i rewolucja na lodzie
Sebastian Chosiński

17 X 2021

Polski dystrybutor nie byłby sobą, gdyby wprowadzając ten film do oferty Netflixa, nie zmienił jego tytułu. Zamiast oryginalnych (w podwójnym tego słowa znaczeniu) „Srebrnych łyżew” mamy komercyjnie brzmiący „Zimowy romans”. I chociaż wszystko – w teorii – się zgadza, to jednak film Michaiła Łokszyna nie zasługuje na to, by postrzegać go jedynie w kategoriach obrazu miłosnego.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: O jeden ząb za daleko
Sebastian Chosiński

13 X 2021

W normalnym kraju człowiek z trzydziestoma trzema zębami wybrałby się do dentysty i poprosił go o usunięcie nadmiarowego trzonowca (kła albo siekacza). W Związku Radzieckim ktoś taki mógł stać się sensacją naukową i celebrytą. Przynajmniej tak to sobie wyobrażał Gieorgij Danielija, który na podstawie tych domysłów zbudował oś fabularną „nienaukowo-fantastycznej” (jak poinformowano w napisach) komedii… „Trzydzieści trzy”.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Wojny nieustające
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Mała Esensja: Pod opieką Matki Bożej Ostrobramskiej
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: W Valleby zawsze coś się dzieje
— Marcin Mroziuk

Stulecie Stanisława Lema: Jam jest robot hartowany, zdalnie prądem sterowany!
— Miłosz Cybowski, Adam Kordaś, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski

Mała Esensja: Gwiazdy i piwo
— Marcin Mroziuk

Trudne początki niezwykłej przyjaźni
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Papugowanie po Janie
— Marcin Mroziuk

Do księgarni marsz: Październik 2021
— Miłosz Cybowski, Sławomir Grabowski, Joanna Kapica-Curzytek, Marcin Mroziuk, Joanna Słupek

Pan Samochodzik po latach: Pożytki z posiadania psa
— Marcin Mroziuk

Mała Esensja: Nieuczciwa konkurencja
— Marcin Mroziuk

10 naj...: Żółty, jesienny liść
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.