Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 września 2020
w Esensji w Esensjopedii

Travis Beacham, René Echevarria
‹Carnival Row. Sezon 1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCarnival Row. Sezon 1
Tytuł oryginalnyCarnival Row. Season 1
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery30 sierpnia 2019
TwórcaTravis Beacham, René Echevarria
ReżyseriaThor Freudenthal, Anna Foerster, Andy Goddard, Jon Amiel
ZdjęciaChris Seager, Tony Miller, Sam McCurdy, Theo van de Sande
Scenariusz
ObsadaOrlando Bloom, Cara Delevingne, Simon McBurney, Tamzin Merchant, David Gyasi, Andrew Gower, Karla Crome, Arty Froushan
MuzykaNathan Barr
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialCarnival Row, Sezon 1
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka49−67 min
WWW
Gatunekdramat, fantasy, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Carnival Row: Odc. 2. Nie należy drażnić wróżek
[Travis Beacham, René Echevarria „Carnival Row. Sezon 1” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dość szybko możemy się przekonać, że kolejna zbrodnia popełniona w Burgue swym okrucieństwem przebija wszystkie dokonania Krwawego Kuby. Oczywiste jest więc, że inspektor Philo będzie miał twardy orzech do zgryzienia, ale okazuje się, że życia nie ułatwią mu też działania Vignette. Natomiast na razie trudno zrozumieć, po co zostały aż tak rozbudowane wątki poboczne, gdyż zwyczajnie spowalnia to rozwój wydarzeń, które budzą największe zainteresowanie widzów.

Marcin Mroziuk

Carnival Row: Odc. 2. Nie należy drażnić wróżek
[Travis Beacham, René Echevarria „Carnival Row. Sezon 1” - recenzja]

Dość szybko możemy się przekonać, że kolejna zbrodnia popełniona w Burgue swym okrucieństwem przebija wszystkie dokonania Krwawego Kuby. Oczywiste jest więc, że inspektor Philo będzie miał twardy orzech do zgryzienia, ale okazuje się, że życia nie ułatwią mu też działania Vignette. Natomiast na razie trudno zrozumieć, po co zostały aż tak rozbudowane wątki poboczne, gdyż zwyczajnie spowalnia to rozwój wydarzeń, które budzą największe zainteresowanie widzów.

Travis Beacham, René Echevarria
‹Carnival Row. Sezon 1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCarnival Row. Sezon 1
Tytuł oryginalnyCarnival Row. Season 1
Dystrybutor Amazon Prime
Data premiery30 sierpnia 2019
TwórcaTravis Beacham, René Echevarria
ReżyseriaThor Freudenthal, Anna Foerster, Andy Goddard, Jon Amiel
ZdjęciaChris Seager, Tony Miller, Sam McCurdy, Theo van de Sande
Scenariusz
ObsadaOrlando Bloom, Cara Delevingne, Simon McBurney, Tamzin Merchant, David Gyasi, Andrew Gower, Karla Crome, Arty Froushan
MuzykaNathan Barr
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiUSA
SerialCarnival Row, Sezon 1
Liczba odcinków8
Czas trwania odcinka49−67 min
WWW
Gatunekdramat, fantasy, kryminał
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wprawdzie ofiarą jest znowu wróżka, ale tym razem ktoś (lub coś) dosłownie ją wypatroszył. Widok ten trudno znieść nawet niektórym policjantom, ale nie znaczy to wcale, że sprawa ta będzie przez stróżów prawa traktowana priorytetowo. Tak naprawdę Rycroft Philostrate przy tym śledztwie musi radzić sobie sam, bo nawet sekcja zwłok nie zostanie przeprowadzona przez koronera. Mimo to inspektor jest zdeterminowany w dążeniu do rozwikłania zagadki tej zbrodni. Na razie jednak udaje mu się osiągnąć jedynie niewielkie postępy w dochodzeniu. Owszem, poznaje tożsamość zabitej i dowiaduje się, że w przeszłości była znaną śpiewaczką, ale wciąż nie pojawia się żaden obiecujący trop.
Za to w międzyczasie Philo będzie mógł przysłużyć się Vignette. Jesteśmy bowiem świadkami tego, jak odrzuca ona niechciane awanse ze strony Ezry, a następnie zostaje oskarżona przez niego o kradzież. W tej sytuacji nie dziwi nas to, że wróżka samowolnie oddala się z domu swych pracodawców, a ci z kolei postanawiają złożyć na policji zawiadomienie o naruszeniu przez nią warunków kontraktu. I właśnie w tym momencie może interweniować inspektor, ale co ciekawe nie robi tego oficjalnymi kanałami, a jego dawna kochanka nic o tym nie wie. W efekcie ich następne spotkanie przebiegnie zaś w dość napiętej atmosferze, a para głównych bohaterów znajdzie się po przeciwnych stronach barykady.
Dla odmiany trudno specjalnie przejąć się perypetiami Imogen Spurnrose. Jasne, że szokiem jest dla niej informacja o tym, że brat utracił niemal cały ich majątek, a teraz chce jeszcze wziąć pożyczkę pod zastaw domu. Szkopuł w tym, że podobne problemy finansowe przedstawicieli wyższych sfer już niejednokrotnie obserwowaliśmy. A po prawdzie nie jest też aż tak zaskakujący kierunek, w którym najwyraźniej zmierza znajomość Imogen i mieszkającego po sąsiedzku Agreusa Astrayona. Oczywiście nie wszystko można kupić za pieniądze, ale jeśli ktoś ma ich naprawdę dużo, to nawet będąc faunem staje się interesujący.
Z kolei wątek uprowadzenia syna kanclerza rozwija się ciekawie, ale jest jednak dość luźno związany z pozostałymi wydarzeniami. Początkowo Absalom Breakspear wygląda na przekonanego, że nie tylko uwolni Jonaha, ale zemści się też na porywaczach. Kanclerz jednak znacznie gorzej się prezentuje, kiedy żona namawia go na skorzystanie z usług będącej na usługach jej rodziny wiedźmy. Wkrótce możemy się też przekonać, że w tym przypadku Piety Breakspear prowadzi własną skomplikowaną rozgrywkę.
Nie da się ukryć, że drugi odcinek pozostawia u widzów uczucie lekkiego niedosytu, gdyż w porównaniu do pobocznych wydarzeń zdecydowanie zbyt mało dzieje się w głównym wątku związanym z popełniona zbrodnią. I tylko w pewnym stopniu rekompensuje to możliwość śledzenia mniej lub bardziej zajmujących perypetii drugoplanowych postaci oraz podziwiania na ekranie całej galerii niezwykłych istot.
koniec
13 sierpnia 2020

Komentarze

14 VIII 2020   23:29:41

W tym serialu każdy odcinek nie jest osobną historią tylko garścią elementów dość skomplikowanej układanki z czasem układającej się w całkiem interesujący obraz. Warto zwracać uwagę na szczegóły i zdawałoby się poboczne wątki bo splatają się z losami pary głównych bohaterów. Ogólnie to całkiem ciekawa choć raczej niewesoła historia. Dla mnie pewien niedosyt pozostawił praktyczny brak szerszej perspektywy przedstawionego świata - właściwie nie wiemy niemal nic o Paktowcach wojna z którymi przyczyniła się do poznania się głównych bohaterów serialu. W ogóle świat zewnętrzny poza miastem pozostaje niemal nieznany - będą co prawda retrospekcje z krainy wróżek z czasów wojny ale poza tym są tylko nieliczne mgliste odniesienia do innych krain.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Off Camera 2020: Najsmutniejsza polska komedia
Adam Lewandowski

25 IX 2020

Niby polski, a jakiś taki zupełnie inny. Tak można w jednym zdaniu podsumować film Grzegorza Jaroszuka „Bliscy”, który miał premierę podczas tegorocznej, internetowej edycji festiwalu Off Camera.

więcej »

Off Camera 2020: Stanę się groźna jak słońce
Adam Lewandowski

24 IX 2020

Jedynym polskim filmem w konkursie głównym tegorocznej, internetowej edycji festiwalu Off Camera są „Maryjki” w reżyserii Darii Woszek. Produkcję powinni zobaczyć wszyscy mówiący, że polscy twórcy wciąż skupiają się na podobnych tematach i nie podejmują większego ryzyka.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Nad pięknym i modrym… Morzem Czarnym
Sebastian Chosiński

23 IX 2020

Jako reżyser pomiędzy 1956 a 1962 rokiem nakręcił zaledwie trzy filmy pełnometrażowe, później poświęcił się już głównie scenariopisarstwu. Jeden z jego obrazów przeszedł do historii kina radzieckiego, o jednym dzisiaj już mało kto pamięta, trzeci natomiast to urokliwe połączenie melodramatu i lirycznej komedii obyczajowej. Wspominanym twórcą jest Feliks Mironier, a jego pożegnalnym reżyserskim dziełem – „Przepustka na ląd”.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Wojny nieustające
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.