Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 lutego 2023
w Esensji w Esensjopedii

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Lupin: Odc. 2. Ojcowie i synowie
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kiedy na początku odcinka widzimy, jak Assane Diop wchodzi do więziennej celi, zaczynamy sobie łamać głowę, jak mogło do tego dojść. W tym przypadku wyjaśnienie okazuje się dość zaskakujące, a jeszcze bardziej pomysłowy będzie sposób, w jaki główny bohater wydostanie się na wolność.

Marcin Mroziuk

Lupin: Odc. 2. Ojcowie i synowie
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Kiedy na początku odcinka widzimy, jak Assane Diop wchodzi do więziennej celi, zaczynamy sobie łamać głowę, jak mogło do tego dojść. W tym przypadku wyjaśnienie okazuje się dość zaskakujące, a jeszcze bardziej pomysłowy będzie sposób, w jaki główny bohater wydostanie się na wolność.

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Szybko możemy się przekonać, że udana kradzież naszyjnika królowej wcale nie oznacza końca porachunków Assane’a z rodziną Pellegrinich. Jego przyjaciel – Benjamin Ferel stwierdza bowiem ze stuprocentową pewnością, że na naszyjniku nie ma żadnych śladów wcześniejszego dzielenia na części. Jasne jest więc, że zwykłym kłamstwem były podane na aukcji informacje o odzyskaniu poszczególnych elementów w różnych zakątkach świata i późniejszym odtworzeniu całości. W tym momencie samo nasuwa się pytanie, czy skoro nie powiedziano prawdy w tej sprawie, to czy tak samo nie było w przypadku wydarzeń sprzed ćwierć wieku.
Nic dziwnego, że w tych okolicznościach główny bohater (a my wraz z nim) ma coraz poważniejsze wątpliwości, czy Babakar Diop był rzeczywiście winny. Oczywiste jest, że Assane nie spocznie, aż nie odkryje prawdy. Jego zdaniem znają ją prawowici właściciele naszyjnika, dlatego decyduje się na ryzykowne spotkanie z Juliette Pellegrini. Wiadomo przecież, że po wydarzeniach w Luwrze policja nie może przepuścić takiej okazji na schwytanie złodzieja, dlatego bohater będzie musiał po raz kolejny popisać się swoimi umiejętnościami znikania bez śladu.
Z kolei sama rozmowa z Juliette niewiele wyjaśnia, gdyż kobieta jest przekonana, że chociaż opowieść o rozmontowaniu naszyjnika wymyślono na potrzeby aukcji, to Babakar naprawdę był złodziejem. Niedługo później przekonamy się jednak, że rodzina Pellegrinich nie jest wcale takim monolitem, jakim się mogłaby wydawać. I chociaż nie od razu poznamy przyczyny napięć między jej członkami, to są one bez wątpienia zastawiające.
Jakby tego było mało, Assane wpada na kolejny trop (który notabene przez lata miał tuż pod nosem) mogący prowadzić do dowodów potwierdzających niewinność jego ojca. Szkopuł w tym, że w tym celu trzeba się skontaktować z człowiekiem, który cały czas siedzi w więzieniu. Dla głównego bohatera nie będzie to przeszkoda nie do pokonania, a przy tej okazji będziemy mogli podziwiać, jak sprawnie potrafi się on poruszać wśród niebezpiecznych przestępców. Spore wrażenie robią też na nas jego widowiskowe sztuczki, których nie powstydziliby się zapewne Arsène Lupin czy Harry Houdini. Warto też dodać, że Diop okazuje się nie tylko pierwszorzędnym złodziejem, ale i człowiekiem o złotym sercu, czym zjednuje sobie jeszcze więcej naszej sympatii.
Równolegle jesteśmy też świadkami, jak Youssef Guedira próbuje znaleźć związek miedzy kradzieżą w Luwrze a twórczością Maurice’a Leblanca. Na razie koledzy policjanta nie traktują poważnie jego odkrycia dotyczącego używanych przez głównego bohatera pseudonimów, które są anagramami imienia i nazwiska znanego dżentelmena-włamywacza. Można się jednak spodziewać, że to nie ostatnie słowo Youssefa, bo na jego biurku widzimy akta sprawy Babakara. A w międzyczasie z przyjemnością obserwujemy też, jak Raoul zaczytuje się książką podarowaną przez ojca. Czyżby fascynacją postacią Arsène’a Lupina była dziedziczna?
koniec
12 lutego 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Miliony sześć stóp pod ziemią
Konrad Wągrowski

4 II 2023

Dziadek zabiera do grobu… nie, wcale nie tajemnicę. Coś dużo bardziej materialnego. Miliony w postaci kuponu totolotka z trafioną szóstką. Kopać czy nie kopać?

więcej »

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 4. Rozstania i spotkania
Marcin Mroziuk

3 II 2023

Wprawdzie w napięciu obserwujemy końcowy etap gry toczącej się w dawnym więzieniu, ale nie da się ukryć, że jeszcze większe emocje towarzyszą krwawemu powrotowi Króla Pik.

więcej »

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
Konrad Wągrowski

2 II 2023

Martin McDonagh znów kręci naprawdę oryginalny film, w zaskakujący sposób przyglądając się bolączkom egzystencji na irlandzkiej prowincji.

więcej »

Polecamy

Beczka bezpieczeństwa

Z filmu wyjęte:

Beczka bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz

Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz

Zupa jednak wyszła za słona
— Jarosław Loretz

Ogień domowy
— Jarosław Loretz

Dom światła
— Jarosław Loretz

Chcesz mieć jeszcze jeden pokój? To kilof w dłoń!
— Jarosław Loretz

Escher w praktyce
— Jarosław Loretz

Porcelana po babci
— Jarosław Loretz

Urok zła
— Jarosław Loretz

Kamień u szyi
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.