Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 marca 2021
w Esensji w Esensjopedii

‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
Czas trwania43-52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Lupin: Odc. 2. Ojcowie i synowie
[„Lupin” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Kiedy na początku odcinka widzimy, jak Assane Diop wchodzi do więziennej celi, zaczynamy sobie łamać głowę, jak mogło do tego dojść. W tym przypadku wyjaśnienie okazuje się dość zaskakujące, a jeszcze bardziej pomysłowy będzie sposób, w jaki główny bohater wydostanie się na wolność.

Marcin Mroziuk

Lupin: Odc. 2. Ojcowie i synowie
[„Lupin” - recenzja]

Kiedy na początku odcinka widzimy, jak Assane Diop wchodzi do więziennej celi, zaczynamy sobie łamać głowę, jak mogło do tego dojść. W tym przypadku wyjaśnienie okazuje się dość zaskakujące, a jeszcze bardziej pomysłowy będzie sposób, w jaki główny bohater wydostanie się na wolność.

‹Lupin›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
Czas trwania43-52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Szybko możemy się przekonać, że udana kradzież naszyjnika królowej wcale nie oznacza końca porachunków Assane’a z rodziną Pellegrinich. Jego przyjaciel – Benjamin Ferel stwierdza bowiem ze stuprocentową pewnością, że na naszyjniku nie ma żadnych śladów wcześniejszego dzielenia na części. Jasne jest więc, że zwykłym kłamstwem były podane na aukcji informacje o odzyskaniu poszczególnych elementów w różnych zakątkach świata i późniejszym odtworzeniu całości. W tym momencie samo nasuwa się pytanie, czy skoro nie powiedziano prawdy w tej sprawie, to czy tak samo nie było w przypadku wydarzeń sprzed ćwierć wieku.
Nic dziwnego, że w tych okolicznościach główny bohater (a my wraz z nim) ma coraz poważniejsze wątpliwości, czy Babakar Diop był rzeczywiście winny. Oczywiste jest, że Assane nie spocznie, aż nie odkryje prawdy. Jego zdaniem znają ją prawowici właściciele naszyjnika, dlatego decyduje się na ryzykowne spotkanie z Juliette Pellegrini. Wiadomo przecież, że po wydarzeniach w Luwrze policja nie może przepuścić takiej okazji na schwytanie złodzieja, dlatego bohater będzie musiał po raz kolejny popisać się swoimi umiejętnościami znikania bez śladu.
Z kolei sama rozmowa z Juliette niewiele wyjaśnia, gdyż kobieta jest przekonana, że chociaż opowieść o rozmontowaniu naszyjnika wymyślono na potrzeby aukcji, to Babakar naprawdę był złodziejem. Niedługo później przekonamy się jednak, że rodzina Pellegrinich nie jest wcale takim monolitem, jakim się mogłaby wydawać. I chociaż nie od razu poznamy przyczyny napięć między jej członkami, to są one bez wątpienia zastawiające.
Jakby tego było mało, Assane wpada na kolejny trop (który notabene przez lata miał tuż pod nosem) mogący prowadzić do dowodów potwierdzających niewinność jego ojca. Szkopuł w tym, że w tym celu trzeba się skontaktować z człowiekiem, który cały czas siedzi w więzieniu. Dla głównego bohatera nie będzie to przeszkoda nie do pokonania, a przy tej okazji będziemy mogli podziwiać, jak sprawnie potrafi się on poruszać wśród niebezpiecznych przestępców. Spore wrażenie robią też na nas jego widowiskowe sztuczki, których nie powstydziliby się zapewne Arsène Lupin czy Harry Houdini. Warto też dodać, że Diop okazuje się nie tylko pierwszorzędnym złodziejem, ale i człowiekiem o złotym sercu, czym zjednuje sobie jeszcze więcej naszej sympatii.
Równolegle jesteśmy też świadkami, jak Youssef Guedira próbuje znaleźć związek miedzy kradzieżą w Luwrze a twórczością Maurice’a Leblanca. Na razie koledzy policjanta nie traktują poważnie jego odkrycia dotyczącego używanych przez głównego bohatera pseudonimów, które są anagramami imienia i nazwiska znanego dżentelmena-włamywacza. Można się jednak spodziewać, że to nie ostatnie słowo Youssefa, bo na jego biurku widzimy akta sprawy Babakara. A w międzyczasie z przyjemnością obserwujemy też, jak Raoul zaczytuje się książką podarowaną przez ojca. Czyżby fascynacją postacią Arsène’a Lupina była dziedziczna?
koniec
12 lutego 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Miłość jak rozpalone żelazo
Sebastian Chosiński

28 II 2021

Drugi pełnometrażowy film Kseni Zujewej jest wprawdzie melodramatem, ale nie polecałbym jego seansu młodym narzeczonym, na dodatek w okolicach Walentynek. Mogliby to później uznać za prowokację. „Ingerencja” opowiada bowiem o dramatycznej miłości, o fatalnym zauroczeniu, które w ostatecznym rozrachunku nikomu nie przynosi szczęścia.

więcej »

Ręka La Garduñi: Odc. 4: Uderzenie w czuły punkt
Marcin Mroziuk

26 II 2021

Oczywiste jest, że nieudana próba zamachu na hrabiego Pontecorvo nie mogła pozostać bez reakcji. Trzeba jednak przyznać, że burmistrz potrafił bardzo umiejętnie wykorzystać tę sytuację do zaprowadzenia własnych porządków w mieście.

więcej »

Lupin: Odc. 4. Prawdziwa potęga mediów
Marcin Mroziuk

22 II 2021

Po tym, co widzieliśmy w poprzednim odcinku, oczywiście należało się spodziewać, że główny bohater weźmie na celownik Huberta Pellegriniego. Dawny pracodawca Babakara będzie jednak dla Assane’a niezwykle trudnym przeciwnikiem.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.