Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 10 maja 2021
w Esensji w Esensjopedii

‹Lupin›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
Czas trwania43-52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Lupin: Odc. 3. Koszmar komisarza
[„Lupin” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Główny bohater wprawdzie krok po kroku przybliża się do wyjaśnienia tajemnicy wydarzeń sprzed ćwierć wieku, ale przekonamy się, że pod wpływem emocji nawet on popełnia błędy, które później mogą okazać się bardzo kosztowne.

Marcin Mroziuk

Lupin: Odc. 3. Koszmar komisarza
[„Lupin” - recenzja]

Główny bohater wprawdzie krok po kroku przybliża się do wyjaśnienia tajemnicy wydarzeń sprzed ćwierć wieku, ale przekonamy się, że pod wpływem emocji nawet on popełnia błędy, które później mogą okazać się bardzo kosztowne.

‹Lupin›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
Czas trwania43-52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Jak należało się spodziewać, Assane Diop podąża tropem wskazanym mu przez Anne Pellegrini. Okazuje się, że inspektor Gabriel Dumont, który prowadził sprawę Babakara, w międzyczasie awansował na komisarza. Oczywiście trudno byłoby się w tym momencie spodziewać, że z własnej woli przyzna się, że doprowadził do skazania niewinnego człowieka, więc z zainteresowaniem czekamy, by dowiedzieć się, co zrobi główny bohater. Jego plan jest zaś równie pomysłowy, co zuchwały. Trzeba przecież nie lada tupetu, by porwać komisarza wprost z ratusza! O powodzeniu tego ryzykownego przedsięwzięcia decyduje zaś nie tylko precyzyjne planowanie wszystkich działań, ale także znajomość procedur policyjnych.
Nie ulega też wątpliwości, że Assane dobrze się przygotował do zaplanowanego przesłuchania komisarza. Nie tylko dokładnie prześwietlił jego przeszłość, ale dzięki ukrytym kamerom zainstalowanym w domu Dumonta poznał szczegółowo jego zwyczaje i słabe strony. Mogłoby się więc wydawać, że zgromadzone przez Diopa haki na policjanta w zupełności wystarczą, by skłonić go do mówienia. Tymczasem chociaż widzowie dzięki przedstawionym na ekranie wspomnieniom komisarza poznają ważne szczegóły rozmów, jakie odbył on z Hubertem Pellegrinim, to Dumont okazuje się zaskakująco odporny na szantaż ze strony porywacza. Zastanawiające jest też to, że komisarz po uwolnieniu nie wyjawia policjantom tożsamości Assane’a, którą ten mu sam niechcący zdradził. A wkrótce potem przekonamy się, że kiedy głównego bohatera zawodzi plan A, to ma on w zanadrzu plan B, który pozwala mu przekuć porażkę w sukces.
Równolegle z przyjemnością obserwujemy, jak stopniowo rosną notowania Youssefa. Najpierw świetnie sobie radzi z namierzeniem telefonu komórkowego Dumonta – co pozwala mu zwrócić na siebie uwagę kapitana Romaina Laugiera, chociaż nie wystarcza to jeszcze do odnalezienia porwanego. W tym przypadku kluczowa okaże się zaś znajomość twórczości Maurice’a Leblanca, bo Assane po raz kolejny wykorzystuje fortel zastosowany przez Arsène’a Lupina! W tym momencie już nikt nie śmie drwić z teorii Youssefa, a ten stawia kropkę nad i, wykazując, co łączy porwanie komisarza ze sprawą kradzieży w Luwrze.
Warto dodać, że wprawdzie rozwój wydarzeń śledzimy z zainteresowaniem, a akcja toczy się wartko, ale mimo wszystko można mieć pewne zastrzeżenia do konstrukcji fabuły. Biorąc pod uwagę pomysłowość i inteligencję głównego bohatera, trudno w sumie zrozumieć, czemu tak okrężną drogą zmierza on ku osobie, która już na początku powinna znaleźć się na pierwszym miejscu listy podejrzanych o wrobienie Babakara w kradzież naszyjnika. Przecież już w pierwszym odcinku widzieliśmy, jak Hubert Pellegrini traktował swego szofera, a istotne jest też, że mógł liczyć na wypłatę dużego odszkodowania za utracony naszyjnik. Można też mieć poważne wątpliwości, czy firma ubezpieczeniowa tak łatwo przeszłaby do porządku dziennego nad jego cudownym odzyskaniem po latach. Na szczęście takie drobiazgi nie psują nam dobrej zabawy z obserwowania kolejnych popisów Assane’a.
koniec
15 lutego 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Sky Rojo: Odc. 6. Twarzą w twarz
Marcin Mroziuk

10 V 2021

Po raz kolejny można odnieść wrażenie, że los się sprzysiągł (a przynajmniej czynią to scenarzyści), aby za wszelką cenę utrudniać bohaterkom dotarcie do klubu, gdzie mogłyby odzyskać paszporty. Te nowe komplikacje prowadzą jednak do dość efektownego starcia.

więcej »

East Side Story: Historie współczesne
Sebastian Chosiński

9 V 2021

To ostatni – przynajmniej na jakiś czas – zbiór rosyjskich filmów dokumentalnych. Tym razem dwupak, w którym pojawiają się obrazy opowiadające o współczesności kraju i nierozwiązanych (a może wręcz nierozwiązywalnych) problemach społecznych, z jakimi boryka się Rosja XXI wieku. Zachęcam do zapoznania się z „Petersdragiem” Iwana Wydumliewa oraz „Mamą dla Julii” Natalii Kadyrowej.

więcej »

Sherlock w Rosji: Odc. 4. Krew za krew
Sebastian Chosiński

8 V 2021

W czwartej odsłonie „Sherlocka w Rosji” Holmes i doktor Karcew muszą dopaść winnego śmierci rodziny Swiridowów. Jeśli to im się szybko nie uda, będą bowiem kolejne ofiary. Czukocki zły duch Kele nie zamierza odpuścić i tropi innych uczestników tragicznej wyprawy sprzed kilkunastu lat na Daleki Wschód.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.