Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 5 lutego 2023
w Esensji w Esensjopedii

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Lupin: Odc. 3. Koszmar komisarza
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Główny bohater wprawdzie krok po kroku przybliża się do wyjaśnienia tajemnicy wydarzeń sprzed ćwierć wieku, ale przekonamy się, że pod wpływem emocji nawet on popełnia błędy, które później mogą okazać się bardzo kosztowne.

Marcin Mroziuk

Lupin: Odc. 3. Koszmar komisarza
[George Kay „Lupin” - recenzja]

Główny bohater wprawdzie krok po kroku przybliża się do wyjaśnienia tajemnicy wydarzeń sprzed ćwierć wieku, ale przekonamy się, że pod wpływem emocji nawet on popełnia błędy, które później mogą okazać się bardzo kosztowne.

George Kay
‹Lupin›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLupin
Dystrybutor Netflix
Data premiery8 stycznia 2021
TwórcaGeorge Kay
ObsadaOmar Sy, Clotilde Hesme, Ludivine Sagnier
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiFrancja, USA
SerialLupin, Sezon 1
Liczba odcinków5
Czas trwania odcinka43−52 min
Gatunekkryminał, sensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Jak należało się spodziewać, Assane Diop podąża tropem wskazanym mu przez Anne Pellegrini. Okazuje się, że inspektor Gabriel Dumont, który prowadził sprawę Babakara, w międzyczasie awansował na komisarza. Oczywiście trudno byłoby się w tym momencie spodziewać, że z własnej woli przyzna się, że doprowadził do skazania niewinnego człowieka, więc z zainteresowaniem czekamy, by dowiedzieć się, co zrobi główny bohater. Jego plan jest zaś równie pomysłowy, co zuchwały. Trzeba przecież nie lada tupetu, by porwać komisarza wprost z ratusza! O powodzeniu tego ryzykownego przedsięwzięcia decyduje zaś nie tylko precyzyjne planowanie wszystkich działań, ale także znajomość procedur policyjnych.
Nie ulega też wątpliwości, że Assane dobrze się przygotował do zaplanowanego przesłuchania komisarza. Nie tylko dokładnie prześwietlił jego przeszłość, ale dzięki ukrytym kamerom zainstalowanym w domu Dumonta poznał szczegółowo jego zwyczaje i słabe strony. Mogłoby się więc wydawać, że zgromadzone przez Diopa haki na policjanta w zupełności wystarczą, by skłonić go do mówienia. Tymczasem chociaż widzowie dzięki przedstawionym na ekranie wspomnieniom komisarza poznają ważne szczegóły rozmów, jakie odbył on z Hubertem Pellegrinim, to Dumont okazuje się zaskakująco odporny na szantaż ze strony porywacza. Zastanawiające jest też to, że komisarz po uwolnieniu nie wyjawia policjantom tożsamości Assane’a, którą ten mu sam niechcący zdradził. A wkrótce potem przekonamy się, że kiedy głównego bohatera zawodzi plan A, to ma on w zanadrzu plan B, który pozwala mu przekuć porażkę w sukces.
Równolegle z przyjemnością obserwujemy, jak stopniowo rosną notowania Youssefa. Najpierw świetnie sobie radzi z namierzeniem telefonu komórkowego Dumonta – co pozwala mu zwrócić na siebie uwagę kapitana Romaina Laugiera, chociaż nie wystarcza to jeszcze do odnalezienia porwanego. W tym przypadku kluczowa okaże się zaś znajomość twórczości Maurice’a Leblanca, bo Assane po raz kolejny wykorzystuje fortel zastosowany przez Arsène’a Lupina! W tym momencie już nikt nie śmie drwić z teorii Youssefa, a ten stawia kropkę nad i, wykazując, co łączy porwanie komisarza ze sprawą kradzieży w Luwrze.
Warto dodać, że wprawdzie rozwój wydarzeń śledzimy z zainteresowaniem, a akcja toczy się wartko, ale mimo wszystko można mieć pewne zastrzeżenia do konstrukcji fabuły. Biorąc pod uwagę pomysłowość i inteligencję głównego bohatera, trudno w sumie zrozumieć, czemu tak okrężną drogą zmierza on ku osobie, która już na początku powinna znaleźć się na pierwszym miejscu listy podejrzanych o wrobienie Babakara w kradzież naszyjnika. Przecież już w pierwszym odcinku widzieliśmy, jak Hubert Pellegrini traktował swego szofera, a istotne jest też, że mógł liczyć na wypłatę dużego odszkodowania za utracony naszyjnik. Można też mieć poważne wątpliwości, czy firma ubezpieczeniowa tak łatwo przeszłaby do porządku dziennego nad jego cudownym odzyskaniem po latach. Na szczęście takie drobiazgi nie psują nam dobrej zabawy z obserwowania kolejnych popisów Assane’a.
koniec
15 lutego 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Miliony sześć stóp pod ziemią
Konrad Wągrowski

4 II 2023

Dziadek zabiera do grobu… nie, wcale nie tajemnicę. Coś dużo bardziej materialnego. Miliony w postaci kuponu totolotka z trafioną szóstką. Kopać czy nie kopać?

więcej »

Alice in Borderland: Sez. 2. odc. 4. Rozstania i spotkania
Marcin Mroziuk

3 II 2023

Wprawdzie w napięciu obserwujemy końcowy etap gry toczącej się w dawnym więzieniu, ale nie da się ukryć, że jeszcze większe emocje towarzyszą krwawemu powrotowi Króla Pik.

więcej »

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
Konrad Wągrowski

2 II 2023

Martin McDonagh znów kręci naprawdę oryginalny film, w zaskakujący sposób przyglądając się bolączkom egzystencji na irlandzkiej prowincji.

więcej »

Polecamy

Beczka bezpieczeństwa

Z filmu wyjęte:

Beczka bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz

Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz

Zupa jednak wyszła za słona
— Jarosław Loretz

Ogień domowy
— Jarosław Loretz

Dom światła
— Jarosław Loretz

Chcesz mieć jeszcze jeden pokój? To kilof w dłoń!
— Jarosław Loretz

Escher w praktyce
— Jarosław Loretz

Porcelana po babci
— Jarosław Loretz

Urok zła
— Jarosław Loretz

Kamień u szyi
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.