Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 kwietnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

David E. Kelley
‹Od nowa›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOd nowa
Tytuł oryginalnyThe Undoing
Data premiery26 października 2020
TwórcaDavid E. Kelley
ObsadaNicole Kidman, Hugh Grant
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków6
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Od nowa: Odc. 6. Miłość, nienawiść i sprawiedliwość
[David E. Kelley „Od nowa” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Nie jest specjalnym zaskoczeniem, że wreszcie dowiadujemy się, kto zabił Elenę Alves. Istotne jest jednak, że przedstawione widzom wyjaśnienie przebiegu wydarzeń tamtej feralnej nocy jest spójne i logiczne. Ale zanim do tego dojdzie, czeka na nas jeszcze kilka zwrotów akcji.

Marcin Mroziuk

Od nowa: Odc. 6. Miłość, nienawiść i sprawiedliwość
[David E. Kelley „Od nowa” - recenzja]

Nie jest specjalnym zaskoczeniem, że wreszcie dowiadujemy się, kto zabił Elenę Alves. Istotne jest jednak, że przedstawione widzom wyjaśnienie przebiegu wydarzeń tamtej feralnej nocy jest spójne i logiczne. Ale zanim do tego dojdzie, czeka na nas jeszcze kilka zwrotów akcji.

David E. Kelley
‹Od nowa›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułOd nowa
Tytuł oryginalnyThe Undoing
Data premiery26 października 2020
TwórcaDavid E. Kelley
ObsadaNicole Kidman, Hugh Grant
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA
Liczba odcinków6
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Jak można było przewidzieć, odnalezienie narzędzia zbrodni wywołuje małe trzęsienie ziemi w rodzinie Fraserów. Szkopuł tkwi bowiem w tym, że oddanie go policji mogłoby nie tylko pozwolić na przesądzenie o winie bądź niewinności Jonathana, ale także wpakować w poważne kłopoty Henry’ego. Jasne jest, że chłopiec chciał chronić ojca, ale w tym momencie wcale nie możemy być pewni, czy nie osiągnął efektu odwrotnego od zamierzonego. Nic dziwnego, że w sytuacji wspólnego zagrożenia wszyscy zgadzają się postąpić zgodnie z sugestią Haley Fitzgerald, odkładając na bok rozważania o etycznych aspektach takiego rozwiązania.
Niedługo później jesteśmy świadkami dalszego ciągu procesu. Oczywiste jest, że wrażenie, jakie Jonathan wywrze na przysięgłych w trakcie swego przesłuchania, może mieć kluczowy wpływ na ich werdykt. I trzeba przyznać, że mężczyzna wypada całkiem przekonująco, kiedy prezentuje się jako człowiek wprawdzie ułomny, ale zarazem pozbawiony skłonności do przemocy i niezdolny do popełnienia morderstwa. Obecni na sali sądowej mogą wiec nabrać poważnych wątpliwości, czy lekarz starający się za wszelką cenę ratować swoich pacjentów, mógłby komuś w tak bestialski sposób odebrać życie.
Jeszcze bardziej poruszające okazują się zeznania Miguela Alvesa. Cóż z tego, że chłopiec nie chce zaszkodzić ojcu ani źle mówić o rodzicach, jeśli Haley Fitzgerald stawia takie pytania, że w praktyce nie ma on żadnej możliwości, aby odeprzeć jej atak. Doskonale rozumiemy więc emocjonalną reakcję Fernando, która wynika jedynie z troski o syna. W tym momencie szanse Jonathana na uniewinnienie nie wyglądają już tak źle, ale żadna ze stron nie może mieć pewności co do końcowego sukcesu. Szalę na stronę męża może zaś przeważyć Grace – oczywiście pod warunkiem, że będzie równie przekonująca jak Jonathan. I trzeba przyznać, że obserwowanie jej przesłuchania dostarczy nam rzeczywiście wielu emocji.
Warto dodać, że niezależnie od tego, czy ostatecznie udaje się wskazać prawdziwego winnego, sam przebieg procesu daleki jest od wzorcowego. Obie strony wielokrotnie bowiem sięgają po brudne zagrywki, które zwyczajnie niewiele mają wspólnego z rzetelnym wymiarem sprawiedliwości. W efekcie morderca nie jest jedyną postacią, na którą patrzymy z lękiem… Inną sprawą jest, że finał tej historii nie będzie miał wcale miejsca na sali sądowej, lecz na moście. W dodatku twórcy w scenie kulminacyjnej podgrzewają emocje naprawdę do maksimum, co akurat może trochę zirytować pewną część widzów.
W każdym razie nie ulega wątpliwości, że niezły scenariusz z dobrze skonstruowaną intrygą kryminalną dzięki znakomitej grze aktorskiej i sprawnej reżyserii zaowocował przykuwającym uwagę widowiskiem. Dzięki temu „Od nowa” ma szansę przypaść do gustu wielbicielom dobrych dramatów sądowych.
koniec
29 marca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy widzisz piękną nieznajomą…
Sebastian Chosiński

14 IV 2021

Trudno wyobrazić sobie filmowy dorobek Kira Bułyczowa z lat 80. ubiegłego wieku bez cieszącego się dzisiaj statusem dzieła kultowego miniserialu „Goście z przyszłości”, który oparty został na bestsellerowej w Związku Radzieckim powieści „Było to za sto lat”. To właśnie na jej podstawie powstał najbardziej znany obraz w reżyserskim dorobku Pawła Arsienowa.

więcej »

Ferajna z Baker Street: Odc. 4. Wszystkie twarze mordercy
Marcin Mroziuk

13 IV 2021

W kolejnym dochodzeniu, które doktor Watson zleca Bei i jej towarzyszom, wyjaśnienie popełnionej zbrodni znowu wymaga odwołania się do zjawisk nadprzyrodzonych. I chociaż nadzorujący to śledztwo inspektor Lestrade nie wyklucza, że sprawca posiadał takie moce, to możemy się przekonać, że policjant z wyraźną niechęcią współpracuje z Jessie.

więcej »

Sky Rojo: Odc. 1. Wolne w burdelu
Marcin Mroziuk

12 IV 2021

Cóż z tego, że „Sky Rojo” w sumie nie jest złym serialem, skoro w przypadku nowego dzieła twórców „Domu z papieru” poprzeczka była ustawiona znacznie wyżej. Dla zaspokojenia oczekiwań widzów nie wystarcza więc postawienie na mieszankę przemocy i seksu okraszoną sporą dawką czarnego humoru.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.