Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 1 sierpnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

‹Bagno›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBagno
Tytuł oryginalnyТопи
Dystrybutor KinoPoisk HD
ReżyseriaWładimir Mirzojew
ZdjęciaWasilij Grigoliunas
Scenariusz
ObsadaIwan Jankowski, Tichon Żyzniewski, Anastazja Kryłowa, Katierina Szpica, Sofia Wołodczinska, Marina Wasiljewa, Maksim Suchanow, Aleksandra Borticz, Weronika Mochiriewa, Aleksandr Doronin, Kirył Połuchin, Dmitrij Głazarow, Anton Makucha, Wadim Całłati, Gieła Meschi
MuzykaRyan Otter
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiRosja
Liczba odcinków0
Czas trwania odcinka53 min
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Bagno: Odc. 2. Klasztor z koszmarnego snu
[„Bagno” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Jeśli pierwszy odcinek „Bagna” Dmitrija Głuchowskiego (scenariusz) i Władimira Mirzojewa (reżyseria) miał wprawić widzów w nastrój z pogranicza horroru i mistycznego thrillera – udało im się to doskonale. W drugim epizodzie serialu autorzy idą krok dalej, ściągając na głowy bohaterów kolejne kłopoty. I wcale nie są to problemy w stylu: moskiewskie mieszczuchy nie radzą sobie w zapadłej wsi.

Sebastian Chosiński

Bagno: Odc. 2. Klasztor z koszmarnego snu
[„Bagno” - recenzja]

Jeśli pierwszy odcinek „Bagna” Dmitrija Głuchowskiego (scenariusz) i Władimira Mirzojewa (reżyseria) miał wprawić widzów w nastrój z pogranicza horroru i mistycznego thrillera – udało im się to doskonale. W drugim epizodzie serialu autorzy idą krok dalej, ściągając na głowy bohaterów kolejne kłopoty. I wcale nie są to problemy w stylu: moskiewskie mieszczuchy nie radzą sobie w zapadłej wsi.

‹Bagno›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBagno
Tytuł oryginalnyТопи
Dystrybutor KinoPoisk HD
ReżyseriaWładimir Mirzojew
ZdjęciaWasilij Grigoliunas
Scenariusz
ObsadaIwan Jankowski, Tichon Żyzniewski, Anastazja Kryłowa, Katierina Szpica, Sofia Wołodczinska, Marina Wasiljewa, Maksim Suchanow, Aleksandra Borticz, Weronika Mochiriewa, Aleksandr Doronin, Kirył Połuchin, Dmitrij Głazarow, Anton Makucha, Wadim Całłati, Gieła Meschi
MuzykaRyan Otter
Rok produkcji2021
Kraj produkcjiRosja
Liczba odcinków0
Czas trwania odcinka53 min
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Chyba nikt o zdrowych zmysłach nie chciałby zamienić swego w miarę spokojnego życia i stać się jednym z bohaterów książek bądź filmów powstałych na podstawie prozy bądź według pomysłu Dmitrija Głuchowskiego. A już na pewno nikt nie chciałby trafić do świata, w jakim wylądowały główne postaci „Bagna”. To pięcioro mieszkańców Moskwy, którzy za namową młodego biznesmena Denisa Titowa (umierającego na raka), udają się na daleką północ Rosji, pod Archangielsk, aby zaszyć się w klasztorze, w którym podobno dzieją się cuda. Tak przynajmniej twierdzi matka Denisa, która w jego potencjalnej epifanii widzi nadzieję na uratowanie synowi życia.
W podróży towarzyszą mężczyźnie jego przyjaciel z dawnych lat Maks(im) Kolcow (obecnie dziennikarz portalu internetowego), porzucona przez chłopaka Katia Lebiadkina, próbująca dojść do równowagi psychicznej po tragicznej śmierci siostry Sonia Gromkowska oraz uciekająca przed rodziną i niechcianym narzeczonym Czeczenka Ela Musajewa. Każdy z nich znalazł się w sytuacji nie do pozazdroszczenia, choć oczywiście najtrudniej ma Titow, któremu na dodatek posłuszeństwa odmawia organizm. Już na samym początku wyprawy, niemal od razu po wyjściu z pociągu, czekają ich niespodziane przygody. Samochód, którym jadą do klasztoru ulega na leśnej drodze wypadkowi, a wiozący ich kierowca znika w niewyjaśnionych okolicznościach. Uciekł, wystraszony? A może doznał szoku i błąka się teraz po lesie?
Gorzej, że samochód tak mocno zakopał się w nadrzecznym piachu, że mogą go uruchomić. Na szczęście Katia, która zdaje się być najbardziej rezolutną osobą z całego grona, sprowadza pomoc i mogą ruszyć dalej. Docierają w końcu do klasztoru, który jednak – delikatnie mówiąc – nie wydaje się być gotowy na ich przybycie. Pomieszczenia są zniszczone, w środku nie ma żywego ducha, choć można odnieść wrażenie, że jeszcze do niedawna ktoś tu mieszkał. Denis i Sonia odczuwają na dodatek istnienie dziwnej siły, która równie dobrze może okazać się pomocna, jak i doprowadzić zdrowego psychicznie człowieka do szaleństwa. Jedno jest pewne: nie można tu zostać na noc. Jedynym ratunkiem jest dotarcia do znajdującej się kilkanaście kilometrów dalej wsi Mudiuga.
Ale czy na pewno „ratunkiem”? Wieś też jest z innego świata. Jej nieliczni mieszkańcy pogrążeni są w dziwnym letargu, jakby żyli w innej rzeczywistości. Jedyną normalną mieszkanką wydaje się „ciocia” Niura, która po konsultacji ze swoim ciężko chorym mężem Wieniaminem Kostrowem zgadza się przyjąć ich pod dach i zapewnić – oczywiście za odpowiednią opłatą – wyżywienie. Reżyserowi filmu Władimirowi Mirzojewowi bez trudu udaje się utrzymać klimat niesamowitości. Widz przez cały czas ma świadomość, że świat, do którego trafili bohaterowie, przyniesie im jeszcze niejedno cierpienie, mimo że przed nim właśnie wszyscy – może poza Maks(im)em – tutaj uciekli. To świat w stanie rozkładu, w którym króluje moce o niejasnym pochodzeniu.
Na dalsze nieszczęścia nie trzeba zresztą długo czekać. Już pierwsza noc w Mudiudze przynosi przykre niespodzianki. Szczęściem w nieszczęściu okazuje się fakt, że we wsi pojawia się policjant, chociaż gwoli ścisłości trudno powiedzieć, czy strażnik prawa w czymkolwiek pomoże przybyszom z Moskwy. Bo równie dobrze może okazać się sprawcą ich kolejnych tarapatów. Do przedstawionego poprzednio grona aktorskiego dołącza w drugim epizodzie troje nowych artystów: wcielająca się w Annę Kostrową, czyli filmową „ciocię Niurę”, Tatiana Władimirowa („Dowłatow”), Aleksandr Parfienowicz („Prostytutki”), który podarował twarz jej mężowi Wieniaminowi, oraz grający kapitana policji, na razie bezimiennego, Aleksandr Doronin („Pop”, „Ołówek”).
koniec
16 lipca 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Sky Rojo 2: Odc. 1. Odpłacić pięknym za nadobne
Marcin Mroziuk

31 VII 2021

W ostatnich scenach pierwszego sezonu kilka postaci znalazło się na granicy życia i śmierci. Wygląda jednak na to, że twórcy drugiego sezonu „Sky Rojo” niechętnie rozstają się z bohaterami, którzy zdążyli już wzbudzić zainteresowanie widzów.

więcej »

Mordercy: Odc. 9. „Wampir”-antykomunista
Sebastian Chosiński

30 VII 2021

Z im większym zaangażowaniem śledczy Ipatjew tropi „Dusiciela z Witebska”, z tym większym zacięciem gwałci on i morduje kolejne kobiety. Jest sprytny, ale nie nieomylny. Popełnia więc błąd, który ostatecznie może doprowadzić do jego zdemaskowania. Chociaż w jego zamierzeniu krok ten miał pchnąć milicyjne śledztwo na ślepy tor.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Dwa tygodnie bez wojny
Sebastian Chosiński

28 VII 2021

To jeden z najmniej znanych filmów zmarłego w 2018 roku Stanisława Goworuchina. Ale wcale nie jeden z najgorszych. Po prostu miał pecha, ponieważ jego premiera odbyła się w momencie, gdy głowy mieszkańców Kraju Rad zaprzątało wszystko inne poza rodzimymi nowościami kinowymi. W efekcie „Bryzgi szampana”, będące adaptacją autobiograficznej prozy Wiaczesława Kondratjewa, popadły w zapomnienie.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.