Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 maja 2022
w Esensji w Esensjopedii

‹Devs›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDevs
Dystrybutor HBO
Data premiery5 marca 2020
ReżyseriaAlex Garland
ZdjęciaRob Hardy
Scenariusz
ObsadaCarmen Cuba, Nick Offerman, Jin Ha, Cailee Spaeny, Stephen Henderson, Alison Pill, Amaya Mizuno-André, Zach Grenier
MuzykaGeoff Barrow, The Insects, Ben Salisbury
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Liczba odcinków8
Gatunekdramat, SF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Devs: Odc. 5. Różne punkty na osi czasu
[„Devs” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wprawdzie w tym odcinku akcja niespecjalnie posuwa się do przodu, ale za to zyskujemy sporo nowych informacji na temat kluczowych postaci. Dość niespodziewanie na pierwszy plan wybija się zaś Katie, która dotychczas pozostawała w cieniu Foresta.

Marcin Mroziuk

Devs: Odc. 5. Różne punkty na osi czasu
[„Devs” - recenzja]

Wprawdzie w tym odcinku akcja niespecjalnie posuwa się do przodu, ale za to zyskujemy sporo nowych informacji na temat kluczowych postaci. Dość niespodziewanie na pierwszy plan wybija się zaś Katie, która dotychczas pozostawała w cieniu Foresta.

‹Devs›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułDevs
Dystrybutor HBO
Data premiery5 marca 2020
ReżyseriaAlex Garland
ZdjęciaRob Hardy
Scenariusz
ObsadaCarmen Cuba, Nick Offerman, Jin Ha, Cailee Spaeny, Stephen Henderson, Alison Pill, Amaya Mizuno-André, Zach Grenier
MuzykaGeoff Barrow, The Insects, Ben Salisbury
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Liczba odcinków8
Gatunekdramat, SF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Niewątpliwie ciekawym zabiegiem jest ukazanie nam większości wydarzeń jako projekcji oglądanych przez Katie. Co istotne są one na tyle wyraźne, że jasne jest dla nas, że oprogramowanie cały czas wykorzystuje algorytm stworzony przez Lyndona. Interesujące jest również obserwowanie reakcji kobiety na kolejne sceny ukazujące się na ekranie, a także pojawiające się momentami „przebitki” sugerujące inny rozwój wypadków (co byłoby zgodne z hipotezą wielu światów).
I tak wraz z Katie jesteśmy świadkami, jak Kenton „przekonuje” Jamiego do niewchodzenia mu w drogę w sprawie Lily. W tym momencie mogłoby się wydawać, że wielokrotne podtapianie w wannie skutecznie przemówi chłopakowi do rozsądku. Późniejsze działania tego ostatniego mogą być wiec dla nas pewnym zaskoczeniem, ale nadstawiając głowę dla byłej dziewczyny oczywiście zyskuje naszą sympatię.
Co istotne, szef ochrony Amayi nie ma zamiaru zdawać się na przypadek, dlatego z jednej strony nie wyrządza poważniejszej krzywdy Jamiemu, ale z drugiej strony otwarcie mówi Forestowi i Katie, że nie pójdzie za nich do więzienia. Pytanie brzmi, czy ulegną temu szantażowi i rzeczywiście dadzą mu wolną rękę w sprawie Lily. Oczywiście cały czas zastanawiamy się też, czy to wszystko jest spójne z wcześniej obserwowaną przez właściciela Amayi wizją nieodległej przyszłości, gdzie główna bohaterka umiera za niecałe dwa dni. Czy to wszystko „jak po sznurku” ma doprowadzić do takiego rozwiązania, czy jednak nie wszystko jest przesądzone?
W międzyczasie z zainteresowaniem obserwujemy początki znajomości Katie z Forestem, który ściągnął ją do swojej firmy wprost z uczelni, a następnie obdarzył wielkim zaufaniem w trakcie pracy w Devs. Relacja między tym dwojgiem zdecydowanie wykracza poza ramy stosunku szef-podwładna, choćby z tego powodu, że kobieta doskonale zdaje sobie sprawę, czemu ten projekt jest tak ważny dla właściciela Amayi. Powody te są zaś nie tyle ambicjonalne, co ściśle osobiste. Przekonamy się również, jak traumatycznym przeżyciem dla niego było bezsilne obserwowanie wypadku, w którym zginęły jego żona i córka. Tak niewiele przecież brakowało, by bezpiecznie dotarły do domu, a nawet samo zderzenie z drugim samochodem nie musiało mieć tak tragicznych skutków (zresztą widzimy to też na „przebitkach” z innych wersji tego świata). W związku z tym trudno nawet byłoby się dziwić, że Forest tak mocno obstaje przy teorii deterministycznego świata.
koniec
24 stycznia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Wychowane przez wilki: Sez. 2, Odc. 1. Inny klimat, czyli nowe szanse i zagrożenia
Marcin Mroziuk

23 V 2022

W drugim sezonie „Wychowanych przez wilki” następuje radykalna zmiana scenerii. Bohaterowie opuszczają bowiem niezbyt urodzajne rejony Keplera-22b i przenoszą się do strefy tropikalnej, gdzie znajduje się kolonia ateistów.

więcej »

East Side Story: Przeżyć w Piekle
Sebastian Chosiński

22 V 2022

Dwa lata po premierze pełnometrażowy debiut dokumentalny kijowskiej reżyserki Iryny Cyłyk – nagrodzony na festiwalu Sundance „Ziemia jest niebieska jak pomarańcza” – nabrał bolesnej aktualności. Jego tematem jest bowiem los rodzin mieszkających na obszarze ogarniętego konfliktem zbrojnym od 2014 roku Donbasu.

więcej »

I nie wierz nikomu, bo nie trafisz do domu
Sebastian Chosiński

21 V 2022

Najpierw było japońskie anime „Jin-Rô” Hiroyukiego Okiury. Niemal dwadzieścia lat później za aktorski remake jego dzieła zabrali się Koreańczycy. Zmienili miejsce akcji, dorzucili co nieco od siebie fabularnie – i w świat poszła „Wilcza Brygada” Jee-woon Kima. W efekcie powstał całkiem przyzwoity film akcji (z elementami science fiction), ale do poziomu obraz z Kraju Kwitnącej Wiśni jednak nie dorósł.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Krótko o filmach: Anihilacja
— Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Marzec 2015 (3)
— Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.