Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 września 2023
w Esensji w Esensjopedii

‹Alice in Borderland. Sezon 1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 1
Dystrybutor Netflix
Data premiery10 grudnia 2020
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Yûki Morinaga
MuzykaYutaka Yamada
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 1
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Alice in Borderland: Odc. 7. Krwawa jatka
[„Alice in Borderland. Sezon 1” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W przypadku rozgrywki, której przyporządkowano „dziesiątkę kier”, można się było spodziewać igrania z uczuciami zawodników i zdradzieckich posunięć ze strony rzekomych przyjaciół. I rzeczywiście ziarno nieufności szybko kiełkuje, jednak dość niespodziewanie Aguni i jego stronnicy narzucają własne reguły gry.

Marcin Mroziuk

Alice in Borderland: Odc. 7. Krwawa jatka
[„Alice in Borderland. Sezon 1” - recenzja]

W przypadku rozgrywki, której przyporządkowano „dziesiątkę kier”, można się było spodziewać igrania z uczuciami zawodników i zdradzieckich posunięć ze strony rzekomych przyjaciół. I rzeczywiście ziarno nieufności szybko kiełkuje, jednak dość niespodziewanie Aguni i jego stronnicy narzucają własne reguły gry.

‹Alice in Borderland. Sezon 1›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAlice in Borderland. Sezon 1
Dystrybutor Netflix
Data premiery10 grudnia 2020
ReżyseriaShinsuke Sato
Scenariusz
ObsadaKento Yamazaki, Tao Tsuchiya, Nijirô Murakami, Yûki Morinaga
MuzykaYutaka Yamada
Rok produkcji2020
Kraj produkcjiJaponia
SerialAlice in Borderland, Sezon 1
Liczba odcinków8
GatunekSF, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Zadanie wyznaczone graczom jest jasne – wspólnymi siłami mają odnaleźć zabójcę Momoki i wrzucić jego ciało do płonącego na zewnątrz ognia. Oczywiście płeć sprawcy nie jest określona, dlatego podejrzany jest każdy mieszkaniec Plaży. Cóż tego, że Ann ma zamiar przeprowadzić metodyczne śledztwo w tej sprawie, skoro w praktyce nie ma na to szansy, bo kontrolę nad sytuacją przejmuje frakcja wojskowych. Aguni każe im bowiem zabić wszystkich pozostałych graczy, a ich ciała spalić. W efekcie jesteśmy świadkami bezlitosnego mordowania bezbronnych ludzi i panicznej ucieczki jeszcze ocalałych.
Nawet w tak dramatycznych okolicznościach niektóre postacie nie podążają za tłumem, lecz próbują na swój sposób zwiększyć szanse na ukończenie tej rozgrywki. Przy tej okazji z ich rozmów oraz licznych retrospekcji będziemy też mogli się dowiedzieć, kim byli w rzeczywistym świecie. Przekonamy się, że niektórzy tylko nieznacznie zmodyfikowali swe zachowania, inni natomiast przeszli ogromną metamorfozę. I tak widzimy, że Ann mimo wszystko nie rezygnuje z prowadzenia śledztwa, co przyjmujemy ze zrozumieniem, szczególnie gdy dowiadujemy się, że kobieta wcześniej była policjantką.
Z kolei Chishiya i Kuina zanim zaczną działać, najpierw znajdą bezpieczną kryjówkę, z której mogą obserwować poczynania niemal wszystkich innych osób. W końcu jednak oboje włączają się do walki – jego przeciwnikiem będzie Niragi, a jej – the Last Boss, czyli wyróżniający się charakterystycznymi tatuażami jeden z najgroźniejszych popleczników Aguniego. Oba te starcia przebiegają w widowiskowy sposób, ale naprawdę zaskoczeni możemy być, gdy odkrywamy, czemu zarówno Kuina, jak i the Last Boss tak bardzo chcieli odciąć się od swojej przeszłości.
Równolegle w napięciu śledzimy, jak Usagi wraz kilkami innymi graczami próbuje odnaleźć uwięzionego Arisu. Ich zadanie jest zaś utrudnione z jednej strony przez konieczność unikania wojskowych, którzy cały czas szukają kolejnych ofiar, a z drugiej z powodu zagrożenia wywołanego przez rozprzestrzeniający się w budynku pożar. Tymczasem główny bohater cały ten czas spędza bezskutecznie próbując wyswobodzić się z więzów. Kiedy wreszcie zostaje uwolniony i dowiaduje się, na czym polega obecna rozgrywka, jego słowa wywołają piorunujące wrażenie zarówno na jego towarzyszach, jak i na widzach. Kluczowe pytanie brzmi jednak, czy jego przypuszczenia okażą się prawidłowe… Wszystko to sprawia, że finał pierwszego sezonu zapowiada się naprawdę znakomicie.
koniec
7 marca 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Niełatwo być geologiem
Sebastian Chosiński

27 IX 2023

Choć pustynia Kara-kum znajdowała się tysiące kilometrów od głównych frontów wojny niemiecko-radzieckiej, to i tam dotarli hitlerowscy dywersanci, którym na dodatek sprzyjały niedobitki miejscowych basmaczy. O takiej właśnie akcji niemieckiego wywiadu opowiada w „Gorących szlakach” uzbecki reżyser Jułdasz Agzamow.

więcej »

Fundacja: Sez. 1. odc. 10. Nic tak nie jednoczy jak wspólny wróg
Marcin Mroziuk

25 IX 2023

Możemy się przekonać, że w serialu znaczenie Hariego Seldona jest znacznie większe niż w cyklu Isaaca Asimova, gdyż tutaj nie tylko jest twórcą psychohistorii i obu Fundacji, lecz nawet po swej śmierci aktywnie uczestniczy w rozwoju wydarzeń.

więcej »

East Side Story: Kamp Amersfoort
Sebastian Chosiński

24 IX 2023

Uzbecki dramat wojenny „Sto jeden” Hamidułły Hasanowa to opowieść oparta na faktach. Reżyser przedstawia w niej historię wziętych do niewoli latem 1941 roku jeńców wojennych Armii Czerwonej – byli nimi sami Uzbecy – którzy trafili do znajdującego się na terenie Holandii Kamp Amersfoort. Komendant obozu Walter Heinrich otrzymał zadanie przygotowania ich do swoiście pojętej misji specjalnej.

więcej »

Polecamy

Międzygwiezdne fotele w natarciu

Z filmu wyjęte:

Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz

Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz

Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz

E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz

Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz

Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz

Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz

Pracownik idealny
— Jarosław Loretz

Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz

Interpol muzealny
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.