Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 marca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Fernando González Molina
‹Świadectwo kości›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŚwiadectwo kości
Tytuł oryginalnyLegado en los huesos
Dystrybutor Netflix
ReżyseriaFernando González Molina
ZdjęciaXavi Gimenez
Scenariusz
ObsadaMarta Etura, Leonardo Sbaraglia, Imanol Arias, Carlos „Nene” Librado, Francesc Orella, Itziar Aizpuru, Alicia Sánchez, Eduardo Rosa, Ana Wagener, Álvaro Cervantes, Benn Nortrhover, Susi Sánchez, Elvira Mínguez, Miren Gaztañaga, Patricia López Arnaiz, Miquel Fernández, Colin McFarlane, Ánjel Alkain, Paco Tous
MuzykaFernando Velázquez
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiHiszpania, Niemcy
CyklBaztán
Czas trwania121 min
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Krótko o filmach: Dolina Baztán: Tarttalo
[Fernando González Molina „Świadectwo kości” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W ekranizacji drugiej części mrocznej trylogii kryminalnej Dolores Redondo o mieszkańcach doliny Baztán inspektor Amaia Salazar musi podążyć tropem kolejnej mitologicznej postaci – pożerającego ludzi cyklopa Tarttala. Co gorsza, wszystko wskazuje na to, że jego wyznawczynią może być nawet matka policjantki.

Sebastian Chosiński

Krótko o filmach: Dolina Baztán: Tarttalo
[Fernando González Molina „Świadectwo kości” - recenzja]

W ekranizacji drugiej części mrocznej trylogii kryminalnej Dolores Redondo o mieszkańcach doliny Baztán inspektor Amaia Salazar musi podążyć tropem kolejnej mitologicznej postaci – pożerającego ludzi cyklopa Tarttala. Co gorsza, wszystko wskazuje na to, że jego wyznawczynią może być nawet matka policjantki.

Fernando González Molina
‹Świadectwo kości›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułŚwiadectwo kości
Tytuł oryginalnyLegado en los huesos
Dystrybutor Netflix
ReżyseriaFernando González Molina
ZdjęciaXavi Gimenez
Scenariusz
ObsadaMarta Etura, Leonardo Sbaraglia, Imanol Arias, Carlos „Nene” Librado, Francesc Orella, Itziar Aizpuru, Alicia Sánchez, Eduardo Rosa, Ana Wagener, Álvaro Cervantes, Benn Nortrhover, Susi Sánchez, Elvira Mínguez, Miren Gaztañaga, Patricia López Arnaiz, Miquel Fernández, Colin McFarlane, Ánjel Alkain, Paco Tous
MuzykaFernando Velázquez
Rok produkcji2019
Kraj produkcjiHiszpania, Niemcy
CyklBaztán
Czas trwania121 min
Gatunekthriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
I choć w finale „Niewidzialnego strażnika” (2017) – pierwszej części ekranizacji powieściowej trylogii Dolores Redondo Meiry o dolinie Baztán – inspektor Salazar udaje się wyjaśnić sprawę morderstw popełnianych na okolicznych nastoletnich dziewczętach, nie może ona czuć przesadnej satysfakcji. Prawda, która przy okazji wychodzi na jaw, uderza bowiem przede wszystkim w jej rodzinę; rykoszetem obrywają obie starsze siostry policjantki – Flora i Rosaura. Na szczęście jest też dobra wiadomość: po wielu miesiącach starań i terapii w klinice leczenia bezpłodności Amaia zachodzi w ciążę, z czego w równym stopniu cieszy się ona sama, jej partner – artysta-malarz James (gra go Anglik Benn Northover) oraz ciotka Tía (Itziar Aizpuru), która od najmłodszych lat wychowywała Amaię. Dlaczego? Tego dowiadujemy się właśnie ze „Świadectwa kości” – nie mniej mrocznej od pierwszej drugiej odsłony cyklu.
Po narodzinach dziecka – na świat przychodzi synek, Ibai, choć wszyscy byli przekonani, że będzie to dziewczynka (co jest o tyle istotne, że wpływa w dalszym ciągu na wymyśloną przez Redondo intrygę) – Salazar czeka przymusowy czteromiesięczny urlop. A kiedy wraca do pracy, zostaje rzucona od razu na głęboką wodę. Dzieje się tak za sprawą ojca Sarasoli (w tej roli Imanol Arias), księdza z Opus Dei, który jest jednocześnie psychiatrą prowadzącym prestiżową Klinikę Uniwersytecką. To właśnie on prosi przełożonych Amaii, żeby poprowadziła ona śledztwo w sprawie ostatnich przypadków profanacji świątyń w dolinie, za jakie być może odpowiadają mszczący się za wieki prześladowań ze strony katolickich Basków Cagotowie. To jedna strona medalu; drugą są powtarzające się regularnie przypadki śmierci, do jakich dochodzi w okolicznych więzieniach. Zaskakujące jest zwłaszcza to, że dotykają one mężczyzn odsiadujących kary za zabójstwa bądź okaleczenie żon. Każdy z nich przed wyzionięciem ducha pozostawia składającą się z jednego słowa wiadomość: „Tarttalo”.
Tarttalo to kolejna – po Basajaunie – postać z mitologii baskijskiej: jest pożerającym ludzi cyklopem. Co gorsza, przebywająca od lat w zamkniętym zakładzie psychiatrycznym Rosario Iturzaeta, matka Amaii, dostaje ataku szału, w czasie którego skalpelem zabija sanitariusza, a następnie pisze jego krwią na podłodze jedno słowo… Domyślacie się jakie, prawda?! Chcąc pomóc policjantce, ojciec Sarasola proponuje, by Rosario została przeniesiona do jego kliniki, gdzie jej leczeniem zajmie się doktor Berasategui (Álvaro Cervantes). I chociaż Salazar nie jest przekonana, czy to dobry pomysł – wobec tego odłamu Kościoła katolickiego ma pewne zastrzeżenia – zdaje sobie jednak sprawę, że przynajmniej wtedy jej siostry nie będą mogły zarzucać jej, iż w ogóle nie interesuje się matką. Pewne szybko staje się jedno: że nie był to dobry pomysł! Ale przynajmniej porusza on lawinę wydarzeń, dzięki której Amaia odkrywa kolejne mroczne tajemnice z historii swojej rodziny, przy okazji wpadając na ślad zbrodni dokonywanych przed laty na noworodkach. Brrr, trzeba przyznać, że przy „Świadectwie kości” poprzednia część trylogii prezentuje się jak optymistyczna opowieść dla pensjonarek.
koniec
27 maja 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Basmacz zły i basmacz dobry
Sebastian Chosiński

29 III 2023

W drugim odcinku nakręconego w drugiej połowie lat 70. ubiegłego wieku miniserialu historyczno-rewolucyjnego Uczkuna Nazarowa „Było to w Kokandzie” akcja zagęszcza się. Z jednej strony do walki o miasto przystępują fundamentalistyczni basmacze, z drugiej – bronią go oddziały bolszewickie. Zaskakująco bierną postawę zachowują natomiast przedstawiciele Autonomii Turkiestańskiej, którzy, jak można było wnioskować z treści poprzedniej części, znajdowali się w najlepszym położeniu.

więcej »

Sprawa prywatna: Odc. 8. Mroczne echo przeszłości
Marcin Mroziuk

27 III 2023

Po tym, jak wychodzi na jaw, że zabójca fleur-de-lis pierwszą kobietę zabił przed trzydziestu laty w Ourense, oczywiście konieczne jest podążenie przez Marinę tym nowym tropem. Co istotne, w odcinku tym nie tylko poznajemy rozwiązanie tej zagadki kryminalnej, ale możemy też liczyć na sporo emocji w związku z działaniami głównej bohaterki.

więcej »

East Side Story: Ból fantomowy
Sebastian Chosiński

26 III 2023

To, jak do tej pory, jedyny taki film w dorobku Akana Satajewa – współczesny thriller psychologiczny, któremu blisko do inspiracji dokonaniami Kanadyjczyka Denisa Villeneuve’a. „Samotna” (względnie „Ona”) to historia kobiety, która próbuje poradzić sobie z traumą. A wszystko to sfilmowane zostało w futurystycznie wyglądającym centrum Astany.

więcej »

Polecamy

Pieczęć średniego zapieczętowania

Z filmu wyjęte:

Pieczęć średniego zapieczętowania
— Jarosław Loretz

Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz

Ten człowiek jeszcze oddycha!
— Jarosław Loretz

Dama przed podróżą
— Jarosław Loretz

Dama w podróży
— Jarosław Loretz

Wymarzony kochanek
— Jarosław Loretz

Spaleni słońcem
— Jarosław Loretz

Dymek w lesie
— Jarosław Loretz

Beczka bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz

Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Porozmawiajmy z innym mną
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Thor to imię czy stanowisko?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Znałem twoją babcię
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dolina Baztán: Inguma
— Sebastian Chosiński

Dolina Baztán: Basajaun
— Sebastian Chosiński

Kieślowszczyzna w pelerynce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Istne pandamonium
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Indianiątko Jonesiątko
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Bezpieczna przystań na pustyni
— Sebastian Chosiński

Ten typ tak ma
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.