Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 września 2020
w Esensji w Esensjopedii

J.J. Abrams
‹Mission: Impossible III›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMission: Impossible III
Dystrybutor UIP
Data premiery5 maja 2006
ReżyseriaJ.J. Abrams
ZdjęciaDaniel Mindel
Scenariusz
ObsadaTom Cruise, Ving Rhames, Keri Russell, Philip Seymour Hoffman, Bahar Soomekh, Laurence Fishburne, Billy Crudup, Simon Pegg, Michelle Monaghan, Jonathan Rhys-Meyers, Maggie Q, Carla Gallo, Eddie Marsan, José Zúñiga
MuzykaMichael Giacchino
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiUSA
CyklMission: Impossible
Czas trwania126 min
WWW
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Vera Cruise
[J.J. Abrams „Mission: Impossible III” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Żaden reżyser, żaden scenarzysta, żaden operator, żaden montażysta i żaden spec od efektów specjalnych nie zrobił dla trylogii o misji niemożliwej więcej niż Lalo Schifrin – kompozytor słynnego motywu muzycznego – oraz Adam Clayton i Larry Mullen, którzy zaaranżowali ją do pierwszego filmu kinowego. W trzeciej części przygód Ethana Hunta wymieniono scenarzystów, reżysera, montażystów i speców od efektów specjalnych. Tylko tytułowa melodia i bohater misji, Tom Cruise, się nie zmienili. Prawie.

Urszula Lipińska

Vera Cruise
[J.J. Abrams „Mission: Impossible III” - recenzja]

Żaden reżyser, żaden scenarzysta, żaden operator, żaden montażysta i żaden spec od efektów specjalnych nie zrobił dla trylogii o misji niemożliwej więcej niż Lalo Schifrin – kompozytor słynnego motywu muzycznego – oraz Adam Clayton i Larry Mullen, którzy zaaranżowali ją do pierwszego filmu kinowego. W trzeciej części przygód Ethana Hunta wymieniono scenarzystów, reżysera, montażystów i speców od efektów specjalnych. Tylko tytułowa melodia i bohater misji, Tom Cruise, się nie zmienili. Prawie.

J.J. Abrams
‹Mission: Impossible III›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMission: Impossible III
Dystrybutor UIP
Data premiery5 maja 2006
ReżyseriaJ.J. Abrams
ZdjęciaDaniel Mindel
Scenariusz
ObsadaTom Cruise, Ving Rhames, Keri Russell, Philip Seymour Hoffman, Bahar Soomekh, Laurence Fishburne, Billy Crudup, Simon Pegg, Michelle Monaghan, Jonathan Rhys-Meyers, Maggie Q, Carla Gallo, Eddie Marsan, José Zúñiga
MuzykaMichael Giacchino
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiUSA
CyklMission: Impossible
Czas trwania126 min
WWW
Gatuneksensacja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Trzecia część serii o misji niemożliwej zdecydowanie zasługuje na miano najbardziej pomysłowego product placementu sezonu. W roli reklamowanego produktu wystąpił Tom Cruise, supergwiazda i znak rozpoznawczy serii, obowiązkowa składowa w drodze do kasowego sukcesu projektu. Gwiazdorowi w kolejnej akcji towarzyszy doborowa obsada w składzie Laurence Fishburne, Jonathan Rhys-Meyers, Keri Russell, Ving Rhymes i Michelle Monaghan. Żadna szanująca się superprodukcja nie może sobie teraz pozwolić na brak azjatyckiej aktorki w obsadzie i rolę agentki o skośnych oczach powierzono Maggie Q. Po przeciwnej stronie barykady stanął demoniczny Phillip Seymour Hoffman. Udział tych aktorskich nazwisk jest co prawda śladowy, gdyż, z przyczyn oczywistych, 99% kadrów dwugodzinnego filmu wypełnia osoba Cruise’a. Wypełnia niestety trochę rozczarowująco i nie aż tak efektownie, i widowiskowo, jak oczekiwaliby widzowie lubujący się w pościgach, wybuchach i kaskaderskich wyczynach.
W „Mission: Impossible III” wybucha gwałtowne uczucie, pościg jest ucieczką od zawodowych, nie do pogodzenia z życiem prywatnym, obowiązków, a największym zadaniem stojącym przed Huntem okazuje się błyskawiczne przeprowadzenie akcji, zdeterminowane przez chęć jak najszybszego powrotu w domowe pielesze, do ukochanej. Przy okazji Hunt musi utrzymać przed nią swoje „drugie życie” w tajemnicy. Najkrócej mówiąc, scenarzyści wybrali na ten odcinek przygód Hunta wersję z szuflady z napisem „rozbudowa psychologicznej strony bohatera”. Skutkiem decyzji – samobójczej dla tego typu projektów – otrzymujemy dotąd niewzruszonego twardziela zmiękczonego uczuciem do kobiety. Filmowi akcji elementy melodramatu może dodają realizmu, ale jednocześnie ujmują nieco napięcia i trochę wykoślawiają naszego superbohatera, który
zamiast walczyć o ocalenia kraju, kontynentu czy świata przeprowadza skomplikowaną i ryzykowną akcję dla ratowania żony z rąk Bardzo Złych Ludzi. W sumie główny bohater wypada mniej więcej analogicznie do Raya Ferriera z innego hitu z Cruisem w roli głównej, „Wojny światów”.
Jednak J.J. Abrams nie dorasta realizacyjnie Spielbergowi do pięt, komponując kadry zaledwie poprawnie. Niby wszyscy technicy wykonali swoje zadanie solidnie, nawet debiutant na stołku reżysera filmu wymagającego zręczności i zdecydowania nie daje się szczególnie we znaki, ale dobre składowe zsumowały się w widowisko eksplozji i karamboli, które już wielokrotnie widzieliśmy w dużo lepszym wydaniu (jeśli nie w poprzednich częściach, to u Baya, Limana, Greengrassa czy Scotta) i którym nie starcza napięcia na cały dwugodzinny seans. Prócz reprezentatywnej i godnej prawdziwej superprodukcji sceny karambolu na moście, reszta wypada znacznie poniżej oczekiwań i przyzwyczajeń.
Mimo wpadek „Mission: Impossible III” sprawia wrażenie filmu, podczas realizacji którego ekipa świetnie się bawiła. Fantazja twórców tchnęła w tę przewidywalną historyjkę nieco humoru i, co nieczęsto się teraz zdarza, obróciła niewiarygodność na swoją korzyść, zachowując w serwowaniu niezwykłości niezbędny umiar. Znajduje to odbicie w kapitalnie rozegranych dialogach czy zgrabnie wplecionych elementach humorystycznych, nie popadając jednocześnie w karykaturę. Mniej ważne czy taki efekt uzyskano zgodnie z intencją czy przypadkowo – stanowi dla filmu spory plus. Mam nadzieję, że twórcy nowego Bonda również zachowają podobny dystans w stosunku do przygód agenta 007, wyczuwając, że niewidzialny samochód to już nie humorystyczny pierwiastek pokpiwania z wizerunku twardziela tylko gruba przesada.
koniec
20 maja 2006

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Przyjaźń w Strefie Wykluczenia
Sebastian Chosiński

27 IX 2020

Katastrofa w Czarnobylu do dzisiaj ogniskuje uwagę historyków, dziennikarzy śledczych, ale także artystów. W ciągu minionych trzech dekad powstało przynajmniej kilka obrazów, których akcja rozgrywa się na obszarze objętym skażeniem. Nierzadko są to horrory. W przypadku białoruskiej „Strefy zakazanej” Mitrija Siemionowa-Aliejnikowa rzecz ma się inaczej. To klasyczne kino gatunkowe, męski dramat sensacyjny, który jednak ogląda się w takim napięciu, jakby to był przerażający horror.

więcej »

Ci, co skaczą i fruwają…
Agnieszka ‘Achika’ Szady

27 IX 2020

…na nasz program zapraszają. Tak, znów nie mogłam się oprzeć lekko zmienionemu cytatowi z piosenki. Skakania i fruwania, a także biegania po ścianach w „Mulan” jest dużo, co sprawia, że film jest równie fantastyczno-baśniowy, co kreskówka po tym samym tytułem. Po prostu w inny sposób.

więcej »

Off Camera 2020: Kraina wiecznego nieszczęścia
Adam Lewandowski

26 IX 2020

W dzisiejszych czasach nie powstaje dużo westernów, więc fani gatunku wypatrują jaskółek w formie pojedynczych, ciekawie się zapowiadających filmów. Jednym z nich jest zrealizowany przez Davida Perraulta „Savage State”, choć uprzedzam, że zamiast kowbojów i Indian będziecie oglądać przez większość czasu grupę francuskich kobiet walczących o przeżycie.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Ostateczny Porządek
— Kamil Witek

Skywalker na sterydach
— Konrad Wągrowski

Przebudzona niemoc
— Jarosław Loretz

Powrót do Odległej Galaktyki
— Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Styczeń 2014 (4)
— Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady

Esensja ogląda: Czerwiec 2013 (2)
— Jarosław Loretz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Śmiało podążać… wydeptaną ścieżką
— Jakub Gałka

Star Trek Nowej Przygody
— Konrad Wągrowski

Być jak Steven Spielberg
— Krzysztof Czapiga

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (4)
— Jakub Gałka

Tegoż autora

Bez wstydu, ale tylko w ciemności
— Urszula Lipińska

Lepiej się nie zbliżać
— Urszula Lipińska

Zagrożenie życia
— Urszula Lipińska

Dwugłos o „Daas”
— Urszula Lipińska, Michał Oleszczyk

Bieg po prawdę
— Urszula Lipińska

Gdynia 2011 (2): Panorama Polskiego Kina
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski

Gdynia 2011 (1): Filmy konkursowe
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski

ENH, czyli ponad pół setki filmów (2)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

ENH, czyli ponad pół setki filmów (1)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Matka, żona i kochanka
— Urszula Lipińska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.