Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 czerwca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Craig Mazin, Neil Druckmann
‹The Last of Us›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Last of Us
Dystrybutor HBO MAX
Data premiery16 stycznia 2023
TwórcaCraig Mazin, Neil Druckmann
ReżyseriaCraig Mazin, Neil Druckmann, Peter Hoar, Jeremy Webb, Jasmila Žbanić, Liza Johnson, Ali Abbasi
ZdjęciaEben Bolter, Ksenia Sierieda, Nadim Carlsen
Scenariusz
ObsadaPedro Pascal, Bella Ramsey, Nico Parker, John Hannah, Merle Dandridge, Josh Brener, Christopher Heyerdahl, Brendan Fletcher, Anna Torv
MuzykaDave Fleming, Gustavo Santaolalla
Kraj produkcjiUSA
SerialThe Last of Us, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, dramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

The Last of Us: Odc. 9. Wybór mniejszego zła
[Craig Mazin, Neil Druckmann „The Last of Us” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
W pierwszym sezonie mogliśmy obserwować, jak pod wpływem wspólnych przeżyć stopniowo tworzyła się coraz mocniejsza więź między Joelem i Ellie. Okazuje się ona również kluczowa dla dalszego rozwoju wydarzeń, gdy para bohaterów dociera do celu swojej wędrówki.

Marcin Mroziuk

The Last of Us: Odc. 9. Wybór mniejszego zła
[Craig Mazin, Neil Druckmann „The Last of Us” - recenzja]

W pierwszym sezonie mogliśmy obserwować, jak pod wpływem wspólnych przeżyć stopniowo tworzyła się coraz mocniejsza więź między Joelem i Ellie. Okazuje się ona również kluczowa dla dalszego rozwoju wydarzeń, gdy para bohaterów dociera do celu swojej wędrówki.

Craig Mazin, Neil Druckmann
‹The Last of Us›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułThe Last of Us
Dystrybutor HBO MAX
Data premiery16 stycznia 2023
TwórcaCraig Mazin, Neil Druckmann
ReżyseriaCraig Mazin, Neil Druckmann, Peter Hoar, Jeremy Webb, Jasmila Žbanić, Liza Johnson, Ali Abbasi
ZdjęciaEben Bolter, Ksenia Sierieda, Nadim Carlsen
Scenariusz
ObsadaPedro Pascal, Bella Ramsey, Nico Parker, John Hannah, Merle Dandridge, Josh Brener, Christopher Heyerdahl, Brendan Fletcher, Anna Torv
MuzykaDave Fleming, Gustavo Santaolalla
Kraj produkcjiUSA
SerialThe Last of Us, Sezon 1
Liczba odcinków10
Gatunekakcja, dramat, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Otwierająca ten epizod retrospekcja dostarcza nam wyraźnych wskazówek na temat powodów niezwykłej odporności Ellie. Otóż dowiadujemy się, że jej matka Anna została ugryziona w udo tuż przed porodem. Kobieta szybko przecięła pępowinę, licząc na to, że uratuje córkę przed zainfekowaniem. Matka zdawała sobie natomiast sprawę, ze dla niej nie było już ratunku. Co ciekawe, niedługo później w jej kryjówce pojawiła się dobrze znana widzom Marlene. To właśnie przywódczyni Świetlików zabrała dziecko do Bostonu, tak jak obiecała swojej przyjaciółce Annie.
Z kolei kiedy wracamy do bieżących wydarzeń, widzimy, że Joelowi i Ellie docierają do miejsca, w którym najprawdopodobniej znajduje się szpital Świetlików. Teoretycznie powinni tryskać radością, a tymczasem dziewczyna sprawia wrażenie mocno zamyślonej, a mężczyzna zdaje się mieć wątpliwości, czy oddanie jej w ręce lekarzy jest dobrym rozwiązaniem. W każdym razie jesteśmy pewni, że stali się dla siebie niezwykle ważni – zachowują się wszak niczym ojciec i córka. Świetnym zabiegiem jest też nieco rozładowująca atmosferę scena karmienia żyrafy, bo w naturalny sposób ułatwia to bohaterom podjęcie szczerej rozmowy.
Kontakt ze Świetlikami nie tylko następuje dość niespodziewanie, ale także na warunkach przez nich narzuconych. W efekcie kontrolę nad losem Ellie przejmuje Marlene, która jest gotowa poświęcić życie dziewczynki – oczywiście po to, aby zdobyć lekarstwo dla całej ludzkości! Inną sprawą jest, że przedstawiona przez nią hipoteza nie została przecież jeszcze udowodniona, dlatego niezależnie od oceny moralnej można mieć też inne zastrzeżenia do decyzji podjętej przez przywódczynię Świetlików. Zresztą szkopuł i tak tkwi w tym, że Joel ma odmienne priorytety i nie ma zamiaru rezygnować z nich bez walki. To z kolei gwarantuje nam, że musi dojść do krwawej konfrontacji, a miejsca na kompromisy już nie będzie.
Warto dodać, że finał pierwszego sezonu jest całkiem satysfakcjonujący, bo z jednej strony całkiem sensownie zostaje zamknięty wątek wędrówki pary głównych bohaterów do szpitala Świetlików, a z drugiej strony Pedro Pascal i Bella Ramsey naprawdę przekonująco ukazują tutaj przemianę wewnętrzną, jaką przechodzą Joel i Ellie. Można wprawdzie kręcić nosem na niektóre pomysły scenarzystów (vide moment przedstawienia wątku Riley), ale ogólnie dobrze wykonali oni swoją pracę, kreując działający na wyobraźnię obraz postapokaliptycznego świata oraz dając możliwość stworzenia ciekawych kreacji aktorskich zarówno odtwórcom głównych ról, jak i pojawiających się tylko w niektórych epizodach. Co istotne, pod względem technicznym produkcji też nie można niczego zarzucić. Wszystko to sprawia, że można z nadzieją czekać na kolejny sezon.
koniec
31 marca 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kolorowy zawrót głowy
Agnieszka ‘Achika’ Szady

6 VI 2023

Druga część trylogii o multiwersum wszystkich możliwych Spider-Manów (wliczając kota i prosiaka) jest jeszcze bardziej oszałamiająca wizualnie niż pierwsza. Na szczęście efektom nie udało się przyćmić fabuły.

więcej »

Konsultant: Odc. 5. Nie wszystko złoto, co się świeci
Marcin Mroziuk

5 VI 2023

Na podstawie dotychczasowych wydarzeń mogliśmy podejrzewać, że zadzieranie z Regusem Patoffem z pewnością nie jest bezpieczne. W jeszcze bardziej niepojącym świetle stawia tego tajemniczego konsultanta historia, którą opowiada Craigowi Frank Florez.

więcej »

East Side Story: Na tropie niebezpiecznego szaleńca
Sebastian Chosiński

4 VI 2023

„Spisek Oberona” to, jak dotąd, jedyny pełnometrażowy film kazachskiego, choć wykształconego poza granicami kraju, reżysera i scenarzysty Ajdara Batałowa (mimo że niebawem od jego premiery minie dekada). To klasyczne kino akcji, które powstało przede wszystkim po to, aby mile połechtać dowództwo wywiadu wojskowego. W każdym razie głównym pozytywnym bohaterem jest narażający życie dla ojczyzny oficer GRU Czingiz Arłanow.

więcej »

Polecamy

Marzenie archeologa

Z filmu wyjęte:

Marzenie archeologa
— Jarosław Loretz

Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.