Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 września 2023
w Esensji w Esensjopedii

David Slade
‹Pułapka›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPułapka
Tytuł oryginalnyHard Candy
Dystrybutor Vue Movie Distribution
Data premiery3 listopada 2006
ReżyseriaDavid Slade
ZdjęciaJo Willems
Scenariusz
ObsadaPatrick Wilson, Ellen Page, Sandra Oh, Jennifer Holmes, Gilbert John
MuzykaHarry Esscott, Molly Nyman
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania103 min
WWW
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Jajka niespodzianki
[David Slade „Pułapka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Szczwani marketingowcy wiedzą, że wszystko można sprzedać. Wystarczy odpowiednio spreparować lub zaprezentować towar. Na przykład ciężki temat pedofilii oraz stosunkowo nudny temat feminizmu przejdą publice przez gardło jak ciepłe kakao, jeśli tylko pedofilowi raczy uciąć jaja psychopatyczna feministka (Bóg jeden zresztą wie, jak określić ten wybryk scenopisarskiej fantazji).

Przemysław Ćwik

Jajka niespodzianki
[David Slade „Pułapka” - recenzja]

Szczwani marketingowcy wiedzą, że wszystko można sprzedać. Wystarczy odpowiednio spreparować lub zaprezentować towar. Na przykład ciężki temat pedofilii oraz stosunkowo nudny temat feminizmu przejdą publice przez gardło jak ciepłe kakao, jeśli tylko pedofilowi raczy uciąć jaja psychopatyczna feministka (Bóg jeden zresztą wie, jak określić ten wybryk scenopisarskiej fantazji).

David Slade
‹Pułapka›

EKSTRAKT:40%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPułapka
Tytuł oryginalnyHard Candy
Dystrybutor Vue Movie Distribution
Data premiery3 listopada 2006
ReżyseriaDavid Slade
ZdjęciaJo Willems
Scenariusz
ObsadaPatrick Wilson, Ellen Page, Sandra Oh, Jennifer Holmes, Gilbert John
MuzykaHarry Esscott, Molly Nyman
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania103 min
WWW
Gatunekdramat, thriller
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Już po kwadransie wiadomo, co się święci. W następstwie czatowej konwersacji, anemiczna młódka (scenarzysta „wycenił” ją na czternaście lat, choć panna poczyna sobie znacznie bardziej dojrzale) spotyka się z kilkanaście lat od niej starszym fotografem (właściwie fotografikiem), specjalizującym się w utrwalaniu damskich wdzięków. Mężczyzna ten zachowuje się względnie odpowiedzialnie i bez zgrywy, choć ostatecznie ulega namowom podlotka na rendez-vous u siebie w domu. Szósty zmysł powinien podpowiedzieć nam, że to on będzie ofiarą (zdrowy rozsądek i opis dystrybutora sugerują, że jakaś musi być), bo: po pierwsze, ona jest dość nietypowo nachalna, po drugie, „ona” bywała ofiarą psychopatów zbyt często, żeby to nie stało się nudne, po trzecie, taki panuje ostatnio trend obyczajowy, że „ona” ma siłę, a „on” coraz słabiej udaje pana na włościach (vide: „Tajemnica Aleksandry”).
„Pułapka” też coś udaje – może moralne zaangażowanie, a może dobry film. Małolata wymierza zemstę na domniemanym pedofilu, przeczesując jednocześnie jego mieszkanie w poszukiwaniu zbereźnych multimediów. Hayley (tak smarkatej na imię) wykonuje na Jeffie (fotograf) tak paskudne zabiegi, jakby terminowała u Jigsawa (wariat z „Piły”), mędrkując przy tym za trzech Wolterów, tyle że przy pomocy barokowych wynurzeń. W dodatku dziewczyna przejawia nadzwyczajną zwinność i nietypową siłę fizyczną w starciach z Jeffem. Może nieładnie czepiać się młodziutkiej Ellen Page (Hayley), która wykazała się niezłym warsztatem aktorskim, ale po dziesiątej zmanierowanej minie i bon mocie rodem z poradnika „Jak zostać dętą cwaniarą” miałem ochotę wytargać ją za uszy i przyłożyć w tyłek. Sprzączką. Page najwyraźniej za bardzo przejęła się rolą, a reżyser nie zechciał ostudzić jej aktorskiej gorączki.
Postaci Hayley nie jestem w stanie potraktować inaczej niż jak pomyłki. Paranoiczna zabawa czternastolatki w anioła zemsty (o jej „nadprzyrodzonych” zdolnościach przekonuje finałowy popis siły przekonywania) wypada równie wiarygodnie, co świadectwo maturalne Renaty Beger. Szczególnie że jedyna właściwość Jeffa, za którą można darzyć go antypatią, to brak cech charakterystycznych (osobowości).
Film do pewnego stopnia ratują zdjęcia (w końcu rzecz jest o mękach fotografika) i pomysłowa, niepokojąca praca kamery z dużą ilością drgawek oraz zbliżeń. Choć akurat buźkę Ellen Page wolałbym oglądać w trybie „zoom out”.
Jeszcze jedno: z tymi uciętymi jajami, to nie do końca prawda, ale nie będę zaśmiecał tekstu spoilerami.
koniec
13 listopada 2006

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Niełatwo być geologiem
Sebastian Chosiński

27 IX 2023

Choć pustynia Kara-kum znajdowała się tysiące kilometrów od głównych frontów wojny niemiecko-radzieckiej, to i tam dotarli hitlerowscy dywersanci, którym na dodatek sprzyjały niedobitki miejscowych basmaczy. O takiej właśnie akcji niemieckiego wywiadu opowiada w „Gorących szlakach” uzbecki reżyser Jułdasz Agzamow.

więcej »

Fundacja: Sez. 1. odc. 10. Nic tak nie jednoczy jak wspólny wróg
Marcin Mroziuk

25 IX 2023

Możemy się przekonać, że w serialu znaczenie Hariego Seldona jest znacznie większe niż w cyklu Isaaca Asimova, gdyż tutaj nie tylko jest twórcą psychohistorii i obu Fundacji, lecz nawet po swej śmierci aktywnie uczestniczy w rozwoju wydarzeń.

więcej »

East Side Story: Kamp Amersfoort
Sebastian Chosiński

24 IX 2023

Uzbecki dramat wojenny „Sto jeden” Hamidułły Hasanowa to opowieść oparta na faktach. Reżyser przedstawia w niej historię wziętych do niewoli latem 1941 roku jeńców wojennych Armii Czerwonej – byli nimi sami Uzbecy – którzy trafili do znajdującego się na terenie Holandii Kamp Amersfoort. Komendant obozu Walter Heinrich otrzymał zadanie przygotowania ich do swoiście pojętej misji specjalnej.

więcej »

Polecamy

Międzygwiezdne fotele w natarciu

Z filmu wyjęte:

Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz

Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz

Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz

E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz

Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz

Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz

Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz

Pracownik idealny
— Jarosław Loretz

Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz

Interpol muzealny
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Wstydliwe przyjemności
— Ewa Drab

Zbiorowe żywienie na dalekiej północy
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Homo bohemicus
— Przemysław Ćwik

Nieładne kwiatki
— Przemysław Ćwik

Złoty strzał
— Przemysław Ćwik

Koncept art
— Przemysław Ćwik

Lekcja plastyki
— Przemysław Ćwik

Bloodywood
— Przemysław Ćwik

Człowiek, który śmiał się nie za dużo
— Przemysław Ćwik

Królowa Śnieżka i 32 zęby premiera
— Przemysław Ćwik, Urszula Lipińska

Million dollar fortel
— Przemysław Ćwik

Jak nie kijem go, to rękawem
— Przemysław Ćwik

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.