Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Raman Hui, Chris Miller
‹Shrek Trzeci›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułShrek Trzeci
Tytuł oryginalnyShrek the Third
Dystrybutor UIP
Data premiery29 czerwca 2007
ReżyseriaRaman Hui, Chris Miller
Scenariusz
MuzykaHarry Gregson-Williams
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiUSA
CyklShrek
Czas trwania92 min
WWW
Gatunekanimacja, fantasy, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Zielone becikowe
[Raman Hui, Chris Miller „Shrek Trzeci” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Shrek Trzeci” podzielił widownię jak żadna z poprzednich części. Jedni zachwycają się humorem, inni twierdzą, że to wszystko już było, a jeszcze inni narzekają na polską wersję językową, pełną odniesień do filmów Jerzego Stuhra i bieżącej sytuacji społeczno-politycznej.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zielone becikowe
[Raman Hui, Chris Miller „Shrek Trzeci” - recenzja]

„Shrek Trzeci” podzielił widownię jak żadna z poprzednich części. Jedni zachwycają się humorem, inni twierdzą, że to wszystko już było, a jeszcze inni narzekają na polską wersję językową, pełną odniesień do filmów Jerzego Stuhra i bieżącej sytuacji społeczno-politycznej.

Raman Hui, Chris Miller
‹Shrek Trzeci›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułShrek Trzeci
Tytuł oryginalnyShrek the Third
Dystrybutor UIP
Data premiery29 czerwca 2007
ReżyseriaRaman Hui, Chris Miller
Scenariusz
MuzykaHarry Gregson-Williams
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiUSA
CyklShrek
Czas trwania92 min
WWW
Gatunekanimacja, fantasy, komedia, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W ostatnich latach mieliśmy kilka niecierpliwie wyczekiwanych trzecich części – „Zemsta Sithów”, „Piraci z Karaibów”, a teraz „Shrek”. Sympatyczny ogr dorobił się licznej, wiernej widowni, która tabunami ruszyła do kin, zadziwiając niektórych krytyków, jak np. Zdzisława Pietrasika („Polityka” nr 28/07), zdumiewającego się, że w kolejce po bilety dominują ludzie dorośli, jakby nie było to normalnym zjawiskiem już przy poprzednich dwóch częściach…
Akcja filmu podzielona jest na dwa równoległe wątki. Jeden związany ze Shrekiem, w towarzystwie Osła i Kota w Butach podróżującym do odległej krainy w poszukiwaniu następcy tronu; drugi opowiada o losach Fiony – jej z kolei przyjdzie zmierzyć się z niebagatelnym zagrożeniem w postaci Księcia z Bajki, który w tej części awansował już na postać zdecydowanie złą (a jednocześnie, jako niespełniony aktor, budzącą swoiste współczucie). Momentami – na przykład w scenach w bajkowym college’u – miałam wrażenie, że wszystko dzieje się zbyt szybko, prawie jak w pociachanym na zwiastunie filmowym. Brakuje mi też porządnego rozwiązania wątku Księcia i negatywnych postaci z bajek – Książę znika w scenie będącej wyraźnym nawiązaniem do Spielbergowskiego „Hooka”, lecz jego „nawróceni” towarzysze po prostu znikają z filmu, robiąc miejsce pełnemu niemowlaków finałowi.
Sceny naprawdę zabawne, jak pełna dynamiki inwazja złych postaci na Zasiedmiogórogród, przeplatają się z zaskakująco – jak na ten film – namolnie dydaktycznymi (przemowa Artura przy opuszczaniu college’u), a niektóre, w zamierzeniu zabawne, są ciągnięte na siłę lub wręcz wątpliwie śmieszne, jak choćby niekończąca się scena śmierci króla Harolda Żaby, gdzie pod koniec miałam ochotę zawołać: „Kończ waść, wstydu oszczędź!”. Pomysł z komandem księżniczek uważam za fantastyczny… i niemal zupełnie niewykorzystany. Szkoda.
Filmu nie ma co polecać, bo i tak wszyscy wielbiciele zielonego ogra już się wybrali do kina (bijąc rekord weekendowego otwarcia – prawie 800 tys. widzów), choćby tylko po to, by skonfrontować opinie innych z własnymi wrażeniami. Osobiście, widząc niezbyt wielki, ale widoczny spadek poziomu, wolałabym, aby cześć czwarta nie powstała. Jeżeli jednak powstanie – a z tego, co mi wiadomo, to jest już przesądzone – oczywiście się na nią wybiorę…
koniec
25 lipca 2007

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Wiedza nie chroni przed naiwnością
Sebastian Chosiński

27 X 2021

Reżyserski debiut Karena Szachnazarowa nie wypada tak rewelacyjnie, jak jego cztery kolejne filmy z lat 80. XX wieku. Ale to nie oznacza, że „Dobrych ludzi” nie warto poznać. To mądry i wiele mówiący o rzeczywistości radzieckiej epoki Leonida Breżniewa komediodramat, który rozgrywa się w środowisku naukowców. Wartością dodaną jest legendarny aktor Gieorgij Burkow, który pojawia się na ekranie w roli głównej.

więcej »

East Side Story: Współczesna baśń w blasku zorzy polarnej
Sebastian Chosiński

24 X 2021

Ten niepozornie rozpoczynający się film okazuje się być jedną z bardziej interesujących produkcji rosyjskich tego roku. Pod ironicznym płaszczykiem „Mleko” Karena Oganesiana skrywa bowiem nadzwyczaj ważne tematy: dla kobiet i mężczyzn, dla dorosłych i nastolatków. Od reżysera i aktorów udział w nim wymagał też niemałej odwagi, ponieważ jego obyczajowa śmiałość niektórych może szokować.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Nie nadeptuj (przyszłemu) teściowi na odcisk!
Sebastian Chosiński

20 X 2021

Reżyserski dorobek Siergieja Sidieliowa jest nadzwyczaj mizerny: zaledwie cztery filmy pełnometrażowe, w tym tylko trzy zrealizowane samodzielnie. Z tych trzech jeden to inscenizacja opery. A mimo to z dwóch pozostałych autor mógł być dumny. Zwłaszcza z komedii „Ulica pełna niespodzianek”, która w drugiej połowie lat 50. i kolejnych dekadach aż do upadku Związku Radzieckiego cieszyła się statusem kultowej.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Uwierz w siebie, bla bla bla
— Agnieszka Szady

Esensja ogląda: Październik 2012 (DVD i Blu Ray)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Wrzesień 2012 (kino)
— Ewa Drab, Mateusz Kowalski, Alicja Kuciel, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Sierpień 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Anna Kańtoch, Alicja Kuciel, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

Pobawmy się w policjantów i… licealistów
— Ewa Drab

Kot ma wielkie oczy
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Skojarzenia to przekleństwo, lecz możemy dziś dać głowę…
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ona jest jak wybielacz do duszy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Ten wrażliwy, ten bojowy i ta trzecia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Marvel w sosie dostojewskim, czyli co się stało w Budapeszcie
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Pyza na polskich dróżkach albo podróż donikąd
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Dziewoje bylicą przepasane
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Zaufaj indonezyjskiej smoczycy
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Jak to na wojence… brzydko, czyli mały lisek w trybach wielkiej polityki
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tęczowa magia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Skok w fabułę bez spadochronu
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.