Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Ben Stiller
‹Zoolander›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZoolander
Dystrybutor UIP
Data premiery28 grudnia 2001
ReżyseriaBen Stiller
ZdjęciaBarry Peterson
Scenariusz
ObsadaDavid Duchovny, Owen Wilson, Ben Stiller, Will Ferrell, Jon Voight, Milla Jovovich, Christine Taylor, Donald Trump, Christian Slater, Cuba Gooding Jr., Tommy Hilfiger, Natalie Portman, Fabio, Lenny Kravitz, Gwen Stefani, Heidi Klum, Paris Hilton, David Bowie, Fred Durst, James Lance Bass, Kimberly "Lil' Kim" Jones, Claudia Schiffer, Lukas Haas, Justin Theroux, Andy Dick, Nora Dunn, Richard Stanley, James Marsden, Irina Pantaeva, Victoria Beckham, Emma Bunton, Stephen Dorff, Karl Lagerfeld, Winona Ryder, Vince Vaughn, Billy Zane
MuzykaDavid Arnold
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiAustralia, Niemcy, USA
CyklZoolander
Czas trwania89 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Nieporozumienie
[Ben Stiller „Zoolander” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Słaby głupawy film, w odróżnieniu od dobrych głupawych filmów, które oczywiście czasami się zdarzają. Niestety, znowu okazało się, że Ben Stiller jako reżyser po prostu nie ma odpowiedniego wyczucia komedii. W filmie aż roi się od scen, w których po dobrym wprowadzeniu nie ma żadnej puenty, roi się też niestety od takich, którym brakuje nawet dobrego wprowadzenia. W rezultacie „Zoolander”, zamiast śmieszyć, momentami żenuje.

Michał Chaciński

Nieporozumienie
[Ben Stiller „Zoolander” - recenzja]

Słaby głupawy film, w odróżnieniu od dobrych głupawych filmów, które oczywiście czasami się zdarzają. Niestety, znowu okazało się, że Ben Stiller jako reżyser po prostu nie ma odpowiedniego wyczucia komedii. W filmie aż roi się od scen, w których po dobrym wprowadzeniu nie ma żadnej puenty, roi się też niestety od takich, którym brakuje nawet dobrego wprowadzenia. W rezultacie „Zoolander”, zamiast śmieszyć, momentami żenuje.

Ben Stiller
‹Zoolander›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZoolander
Dystrybutor UIP
Data premiery28 grudnia 2001
ReżyseriaBen Stiller
ZdjęciaBarry Peterson
Scenariusz
ObsadaDavid Duchovny, Owen Wilson, Ben Stiller, Will Ferrell, Jon Voight, Milla Jovovich, Christine Taylor, Donald Trump, Christian Slater, Cuba Gooding Jr., Tommy Hilfiger, Natalie Portman, Fabio, Lenny Kravitz, Gwen Stefani, Heidi Klum, Paris Hilton, David Bowie, Fred Durst, James Lance Bass, Kimberly "Lil' Kim" Jones, Claudia Schiffer, Lukas Haas, Justin Theroux, Andy Dick, Nora Dunn, Richard Stanley, James Marsden, Irina Pantaeva, Victoria Beckham, Emma Bunton, Stephen Dorff, Karl Lagerfeld, Winona Ryder, Vince Vaughn, Billy Zane
MuzykaDavid Arnold
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiAustralia, Niemcy, USA
CyklZoolander
Czas trwania89 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Słaby głupawy film, w odróżnieniu od dobrych głupawych filmów, które oczywiście czasami się zdarzają. Szkoda, bo materiał z jednej strony pozwalał na nakręcenie filmu w stylu Austina Powersa (pierwsza część to dla mnie właśnie przykład dobrego głupawego filmu), a z drugiej strony aż prosił się o ostrzejszą satyrę. W końcu światek męskich modeli wygląda z zewnątrz na świetny temat do żartów. Niestety, znowu okazało się, że Ben Stiller jako reżyser po prostu nie ma odpowiedniego wyczucia komedii. W filmie aż roi się od scen, w których po dobrym wprowadzeniu nie ma żadnej puenty, roi się też niestety od takich, którym brakuje nawet dobrego wprowadzenia. W rezultacie „Zoolander”, zamiast śmieszyć, momentami żenuje.
Mimo wszystko da się tutaj wyłuskać kilka drobiazgów, dzięki którym film nie jest zupełnie stracony. Przede wszystkim Owen Wilson jako supermodel Hansel kolejny raz prezentuje kapitalny talent komediowy. W razie zatrzaśnięcia się w kinie od wewnątrz, bez szans ucieczki z seansu, warto też przyjrzeć się świetnie wykonanej robocie kostiumologów – prawie w każdej scenie pojawiają się kostiumowe gagi dużo lepsze od tego, co scenarzyści spłodzili w warstwie fabularnej. Na otarcie łez jest też kilka „wejść” znanych twarzy – David Bowie, Lenny Kravitz, parodiujący sam siebie David Duchovny itp. Jak na półtorej godziny w kinie to stanowczo za mało, ale nawet na wideo zalecałbym podchodzenie do tego tytułu z dużą ostrożnością.
koniec
1 lutego 2002

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: W te dni majowe, gdy kończyła się wojna
Sebastian Chosiński

19 I 2022

Zanim w 1977 roku powstało monumentalne „Oswobodzenie Pragi” Otakara Vávry, osiemnaście lat wcześniej o tych samych wydarzeniach, choć w znacznie bardziej kameralnej i dużo mniej patetycznej formie, opowiedział Stanisław Rostocki w swej drugiej pełnometrażowej fabule czyli „Majowych gwiazdach”. Składająca się z czterech nowel historia urzeka poetyckim nastrojem i… zapachem wiosny.

więcej »

East Side Story: Gwiaździsty sztandar ponad wody Newy
Sebastian Chosiński

16 I 2022

To nie proste: z dnia na dzień porzucić dotychczasowe życie (niekoniecznie nawet najszczęśliwsze i najbardziej ustabilizowane) i zacząć nowe w zupełnie innym kraju, tysiące kilometrów od rodzinnych stron. A na to właśnie decyduje się bohaterka dramatu obyczajowego Aleksandra Mołocznikowa „Powiedz jej”, która na dodatek chce zostawić w Rosji męża i zabrać ze sobą ich jedynego syna.

więcej »

Rozwalanie ścian tyłkiem i inne rozterki czterdziestolatków
Agnieszka ‘Achika’ Szady

15 I 2022

Niech nikogo nie zwiedzie kpiarski tytuł recenzji. „Matrix: Zmartwychwstania” jest filmem głęboko symbolicznym i stuprocentowo poważnym.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Jaja jak berety (zielone)
— Jakub Gałka

Tegoż autora

„Ten film był dnem dna”, czyli historia ekranizacji prozy Stanisława Lema
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Great Scott!
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

Strach siedzi w nas, czyli kino grozy pod lupą (2)
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Strach siedzi w nas, czyli kino grozy pod lupą (1)
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Michał Kubalski, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Dwóch samurajów
— Michał Chaciński

Quiz: Czy nadajesz się na producenta filmowego?
— Michał Chaciński

Kill Bill - czwórgłos
— Marta Bartnicka, Michał Chaciński, Anna Draniewicz, Konrad Wągrowski

Szara strefa moralności
— Michał Chaciński

Więcej czasu, mniej Apokalipsy
— Michał Chaciński

Dorastanie w drodze
— Michał Chaciński

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.