Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2018
w Esensji w Esensjopedii

Modelowy thriller motelowy

Esensja.pl
Esensja.pl
"Tożsamość" to niezgorzej pomyślany i bardzo sprawnie zrealizowany thriller. Scenarzysta sprytnie nas zmylił początkiem, sugerującym powtórkę z "Dziesięciu małych Indian" czy, Boże uchowaj, "Show", by w konsekwencji mocno zaskoczyć oryginalnym patentem na rozwikłanie intrygi.

James Mangold
‹Tożsamość›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTożsamość
Tytuł oryginalnyIdentity
Dystrybutor UIP
Data premiery24 października 2003
ReżyseriaJames Mangold
ZdjęciaPhedon Papamichael
Scenariusz
ObsadaAmanda Peet, Alfred Molina, John C. McGinley, Ray Liotta, John Cusack, William Lee Scott, Clea DuVall, Jake Busey, Pruitt Taylor Vince, Rebecca De Mornay
MuzykaAlan Silvestri
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania90 min
WWW
Gatunekgroza / horror, kryminał
Wyszukaj wKumiko.pl
Wyszukaj w
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Zobacz w
Noc. Rzęsista ulewa, nieprzejezdne drogi, odcięte linie telefoniczne i komórki pozbawione zasięgu. W położonym na odludziu motelu stykają się losy jedenastu osób. Niesympatyczny właściciel przybytku, świeżo upieczone małżeństwo, humorzasta aktoreczka i jej szofer, policjant eskortujący więźnia, para z kilkuletnim synem, panienka lekkich obyczajów - szybko się okazuje, że brak jakichkolwiek koneksji między nimi jest tylko pozorny - ktoś zaczyna ich po kolei mordować.
Równolegle obserwujemy historię seryjnego zabójcy, którego psychiatra, pod pretekstem niepoczytalności, stara się wybronić od krzesła elektrycznego. Oba wątki, przez długi czas jakby zupełnie niepowiązane, zazębią się dopiero na ok. kwadrans przed końcem. Finał będzie nagły i mroczny, tudzież efektowny i w pełni uzasadniony - odetchnąłem z ulgą na brak wszędobylskiego happy endu.
"Tożsamość" to niezgorzej pomyślany i bardzo sprawnie zrealizowany thriller. Scenarzysta sprytnie nas zmylił początkiem, sugerującym powtórkę z "Dziesięciu małych Indian" czy, Boże uchowaj, "Show", by w konsekwencji mocno zaskoczyć oryginalnym patentem na rozwikłanie intrygi. Trochę szkoda, że równą inwencją nie wykazał się w kwestii uśmiercania bohaterów - większość ginie w sposób najbardziej oklepany z możliwych. Na szczęście te drobne uchybienia z powodzeniem rekompensuje świetnie dobrana ekipa aktorska, z Johnem Cusackiem, Rayem Liottą, Alfredem Moliną i Amandą Peet (nie wiem dlaczego o tej uroczej dziewczynie z figlarnym błyskiem w oku, sprawdzającej się zarówno w komediowym jak i dramatycznym repertuarze, nie jest jeszcze należycie głośno) na czele.
Ok., scenariusz cacy, aktorzy cacy, ale nie byłoby tych zachwytów bez odpowiedniego reżysera. James Mangold to nie byle kto. Facet ma na koncie m.in. zrobienie aktora z Sylvestra Stallone′a ("Copland") i doprowadzenie Angeliny Jolie do oscarowej formy ("Przerwana lekcja muzyki") - oba te zadania nie należały z pewnością do najłatwiejszych. Przy "Tożsamości" nie musiał się już tak wysilać, wystarczyło nieco skomplikowaną, pełną retrospekcji fabułę przedstawić w przystępnej, atrakcyjnej formie i dorzucić do tego przyzwoitą dawkę napięcia. Udało się. Patrz pan, panie Ślesicki - a jednak można!
koniec
1 października 2003
dodajdo

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Najnowsze

East Side Story: Lepiej, abyś nie stanął jej na drodze!
Sebastian Chosiński

25 II 2018

To nie jest typowa rosyjska komedia noworoczna, jakich wiele. Reżyserski debiut Olgi Popowej – jednej z ulubionych aktorek Wiery Storożewej – to film z ambicjami, który pod postacią radosnej opowieści skrywa gorzką prawdę o współczesnych Rosjanach – goniących za sukcesem, marzących o karierze, coraz mniej przywiązujących wagę do relacji międzyludzkich. Jedno jest pewne: „Dziewczyna z kosą” zmusza do refleksji, a bawiąc – jednocześnie smuci.

więcej »

Na własną rękę
Konrad Wągrowski

23 II 2018

Fatih Akin to niemiecki reżyser tureckiego pochodzenia, który w swych filmach regularnie wraca do swych korzeni i porusza tematy relacji między emigrancką mniejszością a Niemcami. Czynił tak w poważnym tonie w wielokrotnie nagradzanym „Głową w mur” (m.in. Złoty Niedźwiedź w Berlinie), czynił to też w lżejszej formie w komediowym „Soul Kitchen”. Nie inaczej jest w najnowszym filmie, zgłoszonym do Oscara jako niemiecki kandydat do Oscara „W ułamku sekundy”.

więcej »

Jest gdzieś, lecz nie wiadomo, gdzie…
Agnieszka ‘Achika’ Szady

20 II 2018

…kraj, w którym baśń ta dzieje się – tak można by strawestować słowa piosenki z „Pszczółki Mai”, ponieważ fabuła „Czarnej Pantery” w dziewięćdziesięciu procentach toczy się w fikcyjnym afrykańskim państwie. Dało to okazję projektantom kostiumów i scenografii, żeby naprawdę zaszaleć.

więcej »

Polecamy

Każdy kadr to Ameryka

Dobry i Niebrzydki:

Każdy kadr to Ameryka
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Rzeźnia dla dwojga
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Partia na party w czasach Brexitu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Jak smakują Porgi?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Chwała na wysokości?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Podręczne z Kairu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Atak paniki
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Coco jest spoko, ale czy to kolejne arcydzieło?
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Czeska babcia w roli Kaja
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Męska wrażliwość nie ma racji bytu
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Zobacz też

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Luty 2014
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Grzegorz Fortuna, Jarosław Loretz

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Joanna Pienio, Agnieszka Szady, Kamil Witek

Katana zamiast pazurów
— Jakub Gałka

Mr. Pastisz & Mrs. Parodia
— Ewa Drab

Bez siły lub przemocą
— Łukasz Twaróg

Guitar Man
— Ewa Drab

Dawnych wspomnień czar
— Eryk Remiezowicz

Krótko o filmach: Kwiecień 2002
— Michał Chaciński, Artur Długosz, Dominik Herman, Eryk Remiezowicz

Tegoż autora

„Love Story” w wykonaniu Patryka Vegi
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Uśmiech, proszę!
— Piotr Dobry

Komiksy i klozety, czyli jedna z najmądrzejszych bajek roku
— Piotr Dobry

Koniec niewinności
— Piotr Dobry

Walka żywiołów
— Piotr Dobry

Wszyscy jesteśmy Patersonami
— Piotr Dobry

Tam, gdzie diabeł mówi dobranoc
— Piotr Dobry

Magia i mózg
— Piotr Dobry

Solidarni z uchodźcami
— Piotr Dobry

Viva forever!
— Piotr Dobry

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.