Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Jonathan Mostow
‹Terminator 3: Bunt maszyn›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTerminator 3: Bunt maszyn
Tytuł oryginalnyTerminator 3: Rise of the Machines
Dystrybutor UIP
Data premiery8 sierpnia 2003
ReżyseriaJonathan Mostow
ZdjęciaDon Burgess, Ben Seresin
Scenariusz
ObsadaArnold Schwarzenegger, Nick Stahl, Claire Danes, Kristanna Loken, David Andrews
MuzykaMarco Beltrami
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
CyklTerminator
Czas trwania109 min
WWW
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Terminator: Domknięcie
[Jonathan Mostow „Terminator 3: Bunt maszyn” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
I nie tylko anachroniczność zawdzięcza trzeci „Terminator” „Matriksom”. Samochodowe pościgi to słabsza kopia pościgów z „Matrix: Reloaded”, ale, co paradoksalne, także filozoficzne przesłanie. Tu jednak „Terminatory” były pierwsze – Cameron twierdził, że od początku były to filmy o predestynacji.

Janusz A. Urbanowicz

Terminator: Domknięcie
[Jonathan Mostow „Terminator 3: Bunt maszyn” - recenzja]

I nie tylko anachroniczność zawdzięcza trzeci „Terminator” „Matriksom”. Samochodowe pościgi to słabsza kopia pościgów z „Matrix: Reloaded”, ale, co paradoksalne, także filozoficzne przesłanie. Tu jednak „Terminatory” były pierwsze – Cameron twierdził, że od początku były to filmy o predestynacji.

Jonathan Mostow
‹Terminator 3: Bunt maszyn›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTerminator 3: Bunt maszyn
Tytuł oryginalnyTerminator 3: Rise of the Machines
Dystrybutor UIP
Data premiery8 sierpnia 2003
ReżyseriaJonathan Mostow
ZdjęciaDon Burgess, Ben Seresin
Scenariusz
ObsadaArnold Schwarzenegger, Nick Stahl, Claire Danes, Kristanna Loken, David Andrews
MuzykaMarco Beltrami
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiNiemcy, USA, Wielka Brytania
CyklTerminator
Czas trwania109 min
WWW
Gatunekakcja, SF
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Film zaczyna się wybuchem jądrowym, a później napięcie rośnie. Poznajemy dorosłego Johna Connora, niemogącego uwierzyć w to, że buntu maszyn w przyszłości nie będzie, że nikt go już nie będzie ścigał. Paranoik, żyje poza systemem jak przestępca. I podobnie jak w „Dniu sądu” na jego drodze staną dwa terminatory: grany przez Arnolda Schwarzeneggera T800 i grany przez Kristannę Loken TX, przeznaczony do eliminacji innych terminatorów.
Nie ma, niestety, w „Buncie maszyn” scen tak naładowanych napięciem jak pierwsze spotkanie obu terminatorów z Connorem w „Dniu sądu”. Czuje się brak w tym filmie ręki Jamesa Camerona.
Po projekcji pozostają mieszane uczucia, film jest inny od poprzednich. Widać też, że czas filmów o masywnych bohaterach z równie masywną bronią palną skończył się wraz z „Guns. Lots of guns”.
I nie tylko anachroniczność zawdzięcza trzeci „Terminator” „Matriksom”. Samochodowe pościgi to słabsza kopia pościgów z „Matrix: Reloaded”, ale, co paradoksalne, także filozoficzne przesłanie. Tu jednak „Terminatory” były pierwsze – Cameron twierdził, że od początku były to filmy o predestynacji. Motyw ten jest wygrany do końca właśnie w „Buncie maszyn” (kapitalna końcowa sekwencja w bunkrze).
Trochę jest ten film przeszarżowany, sceny autoparodystyczne (zdobywanie ubrania przez T800 po przerzucie) sąsiadują z całkiem poważnymi, tworząc nieprzyjemny dysonans. Wyraźnie scenarzystom brakowało jednolitej wizji filmu.
W ogóle scenariusz niewątpliwie jest najsłabszą stroną T3 – gdyby nie spore kawałki komentarza zza kadru podawane przez Connora, pewne rzeczy byłyby zupełnie niezrozumiałe, podobnie w paru punktach technologia terminatorów nie zgadza się z poprzednimi filmami.
Dalsze wady: filmowy John Connor, którego jedynym plusem jest odpowiadająca roli nijakość i podobieństwo do swojego filmowego ojca. Brak napięcia przez większą część filmu. Kilka spektakularnych błędów w polskich napisach.
Zalety: Efekty specjalne. Arnold Schwarzenegger. Pointa.
Miejscami rozczarowuje, ale obejrzeć trzeba. Chociażby dla sceny, w której filmowa partnerka Johna Connora pierwszy raz chwyta za karabin, co Connor komentuje „Przypominasz mi moją matkę”.
koniec
1 sierpnia 2003

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kasztanowy ludzik: Odc. 2. To dopiero początek koszmaru
Marcin Mroziuk

3 XII 2021

Kiedy Mark Hess wytrwale podąża tropem, który inni uznali za błędny, wprawdzie nie mamy pewności, czy uda mu się rzeczywiście odkryć coś istotnego, ale za to oczywiste się dla nas staje, czemu nie najlepiej dogaduje się on z przełożonymi.

więcej »

Kasztanowy ludzik: Odc. 1. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

29 XI 2021

Trzeba przyznać, że już sam początek „Kasztanowego ludzika” rzeczywiście wciska widzów w fotele. Wprawdzie później fabuła rozwija się zgodnie ze sprawdzonymi regułami gatunku, ale dla fanów dobrych kryminałów pierwszy odcinek będzie wystarczającą zachętą do obejrzenia całego serialu – będącego ekranizacją powieści Sørena Sveistrupa.

więcej »

Moja wielka, grecka tragedia
Agnieszka ‘Achika’ Szady

22 XI 2021

Czy „Eternals” to komiksowa głupotka z wydumanymi na siłę problemami, czy może tragedia na miarę antyczną, w której wybory jednostek mają wpływ na losy milionów? Jedno i drugie? Albo żadne z powyższych?

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż autora

Ramota
— Janusz A. Urbanowicz

Loser fiction
— Janusz A. Urbanowicz

Kryminał czarny jak węgiel
— Eryk Remiezowicz, Janusz A. Urbanowicz

Pokolenie GNU: Święte wkurwienie
— Janusz A. Urbanowicz

Postludzkość w świętym gaju
— Janusz A. Urbanowicz

Dwugłos: Gerry
— Marta Bartnicka, Janusz A. Urbanowicz

Nie ma wody na pustyni
— Janusz A. Urbanowicz

O jedną planetę za daleko
— Janusz A. Urbanowicz

Inna wojna
— Janusz A. Urbanowicz

Si vi pacem, para bellum
— Janusz A. Urbanowicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.