Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 6 czerwca 2023
w Esensji w Esensjopedii

Matthew Vaughn
‹Kick-Ass›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKick-Ass
Dystrybutor Monolith
Data premiery16 kwietnia 2010
ReżyseriaMatthew Vaughn
ZdjęciaBen Davis
Scenariusz
ObsadaAaron Johnson, Nicolas Cage, Mark Strong, Christopher Mintz-Plasse, Chloe Moretz, Xander Berkeley, Tamer Hassan, Michael Rispoli, Adrian Martinez, Corey Johnson, Jason Flemyng, Yancy Butler
MuzykaIlan Eshkeri
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
CyklKick-Ass
Czas trwania117 min
WWW
Gatunekakcja, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Co nam w kinie gra: Kick-Ass i Toy Story 2
[Matthew Vaughn „Kick-Ass”, John Lasseter „Toy Story 2” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Inicjujemy nową wersję „Co nam w kinie gra”. Od dziś zamiast ogólnych informacji o filmach, które wchodzą w najbliższy weekend do polskich kin, będziemy prezentować recenzje na temat nowości, które zostały wcześniej opublikowane w „Esensji”, bądź na zaprzyjaźnionych blogach. Dziś przeczytajcie o „Kick-Ass” i „Toy Story 2”.

Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

Co nam w kinie gra: Kick-Ass i Toy Story 2
[Matthew Vaughn „Kick-Ass”, John Lasseter „Toy Story 2” - recenzja]

Inicjujemy nową wersję „Co nam w kinie gra”. Od dziś zamiast ogólnych informacji o filmach, które wchodzą w najbliższy weekend do polskich kin, będziemy prezentować recenzje na temat nowości, które zostały wcześniej opublikowane w „Esensji”, bądź na zaprzyjaźnionych blogach. Dziś przeczytajcie o „Kick-Ass” i „Toy Story 2”.
Zielone w modzie (Kick-Ass)

Matthew Vaughn
‹Kick-Ass›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułKick-Ass
Dystrybutor Monolith
Data premiery16 kwietnia 2010
ReżyseriaMatthew Vaughn
ZdjęciaBen Davis
Scenariusz
ObsadaAaron Johnson, Nicolas Cage, Mark Strong, Christopher Mintz-Plasse, Chloe Moretz, Xander Berkeley, Tamer Hassan, Michael Rispoli, Adrian Martinez, Corey Johnson, Jason Flemyng, Yancy Butler
MuzykaIlan Eshkeri
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
CyklKick-Ass
Czas trwania117 min
WWW
Gatunekakcja, komedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Kick-Ass” (2010) Matthew Vaughna nie jest tak dobry, jak sugerowały trailery. Jest dużo lepszy. Zwiastuny z reguły pokazują nam dwuminutowy zlepek najlepszych fragmentów filmu. W ekranizacji komiksu Marka Millara te najlepsze momenty trwają 117 minut, toteż wyobrażam sobie, jak montażyści od promocji musieli się napocić, by nie przesadzić z długością zajawek.
Zaprawdę powiadam wam, film Vaughna satysfakcjonuje od pierwszej do ostatniej minuty. Nic tu nie jest cheesy (o co bardzo łatwo w tego typu produkcji), niedorobione czy – z drugiej strony – przesadzone. Nie znam niestety źródłowego materiału, ale to musi być wybitny komiks. Filmowy „Kick-Ass” jednocześnie gloryfikuje i wyśmiewa superbohaterskie schematy, etos i estetykę – i robi to zaiste błyskotliwie. Po tym filmie niejeden dzieciak zapragnie włożyć maskę i rajtuzy, zastanawiając się jednakże, czy naprawdę warto. Na jednej ze swych licznych płaszczyzn znaczeniowych film Vaughna zbliża się do „Historii przemocy” (2005) Cronenberga – testuje reakcje i poziom przyzwolenia widza na przemoc – tak ekranową, jak i realną.
W siódmym niebie powinni być też popkulturyści, a to za sprawą licznych nawiązań i cytatów – bez popadania w tanią parodię czy shrekowatość – to wprost niewiarygodne, że ktoś może jeszcze twórczo sparafrazować „Człowieka z blizną”, „Leona zawodowca” czy „Kill Billa”, o „Matriksie” nie wspominając.
Co jeszcze? Obsada wy-mia-ta! Kapitalny jest Aaron Johnson jako nerd z ambicjami zbawiania świata, dużo humoru wnoszą Christopher Mintz-Plasse (co normalne) i Nicolas Cage (co dość niespodziewane), Chloe Moretz wyrasta na najciekawszą dziecięcą aktorkę od czasu sióstr Fanning, Mark Strong jest idealnym villainem, a śliczna Lyndsy Fonseca – wymarzoną dziewczyną z sąsiedztwa.
In the immortal words of Tomasz Jacyków, niebieski właśnie przestał być trendy.
Piotr Dobry
Recenzja uprzednio opublikowana na blogu Piotra Dobrego „Popserwatorium”.
Ocena Imdb: 8.4/10 ; ocena RottenTomatoes: 74%
Odyseja zabawkowa (Toy Story 2)

John Lasseter
‹Toy Story 2›

EKSTRAKT:90%
WASZ EKSTRAKT:
100,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułToy Story 2
Dystrybutor Syrena
Data premiery7 maja 2010
ReżyseriaJohn Lasseter
ZdjęciaSharon Calahan
Scenariusz
MuzykaRandy Newman
Rok produkcji1999
Kraj produkcjiUSA
CyklToy Story
Czas trwania92 min
WWW
Gatunekanimacja, familijny, przygodowy
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Toy Story 2” to film naprawdę znakomity, lepszy, o dziwo, od swego słynnego poprzednika, co w przypadku sequeli jest przecież rzadkością. Pierwsza część zdobyła rozgłos dzięki temu, że została całkowicie stworzona w grafice komputerowej. Poszedł jednak za tym także inteligentny i zabawny scenariusz, udało się również ukazać świetnie zarysowane (przenośnie i dosłownie) postacie zabawkowych bohaterów, dzięki czemu film zbierał zasłużone pochwały. Kontynuacja nawiązuje do wątków z pierwszego „Toy Story”, spotkamy w filmie wszystkie znajome postacie: szeryfa Chudego, astronautę Buzza Astrala (tym razem jednak dużo pewniej stojącego na ziemi, co nadal nie odbiera mu uroku), jamnika Cienkiego, pana Bulwę, dinozaura Rexa i innych, dużo aktywniejszych niż w części pierwszej i jeszcze ciekawiej ukazanych. Pojawiają się oczywiście też zupełnie nowe zabawki, które mają do odegrania znaczącą rolę.
Fabuła filmu jest dużo bardziej złożona niż w części pierwszej, z kilkoma naprawdę zaskakującymi zwrotami akcji. Więcej jest też wyśmienitego humoru, równo rozdzielonego miedzy dzieci i dorosłych. Ale, co jest zaskakujące, „Toy Story 2” jest również sentymentalny i chwytający za serce. Motywem przewodnim uczyniono smutny i nieunikniony los zabawek. Każde dziecko prędzej czy później dorośleje i dawne ulubione przedmioty w końcu muszą trafić – w najlepszym razie – na strych czy na wyprzedaż. To nieuniknione fatum przebija się do świadomości zabawkowych bohaterów, ale ostateczna refleksja jest jednak optymistyczna – nieważne co będzie później, cieszmy się tym co mam teraz, a w przyszłości może się wszystko zdarzyć. Nie jest wykluczone, że pojawi się nowe dziecko, dla którego gdzieś odkryte stare zabawki znów staną się tymi ukochanymi. Tym niemniej na pewno wielu starszych widzów z nostalgią i nieśmiałym poczuciem winy wspomniało swoje wyrzucone zabawki, słuchając ślicznej i smutnej piosenki „When She Loved Me”.
„Toy Story 2” to jednak przede wszystkim zabawa i dynamiczna akcja, pełne nawiązań do klasyków kina sensacyjnego (końcowe sceny w samolocie kojarzą się ze „Szklaną pułapką”) i fantastycznego. Dla miłośników SF mamy tu kapitalną sekwencję początkową walki Buzza ze złym Zurgiem, nawiązania m.in. do „Star Treka”, a przede wszystkim dwa naprawdę znakomite cytaty z „Gwiezdnych wojen”. Choćby tylko dla drugiego z nich (z Zurgiem) warto ten film obejrzeć. Na pochwałę zasługuje też, podobnie jak w części pierwszej, bardzo dobry polski dubbing.
Jeśli z bliżej niewiadomych powodów wstydzicie się iść sami na ten film, bierzcie za rękę pierwsze znajome dziecko i idźcie zobaczyć „Toy Story 2”.
Konrad Wągrowski
Recenzja opublikowana w 1999 roku we „Framzecie”.
Ocena Imdb: 8.0/10 ; ocena RottenTomatoes: 100%
Pozostałe premiery weekendu:
Fantastyczny Pan Lis
Ocena Imdb: 8.1/10 ; ocena RottenTomatoes: 93%
Doktryna szoku
Ocena Imdb: 7.2/10; ocena RottenTomatoes: 56%
Nic osobistego
Ocena Imdb: 7.7/10
koniec
16 kwietnia 2010

Komentarze

16 IV 2010   09:27:08

Co ciekawe, akurat komiks Kick-Ass jest dość kiepski i tym bardziej zadziwia znakomitość filmu. Wszystkie wątpliwe pomysły Marka Millara zostały zmienione, a te lepsze jeszcze bardziej dopieszczone.

16 IV 2010   16:49:37

Kiepski? Juz to ze czytam z przyjemnoscia amerykanski komiks niepochodzacy ze stajni Vertigo swiadczy o tym ze to solidna produkcja. Zadne tam kamienie milowe gatunku, ale calkiem przyjemna rozrywka, amerykanie musza miec wiecej radochy bo siedza glebiej w calej tej otoczce superbohaterow w spandexach do ktorej pije Kick Ass. Wiadomo ze to nie to samo co kolejny issue Fables, Walking Dead, Sweet Tooth czy Northlanders ale daje rade.

16 IV 2010   23:19:03

Jestem na nie w kwestii zmiany formuły "Co nam w kinie gra". Po co kolejny dział z recenzjami, jakby mało ich było w Esensji!? Dział ten spełniał stricte informacyjną rolę i imho powinien pozostać w takiej formule, (przecież linki do recenzji mogłyby się znaleźć po omówieniu filmu), a tak ledwo wspomnieliście o tym, że dziś premiera fantastycznego "Fantastycznego Pana Lisa":( Panie Konradzie, przemyślcie w redakcji jeszcze tą decyzję:)

16 IV 2010   23:20:46

Cholera, powinno być "tę decyzję":) pzdr:)

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kolorowy zawrót głowy
Agnieszka ‘Achika’ Szady

6 VI 2023

Druga część trylogii o multiwersum wszystkich możliwych Spider-Manów (wliczając kota i prosiaka) jest jeszcze bardziej oszałamiająca wizualnie niż pierwsza. Na szczęście efektom nie udało się przyćmić fabuły.

więcej »

Konsultant: Odc. 5. Nie wszystko złoto, co się świeci
Marcin Mroziuk

5 VI 2023

Na podstawie dotychczasowych wydarzeń mogliśmy podejrzewać, że zadzieranie z Regusem Patoffem z pewnością nie jest bezpieczne. W jeszcze bardziej niepojącym świetle stawia tego tajemniczego konsultanta historia, którą opowiada Craigowi Frank Florez.

więcej »

East Side Story: Na tropie niebezpiecznego szaleńca
Sebastian Chosiński

4 VI 2023

„Spisek Oberona” to, jak dotąd, jedyny pełnometrażowy film kazachskiego, choć wykształconego poza granicami kraju, reżysera i scenarzysty Ajdara Batałowa (mimo że niebawem od jego premiery minie dekada). To klasyczne kino akcji, które powstało przede wszystkim po to, aby mile połechtać dowództwo wywiadu wojskowego. W każdym razie głównym pozytywnym bohaterem jest narażający życie dla ojczyzny oficer GRU Czingiz Arłanow.

więcej »

Polecamy

Marzenie archeologa

Z filmu wyjęte:

Marzenie archeologa
— Jarosław Loretz

Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz

Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz

Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz

Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz

Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz

Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz

Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz

Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz

Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński

Umrika
— Sebastian Chosiński

„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski

Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński

Slow West
— Sebastian Chosiński

Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński

Steve Jobs
— Kamil Witek

Pakt z diabłem
— Marta Bałaga

Intruz
— Sebastian Chosiński

W piwnicy
— Marta Bałaga

Tegoż twórcy

Esensja ogląda: Luty 2018 (2)
— Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Marzec 2015 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak

Autum of Solace
— Michał Kubalski

Zabawki rządzą!
— Konrad Wągrowski

Hop przez Mur
— Borys Jagielski

Tegoż autora

Po komiks marsz: Maj 2023
— Sebastian Chosiński, Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.