Dzieje się kwietniowo w „Iluzjonie”!Filmoteka Narodowa Muzeum Sztuki Filmowej „Iluzjon” w Warszawie jak co miesiąc zaskoczy nas filmowymi atrakcjami. Święto Kina Niemego, aktorski portret Annie Girardot, przypomnienie największych filmów Ireny Kwiatkowskiej, cykl „Kino wobec religii”, arcydzieła kina japońskiego i The Best of Polish Movies – każdy kinomaniak znajdzie coś dla siebie.
Filmoteka NarodowaDzieje się kwietniowo w „Iluzjonie”!Muzeum Sztuki Filmowej „Iluzjon” w Warszawie jak co miesiąc zaskoczy nas filmowymi atrakcjami. Święto Kina Niemego, aktorski portret Annie Girardot, przypomnienie największych filmów Ireny Kwiatkowskiej, cykl „Kino wobec religii”, arcydzieła kina japońskiego i The Best of Polish Movies – każdy kinomaniak znajdzie coś dla siebie. Mimo radosnej wiosennej aury „Iluzjon” proponuje w kwietniu trochę nostalgii i chwile zadumy nad tym, co odeszło. W repertuarze bowiem znajdziemy projekcje największych filmów zmarłej niedawno gwiazdy kina włoskiego – Annie Girardot. Przez cały miesiąc widzowie będą mogli przypominać sobie jej kreacje w m.in. „Żyć aby żyć”, „Nie ma dymu bez ognia” czy „Rocco i jego Bracia”. Kolejną wspominaną w „Iluzjonie” aktorką jest ikona polskiej kinematografii – Irena Kwiatkowska. Nie sposób nie oddać hołdu tej wszechstronnej postaci, która zyskiwała sobie sympatię i uznanie widzów zarówno jako „kobieta pracująca” w serialu „Czterdziestolatek”, jak i w roli… siebie samej w „Jeszcze nie wieczór” Bławuta. W kwietniu w ramach serii Pożegnanie Ireny Kwiatkowskiej będzie można zobaczyć także „Motylem jestem, czyli romans czterdziestolatka” czy kultowe „Rozmowy kontrolowane”. ![]()
Wyszukaj / Kup Nieco sentymentalne Święto Kina Niemego także pozwoli zachwycić się tym, co minęło. Seanse z muzyką na żywo dla nowoczesnego, przyzwyczajonego do digitalizacji i nowych technologii widza mogą być zapadającą w pamięć alternatywą. W dniach 14-17 kwietnia „Iluzjon” przewidział nie tylko projekcje wczesnego kina polskiego, lecz także mini-przegląd filmów Friedricha Wilhelma Murnaua z okazji 80.rocznicy śmierci tego wielkiego klasyka kina – nie zabraknie słynnego „Nosferatu” ani „Fantoma”. Pojawi się także wieczór poświęcony Georgesowi Mélièsowi, którego filmy ilustrować muzycznie będzie zespół Pustki. Dla widzów ciekawych, jak okiem fachowca wygląda przeniesienie na ekran kina literatury pięknej, pojawi się seria seansów pod hasłem Od Cervantesa do Pereza-Reverte`a w ramach promocji książki z serii „Literatura na ekranie”. W dniach 8-13.04. będzie więc można porównać książkowe i kinowe wersje „Dziewiątych wrót”, „Krwi na piasku” czy „Przepiórki w płatkach róży”. Bardziej duchową stronę kina pozwoli odkryć cykl Nie samym chlebem człowiek żyje, poruszający kwestię kina wobec religii. Filmy różnych kultur i nurtów zgłębią temat przedstawiania kwestii religii i wiary na ekranie. Pozwoli na to przypomnienie sobie klasyków jak „Imię róży” czy „Siódma pieczęć”, lecz pojawi się także wciąż świeży film „Ludzie Boga” czy „Kundun – życie Dalajlamy” w reżyserii (co zaskakujące) Martina Scorsese. Dwa ostatnie cykle, jakimi raczy swoich gości „Iluzjon” w kwietniu, to Arcydzieła kina japońskiego oraz The Best of Polish Movies. Pierwszy z nich przywoła starsze japońskie filmy, jak „Tron we krwi”, „Gonza wojownik” czy „Ukrzyżowani kochankowie"; drugi zaś przypomni chociażby „Przypadek” Kieślowskiego czy „Yesterday” Piwowarskiego. Pełne kwietniowe kalendarium „Iluzjonu” dostępne na stronie: http://www.fn.org.pl. ![]() 4 kwietnia 2011 |
W niedzielę 14 maja ogłoszono laureatów nagrody Nebula za rok 2022.
więcej »Ogłoszono listę finalistów nagród Nebula za rok 2022. Nagrody te przyznawane są przez Amerykańskie Stowarzyszenie Pisarzy Fantasy i SF (Science Fiction Writers of America). Razem z Nebulami poznaliśmy nominacje do nagród Bradbury’ego i Andre Norton, które choć oficjalnie nie są kategoriami Nebuli, ale przyznawane są według tych samych zasad.
więcej »Marzenie archeologa
— Jarosław Loretz
Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz
Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Filmy Nowych Horyzontów 2011 (2/3)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Klasztor na polu bitwy
— Sebastian Chosiński
Polański w Powiększeniu
— Dyskusyjny Klub Filmowy „Powiększenie”
Co nam w kinie gra: Cena sławy
— Marta Bałaga
Wenecja 2014: Dwaj ludzie z trumną
— Marta Bałaga
Esensja ogląda: Grudzień 2013 (6)
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2013 (1)
— Gabriel Krawczyk, Konrad Wągrowski
Bo tak trzeba
— Ewa Drab
Uwierz w ducha
— Karol Kućmierz
Polański w stanie czystym
— Tomasz Rachwald
Disneyowska inscenizacja dla dzieci
— Urszula Lipińska
Nowości: Marzec 2004
— Konrad Wągrowski
DVD: Pianista
— Konrad Wągrowski
Filmoteka Narodowa
— Olimpiada Wiedzy o Filmie i Komunikacji Społecznej
Filmoteka Narodowa, Goethe-Institut w Warszawie, Teatr Wielki Opera Narodowa
— Warszawskie Dni Wagnera
Filmoteka Narodowa
— 35 mm historii piłki nożnej
Filmoteka Narodowa
— Zamknięnie kina Iluzjon w Bibliotece Narodowej
Filmoteka Narodowa
— Maj w Iluzjonie
Filmoteka Narodowa
— Konkurs na nazwy sal kina Iluzjon
Filmoteka Narodowa
— Przedpremierowe pokazy w kinie Iluzjon
Filmoteka Narodowa
— Billy Wilder w 10. rocznicę śmierci
Filmoteka Narodowa
— Mogiła nieznanego żołnierza w Warszawie
Filmoteka Narodowa
— Martin Scorsese – wirtuoz stylu w Iluzjonie
PyefMZ , [url=http://hfzdtubglzkl.com/]hfzdtubglzkl[/url], [link=http://jdfvrxtrfova.com/]jdfvrxtrfova[/link], http://kjkbacyctgsj.com/