Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 października 2021
w Esensji w Esensjopedii

Clint Eastwood
‹Za wszelką cenę›

WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZa wszelką cenę
Tytuł oryginalnyMillion Dollar Baby
Dystrybutor Best Film
Data premiery18 lutego 2005
ReżyseriaClint Eastwood
ZdjęciaTom Stern
Scenariusz
ObsadaHilary Swank, Clint Eastwood, Morgan Freeman
MuzykaClint Eastwood
Rok produkcji2004
Kraj produkcjiUSA
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Oscary ‘2004

Esensja.pl
Esensja.pl
Konrad Wągrowski
Clint Eastwood po 12 latach ponownie zgarnia pulę najważniejszych Oscarów! „Za wszelką cenę” uznane za najlepszy film 2004 roku!

Konrad Wągrowski

Oscary ‘2004

Clint Eastwood po 12 latach ponownie zgarnia pulę najważniejszych Oscarów! „Za wszelką cenę” uznane za najlepszy film 2004 roku!

Clint Eastwood
‹Za wszelką cenę›

WASZ EKSTRAKT:
90,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZa wszelką cenę
Tytuł oryginalnyMillion Dollar Baby
Dystrybutor Best Film
Data premiery18 lutego 2005
ReżyseriaClint Eastwood
ZdjęciaTom Stern
Scenariusz
ObsadaHilary Swank, Clint Eastwood, Morgan Freeman
MuzykaClint Eastwood
Rok produkcji2004
Kraj produkcjiUSA
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Historia lubi sie powtarzać. Po 12 latach od największego triumfu oscarowego Clinta Eastwooda za „Bez przebaczenia”, mieliśmy powtórkę owej nocy. Znów sam Eastwood odbierał Oscary za najlepszy film i reżyserię, a w przypadku najlepszej roli drugoplanowej Morgan Freeman (który przecież też występował w „Unforgiven”) zastąpił Gene Hackmana. „Za wszelką cenę” wzięło jeszcze jak najzupełniej zasłużoną statuetkę za rolę kobiecą Hilary Swank i z 4 nagrodami wygrało tegoroczne rozdanie Oscarów. Wydarzeniem była obecność na sali …96-letniej matki Clinta Eastwooda, która po raz drugi oglądała filmowy sukces swego syna… On sam zapewnił, że w gruncie rzeczy jest jeszcze dzieckiem, więc wiele możemy dalej po nim oczekiwać.
Największym przegranym okazał się jak zwykle Martin Scorsese. Co prawda jego „Aviator” zgarnął najwięcej – 5 Oscarów – ale głównie w mniej poważanych kategoriach technicznych. Wyjątkiem była statuetka za drugoplanową rolę Cate Blanchett.
Poza tym bez wielkich niespodzianek. Jamie Foxx zgodnie z oczekiwaniami triumfował otrzymanie nagrody za rolę Raya Charlesa, scenariusz oryginalny i nominowany trafiły w jak najlepsze ręce, podobnie laur dla filmu animowanego.
Mamy także nagrodę dla Polaka – Oscara za muzykę dla „Marzyciela” odebrał Jan A. P. Kaczmarek. Jest to pierwszy polski Oscar od Andrzeja Wajdy. Paradoksalnie akurat w tym roku telewizja postanowiła nie transmitować gali na żywo. Bez komentarza…
Z redaktorów Esensji w naszych typowaniach największym znawcą Amerykańskiej Akademii Filmowej okazał się Michał Chaciński, trafnie typując 10 na 12 Oscarów (w tym wszystkie główne kategorie) i przewidując ogólne trendy. Gratulujemy.
Najlepszy film: „Za wszelką cenę”
Najlepszy aktor: Jamie Foxx – „Ray”
Najlepszy aktor drugoplanowy: Morgan Freeman – „Za wszelką cenę”
Najlepsza aktorka: Hilary Swank – „Za wszelką cenę”
Najlepsza aktorka drugoplanowa: Cate Blanchett – „Aviator”
Najlepszy film animowany: „Iniemamocni”
Najlepsza reżyseria: Clint Eastwood – „Za wszelką cenę”
Najlepsze zdjęcia: „Aviator"- Robert Richardson
Najlepszy scenariusz adaptowany: „Bezdroża” – Alexander Payne i Jim Taylor
Najlepszy scenariusz oryginalny: „Zakochany bez pamięci” – Charlie Kaufman, Michel Gondry i Pierre Bismuth
Najlepszy film zagraniczny: „W stronę morza”
Najlepszy film dokumentalny: „Born Into Brothels”
Najlepszy montaż: „Aviator” – Thelma Schoonmaker
Najlepsza muzyka: „Marzyciel” – Jan A.P. Kaczmarek
Najlepsza piosenka: „Al Otro Lado Del Río” – „Dzienniki motocyklowe”
Najlepsza charakteryzacja: „Lemony Snicket i seria niefortunnych zdarzeń” – Valli O′Reilly i Mitchell Stone
Najlepsza scenografia i dekoracja wnętrz: „Aviator” – Dante Ferretti (scenografia) Francesca Lo Schiavo (dekoracja wnętrz)
Najlepsze kostiumy: „Aviator” – Sandy Powell
Najlepsze efekty specjalne: „Spider-Man 2” – John Dykstra, Scott Stokdyk, Anthony LaMolinara i John Frazier
Najlepszy montaż dźwięku: „Iniemamocni” – Michael Silvers i Randy Thom
Najlepszy dźwięk: „Ray” – Scott Millan, Greg Orloff, Bob Beemer i Steve Cantamessa
Najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny: „Mighty Times: The Children′s March”
Najlepszy animowany film krótkometrażowy: „Ryan”
Najlepszy aktorski film krótkometrażowy: „Wasp"
koniec
28 lutego 2005

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Copernicon 2021: spotkajmy się w Wirtualnym Toruniu!

5 VIII 2021

W tym roku Copernicon odbędzie się wyjątkowo w cyberprzestrzeni dzięki aplikacji Gather Town. Umożliwia ona uczestnictwo w festiwalu z dowolnego miejsca na świecie bez utraty unikalnej atmosfery konwentu fantastyki oraz stworzenie wrażenia faktycznej bliskości z innymi uczestnikami.

więcej »

Nebule 2020 przyznane

6 VI 2021

W sobotę 5 czerwca ogłoszono laureatów nagrody Nebula za rok 2020.

więcej »

Finaliści nagród Hugo 2021

13 IV 2021

Ogłoszono listę finalistów nagród Hugo 2021 za utwory, które swoją premierę miały w roku 2020.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Emocjonalny nokaut
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.