Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 16 grudnia 2019
w Esensji w Esensjopedii

‹23. Forum Kina Europejskiego Cinergia›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
MiejsceŁódź
Od23 listopada 2018
Do1 grudnia 2018

Klasyka na Cinergii z okazji stulecia niepodległości

Esensja.pl
Esensja.pl
Wśród wydarzeń filmowych tegorocznego Forum Kina Europejskiego CINERGIA w Łodzi, czeka na widzów specjalny przegląd filmowy z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, prezentujący najważniejsze dokonania polskiej kinematografii w okresie 1918-2018, a także pokaz wybitnego niemego dzieła filmowego z muzyką na żywo.

Klasyka na Cinergii z okazji stulecia niepodległości

Wśród wydarzeń filmowych tegorocznego Forum Kina Europejskiego CINERGIA w Łodzi, czeka na widzów specjalny przegląd filmowy z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, prezentujący najważniejsze dokonania polskiej kinematografii w okresie 1918-2018, a także pokaz wybitnego niemego dzieła filmowego z muzyką na żywo.

‹23. Forum Kina Europejskiego Cinergia›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
MiejsceŁódź
Od23 listopada 2018
Do1 grudnia 2018
Forum Kina Europejskiego Cinergia, Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny oraz Szkoła Filmowa w Łodzi zapraszają na Con Bravura. Dziesięć Dekad Niepodległości w Polskim Kinie – sekcję, do której wybrano charakterystyczne i bardzo ważne polskie filmy, po jednym tytule na jedną z dziesięciu dekad ostatnich stu lat naszego kraju. Każdemu filmowi towarzyszyło będzie wprowadzenie opisujące daną dekadę, a wybrane seanse zaszczycą swoją obecnością goście – Jerzy Stuhr („Amator”) i Maciej Drygas („Usłyszcie mój krzyk”). Seanse odbędą się w Szkole Filmowej w Łodzi, kinach Charlie oraz Helios – Sukcesja.
W sekcji zostaną zaprezentowane filmy:
1918-1928 – Szaleńcy, reż. Leonard Buczkowski
Projekt „Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach XI Priorytetu „Kultura i dziedzictwo kulturowe” Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
1929-1938 – Mir kumen on (Droga młodych), reż. Aleksander Ford
wspólny projekt Filmoteki Narodowej, The Museum of Modern Art, Deutsche Kinemathek oraz Lobster Films
1939-1948 – Zakazane piosenki, reż. Leonard Buczkowski
1949-1958 – Pokolenie, reż. Andrzej Wajda
1959-1968 – Nóż w wodzie, reż. Roman Polański
1969-1978 – Sanatorium pod klepsydrą, reż. Wojciech Jerzy Has
1979-1988 – Amator, reż. Krzysztof Kieślowski – spotkanie z Jerzym Stuhrem
1989-1998 – Usłyszcie mój krzyk, reż. Maciej Drygas – spotkanie z reżyserem
1999-2008 – Wesele, reż. Wojciech Smarzowski
2009-2018 – Wilkołak, reż. Adrian Panek
Program przygotowała i kuratorką sekcji jest Katarzyna Wajda historyk polskiego filmu i filmograf z Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego. Wstęp na pokazy jest wolny.
Z okazji rocznicy 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, 23. FKE CINERGIA zaprasza widzów na pokaz specjalny „Szachisty” z oryginalną muzyką Henriego Rabauda, w wykonaniu zespołu pod dyrekcją Martyny Szymczak i udziałem Hani Rani.
„The Chess Player” /"Szachista” (1927) w reżyserii Raymonda Bernarda to elektryzujące widowisko polskiego powstania przeciwko Rosjanom na Litwie w XVIII , które należy do najwybitniejszych osiągnięć epoki kina niemego. To znakomity francuski dramat, przedstawiający historię polskiego patriotyzmu, zdrady i poświęcenia. „Szachista” to wielki epos filmowy, pełen stylu, werwy i akcji. Film był sensacją w 1927 roku i nadal zadziwia współczesną publiczność.
1776. Polska. Wraz z rozbitą i rządzoną przez Rosję ojczyzną, polski szlachcic Bolesław Worowski kieruje tajnym ruchem wyzwolenia. Gdy Worowski zostaje ranny w bitwie, jego mentor, wynalazca Baron Wolfgang von Kempelen, konstruuje Turka, cudowny automat szachowy. Z przystojnym polskim szlachcicem ukrytym w środku, Turk pokonuje Rosjan – choćby tylko na szachownicy. Kiedy Katarzyna Wielka wzywa Turka do rosyjskiego cesarskiego dworu na mecz dowodzenia, los polskiej niepodległości leży w rękach szachisty.
Powieść Henri Dupuya-Mazuela opierała się na historii prawdziwego Turka, automatu, który wprawił w zdumienie najlepsze umysły Europy i Ameryki – w tym Benjamina Franklina, Edgara Allana Poe i Napoleona. Nakręcony na miejscu w Polsce, Francji i Szwajcarii, „Szachista” łączy wspaniałe dekoracje i tysiące statystów z polskiej kawalerii, stanowiące ucztę dla oczu i umysłu.
Pokaz odbędzie się 29 listopada, godz. 19.30 w Teatrze Muzycznym w Łodzi.
Bezpłatny odbiór biletów z przypisanym rzędem i miejscem w Teatrze Muzycznym (ul. Północna 47/51), Kinie Charlie (ul. Piotrkowska 203/205) do 26 listopada, w godzinach pracy kas. Po tym terminie wejście w ramach dostępności miejsc.
koniec
18 listopada 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nominacje do Złotych Globów 2020

9 XII 2019

W Los Angeles ogłoszono nominacje do Złotych Globów, filmowo-telewizyjnych nagród wręczanych przez Hollywoodzkie Stowarzyszenie Parsy Zagranicznej.

więcej »

Pierwszy zwiastun "Nie czas umierać"

4 XII 2019

W sieci ukazał się pierwszy zwiastun do 25 części przygód Jamesa Bonda. Premiera w polsce 3 kwietnia 2020.

więcej »

Top Marka 2019 - Sukces Esensji!
Esensja

2 XI 2019

Esensja znalazła się na drugim miejscu piszących o książkach portali internetowych w kraju!

więcej »

Polecamy

Darren Aronofsky „mother!”

Do sedna:

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.