Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 kwietnia 2020
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić

Laureaci 12. Festiwalu Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Polską”

Esensja.pl
Esensja.pl
Warszawska edycja 12. „Sputnika” dobiegła końca. Festiwal wyrusza teraz w filmową podróż po Polsce. Do kwietnia 2019 roku zagramy m.in. w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Białymstoku, Bydgoszczy, Szczecinie, Katowicach, Elblągu, Hajnówce, Kętrzynie, Łodzi, Nowym Sączu, Olsztynie i Płocku.

Laureaci 12. Festiwalu Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Polską”

Warszawska edycja 12. „Sputnika” dobiegła końca. Festiwal wyrusza teraz w filmową podróż po Polsce. Do kwietnia 2019 roku zagramy m.in. w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Białymstoku, Bydgoszczy, Szczecinie, Katowicach, Elblągu, Hajnówce, Kętrzynie, Łodzi, Nowym Sączu, Olsztynie i Płocku.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Jury w składzie: Joanna Kos-Krauze, Mirosław Haniszewski i Hanna Rydlewska przyznało Grand Prix w Konkursie Filmów Fabularnych 12. Sputnika dla filmu „Serce świata” Natalii Mieszczaninowej za „dyskretną, poruszającą opowieść o naszej samotności i pragnieniu akceptacji. Pozornie skromny film, opowiadający o ważnych sprawach”.
II Nagroda powędrowała do filmu „Car-ptak” Eduarda Nowikowa za „obraz, który udowadnia, że można i trzeba myśleć o filmach jako o dziełach sztuki”.
III Nagroda trafiła do filmu „Głębokie rzeki” Władimira Bitokowa za „bolesną, ale oszałamiającą wizualnie opowieść o niemożności porozumienia i nieuchronności przeznaczenia”.
Wyróżnienie przyznano także operatorce filmu „Ajka” (reż. Siergiej Dworcewoj) – Jolancie Dylewskiej „wyjątkowe połączenie wrażliwości, mistrzowskiego rzemiosła i psychologicznej głębi w opowiadaniu obrazem.”
Jury tegorocznego Konkursu Filmów Dokumentalnych w składzie: Krystian Matysek, Dominik Jagodziński, Małgorzata Steciak przyznało II Nagrodę filmowi „Oskar” Aleksandra Smolanskiego i Jewgienija Cymbała za „poruszającą opowieść, w której w losach artysty odbija się burzliwa historia ZSRR”.
III Nagrodę w Konkursie Filmów Dokumentalnych zdobył film „Front wschodni” Andrieja Osipowa za „kreatywne przetworzenie materiałów archiwalnych i wydobycie na pierwszy plan losu zwykłego niemieckiego żołnierza”.
Jury wyróżniło także dokument „Niedźwiedzie Kamczatki. Początki Życia” Iriny Żurawlowej, Władisława Griszyna za „profesjonalne uchwycenie piękna rosyjskiej przyrody”.
Serca naszych najmłodszych widzów zdobył „Ostatni bohater” w reżyserii Dmitrija Diaczenko.
koniec
19 listopada 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

WĘŻE 2020. „Futro z misia” najgorszym filmem roku

1 IV 2020

Popkulturalna Akademia Wszystkiego już po raz dziewiąty przyznała Węże – nagrody dla najgorszych filmów roku. Najwięcej wyróżnień i tytuł najgorszego filmu roku otrzymało „Futro z misia” w reżyserii Kacpra Anuszewskiego i Michała Milowicza, które triumfowała w aż 4 kategoriach.

więcej »

„Misz Masz czyli Kogel Mogel 3” na czele nominacji do Węży 2020

10 III 2020

Popkulturowa Akademia Wszystkiego (PAW) w dniu 1 IV 2020 r. po raz dziewiąty przyzna wyróżnienia dla najgorszych polskich produkcji kinowych. Zanim jednak to nastąpi czas ogłosić nominacje.

więcej »

Nominacje do Nebuli 2019

28 II 2020

Ogłoszono nominacje do nagród Nebula za rok 2019. Nagrody te przyznawane są przez Amerykańskie Stowarzyszenie Pisarzy Fantasy i SF (Science Fiction Writers of America). Razem z Nebulami poznaliśmy nominacje do nagród Bradbury’ego i Andre Norton, które choć oficjalnie nie są kategoriami Nebuli, ale przyznawane są według tych samych zasad.

więcej »

Polecamy

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.