Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 7 lipca 2020
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić

Laureaci 12. Festiwalu Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Polską”

Esensja.pl
Esensja.pl
Warszawska edycja 12. „Sputnika” dobiegła końca. Festiwal wyrusza teraz w filmową podróż po Polsce. Do kwietnia 2019 roku zagramy m.in. w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Białymstoku, Bydgoszczy, Szczecinie, Katowicach, Elblągu, Hajnówce, Kętrzynie, Łodzi, Nowym Sączu, Olsztynie i Płocku.

Laureaci 12. Festiwalu Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Polską”

Warszawska edycja 12. „Sputnika” dobiegła końca. Festiwal wyrusza teraz w filmową podróż po Polsce. Do kwietnia 2019 roku zagramy m.in. w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Białymstoku, Bydgoszczy, Szczecinie, Katowicach, Elblągu, Hajnówce, Kętrzynie, Łodzi, Nowym Sączu, Olsztynie i Płocku.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Jury w składzie: Joanna Kos-Krauze, Mirosław Haniszewski i Hanna Rydlewska przyznało Grand Prix w Konkursie Filmów Fabularnych 12. Sputnika dla filmu „Serce świata” Natalii Mieszczaninowej za „dyskretną, poruszającą opowieść o naszej samotności i pragnieniu akceptacji. Pozornie skromny film, opowiadający o ważnych sprawach”.
II Nagroda powędrowała do filmu „Car-ptak” Eduarda Nowikowa za „obraz, który udowadnia, że można i trzeba myśleć o filmach jako o dziełach sztuki”.
III Nagroda trafiła do filmu „Głębokie rzeki” Władimira Bitokowa za „bolesną, ale oszałamiającą wizualnie opowieść o niemożności porozumienia i nieuchronności przeznaczenia”.
Wyróżnienie przyznano także operatorce filmu „Ajka” (reż. Siergiej Dworcewoj) – Jolancie Dylewskiej „wyjątkowe połączenie wrażliwości, mistrzowskiego rzemiosła i psychologicznej głębi w opowiadaniu obrazem.”
Jury tegorocznego Konkursu Filmów Dokumentalnych w składzie: Krystian Matysek, Dominik Jagodziński, Małgorzata Steciak przyznało II Nagrodę filmowi „Oskar” Aleksandra Smolanskiego i Jewgienija Cymbała za „poruszającą opowieść, w której w losach artysty odbija się burzliwa historia ZSRR”.
III Nagrodę w Konkursie Filmów Dokumentalnych zdobył film „Front wschodni” Andrieja Osipowa za „kreatywne przetworzenie materiałów archiwalnych i wydobycie na pierwszy plan losu zwykłego niemieckiego żołnierza”.
Jury wyróżniło także dokument „Niedźwiedzie Kamczatki. Początki Życia” Iriny Żurawlowej, Władisława Griszyna za „profesjonalne uchwycenie piękna rosyjskiej przyrody”.
Serca naszych najmłodszych widzów zdobył „Ostatni bohater” w reżyserii Dmitrija Diaczenko.
koniec
19 listopada 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nominacje do Śląkfy za rok 2019

13 VI 2020

Śląski Klub Fantastyki ogłosił nominacje do Śląkf za rok 2019. Zapraszamy do lektury listy nominacji wraz z ich uzasadnieniami.

więcej »

Nebule 2019 przyznane

31 V 2020

W sobotę 30 maja ogłoszono laureatów nagrody Nebula za rok 2019.

więcej »

Finaliści nagród Hugo 2020 i Retro Hugo 1945

8 IV 2020

Ogłoszono listę finalistów nagród Hugo 2020 i Retro Hugo 1945 za utwory, które swoją premierę miały odpowiednio w latach 2019 i 1944.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.

Do sedna:

Kevin Smith. Szczury z supermarketu.
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata.
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Birdman.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Biutiful.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Babel.
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. 21 gramów.
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.