Co nam w kinie gra: I’ll be back! (05.06.2009)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „Terminator: Ocalenie”, „Ja cię kocham, a ty z nim”, „Afonia i pszczoły”, „Nad jeziorem Tahoe” i „Home: S.O.S. Ziemia”.
EsensjaCo nam w kinie gra: I’ll be back! (05.06.2009)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „Terminator: Ocalenie”, „Ja cię kocham, a ty z nim”, „Afonia i pszczoły”, „Nad jeziorem Tahoe” i „Home: S.O.S. Ziemia”. Co tydzień w piątek punktualnie o godzinie 10:00 szukajcie na naszych łamach poradnika, mającego pomóc wybrać wam premiery filmowe, na które w najbliższy weekend warto wybrać się do kina. Jeśli natomiast chcecie nadrobić zaległości – sprawdzajcie, co warto zobaczyć według Zgryźliwych Tetryków. Czwarta część słynnego cyklu. Akcja filmu osadzona jest w post-apokaliptycznym 2018 roku. John Connor to człowiek, którego przeznaczeniem jest prowadzić opór przeciwko Skynet i armii Terminatorów. Ale przyszłość, w którą Connor od początku wierzył, zostaje częściowo zmieniona na skutek pojawienia się Marcusa Wrighta, obcego, którego ostatnim wspomnieniem jest pobyt w celi śmierci. Connor musi teraz zdecydować czy Marcus został przysłany z przyszłości, czy jest zbiegiem z przeszłości... Czytaj w „Esensji": Michał R. Wiśniewski „Serce cyborga”: A więc to jest przyszłość, przed którą ostrzegała cię matka. Po tylu latach przygotowań John Connor ma wreszcie okazję zmierzyć się z pełną potęgą maszyn SkyNetu. „Terminator: Ocalenie” – elektroniczny morderca jest znowu poważny. Czytaj całą recenzję. Tetrycy o filmie: Wojciech Orliński: That’s entertainment! W pierwszym Terminatorze radziła mnie kiczowatość sceny, w której gąsienica robota bojowego rozjeżdża ludzkie czaszki. Cóż, byłem wtedy snobistycznym nastolatkiem domagającym się więcej science w science fiction. Czwórka to jakby bardzo pomysłowe rozbudowanie tej sceny tak, żeby w szerszym kontekście miała sens. Kinda sorta, bo wciąż podstawową nielogicznością jest to, że Skynet mógłby ludzi po prostu załatwić bronią biologiczną i/lub chemiczną, a z niejasnych przyczyn woli produkować zabójcze roboty. (9/10) Piotr Dobry: To nie jest tak, że ja tu oczekiwałem jakichś ambitnych czy odkrywczych treści. Przecież można zrobić fajny rozrywkowy film li tylko o robotach napierdalających się z ludźmi (patrz: „Transformers”). Ale do tego wypadałoby wiedzieć, co to narracja, co to ekspozycja, o prowadzeniu aktorów (nie pamiętam gorszego Bale’a) nie wspominając. A z McG taki reżyser, jak z McD ekskluzywna restauracja. Nie można było zatrudnić kogoś znającego się na, nomen omen, robocie? (5/10) Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.3/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 34% • • • Historia pewnego wdowca samotnie wychowującego trzy córki i piszącego porady dla rodziców w lokalnej gazecie. Jego surowe zasady moralne wystawione zostaną na próbę, kiedy bez pamięci zakochuje się w narzeczonej swojego młodszego brata. Czytaj w „Esensji": Katarzyna Bluszcz „Prawdziwe życie”: „Dan in Real Life” (fatalne przetłumaczony przez dystrybutora tytuł na „Ja cię kocham a ty z nim”) jest typową komedią romantyczną. Spośród wielu innych produkcji tego typu film wyróżnia jednak postać głównego bohatera – człowieka w średnim wieku o dość ustabilizowanym życiu emocjonalnym i zawodowym, w którego życie nagle wkrada się nieprzewidywalny czynnik – kobieta idealna. Czytaj całą recenzję. Tetrycy o filmie: Piotr Dobry: Brawa za polski tytuł, „Wirujący seks” zyskał groźnego konkurenta! Sam film na szczęście jest dużo lepszy aniżeli sugeruje dystrybutor – bliżej mu do produkcji pokroju „The Family Stone” niż do komromów z Sandrą Bullock. (8/10) Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.0/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 65% • • • Nowy film Jana Jakuba Kolskiego. Afonia od dziecka zajęta dociekaniem kształtu świata. Zbiera miody niepodobne do innych miodów, uspokaja pszczele roje. Nie rozstaje się ze swoją wojskową kamerą, którą filmuje wszystko, co jej zdaniem na to zasługuje. Rafał - kiedyś światowej sławy zapaśnik, ukrywający się pod czarną maską. Teraz sparaliżowany po wypadku, całkowicie uzależniony od swojej żony Afonii. Wymyślił kilka śmiertelnie niebezpiecznych chwytów zapaśniczych... Tetrycy o filmie: Beata Zatońska: Mocne, emocjonalne kino, pełne tajemnic, nieprzewidywalne. Opowieść o niepohamowanej sile miłości (różnych jej odcieniach), która ogarnia opiekującą się chorym mężem, dawnym zapaśnikiem, Afonię. J.J. Kolski zaskakuje, nie szczędzi niespodzianek, stawia widzowi wymagania. Nie ma tu artystycznych kompromisów, jest zdecydowane podążanie własną artystyczną ścieżką. Za uwagę film odwdzięcza się sowicie. (9/10) Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. • • • Historia 16-letniego Juana, który zmęczony ciągłymi rodzinnymi problemami, wsiada do samochodu i rusza w podróż. Jego ucieczka kończy się na telegraficznym słupie. Dalszą historię wypełniają poszukiwania zamiennych części oraz mechanika, który naprawi samochód. W tle następuje stopniowe odkrywanie ukrytej pod spodem tragedii. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.1/10 • • • Po raz pierwszy na świecie, jednego dnia, w Dniu Ziemi, 5 czerwca 2009 - równocześnie w 85 krajach, w kinach, w telewizji, na DVD i w Internecie będzie miała miejsce premiera największego na świecie multimedialnego wydarzenia pro-ekologicznego. Wspólny projekt Luca Bessona i fotografa Yanna Arthusa-Bertranda to zapierające dech w piersiach, piękne i poruszające obrazy. To niesamowita podróż w głąb australijskiej rafy koralowej... Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. ![]() 5 czerwca 2009 |
W niedzielę 14 maja ogłoszono laureatów nagrody Nebula za rok 2022.
więcej »Ogłoszono listę finalistów nagród Nebula za rok 2022. Nagrody te przyznawane są przez Amerykańskie Stowarzyszenie Pisarzy Fantasy i SF (Science Fiction Writers of America). Razem z Nebulami poznaliśmy nominacje do nagród Bradbury’ego i Andre Norton, które choć oficjalnie nie są kategoriami Nebuli, ale przyznawane są według tych samych zasad.
więcej »Marzenie archeologa
— Jarosław Loretz
Indianie też nie mieli się czego wstydzić
— Jarosław Loretz
Życie miejskie dla ubogich
— Jarosław Loretz
Drama na trzy ręce
— Jarosław Loretz
Nie, nie, wejście od frontu odpada
— Jarosław Loretz
Technika zgniłego Zachodu
— Jarosław Loretz
Tam, gdzie nikt nie patrzy
— Jarosław Loretz
Czy Herkules była kobietą?
— Jarosław Loretz
Prosimy nie regulować monitora
— Jarosław Loretz
Patyki eliminacji
— Jarosław Loretz
Terminator: Brzydko, szybko i radośnie
— Przemysław Romański
Terminator: Duch w maszynie, ale maszyna bez ducha
— Jakub Gałka
Terminator: Serce cyborga
— Michał R. Wiśniewski
Prawdziwe życie
— Katarzyna Bluszcz
Czterominutowy zwiastun oraz zdjęcia z „Terminatora: Ocalenie”
Kolejny plakat z „Terminator: Ocalenie”
Najnowsze zdjęcia z „Terminator: Ocalenie”
Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński
Umrika
— Sebastian Chosiński
„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski
Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński
Slow West
— Sebastian Chosiński
Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński
Steve Jobs
— Kamil Witek
Pakt z diabłem
— Marta Bałaga
Intruz
— Sebastian Chosiński
W piwnicy
— Marta Bałaga
Niania średnio tania
— Jarosław Loretz
Krótko o filmach: Houston, mamy kłopot
— Jarosław Loretz
Krótko o filmach: Powrót Bena
— Konrad Wągrowski
O dojrzewaniu – dla wytrwałych
— Sebastian Chosiński
A więc standard
— Jakub Gałka
Esensja czyta: Styczeń 2011
— Jędrzej Burszta, Anna Kańtoch, Joanna Kapica-Curzytek, Marcin Mroziuk, Beatrycze Nowicka, Joanna Słupek, Agnieszka Szady, Monika Twardowska-Wągrowska, Mieszko B. Wandowicz, Konrad Wągrowski
Wenecka utopia
— Patrycja Rojek
Ptaki tak wysoko nie dolatują... Ale Aniołki tak!
— Marcin Herman
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
Do kina marsz: Marzec 2020
— Esensja
Do kina marsz: Luty 2020
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Do kina marsz: Styczeń 2020
— Esensja
Do kina marsz: Grudzień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Listopad 2019
— Esensja
Do kina marsz: Październik 2019
— Esensja
Do kina marsz: Wrzesień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Sierpień 2019
— Esensja