Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 stycznia 2020
w Esensji w Esensjopedii

Filmy

Magazyn CXCII

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Serialomaniak.pl Skapiec.pl

Nowości

kinowe (wybrane)

więcej »

dvd i blu-ray

więcej »

Zapowiedzi

kinowe

więcej »

dvd i blu-ray (wybrane)

więcej »
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Co nam w kinie gra: Lotem bliżej, przy pełni straszniej (26.02.2010)

Esensja.pl
Esensja.pl
Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „W chmurach”, „Wilkołak”, „Odbicie zła”, „Las”, „Niezasłane łóżka”, „Kocham kino” i „Zabriskie Point”.

Esensja

Co nam w kinie gra: Lotem bliżej, przy pełni straszniej (26.02.2010)

Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „W chmurach”, „Wilkołak”, „Odbicie zła”, „Las”, „Niezasłane łóżka”, „Kocham kino” i „Zabriskie Point”.

Co tydzień w piątek punktualnie o godzinie 10:00 szukajcie na naszych łamach poradnika, mającego pomóc wybrać wam premiery filmowe, na które w najbliższy weekend warto wybrać się do kina. Jeśli natomiast chcecie nadrobić zaległości – sprawdzajcie, co warto zobaczyć według Zgryźliwych Tetryków.

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
W chmurach
Ryan Bingham to profesjonalista specjalizujący się w "doradztwie dotyczącym zmian w karierze zawodowej" (eufemistyczne ujęcie zwalniania pracowników). Życie Ryana to ciągła podróż, jego mieszkanie to tylko puste miejsce. Podczas jednej z podroży poznaje Alex i zaczyna myśleć o zmianie stylu życia. Czy tak się stanie?
Czytaj w „Esensji”:
Nazywany reżyserskim objawieniem ostatnich lat, wychwalany za ubieranie ważnych społecznie tematów w humorystyczne szaty, łącząc lekki, niezobowiązujący klimat z zaproszeniem do szerszej refleksji. Z mojej perspektywy jednak filmowiec nierówny, podejmujący ciekawe zagadnienia w intrygujący sposób, lecz poruszający się po emocjonalnych peryferiach, nie potrafiąc stworzyć jednolitego, wiarygodnego świata. „W chmurach” jednak Jasonowi Reitmanowi wreszcie udało się wyklarować swój autorski styl. (80%)
Urszula Lipińska pisze w relacji z Camerimage:
Nieco słabsze od „Dziękujemy za palenie”, nieco lepsze od „Juno”. Drobne wady nie mają tu jednak większego znaczenia. Wdzięk, klasa i sympatia zarówno do bohaterów, jak i do widza, wytrąciły oręż najbardziej wymyślnym filmom pokazywanym na festiwalu. Składający się z trzech produkcji dorobek Reitmana teraz już oficjalnie i z pełnym przekonaniem można uznać za twórczość konsekwentnej osobowości reżyserskiej. Osobowości pomysłowej, małym krokami i cierpliwie zmierzającej do filmu, który kiedyś zapisze się w historii jako arcydzieło, choć nie będzie ani obrazem wystawnym, ani wybitnie wirtuozerskim, ani fabularnie wydumanym. Kapitalnie prowadzeni aktorzy, nadzwyczajna płynność zacierania granic między konwencjami, świetna ścieżka dźwiękowa, błyskotliwe dialogi, ale przede wszystkim: niekonwencjonalny temat ujęty w nieoczywisty sposób. Niezależni amerykańscy reżyserzy już zdążyli skompromitować te wartości, wykrzywić je i wykpić. Reitman przywraca im dawny blask.
Czytaj cały tekst.
Tetrycy o filmie:
Ula Lipińska: Kiedy w niebie rozdawali talent, Jason Reitman musiał się ustawić w kolejce dwa razy. Słyszałam, że „W chmurach” opowiada historyjkę do bólu zwyczajną, gdzie indziej znowu, że co do sekundy wykoncypowaną. Kogo to obchodzi, skoro Reitman jest po prostu niezdolny do sztuczności na ekranie. Najbardziej ekscentryczne pomysły (jak np. zdjęcie młodej pary podróżujące z bohaterem) sprzedaje z naturalnością i ciepłym uśmiechem. Awers wszelakich filmów o zagubieniu w wielkich metropoliach i samotności w szklanych biurowcach – po seansie kilka ważnych dotąd tytułów na ten temat przestaje się w ogóle liczyć. (8/10)
Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.9/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 90%
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Wilkołak
Bohaterem opowieści jest mężczyzna, który po długim pobycie w Stanach Zjednoczonych powraca do swojego rodzinnego domu w wiktoriańskiej Wielkiej Brytanii. Tutaj zostaje ugryziony przez wilkołaka i sam zaczyna się zmieniać w obrośniętego futrem potwora.
Czytaj w „Esensji”:
Ocena widzów wg www.imdb.com: 6.4/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 33%
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Odbicie zła
Bohaterką historii jest kobieta, która traci kontrolę nad swoim życiem po tym jak przypadkowo na ulicy spotyka swojego sobowtóra. Usiłując rozwikłać tajemnicę, przekonuje się, że w całą sprawę mogą być zamieszani jej przyjaciele i rodzina.
Czytaj w "Esensji":
Nie thriller, a horror raczej, choć krwi nie ma tu zbyt wiele. Zamiast tego są ładne ujęcia niepokojąco sterylnej i pustej metropolii, której odrealniony charakter podkreśla niespokojna muzyka. Dzięki temu udaje się reżyserowi przynajmniej na początku utrzymać widza w napięciu, tym przyjemniejszym, że budowanym dość niestandardowymi metodami. Dalej jest już niestety gorzej, bo nie dzieje się w „Odbiciu zła” zbyt wiele, poza snującą się z przestraszoną miną bohaterką, a ileż razy można tej ostatniej kazać powolnym krokiem i przy narastającej muzyce zbliżać się do drzwi, winkla czy innego miejsca zza którego może wyskoczyć Straszne Coś. Oczywiście nie wyskakuje, a z czasem widz się tą zabawą w kotka i myszkę nudzi. Rozczarowuje też finał i wyjaśnienie całej intrygi… którego właściwie nie ma, a na pewno nie ma na poziomie racjonalnym (stąd też film bliższy jest nadprzyrodzonemu horrorowi niż realistycznemu psychologicznemu thrillerowi). Kilka scen jednak się filmowcom udało, a i nastrój przez pierwszą połowę „Odbicie…” buduje fajny – szkoda, że nie dorównał temu scenariusz. (50%)
Czytaj cały tekst.
Ocena widzów wg www.imdb.com: 5.6/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 31%
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Las
Film aktorski z elementami animacji. Starszy, schorowany ojciec i opiekujący się nim syn. Codzienne zabiegi pielęgnacyjne, z trudem jedzone posiłki, strzępki rozmów. I montowane równolegle sekwencje wspólnej wędrówki przez las. Przejmująca opowieść o sprawach najważniejszych - szukaniu wzajemnego porozumienia, przełamywaniu barier, zaufaniu, uczuciu, potrzebie bliskości.
Tetrycy o filmie:
Ula Lipińska: Wobec tajemnicy śmierci wszyscy jesteśmy bezradni, a w „Lesie” widać, że artyści także. Wyraźnie Dumała koncentruje się stronie wizualnej, dążąc raczej do oddziaływania na zmysły widza i nieprzesadnie bacząc na resztę. Jego film wymienia z widzem parę obojętnych słów, chłodnych zdań i banalnych uwag o umieraniu w oparciu o proste metafory i opozycje. Dom to przestrzeń we władzy syna, w lesie przewodzi ojciec. W domu ojciec jest bezradny, w lesie odwrotnie. W domu wygrywa młodość, w lesie – doświadczenie. I tak dalej, bez końca. Dla polskiego kina taki film to może nowość i symbol odwagi, ale w europejskich i azjatyckich kinematografiach podobnych rzeczy powstało już na pęczki. (4/10)
Ocena widzów wg www.imdb.com: 6.8/10
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Niezasłane łóżka
Zabawna opowieść o dwojgu młodych ludzi, którzy żyją niemal obok siebie, a których ścieżki nigdy się nie przecinają, do dnia w którym los bierze sprawy w swoje ręce. Mimo, że Axl i Vera mieszkają w tym samym budynku, ich ścieżki długo się nie przecinają. Ich historie - zabawne i tajemnicze, romantyczne i przejmujące – nawiązują do siebie i tworzą kontrasty, by wreszcie ostatecznie się zderzyć.
Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.4/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 76%
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Kocham kino
Trzydziestu sześciu powszechnie znanych reżyserów z pięciu kontynentów i dwudziestu pięciu krajów, w trzyminutowej formie składa hołd kinu - magicznemu miejscu komunii miłośników filmu z całego świata.
Ocena widzów wg www.imdb.com: 6.8/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 100%
• • •
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Zabriskie Point
Tytułowe Zabriskie Point to miejsce w słynnej Dolinie Śmierci w Kalifornii. Na uniwersytecie w Los Angeles dochodzi do rozruchów. Do kolorowych studentów, występujących przeciwko dyskryminacji rasowej, przyłączają się biali. Żądają równych praw, zapewnienia miejsc pracy. Podczas demonstracji ginie policjant. Świadkiem wydarzeń jest Mark, który ucieka z miasta skradzioną awionetką, tym samym rzucając na siebie podejrzenie o udział w strzelaninie, w której zginął policjant. Na pustyni w Arizonie spotyka hipiskę Darię.
Ocena widzów wg www.imdb.com: 6.9/10
Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 61%
koniec
26 lutego 2010

Komentarze

26 II 2010   11:47:51

Autor zapomniał dodać, iż "Zabriskie Point" jest ucztą dla fanów twórczości legendardnego zespołu "Pink Floyd".

27 II 2010   19:28:46

Bez przesady, męczyć się półtorej godziny, by wysłuchać fragmentu utworu, lepiej sięgnąć po soundtrack. A scena finałowa jest zdecydowanie przereklamowana.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Boże Ciało nominowane do Oscara!

13 I 2020

Dziś w Los Angeles ogłoszono nominacje do nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej. Polskie „Boże ciało” otrzymało nominację w kategorii najlepszego filmu międzynarodowego!

więcej »

„1917” i „Pewnego razu w… Hollywood” zwycięzcami Złotych Globów!

6 I 2020

Film Sama Mendesa nieoczekiwanie zdystansował konkurencję i zgarnął statuetkę za Najlepszy film dramatyczny i Reżyserię. Dziewiąty film Quentina Tarantino triumfował w kategorii Najlepsza komedia/musical, Rola drugoplanowa i Scenariusz.

więcej »

Boże Ciało na skróconej oscarowej liście!

17 XII 2019

Polski kandydat do Oscara znalazł się na shortliście filmów międzynarodowych z szansami na nominację.

więcej »

Polecamy

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.

Do sedna:

Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Czarny łabędź.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński

Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Oscarowy remanent w kinie Iluzjon
— Filmoteka Narodowa

Druga odsłona kina drogi w Gdańsku
— Akademickie Centrum Kultury Uniwersytetu Gdańskiego „Alternator”, Dyskusyjny Klub Filmowy Uniwersytetu Gdańskiego „Miłość Blondynki”

Kino drogi w DKF Miłość Blondynki
— Akademickie Centrum Kultury Uniwersytetu Gdańskiego „Alternator”, Dyskusyjny Klub Filmowy Uniwersytetu Gdańskiego „Miłość Blondynki”

SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (16)
— Jakub Gałka

Czekając na arcydzieło
— Patrycja Rojek

Złe odbicie, niedobre
— Jarosław Loretz

Groza na wrzosowisku
— Tomasz Rachwald

W poszukiwaniu drugiego pilota
— Dariusz Kuźma

SPF - Subiektywny Przegląd Filmów (13)
— Jakub Gałka

Nowy zwiastun „Wilkołaka”

Z tego cyklu

Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński

Umrika
— Sebastian Chosiński

„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski

Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński

Slow West
— Sebastian Chosiński

Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński

Steve Jobs
— Kamil Witek

Pakt z diabłem
— Marta Bałaga

Intruz
— Sebastian Chosiński

W piwnicy
— Marta Bałaga

Tegoż twórcy

Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Amores perros.
— Marcin Knyszyński

Cinergia 2019: Dżihad trzynastolatka
— Konrad Wągrowski

Klasyka kina radzieckiego: Miłość to wielkie słowo i marne uczucie
— Sebastian Chosiński

Krótko o filmach: Manifest artysty
— Miłosz Cybowski

Esensja ogląda: Listopad 2017 (2)
— Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk

Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek

East Side Story: Azyl w samym środku Piekła
— Sebastian Chosiński

16. T-Mobile Nowe Horyzonty: Będąc młodą lekarką…
— Kamil Witek

Co za dzień! Co za cudowny dzień!
— Piotr Dobry

Esensja czyta: Styczeń 2016
— Miłosz Cybowski, Jacek Jaciubek, Anna Kańtoch, Joanna Kapica-Curzytek

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.