Co nam w kinie gra: Z powrotem do króliczej nory (05.03.2010)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „Alicja w Krainie Czarów”, „Słyszeliście o Morganach?”, „Liban” i „Opętani”.
EsensjaCo nam w kinie gra: Z powrotem do króliczej nory (05.03.2010)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „Alicja w Krainie Czarów”, „Słyszeliście o Morganach?”, „Liban” i „Opętani”. Co tydzień w piątek punktualnie o godzinie 10:00 szukajcie na naszych łamach poradnika, mającego pomóc wybrać wam premiery filmowe, na które w najbliższy weekend warto wybrać się do kina. Jeśli natomiast chcecie nadrobić zaległości – sprawdzajcie, co warto zobaczyć według Zgryźliwych Tetryków. Kolejna ekranizacji słynnej powieści Lewisa Carrolla. Alicja, spędzając leniwie czas ze swoją siostrą, widzi Białego Królika w ubraniu, niosącego zegarek kieszonkowy. Podąża za nim w głąb króliczej nory i spada głęboką studnią, mijając półki pełne dziwnych przedmiotów. Po bezpiecznym lądowaniu w długim przedsionku znajduje szklany stół ze złotym kluczem. Szukając dziurki, do której by pasował klucz, znajduje małe drzwiczki, a za nimi piękny ogród. Jest jednak za duża, by się przez nie przecisnąć… Czytaj w „Esensji”: Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.5/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 57% • • • Pewne małżeństwo jest świadkiem morderstwa w Nowym Jorku. W ramach programu ochrony świadków trafiają do miasteczka w Wyoming. Czytaj w „Esensji": Jakub Gałka pisze w Subiektywnym Przeglądzie Filmów: Niestety słyszeliśmy i chcemy jak najszybciej zapomnieć. Ten film nie jest bardzo zły, nijaki czy głupi – jest do bólu sztampowy. Posklejany z dobrze znanych klisz z filmów o nielubiącej się parze odbudowującej uczucie i, przede wszystkim, obrazów o „city slickers”, mieszczuchach udających się na zachód i doznających zderzenia kultur dotkliwie boli w trakcie oglądania. Trzeba bowiem znosić nie tylko drewniane aktorstwo Granta i Parker (słuszna nominacja do Razzie!), ale też dowcipy w rodzaju „to chyba Sarah Palin” na widok kobiety ze strzelbą, „wolę umrzeć w NY niż żyć gdzie indziej”, czy spotkania z niedźwiedziem grizzly polegające na rozpaczliwym czytaniu poradnika na temat takich właśnie przypadków. A wszystko po to, by dowiedzieć się, że nowojorczycy są „be” bo się rozwodzą, nie mają dzieci i jadają sałatki, a kowboje to są fajni bo noszą strzelby, mówią „Howdy” zamiast „Dzień dobry” i wpieprzają na śniadanie góry bekonu z jajecznicą. Jest jeden niezły dowcip polegający na rozszyfrowaniu przez dziarską kowbojkę skrótu PETA – People for Eating Tasty Animals, ale dla tego jednego rodzynka nie warto oglądać całego filmu. (30%) Czytaj cały tekst. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 3.5/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 13% • • • Pierwsza wojna libańska, czerwiec 1982 rok. Grupa żołnierzy piechoty, wspomagana przez czołg wyrusza, aby przeszukać okolice wrogiego miasta, które zostało zbombardowane przez Izraelskie Siły Powietrzne. Misja okazuje się śmiertelną pułapka. Urszula Lipińska pisze w relacji z Camerimage: Istotnie, zdjęcia należały do bardziej oryginalnych w konkursie festiwalu, na czym jednak oryginalność samego filmu się kończyła. Samuel Maoz, człowiek, który przeżył wojnę, nosi ją we wspomnieniach zadziwiająco bliskich tak krytykowanym kliszom z amerykańskiego kina. Na ekranie pojawia się więc niepotrzebna śmierć młodych, cierpienie cywilów i wyniszczenie miasta, z właściwym patosem zaakcentowane w narracyjnym chaosie „Libanu”. Próba uchwycenia stanu umysłu człowieka na wojnie została tu niepotrzebnie osłabiona przez pomysły rodem z podręcznika strasznego ekranowego kiczu: rozczulające zbliżenia na przerażone oczy chłopców czy strużki potu malowniczo spływające po ich skroniach. Maoz przyciąga nimi uwagę. Niepostrzeżenie przestawia widza na emocjonalnie nieadekwatny kierunek odbioru tego filmu, oglądaniu którego częściej towarzyszy estetyczny zachwyt niż psychiczny wstrząs. Czytaj cały tekst. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.8/10 • • • Po tym jak w okolicy rozbija się samolot przewożący nową broń biologiczną i dochodzi do skażenia wody, mieszkańcy małego amerykańskiego miasteczka zaczynają się zachowywać coraz bardziej agresywnie i nieprzewidywalnie. Tetrycy o filmie: Piotr Dobry: Nie przypuszczałem, że reżyser „Sahary” kiedykolwiek mi czymś zaimponuje. Eisner podszedł do klasyka Romero podobnie jak Snyder. Nie tylko dlatego, że rozpoczął film kawałkiem Johnny’ego Casha. Nowi „The Crazies” górują nad starymi dużo lepszym aktorstwem, dużo bardziej profesjonalną realizacją, dużo większą dozą humoru i dużo bardziej pesymistyczną wymową, podyktowaną zeitgeistem. A wszystko to przy niewielkiej stracie klimatu. Brawo! (8/10) Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.4/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 70% ![]() 5 marca 2010 |
W sobotę 21 maja ogłoszono laureatów nagrody Nebula za rok 2021.
więcej »Polska Fundacja Fantastyki Naukowej już w najbliższą sobotę inauguruje cykl spotkań literacko-naukowych „Fantastyka i Futurologia”.
więcej »Ogłoszono listę finalistów nagród Hugo 2022 za utwory, które swoją premierę miały w roku 2021.
więcej »Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński
Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński
Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński
Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Metoda w szaleństwie
— Ewa Drab
Oblicza wojny
— Dariusz Kuźma
SPF - Subiektywny Przegląd Filmów (13)
— Jakub Gałka
Szalony Kapelusznik opowiada o sobie
Ładne obrazki z „Alicji w Krainie Czarów”
Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński
Umrika
— Sebastian Chosiński
„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski
Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński
Slow West
— Sebastian Chosiński
Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński
Steve Jobs
— Kamil Witek
Pakt z diabłem
— Marta Bałaga
Intruz
— Sebastian Chosiński
W piwnicy
— Marta Bałaga
Solidarni z uchodźcami
— Piotr Dobry
Esensja ogląda: Październik 2016 (3)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak
Esensja ogląda: Kwiecień 2016 (1)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak
Esensja ogląda: Październik 2015 (2)
— Jarosław Loretz, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Gdzie jest autor?
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Esensja ogląda: Luty 2013 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Marcin T.P. Łuczyński, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Dla dużych dzieci
— Małgorzata Steciak, Onet
Horrorek, horroreczek
— Agnieszka Szady
Esensja ogląda: Listopad 2012 (DVD i Blu-Ray)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski
Do kina marsz: Marzec 2020
— Esensja
Do kina marsz: Luty 2020
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Do kina marsz: Styczeń 2020
— Esensja
Do kina marsz: Grudzień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Listopad 2019
— Esensja
Do kina marsz: Październik 2019
— Esensja
Do kina marsz: Wrzesień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Sierpień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Lipiec 2019
— Esensja
A ja i tak pójdę na "Autora widmo"...