Co nam w kinie gra: Oscarowy zwycięzca, nowy Jackson, religijna kontrowersja – jest co oglądać! (12.03.2010)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „The Hurt Locker. W pułapce wojny”, „Nostalgia anioła”, „Agora”, „Nasza niania jest agentem”, „Różyczka”, „Trick” i „Beats of Freedom: Zew wolności”.
EsensjaCo nam w kinie gra: Oscarowy zwycięzca, nowy Jackson, religijna kontrowersja – jest co oglądać! (12.03.2010)Pomagamy wybrać seans filmowy na weekend. Premiery tego tygodnia to: „The Hurt Locker. W pułapce wojny”, „Nostalgia anioła”, „Agora”, „Nasza niania jest agentem”, „Różyczka”, „Trick” i „Beats of Freedom: Zew wolności”. Co tydzień w piątek punktualnie o godzinie 10:00 szukajcie na naszych łamach poradnika, mającego pomóc wybrać wam premiery filmowe, na które w najbliższy weekend warto wybrać się do kina. Jeśli natomiast chcecie nadrobić zaległości – sprawdzajcie, co warto zobaczyć według Zgryźliwych Tetryków. James rozpoczyna właśnie służbę w oddziale wojskowym, którego członkowie mają najbardziej niebezpieczną pracę na świecie: zajmują się rozbrajaniem bomb na polu walki. James obejmuje dowództwo nad oddziałem wykwalifikowanych specjalistów w czasie kiedy trwa tu poważny konflikt. Zaskakuje też swoich podwładnych, szczególne Sanborna i Eldridge′a, decyzjami, które sprawiają, że wydaje się, że śmierć jest mu obojętna. Czytaj w „Esensji”: Krzysztof Czapiga „Między piekłem i piekłem”: Najgłębiej w pamięci po seansie „W pułapce wojny” Kathryn Bigelow zostają nie poszczególne sceny, lecz przesłanie: piekło na żołnierzy czeka nie tylko na froncie, ale również po powrocie do domów. Czytaj całą recenzję. Tomasz Rachwald „Balet mechaniczny”: Wydaje się więc, że „Hurt Locker” to stracona szansa na dobry film. Produkcji dotyczących Iraku powstaje coraz więcej. Wiele z nich (być może niesprawiedliwie) zestawia się z twórczością dotyczącą wojny w Wietnamie. Jednak Irak, jak mówią, podobna trauma dla Ameryki, nie stał się póki co pożywką dla fabuły o sile rażenia podobnej „Czasowi Apokalipsy” czy „Plutonowi”. (60%) Czytaj całą recenzję. Urszula Lipińska pisze w relacji z Camerimage: Portret saperów stacjonujących w Iraku. „The Hurt Locker” od początku stawia przed widzem tezę: wojna nieodwracalnie zmienia psychikę. A potem grzecznie ją potwierdza w każdej kolejnej scenie. Trochę w ten sposób się marnuje inny potencjał, tkwiący w tej historii, mówiący o ludzkim aspekcie wojny i nieprzerwanej potrzebie adrenaliny oraz silnych wrażeń, który staje się nieodłączną cechą charakteru żołnierzy. Nie udaje się Bigelow całkowicie uniknąć także klisz, w jakie amerykańskie kino zdążyło już pozamykać iracką interwencję. Ale czasami potrafi błysnąć – choćby świetną dramaturgicznie sceną kupowania płatków śniadaniowych przez żołnierza, który właśnie wrócił z Iraku i próbuje na nowo nauczyć się żyć. (50%) Czytaj cały tekst. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 8.0/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 97% • • • Susie Salmon zostaje brutalnie zgwałcona i zamordowana przez swojego sąsiada. Przez długie tygodnie po swojej śmierci Susie obserwuje z nieba życie, które toczy się już bez niej – przysłuchuje się pogłoskom na temat swojego zniknięcia, współczuje rodzicom, którzy ciągle wierzą, że córka się odnajdzie, obserwuje, jak ten, który ją zamordował, zaciera ślady zbrodni... Czytaj w „Esensji": Tomasz Rachwald „Ckliwość zamiast nostalgii”: „Nostalgia anioła” sprawia mi kłopot. Książka, na której się opiera, wydaje się być dobrym materiałem na film, takim, na podstawie którego reżyser o umiejętnościach Petera Jacksona powinien stworzyć dzieło co najmniej interesujące. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego jednak efekt końcowy jego starań nie potrafi wzbudzić żadnych emocji. (50%) Czytaj całą recenzję. Tetrycy o filmie: Michał Oleszczyk: Przedziwna mieszanina kiczu, New Age’u, gotyku, aktorstwa wybitnego i aktorstwa okropnego. Najbardziej fascynująca artystyczna porażka tego roku: oczu się nie da oderwać, jak od pociągu wjeżdżającego w skałę. Być może pierwszy mainstreamowy odpowiednik „Henry’ego: Portretu seryjnego zabójcy” (1986) – perspektywa psychopaty jest jednocześnie narzucona widzowi, jak i gwałtownie estetyzowana. Dziwny zwierz. Warto zobaczyć. (4/10) Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 6.7/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 32% • • • Davus to niewolnik zakochany w swej pięknej pani – wybitnej filozofce i astronomce Hypatii. Podczas gdy Hypatia ze wszystkich sił stara się uratować od zapomnienia wiedzę i mądrość starożytnego świata przed narastającym fundamentalizmem religijnym, Davus jest rozdarty pomiędzy miłością a nową religią, która obiecuje wolność. W dodatku, o względy Hypatii ubiega się należący do elity miasta Orestes. Łukasz Twaróg „Ckliwość zamiast nostalgii”: „Agora” to film, który miał być miłą odmianą od hollywoodzkiej szkoły reinterpretacji historii. Posiada on jednak większość wad, jakie historyczne superprodukcje zwykły posiadać. Alejandro Amenábar zubaża historię, zubaża ludzi, zubaża wszystko. (50%) Czytaj całą recenzję. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 7.4/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 50% ![]()
Wyszukaj / Kup • • • Nasza niania jest agentem Opowiedziana z wielkim rozmachem, pełna nieoczekiwanych zwrotów akcji komedia sensacyjna z szalonym Jackie Chanem to doskonała rozrywka dla całej rodziny. obacz opis filmu w „Esensjopedii”. Ocena widzów wg www.imdb.com: 5.3/10 Ocena krytyków wg www.rottentomatoes.com: 8% • • • Znany pisarz przeżywa romans z dużo młodszą od siebie, piękną kobietą. Zaślepiony uczuciem nie podejrzewa, że ich kontrowersyjny związek może nie być kwestią przypadku. Nie wie, że jego partnerka od dawna spotyka się po kryjomu z innym mężczyzną, z którym łączy ją nie tylko silna namiętność, ale i groźna intryga. Zaangażowana w niemoralny układ z agentem, przekazuje mu informacje mające służyć kompromitacji pisarza. Erotyczna fascynacja kochankiem stopniowo przeradza się w głębokie uczucie, choć kobieta zdaje sobie sprawę, że jest jedynie narzędziem w zaplanowanej akcji tajnych służb. Tetrycy o filmie: Urszula Lipińska: Nie jestem w stanie bezwzględnie skreślić tego filmu, ale więcej dobrego pozostało tu w sferze pięknych założeń niż konkretnych realizacji. Jak na historię opartą na rozterkach głównej bohaterki, właśnie w jej przypadku – scenariuszowo i aktorsko – najtrudniejsze punkty zostały rozegrane łatwizną albo unikiem. Szczególnie szybko zdobyte zaufanie pisarza do Kamili sygnalizuje niechęć reżysera do zagłębiania się, bo czymże podobne historie są, jak nie właśnie opowieściami o kryzysie zaufania i szczególnej ostrożności wobec ludzi? Więckiewiczowi wystarczy sekunda na ekranie, żeby bezpardonowo położyć całą obsadę na łopatki. Jako jedyny gra postać rozwalaną przez system polityczny od początku do końca, miotającą się między poczuciem obowiązku a osobistymi odczuciami. Cztery punkty są dla niego. Jeden za sprawnie i płynnie opowiedzianą fabułę, wyłączając zakończenie, które przyśpiesza wydarzenia zamiast zagęszczać emocje – przez nie, cała „Różyczka” spada do lżejszej wagowo klasy. (5/10) Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. ![]()
Wyszukaj / Kup • • • Trick Historia ucieczki z więzienia dwóch inteligentów odsiadujących wysokie wyroki. Marka Kowalewskiego – utalentowanego fałszerza studolarówek oraz jego współtowarzysza z celi, starszego i ułomnego „profesora”, Witka. Druk fałszywych dolarów ma zapewnić okup za porwanego w Afganistanie posła. Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. • • • Legendy rockowego podziemia dzielą się wspomnieniami o muzyce, życiu i paranoicznej cenzurze. W czasach, gdy życie w Polsce kontrolował reżim, muzyka stała się fenomenem, zjawiskiem społecznym o kolosalnej sile rażenia, stała się przestrzenią ludzi wolnych. „Żelazna kurtyna” nie była w stanie zatrzymać rocka, a młodzi ludzie dzięki muzyce poczuli własną siłę i godność. Polski rock od początku stał w kontrze do zastałej rzeczywistości... Zobacz opis filmu w „Esensjopedii”. ![]() 12 marca 2010 |
Wielkimi krokami zbliża się jesień, a mimo to pogoda nas rozpieszcza. To idealny moment na to, by kupić parasol ogrodowy. Producenci zwykle nieco obniżają ceny w związku z mijającym sezonem, a jednocześnie wybór jest duży. Parasol to zakup na lata, przez zimę bez problemu przechowasz go razem z meblami ogrodowymi. Podpowiadamy zatem, jakie parasole ogrodowe warto wybierać.
więcej »Odkurzacz basenowy to niezwykle przydatne narzędzie, które pomaga utrzymać czystość w Twoim basenie. Dzięki niemu możesz skutecznie usunąć zanieczyszczenia, takie jak liście, piasek czy owady, które gromadzą się na dnie i powierzchni zbiornika. Warto zainwestować w odkurzacz basenowy, ponieważ pozwala zachować krystaliczną czystość basenu, co ma kluczowe znaczenie dla komfortu i zdrowia korzystających z niego osób.
Dlaczego utrzymanie czystości w basenie jest ważne?
więcej »Idealny prezent dla 6-latka jest dużo większym wyzwaniem niż dla noworodka czy niemowlęcia. Dziecko w tym wieku ma już jasno sprecyzowane zainteresowania i co najważniejsze oczekiwania. Nietrafione upominki mogą spotkać się nie tylko z odrzuceniem, ale wręcz z wyraźnym sprzeciwem. Dlatego też warto z wyprzedzeniem zaangażować się w poszukiwania i znaleźć taki pomysł na gift, który przypadnie dziecku do gustu. Jaki prezent dla 6-latka wybrać? Czym się kierować, chcąc kupić świetny prezent (...)
więcej »Warzywny dramat
— Jarosław Loretz
Międzygwiezdne fotele w natarciu
— Jarosław Loretz
Peregrynacje wyssane z palca
— Jarosław Loretz
Podróże międzygwiezdne de luxe
— Jarosław Loretz
E.T. wersja hard
— Jarosław Loretz
Ogrodowy nielot
— Jarosław Loretz
Mumii podejście drugie
— Jarosław Loretz
Mumia z gwiazd
— Jarosław Loretz
Pracownik idealny
— Jarosław Loretz
Niech się mury… drzewią?
— Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Luty 2013 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz
Męsko- żeński marzec w Iluzjonie
— Filmoteka Narodowa
Rockowo-klasyczny listopad w Iluzjonie
— Filmoteka Narodowa
Nie ma Różyczki bez kolców
— Piotr Pieńkosz
SPF – Subiektywny Przegląd Filmów (14)
— Jakub Gałka
My name is Chan. Jackie Chan
— Dariusz Kuźma
Ckliwość zamiast nostalgii
— Tomasz Rachwald
Młotek na chrześcijan
— Łukasz Twaróg
„The Hurt Locker” jednak w kinach!
Balet mechaniczny
— Tomasz Rachwald
Ślepowidzenie
— Sebastian Chosiński
Umrika
— Sebastian Chosiński
„Tajemnice Bridgend” i „Czarodziejska góra”
— Sebastian Chosiński, Konrad Wągrowski
Jesteśmy waszymi przyjaciółmi
— Sebastian Chosiński
Slow West
— Sebastian Chosiński
Imigranci
— Marta Bałaga, Sebastian Chosiński
Steve Jobs
— Kamil Witek
Pakt z diabłem
— Marta Bałaga
Intruz
— Sebastian Chosiński
W piwnicy
— Marta Bałaga
Pięćdziesiąt twarzy Zenka
— Adam Lewandowski
Wojna, która zakończy wszystkie wojny
— Konrad Wągrowski
Krótko o filmach: W ukryciu (DVD)
— Sebastian Chosiński
Karuzela wrażeń
— Gabriel Krawczyk
Jak dobrze wyglądać na łosiu, czyli bitwa w Śródziemiu
— Anna Kańtoch
Esensja ogląda: Styczeń 2014 (3)
— Krystian Fred, Michał Kubalski, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady
Esensja ogląda: Grudzień 2013 (6)
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Śródziemski rollercoaster
— Gabriel Krawczyk
Przygoda trwa
— Anna Kańtoch
Esensja ogląda: Kwiecień 2013
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Tomasz Kujawski, Małgorzata Steciak, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
Do kina marsz: Marzec 2020
— Esensja
Do kina marsz: Luty 2020
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Do kina marsz: Styczeń 2020
— Esensja
Do kina marsz: Grudzień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Listopad 2019
— Esensja
Do kina marsz: Październik 2019
— Esensja
Do kina marsz: Wrzesień 2019
— Esensja
Do kina marsz: Sierpień 2019
— Esensja