Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 grudnia 2021
w Esensji w Esensjopedii

Po grę marsz: Sierpień 2010

Po nie najlepszym lipcu nadszedł czas na jeszcze słabszy sierpień. Przynajmniej w segmencie „dużych” gier – bo tytuły tworzone z myślą o cyfrowej dystrybucji mają się bardzo dobrze.

Kamil Bogusiewicz

Po grę marsz: Sierpień 2010

Po nie najlepszym lipcu nadszedł czas na jeszcze słabszy sierpień. Przynajmniej w segmencie „dużych” gier – bo tytuły tworzone z myślą o cyfrowej dystrybucji mają się bardzo dobrze.

W cyklu tym prezentujemy najbardziej godne polecenia gry wideo, które w danym miesiącu trafią do sklepów. Rynek rozwija się niezwykle prężnie, do sprzedaży trafia coraz więcej gier, w tym wiele pozycji miernych. W całym tym gąszczu wyłapujemy dla Was pozycje godne polecenia. Nie możemy jednak zagwarantować, że ciekawie zapowiadający się tytuł nie będzie rozczarowujący.

BRAID
Mimo że pecetowa wersja tej gry ma już kilkanaście miesięcy na karku (Xboksowa – równo 2 lata), to dopiero teraz rodzimy wydawca zdecydował się na opublikowanie tego tytułu. Jednak dzięki wybornej oprawie wizualnej, sprawiającej wrażenie wyjętej spod pędzla impresjonisty oraz innowacyjnym rozwiązaniom w rozgrywce, przygody Tima nie zestarzały się ani trochę. Ta świetna dwuwymiarowa platformówka, w której każdy poziom stanowi swoistą zagadkę, do rozwiązania której trzeba pomysłowo manipulować czasem, nadal należy do ścisłej czołówki gier niezależnych.
Platforma: PC
CASTLEVANIA: HARMONY OF DESPAIR
W tej odsłonie Konami postanowiło przywrócić wampirzej sadze dwuwymiarową grafikę. Gra pozwala na wcielenie się w sześć postaci znanych z poprzednich odsłon serii. Mimo że grafika wyraźnie trąci myszką, a sama rozgrywka dla pojedynczego gracza również nie wygląda najlepiej, to wszystko wskazuje na to, że w trybie współpracy dla sześciu osób szlachtowanie potworów nabierze rumieńców.
Platforma: X360
KANE AND LYNCH 2: DOG DAYS
Pierwsza część spotkała się ze skrajnie odmiennym odbiorem mediów – posypały się zarówno mocne „ósemki”, jak i oceny z dolnych rejonów skali. Opinie graczy również były podzielone. IO Interactive, studio odpowiedzialne za znaną serię Hitman, w „dwójce” przenosi tytułowych bohaterów – eksnajemnika Kane’a i psychopatycznego Lyncha – do brudnego Szanghaju i równie brudnych tamtejszych interesów. I choć „na papierze” wszystko prezentuje się nieźle, to jakość gry – zarówno trybu fabularnego, jak i rozgrywek sieciowych – stoi pod znakiem zapytania.
Platformy: PC, PS3, X360
LARA CROFT AND THE GUARDIAN OF LIGHT
W kolejnej grze z najbardziej znaną panią archeolog w roli głównej czuć wiatr zmian. Nie dostaniemy już pełnej sekwencji zręcznościowych gry akcji z widokiem zza pleców, lecz nastawiony na współpracę między graczami tytuł z kamerą ustawioną w rzucie izometrycznym. Reszta jednak pozostaje bez zmian – główna bohaterka znów wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż do serca terytoriów starożytnych cywilizacji, poszukując tajemniczego, równie pradawnego artefaktu. Akcji i zagadek także nie powinno zabraknąć.
Platforma: X360 (planowane są także wersje na PC i PS3, jednak ukażą się dopiero we wrześniu)
MAFIA II
Historia Tommy’ego – taksówkarza wplątanego w intrygi mafijnej rodziny – to jedna z najciekawszych, a przede wszystkim najlepiej poprowadzonych opowieści w grach wideo. Przez osiem lat, które minęły od premiery „jedynki” oczekiwania względem kontynuacji „Mafii” narosły do niebotycznych rozmiarów. I choć Czesi z Illusion Softworks skrzętnie ukrywają fabułę przed mediami, to rozgrywka, sądząc po zaprezentowanych dotąd materiałach, stoi na bardzo wysokim poziomie. Wszystko zależy jednak od tego, czy twórcy potrafią jeszcze opowiedzieć historię z gracją równą ich debiutanckiemu dziełu.
Platformy: PC, PS3, X360
RUNAWAY – PRZEWROTNY LOS
Trzecia i zarazem ostatnia część perypetii byłego studenta fizyki, uwielbianego tak przez miłośników przygodówek w starym stylu, jak i przez rozmaite kłopoty. W „Przewrotnym losie” wszelkie wątki rozpoczęte w poprzednich odsłonach zostaną domknięte, jednak, ze względu na dość dużą rozpiętość w czasie między premierą pierwszej części a ostatniej, twórcy postanowili, że „trójka” będzie przyjazna także dla osób, które nie miały wcześniej styczności z serią. Rysunkowa grafika i duża dawka zwariowanego humoru stanowią główną siłę trylogii tworzonej przez Pendulo Studios.
Platforma: PC
SHANK
Kolejna gra w tym zestawieniu, przygotowana z myślą o cyfrowej dystrybucji. Tym razem jest to dwuwymiarowa, okraszona rysunkową oprawą platformówka, w której jako bezlitosny tytułowy bohater musimy przebić się przez rzesze zbójów. I niech nie zwiedzie Was komiksowa grafika – ze względu na brutalność i posokę, co rusz wylewającą się z przeciwników, na pewno nie jest to tytuł dla najmłodszych.
Platformy: PS3, X360
koniec
5 sierpnia 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Nie przegap: Listopad 2021
Esensja

30 XI 2021

Na coraz dłuższe wieczory proponujemy lekturę naszych listopadowych recenzji.

więcej »

Nie przegap: Lipiec 2021
Esensja

31 VII 2021

Przypominamy co zrecenzowaliśmy w Esensji w pierwszą połowę wakacji.

więcej »

Nie przegap: Czerwiec 2021
Esensja

30 VI 2021

Mimo upałów w czerwcu nie zwolniliśmy tempa.

więcej »

Polecamy

Testowanie szczepionki na wirusa?

Online:

Testowanie szczepionki na wirusa?
— Wojciech Gołąbowski

Manewrowanie atomem
— Wojciech Gołąbowski

Puzzle jako pomoc dydaktyczna
— Wojciech Gołąbowski

Sprzątaczka zamiast Magazyniera?
— Wojciech Gołąbowski

Nie tylko dla szachistów
— Miłosz Cybowski

Z dna w górę arytmetycznej dżungli
— Wojciech Gołąbowski

Błękit
— Miłosz Cybowski

Ale jak to: zablokowane?
— Wojciech Gołąbowski

Owernia latem w szczegółach
— Wojciech Gołąbowski

W zgodzie ze schematami
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Z tego cyklu

Wrzesień 2016
— Esensja

Kwiecień 2016
— Esensja

Listopad 2011
— Kamil Bogusiewicz, Ewa Drab

Październik 2011
— Kamil Bogusiewicz, Ewa Drab

Kwiecień 2011
— Kamil Bogusiewicz

Styczeń 2011
— Kamil Bogusiewicz

Październik 2010
— Kamil Bogusiewicz

Wrzesień 2010
— Kamil Bogusiewicz

Lipiec 2010
— Kamil Bogusiewicz

Czerwiec 2010
— Kamil Bogusiewicz

Tegoż autora

Podsumowanie 2010 roku – gry wideo
— Kamil Bogusiewicz

Uczeń przerósł mistrza
— Kamil Bogusiewicz

Nie żałuję ani minuty spędzonej nad klawiaturą
— Kamil Bogusiewicz, Piotr Mańkowski, Konrad Wągrowski

6 grzechów głównych recenzenta gier wideo
— Kamil Bogusiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.